Napraattopic deel 97

20-03-2018 23:11 3228 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
8102 schreef:
01-04-2018 14:06
Omdat ooit toen viva blad!! Begon als damesblad voor hoog opgeleiden,Voor de andere bestond libelle en margriet
Zo was de redenatie.
Echt? Inmiddels vind ik Libelle en Margriet veel leuker dan Viva! Wat zegt dat over mij??

Nu ga ik me maar schamen!
Ik kreeg ooit post....een overlijdensrisicoverzekering voor hoger opgeleiden. O_O
Troeteltje schreef:
01-04-2018 14:52
Ik kreeg ooit post....een overlijdensrisicoverzekering voor hoger opgeleiden. O_O
Dan stoppen ze vast een paar wetenschappelijke boeken in je kist
Star² schreef:
01-04-2018 14:46
Ja.

Ik zou voor Vee gaan trouwens; vet originele spelling.

Edit: ik zie nu jouw reactie daar :rofl:

Veeï :-P) Man man al die modenamen ook. Waarom zou je een naam kiezen die 1850 andere ouders ook aan hun kansenparel gegeven hebben?

Maar ook mensen die hun eigen bedrijfsnaam niet kunnen verzinnen :wtf: ik vraag mij dan af hoe zeer je hart bij je bedrijf ligt.
Yasna schreef:
01-04-2018 14:32
Dat is wel zo ongelooflijk belachelijk.
Neuh. Dat is statistiek
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Grobbekuiken_ schreef:
01-04-2018 14:34
Omdat als iemand weliswaar mbo is opgeleid, maar inmiddels hbo denk- en werkniveau heeft, door alleen al het feit dat het papiertje zegt dat diegene niet hoogopgeleid is, niet tot de doelgroep behoort of mag behoren (snap je me nog ;-D ).
Zo'n verzekering bijv., rijdt een hoogopgeleide dan beter en maakt die minder brokken dan Grob de mbo-er?
Daar kan ik gewoon niet goed bij.
Statistisch blijkt dat wel ja.
(Dead Kennedys)
Star² schreef:
01-04-2018 14:36
Statistisch gezien wel ja ;-)

Onderzoek toont aan dat hogeropgeleiden gezonder leven en over het algemeen minder gevaarlijk werk hebben. Dat is voor verzekeraars voordeliger.

https://www.nrc.nl/nieuws/2015/11/07/ve ... 06-a718119
Oeps. Sorry voor mijn mosterd
(Dead Kennedys)
Grobbekuiken_ schreef:
Maar mijn man bijv., laag opgeleid maar met hbo denk- en werkniveau, kan zich daar dan niet verzekeren. Dat is wat ik bedoel. Die wordt dan gezien als iemand die statistisch gezien meer risico loopt, alleen omdat ie het papiertje mist. Zo interpreteer ik het tenminste.
Dat interpreteer je correct. Hij valt feitelijk dan ook buiten de statistisch gunstige groep. Niks persoonlijks, gewoon verzekeringsstatistiek
(Dead Kennedys)
BahcoBarbie schreef:
01-04-2018 15:07
Veeï :-P) Man man al die modenamen ook. Waarom zou je een naam kiezen die 1850 andere ouders ook aan hun kansenparel gegeven hebben?

Maar ook mensen die hun eigen bedrijfsnaam niet kunnen verzinnen :wtf: ik vraag mij dan af hoe zeer je hart bij je bedrijf ligt.

Bedrijfje is het dan ook vaak. Webshopje, doorgaans.
BahcoBarbie schreef:
01-04-2018 15:07

Of mensen die inspieraaaaaasie vragen voor hun tatoeage!
JollyRider schreef:
01-04-2018 15:18
Dat interpreteer je correct. Hij valt feitelijk dan ook buiten de statistisch gunstige groep. Niks persoonlijks, gewoon verzekeringsstatistiek
Hmmm, de statistieken zullen wel kloppen maar *moppert nog wat na* daarmee missen ze een behoorlijke groep waar ze ook aan zouden kunnen verdienen.
Maar goed, het zij zo en ik neem het ook niet persoonlijk.
There is always something happening, and it's usually right now
Troeteltje schreef:
01-04-2018 15:26
Of mensen die inspieraaaaaasie vragen voor hun tatoeage!
Ja en dan liefst in een hele vreemde taal die ze totaal niet beheersen.
Grobbekuiken_ schreef:
Maar mijn man bijv., laag opgeleid maar met hbo denk- en werkniveau, kan zich daar dan niet verzekeren. Dat is wat ik bedoel. Die wordt dan gezien als iemand die statistisch gezien meer risico loopt, alleen omdat ie het papiertje mist. Zo interpreteer ik het tenminste.
Net uitgeprobeerd bij die verzekering (wilde het ook wel eens weten). Maar met opleidingsniveau 'overig' (zijnde niet: HAVO/MBO/VWO of hoger), kom je niet aan de bak, krijg je geen offerte. Tenzij je een partner hebt die wel 'opgeleid' is.
Dacht dat het alleen marketingpraatje was, maar kennelijk mag dit... (volgens het NCR-artikel: "want verzekeraars hebben vrijheid van acceptatie").
Lady*Voldemort schreef:
01-04-2018 15:30
Ja en dan liefst in een hele vreemde taal die ze totaal niet beheersen.
Hahaha! En dan vooral hopen dat het Chinese (of zo) teken dan ook echt 'Ik hou van mammie' betekent, en niet 'Ik ben koekoek' of erger.
Courage-- schreef:
01-04-2018 15:36
Net uitgeprobeerd bij die verzekering (wilde het ook wel eens weten). Maar met opleidingsniveau 'overig' (zijnde niet: HAVO/MBO/VWO of hoger), kom je niet aan de bak, krijg je geen offerte. Tenzij je een partner hebt die wel 'opgeleid' is.
Dacht dat het alleen marketingpraatje was, maar kennelijk mag dit... (volgens het NCR-artikel: "want verzekeraars hebben vrijheid van acceptatie").
Geen idee meer hoe dat toen zat, maar er is een verzekeringsmaatschappij voor op de vingers getikt. Inmiddels gebruiken ze de term alweer even dus het zal idd wel mogen.
Courage-- schreef:
01-04-2018 15:36

Offerte krijg je niet, maar ze moeten je wel aannemen, want basisverzkering mag je niet weigeren. Zo zat het toen volgens mij.
Grobbekuiken_ schreef:
01-04-2018 15:29
Hmmm, de statistieken zullen wel kloppen maar *moppert nog wat na* daarmee missen ze een behoorlijke groep waar ze ook aan zouden kunnen verdienen.
Die bereiken ze dan weer onder een andere merknaam. Waarbij ze niet specifiek targeten op de lager opgeleiden, want die zijn duurder. Zo werkt het nu eenmaal. Like it or not.
anoniem_296755 wijzigde dit bericht op 01-04-2018 16:15
0.12% gewijzigd
Star² schreef:
01-04-2018 15:45
Offerte krijg je niet, maar ze moeten je wel aannemen, want basisverzkering mag je niet weigeren. Zo zat het toen volgens mij.
Dat geldt voor de zorgverzekering inderdaad.
Ik probeerde een autoverzekering. :)
Ik ben opgeleid op de tweede verdieping. Toch hoger dan de begane grond.
Verder zou ik willen dat de zon scheen op deze "vrolijke" paasdag. Het ziet er maar troosteloos uit buiten.
No one should brave the underworld alone.
-Hades- schreef:
01-04-2018 16:01
Ik ben opgeleid op de tweede verdieping. Toch hoger dan de begane grond.
Verder zou ik willen dat de zon scheen op deze "vrolijke" paasdag. Het ziet er maar troosteloos uit buiten.
Eind deze week 18/19 graden en zon :cheer2:
Star² schreef:
01-04-2018 16:02
Kijk, dat is nou eens goed nieuws! Beter dan al die 'vrolijk Pasen' berichten die ik binnenkrijg.
Zon, daar word ik vrolijk van.
No one should brave the underworld alone.
Star² schreef:
:yes:
Star² schreef:
Ik kijk er zo gruwelijk naar uit!
Star² schreef:
Dat zou fijn thuiskomen zijn!
Moiren’ schreef:
01-04-2018 16:08
Ik kijk er zo gruwelijk naar uit!
Anders ik wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven