Napraattopic deel 97
dinsdag 20 maart 2018 om 23:11
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.
Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraat plezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zondag 1 april 2018 om 14:49
zondag 1 april 2018 om 15:05
Dan stoppen ze vast een paar wetenschappelijke boeken in je kistTroeteltje schreef: ↑01-04-2018 14:52Ik kreeg ooit post....een overlijdensrisicoverzekering voor hoger opgeleiden.![]()
zondag 1 april 2018 om 15:07
Veeï
Maar ook mensen die hun eigen bedrijfsnaam niet kunnen verzinnen
zondag 1 april 2018 om 15:16
Statistisch blijkt dat wel ja.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:34Omdat als iemand weliswaar mbo is opgeleid, maar inmiddels hbo denk- en werkniveau heeft, door alleen al het feit dat het papiertje zegt dat diegene niet hoogopgeleid is, niet tot de doelgroep behoort of mag behoren (snap je me nog).
Zo'n verzekering bijv., rijdt een hoogopgeleide dan beter en maakt die minder brokken dan Grob de mbo-er?
Daar kan ik gewoon niet goed bij.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 15:17
Oeps. Sorry voor mijn mosterdStar² schreef: ↑01-04-2018 14:36Statistisch gezien wel ja
Onderzoek toont aan dat hogeropgeleiden gezonder leven en over het algemeen minder gevaarlijk werk hebben. Dat is voor verzekeraars voordeliger.
https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/07/ve ... 06-a718119
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 15:18
Dat interpreteer je correct. Hij valt feitelijk dan ook buiten de statistisch gunstige groep. Niks persoonlijks, gewoon verzekeringsstatistiekGrobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:46Maar mijn man bijv., laag opgeleid maar met hbo denk- en werkniveau, kan zich daar dan niet verzekeren. Dat is wat ik bedoel. Die wordt dan gezien als iemand die statistisch gezien meer risico loopt, alleen omdat ie het papiertje mist. Zo interpreteer ik het tenminste.
(Dead Kennedys)
(Dead Kennedys)
zondag 1 april 2018 om 15:19
BahcoBarbie schreef: ↑01-04-2018 15:07VeeïMan man al die modenamen ook. Waarom zou je een naam kiezen die 1850 andere ouders ook aan hun kansenparel gegeven hebben?
Maar ook mensen die hun eigen bedrijfsnaam niet kunnen verzinnenik vraag mij dan af hoe zeer je hart bij je bedrijf ligt.
Bedrijfje is het dan ook vaak. Webshopje, doorgaans.
zondag 1 april 2018 om 15:26
Of mensen die inspieraaaaaasie vragen voor hun tatoeage!BahcoBarbie schreef: ↑01-04-2018 15:07VeeïMan man al die modenamen ook. Waarom zou je een naam kiezen die 1850 andere ouders ook aan hun kansenparel gegeven hebben?
Maar ook mensen die hun eigen bedrijfsnaam niet kunnen verzinnenik vraag mij dan af hoe zeer je hart bij je bedrijf ligt.
zondag 1 april 2018 om 15:29
Hmmm, de statistieken zullen wel kloppen maar *moppert nog wat na* daarmee missen ze een behoorlijke groep waar ze ook aan zouden kunnen verdienen.JollyRider schreef: ↑01-04-2018 15:18Dat interpreteer je correct. Hij valt feitelijk dan ook buiten de statistisch gunstige groep. Niks persoonlijks, gewoon verzekeringsstatistiek
Maar goed, het zij zo en ik neem het ook niet persoonlijk.
There is always something happening, and it's usually right now
zondag 1 april 2018 om 15:30
Ja en dan liefst in een hele vreemde taal die ze totaal niet beheersen.
zondag 1 april 2018 om 15:36
Net uitgeprobeerd bij die verzekering (wilde het ook wel eens weten). Maar met opleidingsniveau 'overig' (zijnde niet: HAVO/MBO/VWO of hoger), kom je niet aan de bak, krijg je geen offerte. Tenzij je een partner hebt die wel 'opgeleid' is.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 14:46Maar mijn man bijv., laag opgeleid maar met hbo denk- en werkniveau, kan zich daar dan niet verzekeren. Dat is wat ik bedoel. Die wordt dan gezien als iemand die statistisch gezien meer risico loopt, alleen omdat ie het papiertje mist. Zo interpreteer ik het tenminste.
Dacht dat het alleen marketingpraatje was, maar kennelijk mag dit... (volgens het NCR-artikel: "want verzekeraars hebben vrijheid van acceptatie").
zondag 1 april 2018 om 15:38
Hahaha! En dan vooral hopen dat het Chinese (of zo) teken dan ook echt 'Ik hou van mammie' betekent, en niet 'Ik ben koekoek' of erger.Lady*Voldemort schreef: ↑01-04-2018 15:30Ja en dan liefst in een hele vreemde taal die ze totaal niet beheersen.
zondag 1 april 2018 om 15:41
Geen idee meer hoe dat toen zat, maar er is een verzekeringsmaatschappij voor op de vingers getikt. Inmiddels gebruiken ze de term alweer even dus het zal idd wel mogen.Courage-- schreef: ↑01-04-2018 15:36Net uitgeprobeerd bij die verzekering (wilde het ook wel eens weten). Maar met opleidingsniveau 'overig' (zijnde niet: HAVO/MBO/VWO of hoger), kom je niet aan de bak, krijg je geen offerte. Tenzij je een partner hebt die wel 'opgeleid' is.
Dacht dat het alleen marketingpraatje was, maar kennelijk mag dit... (volgens het NCR-artikel: "want verzekeraars hebben vrijheid van acceptatie").
zondag 1 april 2018 om 15:45
Courage-- schreef: ↑01-04-2018 15:36Net uitgeprobeerd bij die verzekering (wilde het ook wel eens weten). Maar met opleidingsniveau 'overig' (zijnde niet: HAVO/MBO/VWO of hoger), kom je niet aan de bak, krijg je geen offerte. Tenzij je een partner hebt die wel 'opgeleid' is.
Offerte krijg je niet, maar ze moeten je wel aannemen, want basisverzkering mag je niet weigeren. Zo zat het toen volgens mij.
zondag 1 april 2018 om 15:46
Die bereiken ze dan weer onder een andere merknaam. Waarbij ze niet specifiek targeten op de lager opgeleiden, want die zijn duurder. Zo werkt het nu eenmaal. Like it or not.Grobbekuiken_ schreef: ↑01-04-2018 15:29Hmmm, de statistieken zullen wel kloppen maar *moppert nog wat na* daarmee missen ze een behoorlijke groep waar ze ook aan zouden kunnen verdienen.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 16:15
0.12% gewijzigd