Zoon is homo
zaterdag 30 september 2017 om 22:17
Ik heb lang getwijfeld of ik dit topic zou openen, maar naar aanleiding van een andere topic heb ik toch de stap gezet. Ik wil hiermee niemand tegen de borst stoten.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
Mijn tienerzoon heeft enkele maanden verteld dat hij homo is. Ik voelde mij gefaald als moeder, omdat ik het nooit heb zien aankomen. Ik heb mezelf altijd relatief ruimdenkend gevonden, maar toch heb ik het hier moeilijker mee dan ik wil toegeven. Waarmee ik precies moeite heb weet ik niet. Ik wil er zo niet over denken en ik probeer dan ook mijn best te doen. Ik heb hem gezegd dat het niets uitmaakt en dat ik niet minder van hem hou (wat ik wel meen), ik probeer naar hem te luisteren als hij er iets over verteld en de juiste vragen te stellen, ik probeer ook op andere manieren nog aandacht aan hem te geven, maar toch voel ik een soort afstand met hem. Bv seksuele voorlichting. Er zijn al heel vaak "gewone" vrienden blijven slapen en nu twijfel ik of ik de regels moet veranderen. Ik maak mij zorgen over de mogelijke risico's.
Ik heb hem eerlijk verteld dat ik tijd nodig had om aan het idee te wennen en ik heb hem dan ook gevraagd het nog even stil te houden. Hij heeft dit niet gedaan en heeft al enkele vrienden ingelicht. Ik vind het zo erg dat sommige mensen nu misschien minder over hem gaan denken. Ik vind het ook erg dat door zijn keuze van nu er andere dingen moeilijker/onmogelijk gaan worden (bv kinderen).
Ik vraag mij af hoe andere ouders met die twijfels omgaan.
maandag 2 oktober 2017 om 11:16
Vier geslachten
In de westerse visie bestaan er twee geslachten: mannen en vrouwen. Iemand is heteroseksueel, biseksueel of homoseksueel, maar welke de geaardheid ook moge zijn: je blijft man of vrouw. En vanuit deze overtuiging is er altijd naar niet-westerse culturen gekeken. Dat andere volken en hun sjamanen zelf wel eens heel andere concepten in hun hoofd zouden kunnen hebben, wordt pas sinds enkele jaren hier en daar serieus genomen. Dat er in de sjamanistische culturen niet twee, maar drie of zelfs vier geslachten onderscheiden worden, is simpelweg over het hoofd gezien of genegeerd. Binnen de sjamanistische visie heb je naast man en vrouw ook het geslacht dat in de literatuur de berdache wordt genoemd. De berdache is een persoon met een mannelijk lichaam zonder een mannelijke of vrouwelijke identiteit. Hij/zij wijkt van beide af en kan misschien het beste als een tussenvorm worden beschouwd.
Naast dit derde geslacht bestaat er in een aantal culturen (vooral in Noord- en Zuid-Amerika en de subarctische streken van Noordoost-Europa) ook nog een vierde, dat amazone genoemd wordt: iemand met een vrouwelijk lichaam, maar zonder typisch vrouwelijke of mannelijke essentie. De amazone staat, net als de berdache, tussen man en vrouw in. Er bestaan dus twee typen lichaam; wij noemen ze mannelijk en vrouwelijk, maar in het ene vind je mannen en berdaches, en in het andere vrouwen en amazones.
Berdaches en amazones hebben vrijwel altijd partners die hetzelfde lichaam hebben als zijzelf, maar het zijn geen homoseksuele mannen of vrouwen. Ook hun partners zijn niet homoseksueel. Het gaat hier volgens de sjananistische culturen om huwelijken tussen partners van verschillend geslacht.
Etiketten als transseksualiteit en travestie blijken niet van toepassing. Kijken we naar de kleding, dan zien we dat de Siberische sjamaan vaak een androgyn kostuum draagt en dat de Amerikaanse berdache een eigen, persoonlijke combinatie van mannelijk en vrouwelijk maakt. Hij/zij imiteert niemand, maar geeft uitdrukking aan zijn/haar eigen spirituele essentie en baseert daarop zijn/haar identiteit.
In de westerse visie bestaan er twee geslachten: mannen en vrouwen. Iemand is heteroseksueel, biseksueel of homoseksueel, maar welke de geaardheid ook moge zijn: je blijft man of vrouw. En vanuit deze overtuiging is er altijd naar niet-westerse culturen gekeken. Dat andere volken en hun sjamanen zelf wel eens heel andere concepten in hun hoofd zouden kunnen hebben, wordt pas sinds enkele jaren hier en daar serieus genomen. Dat er in de sjamanistische culturen niet twee, maar drie of zelfs vier geslachten onderscheiden worden, is simpelweg over het hoofd gezien of genegeerd. Binnen de sjamanistische visie heb je naast man en vrouw ook het geslacht dat in de literatuur de berdache wordt genoemd. De berdache is een persoon met een mannelijk lichaam zonder een mannelijke of vrouwelijke identiteit. Hij/zij wijkt van beide af en kan misschien het beste als een tussenvorm worden beschouwd.
Naast dit derde geslacht bestaat er in een aantal culturen (vooral in Noord- en Zuid-Amerika en de subarctische streken van Noordoost-Europa) ook nog een vierde, dat amazone genoemd wordt: iemand met een vrouwelijk lichaam, maar zonder typisch vrouwelijke of mannelijke essentie. De amazone staat, net als de berdache, tussen man en vrouw in. Er bestaan dus twee typen lichaam; wij noemen ze mannelijk en vrouwelijk, maar in het ene vind je mannen en berdaches, en in het andere vrouwen en amazones.
Berdaches en amazones hebben vrijwel altijd partners die hetzelfde lichaam hebben als zijzelf, maar het zijn geen homoseksuele mannen of vrouwen. Ook hun partners zijn niet homoseksueel. Het gaat hier volgens de sjananistische culturen om huwelijken tussen partners van verschillend geslacht.
Etiketten als transseksualiteit en travestie blijken niet van toepassing. Kijken we naar de kleding, dan zien we dat de Siberische sjamaan vaak een androgyn kostuum draagt en dat de Amerikaanse berdache een eigen, persoonlijke combinatie van mannelijk en vrouwelijk maakt. Hij/zij imiteert niemand, maar geeft uitdrukking aan zijn/haar eigen spirituele essentie en baseert daarop zijn/haar identiteit.
maandag 2 oktober 2017 om 11:30
Ja, mee eens. Ik houd ook niet van die hokjes en labeltjes en gebruik ze voor mijzelf dan ook nooit. Ik vind het zelfs vreemd dat iemand die enkel de ervaring heeft verliefd te worden op en/of zich aangetrokken te voelen tot mensen van het andere of juist hetzelfde geslacht zo duidelijk kunnen zeggen: "ik val op mannen (of op vrouwen)."Tr0tter schreef: ↑02-10-2017 10:58Zelfs voor mij herkenbaar hoor. Ik ben al tig jaar getrouwd met een man, heb daarvoor ook lange relaties gehad met mannen. Én een relatie van anderhalf jaar met een vrouw. Vanaf toen kreeg ik ook meteen het stempeltje 'lesbisch', of op z'n minst 'bi'. Ik voel me niet lesbisch of bi, ik ben gewoon Trotter die toevallig een keer verliefd werd op een vrouw. Dat was nooit eerder gebeurd, en ook sindsdien niet meer voorgekomen, en als mensen mijn geaardheid zouden vragen zou ik mezelf hetero noemen, al heb ik dus al bewezen dat ik niet alleen op mannen val. Maar eigenlijk zijn al die hokjes en labeltjes totaal onzinnig, je valt gewoon op wie je valt.
Op de meeste mensen m/v nog altijd niet? Dat lijkt me toch weinig met geaardheid te maken te hebben?
Sommige vriendinnen en kennissen waren benieuwd hoe aantrekkelijk ik hen vond. Dat vond ik moeilijk. Foordat ik aangaf verliefd te zijn op 1 meisje dachten ze kennelijk dat ik hen dan seksueler zou kunnen zien dan wanneer ik niet verliefd was geworden op een meisje. Of dat ik bij het uitgaan ofzo anders zou kijken naar vrouwen dan zij en dan benieuwd waren wie ik dan leuk/aantrekkelijk zou vinden. Terwijl ik het denk ik gewoon op precies dezelfde manier zie/zag als zij. Als vrolijke dansende mensen.
maandag 2 oktober 2017 om 11:36
NYC schreef: ↑02-10-2017 11:30Sommige vriendinnen en kennissen waren benieuwd hoe aantrekkelijk ik hen vond. Dat vond ik moeilijk. Foordat ik aangaf verliefd te zijn op 1 meisje dachten ze kennelijk dat ik hen dan seksueler zou kunnen zien dan wanneer ik niet verliefd was geworden op een meisje. Of dat ik bij het uitgaan ofzo anders zou kijken naar vrouwen dan zij en dan benieuwd waren wie ik dan leuk/aantrekkelijk zou vinden. Terwijl ik het denk ik gewoon op precies dezelfde manier zie/zag als zij. Als vrolijke dansende mensen.
Precies! Ik beoordeel mensen niet op hoe (seksueel) aantrekkelijk ik ze vind. Niet alleen vrouwen niet, maar dus ook mannen niet. Ik vind iemand aardig of niet aardig (of zo), maar pas als ik iets van verliefdheid voel bekijk ik hen ook op een andere, 'seksuele', manier.
maandag 2 oktober 2017 om 11:52
Vandaar dat de OP mij ook zo stoort. Dat stukje over die gewone vrienden die zijn blijven slapen en dat TO nu denkt dat de regels aangepast moeten worden. Alsof haar zoon dan ineens op een seksuele manier naar zijn maten kijkt... een van de grote vooroordelen waar je als homoseksueel mee te maken krijgt.
Vijftien, twintig jaar terug las je in van die reisadvertenties: vrouw zoekt reismaatje (v, niet-lesb.) Etc. Ik zocht ook reismaatjes en stoorde mij daar behoorlijk aan. Ja want als niet-hetero kijk je natuurlijk heeeeel anders naar je reismaatjes en ben je uit op vrijpartijen... Ik heb het dus altijd maar verzwegen en ben nooit verliefd op een van hen geworden. Of zelfs maar een sprankje van aantrekkingskracht.
Vijftien, twintig jaar terug las je in van die reisadvertenties: vrouw zoekt reismaatje (v, niet-lesb.) Etc. Ik zocht ook reismaatjes en stoorde mij daar behoorlijk aan. Ja want als niet-hetero kijk je natuurlijk heeeeel anders naar je reismaatjes en ben je uit op vrijpartijen... Ik heb het dus altijd maar verzwegen en ben nooit verliefd op een van hen geworden. Of zelfs maar een sprankje van aantrekkingskracht.
maandag 2 oktober 2017 om 12:01
Dat vind ik niet iets typisch homo- gerelateerd.NYC schreef: ↑02-10-2017 11:52Vandaar dat de OP mij ook zo stoort. Dat stukje over die gewone vrienden die zijn blijven slapen en dat TO nu denkt dat de regels aangepast moeten worden. Alsof haar zoon dan ineens op een seksuele manier naar zijn maten kijkt... een van de grote vooroordelen waar je als homoseksueel mee te maken krijgt.
Toen ik 16/17 jaar oud was en ging logeren bij mijn vriendje mochten wij absoluut niet op dezelfde kamer slapen van zijn moeder.
Kwam hij mij smorgens een goedemorgen wensen dan moest de deur open blijven en binnen een minuut stond dan zijn moeder in de deuropening om te controleren en hem weg te sturen totdat ik weer aangekleed was.
maandag 2 oktober 2017 om 12:06
Dit vind ik een goede. Als ik verliefd ben val ik maar op één iemand, en dus op de overige miljarden niet. En als ik niet verliefd ben, val ik dus op helemaal niemand, crushes daargelaten. Het is dus inderdaad best een beetje raar om zo algemeen te zeggen 'ik val op vrouwen' terwijl ik in mijn leven maar op een verwaarloosbaar klein deel van alle vrouwen die er bestaan zal vallen.
maandag 2 oktober 2017 om 12:16
Dat is niet wat ik bedoel. Als het nl een vriendinnetje was geweest dan was het nl geen punt geweest neem ik aan. Zoals de zoon van to ook vrienden heeft laten slapen.shisha schreef: ↑02-10-2017 12:01Dat vind ik niet iets typisch homo- gerelateerd.
Toen ik 16/17 jaar oud was en ging logeren bij mijn vriendje mochten wij absoluut niet op dezelfde kamer slapen van zijn moeder.
Kwam hij mij smorgens een goedemorgen wensen dan moest de deur open blijven en binnen een minuut stond dan zijn moeder in de deuropening om te controleren en hem weg te sturen totdat ik weer aangekleed was.
De kans dat je iets seksueels met een ander wil doen of met seksuele ogen naar iemand kijkt wordt daar m.i. niet groter van.
maandag 2 oktober 2017 om 12:19
Dina80 schreef: ↑02-10-2017 12:06Dit vind ik een goede. Als ik verliefd ben val ik maar op één iemand, en dus op de overige miljarden niet. En als ik niet verliefd ben, val ik dus op helemaal niemand, crushes daargelaten. Het is dus inderdaad best een beetje raar om zo algemeen te zeggen 'ik val op vrouwen' terwijl ik in mijn leven maar op een verwaarloosbaar klein deel van alle vrouwen die er bestaan zal vallen.
Precies wat ik bedoel. 0 van de 3 miljard is bijna net zoveel als 1, 2 of 3 van de 3 miljard...
maandag 2 oktober 2017 om 12:24
Bizar, hè? Want o, wat zijn we ruimdenkend over homo’s en lesbiennes, maar een moeder die met zorgen zit, wordt hier finaal afgebrand. Echt, wat ik hier voorbij heb zien komen! Hoe ruimdenkend zijn we dan? Als TO nu gezegd had dat ze intens teleurgesteld was in haar zoon, dat ze hem niet meer wil zien, dat ze het vreselijk vindt dat hij homo is of dat hij niet met een vriend mag thuiskomen, dan had ik dat nog kunnen snappen. Maar wat zegt ze nu eigenlijk? Ze is inderdaad minder ruimdenkend dan ze zelf dacht, dat geeft zelf ook aan. Daar kun je toch ook niks aan doen? Dat zal te maken hebben met de manier waarop je bent grootgebracht, in welke omgeving je leeft, met wat voor mensen je omgaat. Maar ze wil zo helemaal niet zijn, zegt ze zelf. Ze doet haar best om er te zijn voor haar zoon, heeft gesprekken met hem. Ze had hem gevraagd om het nog even stil te houden. Fout, geeft ze zelf ook toe. Maar ze stelt zich open en vraagt om hulp. En dan al die o zo ruimdenkende mensen hier, die zeggen dat haar gedrag walgelijk is, dat ze ronduit een slechte moeder is! Dáár heb ik geen woorden voor.
maandag 2 oktober 2017 om 12:24
Maar dat maakt het ineens voor to toch onduidelijk wie een gewoon vriendje is en wie niet.NYC schreef: ↑02-10-2017 12:16Dat is niet wat ik bedoel. Als het nl een vriendinnetje was geweest dan was het nl geen punt geweest neem ik aan. Zoals de zoon van to ook vrienden heeft laten slapen.
De kans dat je iets seksueels met een ander wil doen of met seksuele ogen naar iemand kijkt wordt daar m.i. niet groter van.
Eerst was dat voor haar duidelijk: als het een jongen was, was het een gewoon vriendje en als het een meisje was dan was er de mogelijkheid dat het iets meer was.
Nu is die duidelijkheid dus weg voor to.
Want als er een jongen blijft slapen dan zou het dus ook kunnen zijn dat er iets meer is tussen die twee dan een gewone vriendschap.
maandag 2 oktober 2017 om 12:25
Mee eens!vivamien schreef: ↑02-10-2017 12:24Bizar, hè? Want o, wat zijn we ruimdenkend over homo’s en lesbiennes, maar een moeder die met zorgen zit, wordt hier finaal afgebrand. Echt, wat ik hier voorbij heb zien komen! Hoe ruimdenkend zijn we dan? Als TO nu gezegd had dat ze intens teleurgesteld was in haar zoon, dat ze hem niet meer wil zien, dat ze het vreselijk vindt dat hij homo is of dat hij niet met een vriend mag thuiskomen, dan had ik dat nog kunnen snappen. Maar wat zegt ze nu eigenlijk? Ze is inderdaad minder ruimdenkend dan ze zelf dacht, dat geeft zelf ook aan. Daar kun je toch ook niks aan doen? Dat zal te maken hebben met de manier waarop je bent grootgebracht, in welke omgeving je leeft, met wat voor mensen je omgaat. Maar ze wil zo helemaal niet zijn, zegt ze zelf. Ze doet haar best om er te zijn voor haar zoon, heeft gesprekken met hem. Ze had hem gevraagd om het nog even stil te houden. Fout, geeft ze zelf ook toe. Maar ze stelt zich open en vraagt om hulp. En dan al die o zo ruimdenkende mensen hier, die zeggen dat haar gedrag walgelijk is, dat ze ronduit een slechte moeder is! Dáár heb ik geen woorden voor.
maandag 2 oktober 2017 om 12:50
Die gedachtegang is dus precies wat ik er zo kwalijk aan vind. Dat de moeder (en wellicht zelfs de uitgenodigde vrienden) zich nu dus zullen gaan afvragen: "is dit vriendschappelijk of zit er meer achter?" Heel erg jammer dat mensen dat gaan doen. Alsof de kans dat het misschien "meer dan alleen vriendschappelijk" ineens significant groter is.shisha schreef: ↑02-10-2017 12:24Maar dat maakt het ineens voor to toch onduidelijk wie een gewoon vriendje is en wie niet.
Eerst was dat voor haar duidelijk: als het een jongen was, was het een gewoon vriendje en als het een meisje was dan was er de mogelijkheid dat het iets meer was.
Nu is die duidelijkheid dus weg voor to.
Want als er een jongen blijft slapen dan zou het dus ook kunnen zijn dat er iets meer is tussen die twee dan een gewone vriendschap.
Helaas weet ik dat mensen zo denken en zich het gaan afvragen. Jongeren kunnen zich er eenzaam door gaan voelen en vriendschappen uit de weg gaan. Gold ook voor mij. Terwijl ik evengoed vriendschappen wil(de) of met klasgenootjes afspreken. Maar in plaats daarvan worden mensen terughoudend, gaan ze je uit de weg terwijl nogmaals de kans van 1 op 3 miljard niet veel groter is dan 0 op 3 miljard. Maar mensen lijken te willen zien dat je automatisch op iedereen valt. Of hen ten minste wel lichamelijk lekker vindt..l
maandag 2 oktober 2017 om 13:09
Eens, de intolerantie van de politiek correcten is frappant.vivamien schreef: ↑02-10-2017 12:24Bizar, hè? Want o, wat zijn we ruimdenkend over homo’s en lesbiennes, maar een moeder die met zorgen zit, wordt hier finaal afgebrand. Echt, wat ik hier voorbij heb zien komen! Hoe ruimdenkend zijn we dan? Als TO nu gezegd had dat ze intens teleurgesteld was in haar zoon, dat ze hem niet meer wil zien, dat ze het vreselijk vindt dat hij homo is of dat hij niet met een vriend mag thuiskomen, dan had ik dat nog kunnen snappen. Maar wat zegt ze nu eigenlijk? Ze is inderdaad minder ruimdenkend dan ze zelf dacht, dat geeft zelf ook aan. Daar kun je toch ook niks aan doen? Dat zal te maken hebben met de manier waarop je bent grootgebracht, in welke omgeving je leeft, met wat voor mensen je omgaat. Maar ze wil zo helemaal niet zijn, zegt ze zelf. Ze doet haar best om er te zijn voor haar zoon, heeft gesprekken met hem. Ze had hem gevraagd om het nog even stil te houden. Fout, geeft ze zelf ook toe. Maar ze stelt zich open en vraagt om hulp. En dan al die o zo ruimdenkende mensen hier, die zeggen dat haar gedrag walgelijk is, dat ze ronduit een slechte moeder is! Dáár heb ik geen woorden voor.
maandag 2 oktober 2017 om 13:19
Vind dat er wel heel grof wordt gereageerd op bepaalde posts en op die van to.
Net zo goed als een homo er niet voor gekozen heeft homo te zijn heeft to ook een bepaald karakter waarin zij bepaalde dingen doet zoals ze doet of is.
Afdwingen, schelden, fanatiek met agressieve verbazing een mening door iemands strot douwen werkt ook niet en is ook niet bepaald een voorbeeld.
Dan denk je alleen maar ' wat zijn dat voor agressieve doordouwers' en daar serieus naar luisteren is dan ver te zoeken, je haalt dan irritatie en dergelijke op en gaat de hele boodschap verloren.
In discussie gaan is super daar niet van echter wel FF relax tegen je medemens.
Er wordt toch ook van to verwacht dat zij dit tegen haar zoon is, moet je eerst even naar jezelf kijken hoe je naar anderen doet die ' anders ' dan jou zijn.
Net zo goed als een homo er niet voor gekozen heeft homo te zijn heeft to ook een bepaald karakter waarin zij bepaalde dingen doet zoals ze doet of is.
Afdwingen, schelden, fanatiek met agressieve verbazing een mening door iemands strot douwen werkt ook niet en is ook niet bepaald een voorbeeld.
Dan denk je alleen maar ' wat zijn dat voor agressieve doordouwers' en daar serieus naar luisteren is dan ver te zoeken, je haalt dan irritatie en dergelijke op en gaat de hele boodschap verloren.
Er wordt toch ook van to verwacht dat zij dit tegen haar zoon is, moet je eerst even naar jezelf kijken hoe je naar anderen doet die ' anders ' dan jou zijn.
maandag 2 oktober 2017 om 13:23
Ja, heel vreemd is dat. Ooit in een ver grijs verleden heb ik een poging gedaan open te zijn over mijn geaardheid. Ik vertelde een toenmalige vriendin dat ik dacht lesbisch te zijn. Een weekje later waren we ergens en wilde ik een foto maken, gewoon, zoals ik vaker deed tijdens een uitstapje. Toen vroeg ze op heel argwanende/bevreesde toon wat ik dan met die foto ging doen.NYC schreef: ↑02-10-2017 12:50Maar in plaats daarvan worden mensen terughoudend, gaan ze je uit de weg terwijl nogmaals de kans van 1 op 3 miljard niet veel groter is dan 0 op 3 miljard. Maar mensen lijken te willen zien dat je automatisch op iedereen valt. Of hen ten minste wel lichamelijk lekker vindt..l
Nou, daar ga ik me natuurlijk elke avond op liggen vingeren, want als lesbische geil ik op iedere vrouw!
maandag 2 oktober 2017 om 13:25
ergens getuigt dit van een arrogantie.....Dina80 schreef: ↑02-10-2017 13:23Ja, heel vreemd is dat. Ooit in een ver grijs verleden heb ik een poging gedaan open te zijn over mijn geaardheid. Ik vertelde een toenmalige vriendin dat ik dacht lesbisch te zijn. Een weekje later waren we ergens en wilde ik een foto maken, gewoon, zoals ik vaker deed tijdens een uitstapje. Toen vroeg ze op heel argwanende/bevreesde toon wat ik dan met die foto ging doen.
Nou, daar ga ik me natuurlijk elke avond op liggen vingeren, want als lesbische geil ik op iedere vrouw!![]()
![]()
Van haar he, niet van jou!
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
maandag 2 oktober 2017 om 13:34
Dat zegt ze toch wel. Dat ze hem gevraagd heeft om het stil te houden laat ook zien waar ze zich het meeste druk om maakt. Dat dat ontzettend pijnlijk is voor haar zoon, daar gaat ze aan voorbij. Je kind komt uit de kast (wat al niet meer zou moeten) en je stopt hem er maar even weer in omdat je omgeving er niet klaar voor zou zijn. Ze is niet eerlijk. pas als ze eerlijk is over wat ze echt voelt en vindt kan ze hier wat mee doen. In plaats van te doen alsof het haar om de omgeving te doen is en om hem. Het is nu dat het op haar pad komt, maar ze heeft er nooit bij stilgestaan dat haar kind homo zou kunnen zijn. Alsof het iets buitenaards is.vivamien schreef: ↑02-10-2017 12:24Bizar, hè? Want o, wat zijn we ruimdenkend over homo’s en lesbiennes, maar een moeder die met zorgen zit, wordt hier finaal afgebrand. Echt, wat ik hier voorbij heb zien komen! Hoe ruimdenkend zijn we dan? Als TO nu gezegd had dat ze intens teleurgesteld was in haar zoon, dat ze hem niet meer wil zien, dat ze het vreselijk vindt dat hij homo is of dat hij niet met een vriend mag thuiskomen, dan had ik dat nog kunnen snappen. Maar wat zegt ze nu eigenlijk? Ze is inderdaad minder ruimdenkend dan ze zelf dacht, dat geeft zelf ook aan. Daar kun je toch ook niks aan doen? Dat zal te maken hebben met de manier waarop je bent grootgebracht, in welke omgeving je leeft, met wat voor mensen je omgaat. Maar ze wil zo helemaal niet zijn, zegt ze zelf. Ze doet haar best om er te zijn voor haar zoon, heeft gesprekken met hem. Ze had hem gevraagd om het nog even stil te houden. Fout, geeft ze zelf ook toe. Maar ze stelt zich open en vraagt om hulp. En dan al die o zo ruimdenkende mensen hier, die zeggen dat haar gedrag walgelijk is, dat ze ronduit een slechte moeder is! Dáár heb ik geen woorden voor.
Misschien is hij verliefd, heeft hij al een vriendje, hoe leuk en lief is dat, daar zou het als moeder over moeten gaan.
maandag 2 oktober 2017 om 13:39
Het zou niet eens onderwerp van gesprek hoeven zijn.vivamien schreef: ↑02-10-2017 12:24Bizar, hè? Want o, wat zijn we ruimdenkend over homo’s en lesbiennes, maar een moeder die met zorgen zit, wordt hier finaal afgebrand. Echt, wat ik hier voorbij heb zien komen! Hoe ruimdenkend zijn we dan? Als TO nu gezegd had dat ze intens teleurgesteld was in haar zoon, dat ze hem niet meer wil zien, dat ze het vreselijk vindt dat hij homo is of dat hij niet met een vriend mag thuiskomen, dan had ik dat nog kunnen snappen. Maar wat zegt ze nu eigenlijk? Ze is inderdaad minder ruimdenkend dan ze zelf dacht, dat geeft zelf ook aan. Daar kun je toch ook niks aan doen? Dat zal te maken hebben met de manier waarop je bent grootgebracht, in welke omgeving je leeft, met wat voor mensen je omgaat. Maar ze wil zo helemaal niet zijn, zegt ze zelf. Ze doet haar best om er te zijn voor haar zoon, heeft gesprekken met hem. Ze had hem gevraagd om het nog even stil te houden. Fout, geeft ze zelf ook toe. Maar ze stelt zich open en vraagt om hulp. En dan al die o zo ruimdenkende mensen hier, die zeggen dat haar gedrag walgelijk is, dat ze ronduit een slechte moeder is! Dáár heb ik geen woorden voor.
En TO wordt niet afgebrand vanwege haar bezorgdheid, maar vanwege haar vooroordelen.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
Week 16 van de Extremely Demotivational Calendar
maandag 2 oktober 2017 om 13:42
Dat heeft niks met haar karakter te maken. Dat ligt aan iemands waarden, en die zijn aangeleerd. Het is o.a. door geconfronteerd te worden met de twijfelachtigheid/absurdheid van zo een waarde mogelijk om tot inzicht te komen dat die waarde niet deugt, of achterhaald is. Is niet te vergelijken met homo of hetero zijn.Donna1971 schreef: ↑02-10-2017 13:19Vind dat er wel heel grof wordt gereageerd op bepaalde posts en op die van to.
maandag 2 oktober 2017 om 13:55
Ze heeft gevraagd om het eventjes stil te houden. Niet voor altijd!! Ze moest blijkbaar aan het idee wennen. En daarbij, ze had zelf ook al aangegeven dat dat inderdaad niet zo’n slimme opmerking was. Klaar. Kunnen we daar dan nou ook gewoon even over op houden?tampontouwtje schreef: ↑02-10-2017 13:34Dat zegt ze toch wel. Dat ze hem gevraagd heeft om het stil te houden laat ook zien waar ze zich het meeste druk om maakt. Dat dat ontzettend pijnlijk is voor haar zoon, daar gaat ze aan voorbij. Je kind komt uit de kast (wat al niet meer zou moeten) en je stopt hem er maar even weer in omdat je omgeving er niet klaar voor zou zijn. Ze is niet eerlijk. pas als ze eerlijk is over wat ze echt voelt en vindt kan ze hier wat mee doen. In plaats van te doen alsof het haar om de omgeving te doen is en om hem. Het is nu dat het op haar pad komt, maar ze heeft er nooit bij stilgestaan dat haar kind homo zou kunnen zijn. Alsof het iets buitenaards is.![]()
Misschien is hij verliefd, heeft hij al een vriendje, hoe leuk en lief is dat, daar zou het als moeder over moeten gaan.
maandag 2 oktober 2017 om 13:56
En ik vind het serieus schokkend dat mensen daar 'eventjes aan moeten wennen'.
If at first you don't succeed, just give up. No need to make it weird.
maandag 2 oktober 2017 om 13:57
Die vooroordelen heeft ze blijkbaar inderdaad, ja. En dat vind ze zelf ook niet leuk. Maar wat ik al eerder zei, dat heeft waarschijnlijk te maken met je op opvoeding, of met je religieuze achtergrond of iets dergelijks. Hoe dan ook, TO doet haar best om die vooroordelen opzij te zetten en er voor haar zoon te zijn. Ze vraagt hier hulp, hoe andere ouders er mee omgingen. Waarom dan toch roepen dat ze een walgelijke moeder is? Ik vind dat echt vreselijk.