Zuinige man
zaterdag 16 september 2017 om 10:41
Mijn man en ik beide veertigers hebben wel eens gesprekken over geld de laatste tijd.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
Er hebben geen gezamenlijke kinderen, de mijne zijn al de deur uit en hij heeft een zoon van 18 die bij ons woont.
Hij is altijd wel zuinig geweest met uitspattingen aldaar maar goed.
Daarin tegen ben ik vrij gul en denk niet al te diep na bij een aankoop, heb het niet over impulsieve aankopen, oké dat komt ook wel voor.
Mijn man heeft altijd gespaard en heeft bezittingen, heb het over ongeveer twee ton.
Zelf heb ik ook gespaard in de loop der jaren en heb ongeveer 15 duizend euro op de bank.
Dit jaar ben ik gestopt met werken en leef nu van mijn WW en zo nodig spaargeld.
En doen fifty fifty.
Wel wil ik toch weer aan het werk, eventueel part time.
Het leek mij heerlijk om huisvrouw te zijn:-) en ivm met een angststoornis werd werken soms lastig in de zin van paranoïde op het werk te verschijnen.
Middels therapie en medicatie ben ik weer flink opgelapt gelukkig.
Uiteraard moet mijn man zelf weten wat hij met zijn geld doet en wil, dit is van hem en ook van voor mijn tijd en tja bemoei mij daar niet mee, dat zou ik best onbeschoft vinden als ik dat wel deed.
Echter beknibbeld hij soms een beetje boel, of hoe moet ik zeggen... tja hij maakt van die rekensommetjes zodat hij geen cent teveel betaald of t lijkt wel dat hij liever niks mee betaald bij bepaalde aankopen.
Zoals we bij de drogist waren voor scheerspul voor hem en ik een pak tampons en Deo nodig had, hup in t mandje.
In de auto gelijk de bon dat ik wel moest terug betalen wat ik ook van plan was.
Nou leeft hij echt karig terwijl hij wel leuke dingen zou kunnen doen, ook voor zichzelf.
We hadden het over een reis naar Italië, echter vindt hij dat te duur en ik heb het geld wel maar hij niet lijkt het...
Wasmachine laatst stuk, samen een nieuwe gekocht fifty fifty en dit is een rib uit zijn lijf zegt hij steefs.
Hij verdient iets boven modaal.
Hij houdt elke maand aardig over.
Een nieuw bed is nodig, te duur vind hij.
Onze zitbank is uitgezakt en de veren prikken in je kont, geen nieuwe nodig zegt hij.
Mijn auto heb ik laatst laten maken en even voorschieten vond hij moeilijk, heb toen een dag extra gewacht en mijn spaargeld geplunderd.
Een bloemetje vindt hij onzin, kaarsjes mag ik zelf halen want het heeft voor hem geen toegevoegde waarde enz.
Zijn geld blijft hij onaantastbaar op de bank houden en heeft geenszins plannen, hoeft niet voor mij maar ook niet voor zichzelf of zijn zoon.
Hij vind het fijn te weten dat hij geld op de bank heeft en geniet van het bedrag dat daar staat te staan.
Als hij een keer een euro heeft bespaard dan vind hij dat ook zalig.
Heb dus zelf onlangs een nieuwe TV gekocht omdat deze kapot ging en aangezien hij weinig TV kijkt, tja wil hij minder betalen, nou prima als t zo moet.
Wanner mijn familie komt en ik gebakjes ofzo haal, betaald hij niet mee.
Is mijn moeder jarig, dan betaald hij bv niet mee maar krijgt wel cadeaus van mijn familie.
Als hij me wel eens een lift geeft naar mijn ouders ca 25/km verderop, dan wil hij benzine geld.
Weet niet wat ik met dit topic wil maar pff vermoeiend.
Ga wel regelmatig met vriendinnen een weekend weg want hij vindt dat te duur.
Als t gratis is en voor een dubbeltje op de eerste rij is echt iets voor hem.
Een reis zit er niet in, een bank voorlopig ook niet, irtiteer me aan het beknibbelen van Dagobert duck.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 16-09-2017 17:44
5.71% gewijzigd
zaterdag 16 september 2017 om 14:45
zaterdag 16 september 2017 om 14:51
Hij is extreem gierig, maar jij denkt zelf te makkelijk en leeft boven je stand.
Je wilt van alles, maar hebt het geld eigenlijk niet. Omdat je man geld heeft, verwacht je dat hij je wel even 'sponsort'.
Je mag klagen over je gierige man, maar je moet ook goed naar jezelf kijken, want jij komt een beetje over als een profiteur.
Als je iets wilt, dan zal je moeten gaan werken. Je man is je partner, niet je bank waar je je pinpas in kunt stoppen.
Je wilt van alles, maar hebt het geld eigenlijk niet. Omdat je man geld heeft, verwacht je dat hij je wel even 'sponsort'.
Je mag klagen over je gierige man, maar je moet ook goed naar jezelf kijken, want jij komt een beetje over als een profiteur.
Als je iets wilt, dan zal je moeten gaan werken. Je man is je partner, niet je bank waar je je pinpas in kunt stoppen.
zaterdag 16 september 2017 om 15:01
Reageer even snel, broer is net weg en moet nog even weg.
Maar hij komt aan dat geld/grond door een erfenis toen hij 18 was en heeft in een goeie tijd delen grond verkocht.
Daarnaast bezit hij huizen die hij verhuurd ook van de erfenis welke hij ook heeft verkocht en weer andere appartementen heeft gekocht.
Zelf leef ik niet als een verwend prinsesje nee.
Kan makkelijk mbt eten iets van niets maken zeg maar.
Op kringloop winkels ben ik best wel gek, niet om de prijs maar vind het heerlijk om af en toe wat aparts te vinden en het is duurzaam.
Kleding koop ik wel eens tweedehands.
Heb mijn man ook voorgesteld om te kijken voor een tweedehands bank, wil hij ook niet want deze id toch nog best wel oké...
Reageer nog!
Maar hij komt aan dat geld/grond door een erfenis toen hij 18 was en heeft in een goeie tijd delen grond verkocht.
Daarnaast bezit hij huizen die hij verhuurd ook van de erfenis welke hij ook heeft verkocht en weer andere appartementen heeft gekocht.
Zelf leef ik niet als een verwend prinsesje nee.
Kan makkelijk mbt eten iets van niets maken zeg maar.
Op kringloop winkels ben ik best wel gek, niet om de prijs maar vind het heerlijk om af en toe wat aparts te vinden en het is duurzaam.
Kleding koop ik wel eens tweedehands.
Heb mijn man ook voorgesteld om te kijken voor een tweedehands bank, wil hij ook niet want deze id toch nog best wel oké...
Reageer nog!
zaterdag 16 september 2017 om 15:23
Mijn man verdient ruim meer dan ik en ik verdien al niet slecht. Beide salarissen gooien we op een grote hoop en we doen allebei niet moeilijk. Hij niet als ik weer nieuwe kleren koop en ik niet als hij weer een nieuwe gadget wil of als we zijn moeder iets duurs willen geven. Alles redelijk en billijk dus en ik profiteer meer van zijn salaris dan andersom. Geen enkel probleem voor hem.
Maar. Als ik zou zeggen, 'nou ik werk niet meer hoor en na de ww is jouw geld ook mijn geld, misschien is parttime wel wat en anders word ik huisvrouw'. Dan zou hij spontaan ook moeilijk gaan doen over lunch en tampons. En terecht.
Zorg gewoon net als hij ook voor geld in het laatje. En als hij dan nog moeilijk doet over een appelpunt bij de koffie dan heb je een punt. Anders niet hoor.
Maar. Als ik zou zeggen, 'nou ik werk niet meer hoor en na de ww is jouw geld ook mijn geld, misschien is parttime wel wat en anders word ik huisvrouw'. Dan zou hij spontaan ook moeilijk gaan doen over lunch en tampons. En terecht.
Zorg gewoon net als hij ook voor geld in het laatje. En als hij dan nog moeilijk doet over een appelpunt bij de koffie dan heb je een punt. Anders niet hoor.
zaterdag 16 september 2017 om 15:36
Ik ben groot voorstander van het scheiden van financiën. Maar ik vind ook dat je wel in acht kunt nemen hoe de verhoudingen zijn. Dat lijkt hier niet te gebeuren.
Bovendien heeft jouw man nu steeds een laatste stem in of iets voor jullie huis er wel of niet komt. Dat zou ik niet trekken. Als een bank vervangen moet worden, dan moet dat en betaal je samen. Evenveel of naar rato, maar niet minder omdat iemand er minder vaak op zou zitten (?). Reizen zou ik gewoon zelf maken. Dat vind ik niet te maken hebben met verantwoordelijkheid.
Los daarvan zou ik gillend gek worden van iemand die zo op de centen zit. Continu bron van discussie en irritatie. Jullie verschillen hierin gewoon teveel.
Ik zou het bespreken en betere afspraken maken zodat je niet steeds in irritatie komt. Of gewoon lekker je eigen huis nemen.
Bovendien heeft jouw man nu steeds een laatste stem in of iets voor jullie huis er wel of niet komt. Dat zou ik niet trekken. Als een bank vervangen moet worden, dan moet dat en betaal je samen. Evenveel of naar rato, maar niet minder omdat iemand er minder vaak op zou zitten (?). Reizen zou ik gewoon zelf maken. Dat vind ik niet te maken hebben met verantwoordelijkheid.
Los daarvan zou ik gillend gek worden van iemand die zo op de centen zit. Continu bron van discussie en irritatie. Jullie verschillen hierin gewoon teveel.
Ik zou het bespreken en betere afspraken maken zodat je niet steeds in irritatie komt. Of gewoon lekker je eigen huis nemen.
zaterdag 16 september 2017 om 15:37
Daar heb je cremetjes voor maar wss moet TO die dan wel zelf betalen
zaterdag 16 september 2017 om 15:43
Ook iemand die WW heeft kan ziek gemeld zijn, natuurlijk.minnimouse schreef: ↑16-09-2017 11:39u
En een thuislunch van 20 euro vind ik ook aan de prijs. Wat broodjes, beleg, eventueel soep en stokbrood en wat te drinken. Dan kom ik niet aan 20 euro.
Ik vind hem wel gierig en ben blij dat de mijne zo niet is, maar ik snap ook niet dat jij jezelf wil laten onderhouden. Waarom?
zaterdag 16 september 2017 om 15:50
Zeg dat. Heerlijk carpacio wat truffelkaas. Als ik mensen uit nodig ga ik ze geen droog brood met kaas voeren.
zaterdag 16 september 2017 om 16:14
Dat jij zsm -zodra je beter bent- weer gaat werken, lijkt mij volkomen logisch en niet ter discussie staan. Het is belangrijk dat je ten alle tijden je rekeningen kan betalen en jezelf en je eigen levensstijl kan onderhouden. Begrijpelijk dat je man daar ook zo over denkt. Wat ik echter niet begrijp is: niet willen meebetalen aan cadeautjes of eten voor visite, je ouders om benzine geld vragen of bij jou geld voor een doosje tampons terug claimen. Zulke mensen vind ik dus écht walgelijk. Ik zorg dan ook dat ik er ver bij uit de buurt blijf. Want voor je het weet wordt jíj gebruikt hè. Door hen. Als je zelf niet moeilijk doet om benzine geld, bijdragen aan cadeaus of af en toe wat voor de ander betalen, maakt een aasgier daar namelijk 9 van de 10 keer gretig gebruik van. Nogmaals: walgelijk.
zaterdag 16 september 2017 om 16:47
Iedereen begint over het feit dat ze in de ww zit blabla, daar gaat het toch helemaal niet over?
Hij is gewoon een gierigerd bahbah.. Kan echt slecht tegen zo'n mensen. Te beroerd om voor to's familie een kadootje te betalen maar zelf wel vangen.
20 euro teveel vinden voor een lunch maar zeker wel zelf meevreten?
En dan aan je eigen vent benzine geld betalen? Really!!! Ik was hier allang mee gekapt maar ok, als ik jou was dan ging ik ook nu alles op de weegschaal leggen.
Inderdaad maar 1/3 betalen want volwassen zoon woont er ook.
Mee eten van jouw lunch? Ok 7,50 aftikken! Kijken wat hij dan zegt.
Echt onbegrijpelijk dat er zulke mensen zijn maar ja ik ben dan echt t tegenovergestelde..
Hij is gewoon een gierigerd bahbah.. Kan echt slecht tegen zo'n mensen. Te beroerd om voor to's familie een kadootje te betalen maar zelf wel vangen.
20 euro teveel vinden voor een lunch maar zeker wel zelf meevreten?
En dan aan je eigen vent benzine geld betalen? Really!!! Ik was hier allang mee gekapt maar ok, als ik jou was dan ging ik ook nu alles op de weegschaal leggen.
Inderdaad maar 1/3 betalen want volwassen zoon woont er ook.
Mee eten van jouw lunch? Ok 7,50 aftikken! Kijken wat hij dan zegt.
Echt onbegrijpelijk dat er zulke mensen zijn maar ja ik ben dan echt t tegenovergestelde..
zaterdag 16 september 2017 om 20:02
Je zult inderdaad moeten zien dat je van je angststoornis af komt, want van zo iemand kun je niet afhankelijk zijn.
Fulltime werken lijkt mij in een huwelijk met zo'n man de beste oplossing. En daarna zou ik er van af gaan. Want als je toch ieder voor zich moet leven, kun je net zo goed scheiden. Dat is dan nog maar een klein laag drempeltje.
Fulltime werken lijkt mij in een huwelijk met zo'n man de beste oplossing. En daarna zou ik er van af gaan. Want als je toch ieder voor zich moet leven, kun je net zo goed scheiden. Dat is dan nog maar een klein laag drempeltje.
zaterdag 16 september 2017 om 20:35
Als je in de ww zit en een nieuwe bank, vakantie naar Italië, enz. wilt, dan is dat toch hoogstens vreemd?peaches100 schreef: ↑16-09-2017 16:47Iedereen begint over het feit dat ze in de ww zit blabla, daar gaat het toch helemaal niet over?
Als ik in de ww/ziektewet zit, moet ik als de sodemieter zorgen dat ik weer werk krijg of aan de slag ga met onderliggende problematiek om beter te worden. Zodat ik inkomen genereer voor mijn toekomst. Dan kun je naar mijn idee niet zonder overleg zeggen: mijn partner verdient wel, ik word huisvrouw.
En ja, dat staat los van de gierigheid van deze man. Ik vind een deel dus bij TO zelf liggen en een deel bij haar man.
Hips, hopsakee en pierlala.
zaterdag 16 september 2017 om 20:37
Jeetje ik begrijp dat je niet gaat scheiden om zoiets, maar ik denk dat ik dood ongelukkig zou worden van zo'n man. Het leven moet wel gezellig blijven.
Geld vragen voor benzine van je eigen vrouw? Het geld voor tampons terug vragen? Geen versleten spullen willen vervangen. Ik vind het wel heel ver gaan. Is hij ook zo gierig bij zijn kind? Zo'n ouder lijkt me ook erg lastig.
Geld vragen voor benzine van je eigen vrouw? Het geld voor tampons terug vragen? Geen versleten spullen willen vervangen. Ik vind het wel heel ver gaan. Is hij ook zo gierig bij zijn kind? Zo'n ouder lijkt me ook erg lastig.
zaterdag 16 september 2017 om 21:45
Weer aan het werk komen en dan snel weer gaan latten. Zou ik doen.
Laat hem trouwens kijkgeld betalen als hij naar jouw tv kijkt. En 50/50 kan niet kloppen. Zijn zoon woont ook bij jullie en hij heeft waarschijnlijk een hoger inkomen per maand. Hij moet dus meer bijdragen aan gemeenschappelijke kosten dan jij.
Laat hem trouwens kijkgeld betalen als hij naar jouw tv kijkt. En 50/50 kan niet kloppen. Zijn zoon woont ook bij jullie en hij heeft waarschijnlijk een hoger inkomen per maand. Hij moet dus meer bijdragen aan gemeenschappelijke kosten dan jij.