Wie al verwarming aan?
woensdag 13 september 2017 om 16:43
En werken in een muffe slaaplucht is niet aso? Wees blij dat ze het ff opfrissen. Jij kan toch alles dicht doen en de verwarming aan?

woensdag 13 september 2017 om 16:48
gizzmo-returns schreef: ↑13-09-2017 16:38Bij mij loopt momenteel overdag de temperatuur door de zon in huis gewoon steeds weer op en is de verwarming nog niet nodig.
Hier schijnt ook de hele dag de zon naar binnen en is de temperatuur, ondanks de storm en regen vandaag, toch alweer opgelopen naar 23 graden. Zo haal ik 17 oktober ook makkelijk.

woensdag 13 september 2017 om 17:59
Ik heb de verwarming ook al aangezet, heb een hekel aan een kil huis. Ik heb nu geen centrale verwarming maar anders zou de CV gewoon aanslaan als het onder de 20.5 graden gaat. Ik zet de verwarming wel 's nachts uit, en het raam open want ik houd van fris slapen. Heb ik 's ochtends altijd spijt van
.

'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'

woensdag 13 september 2017 om 21:32

donderdag 14 september 2017 om 05:32
Dat is minder.
De mijne hapert, de ketel is al 25 jaar oud en moet nodig vervangen worden en het water moet worden bijgevuld want anders is er niet genoeg druk.
Ik kan hem dus wel aanzetten, maar hij verwarmt dan maar heel even en slaat daarna niet goed af en maakt dan herrie.
Vandaag komen ze even kijken voor een andere ketel en dan vraag ik meteen of ze hem even willen bijvullen want ik weet niet hoe dat moet.

Hij is dus nog niet aan, op een paar try-outs na en op zich is het overdag nog warm genoeg, maar zo rond deze tijd in de vroege ochtend is het wel wat fris en klammig koud hier binnen.
Sowieso belachelijk hoge kosten gehad met die oude ketel de afgelopen jaren en ik moest telkens belachelijk veel bijbetalen. Het lijkt wel of er een gaslek zit. Dus ik durf die oude herrie-ketel gewoon nog echt niet zomaar aan te zetten of het moet heel erg hard nodig zijn, dus ik hoop dat het nog een paar weken warm blijft.

donderdag 14 september 2017 om 07:58
Nou daar zou ik dan juist weer heel blij van worden. Ik werk in een bejaardenhuis en in de thuiszorg en die mensen hebben alles potdicht en de verwarming op standje welkom in de hel. Daar loopt gewoon het hele jaar door het zweet van je rug. Bah!
Van de zomer was het 28 graden buiten en moest ik werken bij iemand die gewoon de gaskachel aan had, ik kon wel janken.

donderdag 14 september 2017 om 08:14
lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 08:08Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis?![]()
Hebben jullie een thermometer hangen ofzo?
Op de thermostaat waarmee ik de verwarming bedien zit inderdaad een thermometer. Die geeft de temperatuur op een halve graad nauwkeurig aan.
donderdag 14 september 2017 om 09:06
Mijn thermostaat geeft de temperatuur tot een tiende van een graad. Ik wist eigenlijk niet eens dat er thermostaten zijn die de temperatuur niet aangeven.lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 08:08Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis?![]()
donderdag 14 september 2017 om 09:10
Omdat steeds meer mensen een cv hebben ipv een gaskachel en dus een thermostaat hebben hangen die ook de temperatuur aangeeft.lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 08:08Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis?![]()
Overigens zet ik hier nog steeds elke paar dagen deuren tegen elkaar open, anders wordt het benauwd. Maar wij wonen in een appartement.
donderdag 14 september 2017 om 09:50

donderdag 14 september 2017 om 10:06
Op die van mij zit geen thermometer, maar ja, al 2 jaar oud.lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 08:08Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis?![]()
Overigens zet ik hier nog steeds elke paar dagen deuren tegen elkaar open, anders wordt het benauwd. Maar wij wonen in een appartement.
Als ik merk dat ik kippenvel heb dan is het te koud.

donderdag 14 september 2017 om 10:24
Staat staat op je thermostaat, dat is niet nieuw dat was 30 jaar terug ook al.lunaleeflang schreef: ↑14-09-2017 08:08Hoe weten jullie allemaal zo precies hoe warm het is in jullie huis?![]()

donderdag 14 september 2017 om 10:52
Maar het hangt toch ook af van waar je woont, of het een vrijstaand huis is of een flat, hoe de wind en de zon op je huis staan etc?
We hebben een oud huis, wel goed geisoleerd, maar de woonkamer heeft veel schaduw van de grote bomen in de kerk, en er zijn kleine ramen waar bijna geen zon op staat. Dus is het eerder kil, ook omdat de bomen en de grond achter de kerk langer vochtiger blijven dan dat je bv tussen allemaal betegelde tuinen zou wonen
We hebben een oud huis, wel goed geisoleerd, maar de woonkamer heeft veel schaduw van de grote bomen in de kerk, en er zijn kleine ramen waar bijna geen zon op staat. Dus is het eerder kil, ook omdat de bomen en de grond achter de kerk langer vochtiger blijven dan dat je bv tussen allemaal betegelde tuinen zou wonen

donderdag 14 september 2017 om 12:34
Bij mijn ouders niet en bij mijn vorige huis (waar ook cv was) ook niet. Dat was zo'n draaiknop, maar daar stonden geen temperaturen op. Vandaar dat ik het niet kende.
Ik heb verder altijd een gaskachel gehad en nu stadsverwarming, dus daar is het sowieso niet aan de orde.
Maar blijkbaar hebben andere mensen met cv dat wel

Misschien dat mijn 'pas in november' daar deels vandaan komt. Ik weet nooit hoe warm het in huis is.

donderdag 14 september 2017 om 14:15
Wij hebben dat ook alleen klopt er geen hout van. De thermostaat met thermometer hangt ongeveer een meter boven de t.v. Als die heeft aan gestaan (vaak) geeft de thermometer een hogere temperatuur aan dan de daadwerkelijke temp. in de reat van de kamer.