Dreumes topic

zondag 4 februari 2018 om 14:35
Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen..
Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen
Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:
- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes
Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen

zaterdag 31 maart 2018 om 19:51
Ik heb nu fietstassen maar ik haal telkens mijn benen aan die ondingen open. Geen idee hoe ik dat doe maar in al mijn enthousiasme schraap ik telkens langs die tassen. Ik heb ook liever mijn tas en spullen voorop. Een rugzak lijkt mij niet kunnen met een achterzitje.
Ik heb mijn oog laten vallen op de Cortina Roots Transport 7V Moederfiets. Die heeft een bak voor maar toch kan er nog een voorzitje op. Dat kan niet met alle voordragers. Wel handig als we weer voor een nieuw kindje willen gaan
Ik heb mijn oog laten vallen op de Cortina Roots Transport 7V Moederfiets. Die heeft een bak voor maar toch kan er nog een voorzitje op. Dat kan niet met alle voordragers. Wel handig als we weer voor een nieuw kindje willen gaan

zaterdag 31 maart 2018 om 20:11
Hebben jullie gehoorbescherming en zo ja welk soort? Over een maand beginnen de festivals weer en zullen wij met dreumes ook vaker op pad gaan. Omdat ik niet wil dat ze beschadiging oploopt aan haar gehoor wil ik iets van bescherming kopen.
Ik zie echter dat de oorkappen bijna allemaal van 3 tot 18mnd zijn of vanaf 18mnd. Ze is niet heel groot voor haar leeftijd en nu 14mnd.
Hebben jullie een aanrader? En laat jullie dreumes de gehoorbescherming ook zitten?
Ik zie echter dat de oorkappen bijna allemaal van 3 tot 18mnd zijn of vanaf 18mnd. Ze is niet heel groot voor haar leeftijd en nu 14mnd.
Hebben jullie een aanrader? En laat jullie dreumes de gehoorbescherming ook zitten?

zaterdag 31 maart 2018 om 21:33
@bahco, peutert dreumes deze niet uit het oor? En gaan ze lang mee of groeien ze er snel uit?
We gaan niet supervaak naar festivals maar op de zondag is er in de zomer vaak een live bandje in het park. Andere kinderen zie ik vaak zonder gehoorbescherming maar daar vind ik het geluid echt te hard voor.
We gaan niet supervaak naar festivals maar op de zondag is er in de zomer vaak een live bandje in het park. Andere kinderen zie ik vaak zonder gehoorbescherming maar daar vind ik het geluid echt te hard voor.

zondag 1 april 2018 om 10:18
Hij lijkt ze niet te voelen en ze zijn neon met een touwtje dus we kunnen ze makkelijk terug vinden.Marloes85 schreef: ↑31-03-2018 21:33@bahco, peutert dreumes deze niet uit het oor? En gaan ze lang mee of groeien ze er snel uit?
Ze zijn met 9 maanden aangemeten en met 19 maanden passen ze nog. Met 18 maanden laten checken toen manlief nieuwe dopjes nodig had.
Wij doen wel veel rondom muziek. Man is muzikant en wij hebben carnaval. Ook zijn ze tussendoor handig op de gekste momenten. Zo waren we naar een skate demo en daar bleek tussendoor de muziek hard te staan. En bij een sportwedstrijd werd bij elk punt de muziek open gedraaid. Wij kunnen dan gewoon chill met elkaar praten terwijl veel kindjes wel schrikken.
Een nadeel ten opzichte van oorkappen dat er altijd wel een bemoeial komt vragen of onze koter geen gehoorbescherming hoort te dragen. Mensen vellen echt te snel een oordeel want als ze langer kijken zien ze de oordopjes zitten.
Die oorkappen met een elastische band kan trouwens veel langer dan dat op de doos staat. Ik had er laatst eentje zelf op mijn hoofd voor de lol

zondag 1 april 2018 om 10:18
Maartje2016 schreef: ↑01-04-2018 10:05Bah, dreumes is ziek. Natuurlijk nét als manlief weer terug naar zijn werk gaat![]()
Ah wat vervelend. Doe het rustig aan

zondag 1 april 2018 om 11:08
Ik heb ook een cortina roots transport. Heerlijke fiets. Vind m niet zwaar.
Spullen gaan voorop in krat. Dreumes zit vaak achterop, al vanaf het begin. Vind ik fijner dan voorop, hoewel dat wel gezellig is. Ik heb twee zitjes van yepp. En als ik langere stukken met twee kinderen fiets dan neem ik de fietskar mee, want dat fiets heerlijk stabiel en met twee kinderen op 1 fiets vind ik minder fijn.
Als ze op de fiets mogen, mogen ze ook gewoon achterop, dat maakt niet uit.
Spullen gaan voorop in krat. Dreumes zit vaak achterop, al vanaf het begin. Vind ik fijner dan voorop, hoewel dat wel gezellig is. Ik heb twee zitjes van yepp. En als ik langere stukken met twee kinderen fiets dan neem ik de fietskar mee, want dat fiets heerlijk stabiel en met twee kinderen op 1 fiets vind ik minder fijn.
Als ze op de fiets mogen, mogen ze ook gewoon achterop, dat maakt niet uit.
zondag 1 april 2018 om 20:36

zondag 1 april 2018 om 21:51
Ik ook! Het lukt me wel, maar met moeite. Maar bij mij heeft dat vooral te maken met de voetsteuntjes die nu precies op dezelfde hoogte zitten als het stuurslot. Toen ze nog heel klein was had ik er geen probleem mee, ik ga morgen eens kijken of de voetsteuntjes weer een stuk omlaag kunnen.

maandag 2 april 2018 om 12:23
Ik heb de afgelopen dagen niet de concentratie om bij te lezen, maar zal dat later alsnog doen. Ik breek daarom alleen even in met een vraagje: wat doen jullie met een loopoor?
Zoon was vorige week wel verkouden en had ook koorts. Ik ben nog bij de huisarts en het cb geweest en hij heeft geen oorontsteking. Er komt wel al ruim een week rommel uit zijn oor. Ik heb gekeken op thuisarts en kwam bij loopoor uit: niet schadelijk en gaat vanzelf weer over. Deden jullie nog iets speciaals bij een loopoor? Schoonmaken is wel een dingetje, hij vindt het vervelend als ik er aan kom. Ik vind het wel bijzonder dat de arts van het cb niks zei over het vieze oor, terwijl ik zelf ook aangaf dat zijn oor zo vies was. Ik was zelf ook niet zo helder om te vragen wat het dan was. Toen ik thuis kwam, zag ik pas hoe vies het oor was.
Zoon was vorige week wel verkouden en had ook koorts. Ik ben nog bij de huisarts en het cb geweest en hij heeft geen oorontsteking. Er komt wel al ruim een week rommel uit zijn oor. Ik heb gekeken op thuisarts en kwam bij loopoor uit: niet schadelijk en gaat vanzelf weer over. Deden jullie nog iets speciaals bij een loopoor? Schoonmaken is wel een dingetje, hij vindt het vervelend als ik er aan kom. Ik vind het wel bijzonder dat de arts van het cb niks zei over het vieze oor, terwijl ik zelf ook aangaf dat zijn oor zo vies was. Ik was zelf ook niet zo helder om te vragen wat het dan was. Toen ik thuis kwam, zag ik pas hoe vies het oor was.
maandag 2 april 2018 om 12:35
Mijn zwager is KNO-arts en dreumes had toevallig van het weekend hetzelfde. Hij raadde aan om absoluut niet in het oor schoon te maken, in de oorschelp kan het geen kwaad maar als kind het naar vindt zou ik het gewoon laten. Verder geen zorgen zolang de eventuele koorts onder de 39.5 blijft en kind helder is en drinkt. Liever eruit dan erin zei hij, een loopoor kan geen kwaad.
maandag 2 april 2018 om 20:54
Hier pas ook (vervangende) huisarts gebeld bij loopoor dat langer duurde dan een week.
Ook hier werd aangeraden om idd alleen oorschelp wat schoon te maken (als zoon dat goed vond) en er verder af te blijven.
Gaat vanzelf over, en zodra hij verder niet ziek overkwam (geen koorts, niet hangerig, goed drinken) moest ik me vooral geen zorgen maken.
Ik moet ook nog eens op zoek naar oorkappen met aankomende festivals/bandjes in het park de komende maanden. Benieuwd of dreumes (dan peuter) ze op laat zitten, van een kinderkoptelefoon was ie geen fan
Qua fiets: hier een BSP moederfiets, waar ik deze week het achterzitje op ga monteren. Dreumes wordt te groot (of ik ben met 1.58m echt te klein) en kan niet meer over hem heenkijken. Levensgevaarlijk bij stoeprandjes, paaltjes en overstekende kindjes, die zie ik dus niet..
Heb nu geen fietstassen, maar ga nu wel kijken voor een mand voorop. Niet per se voor boodschappen, die doen we lopend meestal, maar voor m'n tas, jas etc.
Ook hier werd aangeraden om idd alleen oorschelp wat schoon te maken (als zoon dat goed vond) en er verder af te blijven.
Gaat vanzelf over, en zodra hij verder niet ziek overkwam (geen koorts, niet hangerig, goed drinken) moest ik me vooral geen zorgen maken.
Ik moet ook nog eens op zoek naar oorkappen met aankomende festivals/bandjes in het park de komende maanden. Benieuwd of dreumes (dan peuter) ze op laat zitten, van een kinderkoptelefoon was ie geen fan

Qua fiets: hier een BSP moederfiets, waar ik deze week het achterzitje op ga monteren. Dreumes wordt te groot (of ik ben met 1.58m echt te klein) en kan niet meer over hem heenkijken. Levensgevaarlijk bij stoeprandjes, paaltjes en overstekende kindjes, die zie ik dus niet..
Heb nu geen fietstassen, maar ga nu wel kijken voor een mand voorop. Niet per se voor boodschappen, die doen we lopend meestal, maar voor m'n tas, jas etc.

maandag 2 april 2018 om 21:21
Hier ook geregeld looporen bij oudste (hier wel tgv fikse middenoorontstekingen, inmiddels buisjes en neusamandelen eruit) schoonmaken deden/doen we 1x op een dag, en dan idd alleen de oorschelp (soms poetste ik haar wang wel extra maar toch zo weinig mogelijk want ze werd er gek van)
Tegen ons is echter wel gezegd dat het na een week of 1,5 wel weer droog moet zijn.. En dat we anders weer moesten bellen.. Maar hier lekte ze etter, weet niet of t bij jullie 'slechts' vocht is en of dat scheelt?
Tegen ons is echter wel gezegd dat het na een week of 1,5 wel weer droog moet zijn.. En dat we anders weer moesten bellen.. Maar hier lekte ze etter, weet niet of t bij jullie 'slechts' vocht is en of dat scheelt?