Is dit verkrachting?
zaterdag 12 augustus 2017 om 13:40
Ik ben er kapot van....na een lange tijd ging het weer goed in onze relatie. We hebben veel problemen gehad en deze leken overwonnen. Samen afspraken gemaakt over de toekomst om niet steeds in dezelfde valkuilen te trappen. Volop plannen voor nu en later. Zo ook op vakantie. Ik had hier zo naar uit gekeken, ik ben heel veel ziek geweest.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.
De tweede avond van onze vakantie dus samen naar bed voor sex. Allebei opgewonden. Op een gegeven moment merk ik dat mijn man iets wil doen wat ik niet wil. Ik zeg duidelijk nee ik wil deze handeling niet. Hij stopt, maar probeert even later opnieuw. Weer duidelijk nee gezegd, maar dan gaat hij toch door. Ik heb hem weggeduwd en ben uit bed gesprongen. Ik heb me opgesloten in de andere slaapkamer, ik was echt geschokt dat hij dat deed. We zijn al 30 jaar samen.
Volgende ochtend zegt hij niets. Zodra ik begin te praten biedt hij zijn excuses aan, ik wil hem niet door. Er zit een gonsend geluid in mijn hoofd van woede. Tja hij was gewoon geil zei hij, hij had dit niet moeten doen.
Ik voel me zo rot. Slaap de afgelopen nachten bij mijn dochters op de kamer. Ik wil naar huis....maar zij hebben het fijn na maanden.
Alle ellende van afgelopen jaren komen in hevigheid terug.
Ik heb mijn man beschuldigd van verkrachting, hij lijkt dit niet te snappen.

vrijdag 15 september 2017 om 16:26
Het lijkt me eerder dat het aan jouw gebrek aan empathie/lage EQ ligt dat je nog steeds meent dat de gebeurtenissen en de gevoelens van TO hiermee níet gebagatelliseerd werden.

vrijdag 15 september 2017 om 21:03
In een topic als dit zou niet eens een discussie plaats moeten vinden. Over wat dan ook.kadanz schreef: ↑15-09-2017 14:34Het is jouw keuze om hierin het bagatelliseren van TO's gevoel te zien. Ik ben het daar niet mee eens. TO komt met een vraag en een zeer summiere OP. Aan de hand van die OP krijg je reacties die variëren van 'verkrachting' tot 'niet veel aan de hand'. Tot dusver een normale (gevoelige) discussie en nog lang geen bagatelliseren. Bovendien zijn nogal wat van de door jou aangehaalde reacties niet gericht tegen TO maar onderdeel van een grotere discussie. Houd dat asjeblieft in het achterhoofd voordat je verkondigt dat men TO's gevoel bagatelliseert.
Door stellig te verkondigen dat men haar gevoel bagatelliseert terwijl er feitelijk een normale (nogmaals, zeer gevoelige) discussie gaande is hou je juist het idee in stand dat een verkrachtingsslachtoffer niet geloofd wordt.
vrijdag 15 september 2017 om 21:05
MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 21:03In een topic als dit zou niet eens een discussie plaats moeten vinden. Over wat dan ook.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

vrijdag 15 september 2017 om 21:07
Precies. Dat kwartje wil maar niet vallen helaas!MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 21:03In een topic als dit zou niet eens een discussie plaats moeten vinden. Over wat dan ook.

vrijdag 15 september 2017 om 21:20
Dat is niet houdbaar tenzij het enige antwoord op de OP is: zoek professionele hulp. Elk ander antwoord is al een vorm van discussie. Zodra het verder gaat dan troost verkondig je een mening. En dat lijdt tot discussie.MoirenPhae schreef: ↑15-09-2017 21:03In een topic als dit zou niet eens een discussie plaats moeten vinden. Over wat dan ook.
Wat jij wil is een eenzijdige discussie waar alleen maar één mening geldt en dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe vervelend je dat ook vindt.

vrijdag 15 september 2017 om 21:22
Jij weet ook al wat ik wil. Knap man.kadanz schreef: ↑15-09-2017 21:20Dat is niet houdbaar tenzij het enige antwoord op de OP is: zoek professionele hulp. Elk ander antwoord is al een vorm van discussie. Zodra het verder gaat dan troost verkondig je een mening. En dat lijdt tot discussie.
Wat jij wil is een eenzijdige discussie waar alleen maar één mening geldt en dat gaat gewoon niet gebeuren, hoe vervelend je dat ook vindt.

vrijdag 15 september 2017 om 21:38
Of gewoon helemaal geen discussie. In een topic als deze is het behoorlijk ongepast om een discussie aan te gaan over de definitie van verkrachting en of ze wel of niet hard genoeg nee heeft gezegd. Waarom wil je dat maar niet begrijpen?kadanz schreef: ↑15-09-2017 21:20Dat is niet houdbaar tenzij het enige antwoord op de OP is: zoek professionele hulp. Elk ander antwoord is al een vorm van discussie. Zodra het verder gaat dan troost verkondig je een mening. En dat lijdt tot discussie.
Steek TO een hart onder de riem, help haar met eventuele vervolgstappen, maar hou die eeuwige discussie van je gewoon eens voor je.
vrijdag 15 september 2017 om 21:47
Je mag wel meer van hem verwachten dan 'sorry, ik was gewoon geil' vind ik. Ik zou er zo vaak over praten tot hij het begrijpt wat niet kon in deze situatie. Als hij het daarna nog een keer doet; En als hij dan weer zegt 'sorry, ik was gewoon geil' hem in zijn ballen trappen en zeggen 'sorry, ik was gewoon boos'. Als het dan nóg niet aankomt en hij het een 3de keer doet is het toch écht 3 strikes and you're out!
vrijdag 15 september 2017 om 22:11
Helemaal mee eens. Ik vind het erg respectloos worden bij een zeer beladen, emotioneel onderwerp die ook nog eens erg traumatisch kan zijn.YouWish schreef: ↑15-09-2017 21:38Of gewoon helemaal geen discussie. In een topic als deze is het behoorlijk ongepast om een discussie aan te gaan over de definitie van verkrachting en of ze wel of niet hard genoeg nee heeft gezegd. Waarom wil je dat maar niet begrijpen?
Steek TO een hart onder de riem, help haar met eventuele vervolgstappen, maar hou die eeuwige discussie van je gewoon eens voor je.
Meningen mogen verschillen, maar TO is erg beschadigt in haar hele zijn en gaat scheiden. Laten we nu even aan haar denken.
vrijdag 15 september 2017 om 22:17
sught, weer eentje die alleen de OP leest en niet bedenkt dat na bijna 700 reacties het verhaal wel eens wat uitgebreider kan zijn dan de OPSnoekbaars schreef: ↑15-09-2017 21:47Je mag wel meer van hem verwachten dan 'sorry, ik was gewoon geil' vind ik. Ik zou er zo vaak over praten tot hij het begrijpt wat niet kon in deze situatie. Als hij het daarna nog een keer doet; En als hij dan weer zegt 'sorry, ik was gewoon geil' hem in zijn ballen trappen en zeggen 'sorry, ik was gewoon boos'. Als het dan nóg niet aankomt en hij het een 3de keer doet is het toch écht 3 strikes and you're out!

vrijdag 15 september 2017 om 22:24
dat ook
vrijdag 15 september 2017 om 22:57
Lees de de topic-titel even. Maar verder wens ik TO ook veel sterkte.YouWish schreef: ↑15-09-2017 21:38Of gewoon helemaal geen discussie. In een topic als deze is het behoorlijk ongepast om een discussie aan te gaan over de definitie van verkrachting en of ze wel of niet hard genoeg nee heeft gezegd. Waarom wil je dat maar niet begrijpen?
vrijdag 15 september 2017 om 23:32
Oh kak, inderdaad mijn fout. Verwarde het met het uiteindelijk-toch-drugs-gerelateerde wilde seks/verkrachting topic.
Idem wens ik TO al het beste toe.
Daarnaast vind ik het wel eens tijd voor een algemeen topic over 'gebruikt' worden door mannen binnen een relatie. Volgens mij gaan veel mannen en vrouwen toch nog vaak hun grenzen over. Idem mezelf. Als je de zin 'we hebben al x jaar relatie' weglaat en vervangt door 'one-night-stand' roept een ieder instant RAAAPE!!!