Werk & Studie alle pijlers

Werklozen topic!

09-02-2017 12:01 2034 berichten
Sinds kort heb ik geen baan meer. Ik solliciteer met regelmaat en check dagelijks de vacature sites in mijn sector. Wanneer ik weer een brief heb geschreven, krijg ik daar een boost van. Ik voel me op zo'n moment nuttig en bezig met mijn toekomst.

Buiten het sollicteren om kan ik me soms echt heel nutteloos voelen. Ik volg nu een interessante cursus en ga vrijwilligerswerk doen. Maar buiten deze bezigheden om vind ik het soms moeilijk om de dag door te komen. Vandaar dit topic. Hoe komen andere werklozen de dag door naast het solliciteren?

Iemand tips om meer structuur in mijn dagen te krijgen? Ik merk dat ik wat lamlendig begin te worden waardoor huishoudelijke klussen steeds meer een opgave zijn.
Alle reacties Link kopieren
Helaas niet geworden. Ze hebben niemand aangenomen, maar ze waren wel positief onder de indruk en vonden het gesprek goed verlopen. Ik werd verzocht de vacatures in de gaten te houden en wanneer er in de toekomst nog iets vrijkwam, moest ik zeker reageren. Ze vonden me vriendelijk en rustig overkomen (gelukkig want het was een pittig gesprek en ik voelde op momenten wel paniek opkomen als ik een moeilijke vraag had).
ihavenoname schreef:
09-04-2018 16:47
Ik heb de baan! Donderdag voorwaarden gesprek. Jeetje wat ben ik blij. Ik was aardig nerveus vanochtend. Hoe langer het duurde hoe meer ik dacht oh oh dit is niet goed. Maar wel dus. Pff ben zo blij ook dat ik en een leuke baan heb en uit de ww ga!
Gefeliciteerd! Fijn om goed nieuws te lezen. Veel succes!
Van harte gefeliciteerd, ihavenoname, da's goed nieuws!!

En ze hebben dus de hele vacature ingetrokken, Olleke? Da's wel balen, maar je hebt in ieder geval een goede indruk achtergelaten, dus hopelijk denken ze aan je als er wat vrij komt.

Hier schiet het nog niet op. Eén keer afgewezen op brief, wacht nog steeds op een reactie van een andere sollicitatie (als het goed is hoor ik vandaag wat) en verder wat losse contacten met recruiters.
There is freedom waiting for you, on the breezes of the sky, and you ask: "What if I fall?" Oh but my darling, what if you fly? - Erin Hanson
Ja ze hebben hem weer opnieuw uitgezet. Er was geen geschikte kandidaat. Ben wel blij met de feedback van het gesprek dus wie weet.
Fijn, Olleke, dat je dat goede gevoel in ieder geval meeneemt. Dat geeft het zelfvertrouwen dat je de volgende keer wél aan een baan helpt! En wie weet is het ook wel beter voor je dat je daar niet aan de slag gaat... In een ver verleden ben ik eens met 3 anderen via een uitzendbureau op gesprek geweest en zijn we alle drie afgewezen. Met alle drie dezelfde reden: het team zou ons kapot maken. Nou, in een dergelijke sfeer hoef ik niet te werken!
Ik ben sinds september 2017 werkeloos. En ben nu ongeveer 4,5-5 maanden aan het solliciteren. Maar wat is het ongelooflijk moeilijk zeg!

En ik ben echt niet kieskeurig, het enige waar ik op selecteer is:
- Woonplaats en afstand
- Opleiding
- Aantal uren
- Deeltijd/parttime
En ik klik heel veel aan van wat me leuk lijkt, maar je komt gewoon nergens tussen!
Bijna van te voren weet ik al: ik word het toch niet..

En dat terwijl de arbeidsmarkt goed aantrekt, uhh.. WAAR DAN?!
Simitçi schreef:
10-04-2018 12:04
Ik moet nog steeds solliciteren omdat mijn huidige contract minder uren heeft dan mijn vorige baan.
Voelt soms zo tegenstrijdig , vind mijn nieuwe baan ontzettend leuk en heb ook kans op meer uren in de toekomst .
Baal er vandaag even van.
Ik heb dat ook maanden gehad. Balen hè? Ik heb in die maanden ook wel eens compleet niet relevant gesolliciteerd bij mijn man, mijn zus en mijn oom. Allerdrie hebben ze een bedrijf maar absoluut niet in de richting van mijn studie/werkervaring. Op die manier loop je geen enkel risico om aangenomen te worden en voldoe je wel aan je sollicitatieplicht.
Ik heb weer een uitnodiging voor een sollicitatiegesprek! Blijft fijn om af en toe nog eens uitgenodigd te worden, dan heb je in elk geval nog het idee dat je in de markt ligt. Dit keer moet ik een portfolio maken, dus heb nog even wat werk te doen, maar dat is helemaal prima.
Klinkt goed! Alvast heel veel succes!
Ik moet nog een paar weken op mijn huidige werk. Ik vind het echt heel moeilijk om mezelf gemotiveerd te houden. De reden dat mn contract niet wordt verlengd vind ik gewoon zo unfair.
Ik weet niet goed wat te doen. Ik heb nu een jaar bij een bedrijf gewerkt, daarvoor was ik een jaar op reis. Daarvoor heb ik weer een paar jaar als uitzendkracht gewerkt bij een bedrijf. Erg leuke collegas, hoewel die ondertussen ook weg zijn of verschillende afdelingen (erg groot bedrijf). Alleen zal ik weer als uitzendkracht aangenomen worden als ik terug mag komen natuurlijk. Contract via bedrijf zit er ook niet in eigenlijk.
Of.. weer gaan reizen paar maandjes en bij terugkomst gaan solliciteren. Of blijven doorzoeken naar ander bedrijf.
Lily1504 schreef:
11-04-2018 14:38
Kan je rondkomen met het salaris wat je nu verdient? Want dan heb je namelijk ook de keuze om je uitkering stop te laten zetten en daarmee vervalt je sollicitatieplicht. Helaas lopen je ww-rechten wel door, dat is dan weer het kromme bij het UWV.
Dit schijnt dus per 1 april vervallen te zijn in sommige situaties. Dat je rechten doorlopen.
Hebben ze mij verteld bij het UWV. Heb het nog niet zelf bekeken.
Weer ergens een uitgebreide sollicitatieprocedure aan het doorlopen. Na het tweede gesprek zou ik vrijdag horen of ik doorga na een volgende ronde, maar helaas nog niets gehoord. Is vast geen goed nieuws. Het is ook weer voor een tijdelijke functie van 4 maanden.
Is dat normaal tegenwoordig. Heb ook voor een aantal andere tijdelijke vacatures (o.a. Halfjaarcontract, via uzb) assesments moeten doen, casussen uitwerken rollenspellen enz. Wat is er mis met een gesprek en een proeftijd?
Weer even klagen hoor. Wordt er zo moe van.
Tegen de zomer ben ik weer werkloos. :(
Banaaninmijnoor schreef:
14-04-2018 10:14
Weer ergens een uitgebreide sollicitatieprocedure aan het doorlopen. Na het tweede gesprek zou ik vrijdag horen of ik doorga na een volgende ronde, maar helaas nog niets gehoord. Is vast geen goed nieuws. Het is ook weer voor een tijdelijke functie van 4 maanden.
Is dat normaal tegenwoordig. Heb ook voor een aantal andere tijdelijke vacatures (o.a. Halfjaarcontract, via uzb) assesments moeten doen, casussen uitwerken rollenspellen enz. Wat is er mis met een gesprek en een proeftijd?
Weer even klagen hoor. Wordt er zo moe van.
Tegen de zomer ben ik weer werkloos. :(
Jaaa ze verzinnen steeds nieuwe dingen en ergens een jaarcontract in de wacht slepen lijkt bijna onmogelijk. Is ook frustrerend. Maar... oooit komt het vast goed.
Even stoom afblazen over het uwv :thunder:

Heb een contract minder dan mijn oude baan waar ik ww voor krijg.
Had nagevraagd als ik tijdens de inwerkperiode tijdelijk meer uren zou draaien dit gevolgen had .
Nee zeiden ze.
Een maand meer gewerkt en hup brief dat mijn uitkering stopgezet is .
Komt ook fijn op zaterdag binnen dus kan morgen pas bellen . :thunder:
anoniem_353291 wijzigde dit bericht op 15-04-2018 21:58
0.67% gewijzigd
Oh jezus. Wat een ellende en dat brengt ook weer stress met zich mee. Ik heb een tijdje niet meegeschreven. Ben via via ergens binnengehaald en de afgelopen maanden is mij van alles beloofd. Helaas afgelopen woensdag te horen gekregen dat de directeur van niets wist... Best vervelend als je op zo'n jonge leeftijd Alzheimer krijgt, zei ik nog. Anyway. Ben alweer druk briefjes aan het tikken. Kon met die maanden werk niet uit de ww komen en half september houdt het op.... Heb er dan ruim een jaar ingezeten. Ik ben behoorlijk afgeknapt, maar ik zorg dat ik mijn laatste 2 maanden netjes afmaak daar. Als ik jullie berichten lees word ik vrolijk als ik zie dat een nieuwe baan vinden best wel lukt en ja, soms is het fucking lastig, maar ben dan niet de enige die hiermee te dealen heeft. Heb dit weekend alweer 5 brieven geschreven en had donderdag een sollicitatiegesprek. Al met al rond de 12 jaar in de communicatie. Dus we gaan het zien en ben blij om hier te lezen dat ik niet alleen in dit schuitje zit. Kop op allemaal!
Simitçi schreef:
15-04-2018 13:20
Even stoom afblazen over het uwv :thunder:

Heb een contract minder dan mijn oude baan waar ik ww voor krijg.
Had nagevraagd als ik tijdens de inwerkperiode tijdelijk meer uren zou draaien dit gevolgen had .
Nee zeiden ze.
Een maand meer gewerkt en hup brief dat mijn uitkering stopgezet is .
Komt ook fijn op zaterdag binnen dus kan morgen pas bellen . :thunder:
Ik heb geen ervaring met uwv. Hopelijk lukt het je om het te regelen vandaag.
prinsesmaxima schreef:
15-04-2018 17:47
Oh jezus. Wat een ellende en dat brengt ook weer stress met zich mee. Ik heb een tijdje niet meegeschreven. Ben via via ergens binnengehaald en de afgelopen maanden is mij van alles beloofd. Helaas afgelopen woensdag te horen gekregen dat de directeur van niets wist... Best vervelend als je op zo'n jonge leeftijd Alzheimer krijgt, zei ik nog. Anyway. Ben alweer druk briefjes aan het tikken. Kon met die maanden werk niet uit de ww komen en half september houdt het op.... Heb er dan ruim een jaar ingezeten. Ik ben behoorlijk afgeknapt, maar ik zorg dat ik mijn laatste 2 maanden netjes afmaak daar. Als ik jullie berichten lees word ik vrolijk als ik zie dat een nieuwe baan vinden best wel lukt en ja, soms is het fucking lastig, maar ben dan niet de enige die hiermee te dealen heeft. Heb dit weekend alweer 5 brieven geschreven en had donderdag een sollicitatiegesprek. Al met al rond de 12 jaar in de communicatie. Dus we gaan het zien en ben blij om hier te lezen dat ik niet alleen in dit schuitje zit. Kop op allemaal!
Hallo prinsesmaxima,
Balen van je baan, maar welkom bij het clubje. Hopelijk vind je snel weer wat anders. En tot die tijd kan je hier lekker meeschrijven.

Ik heb trouwens weer de afwijzing. De klik was er niet...
Ik heb deze week 3 gesprekken gepland staan.

Gesprek 1 heeft zojuist plaatsgevonden. Ik weet niet zo wat ik ervan moet denken; de werkzaamheden waren toch niet helemaal zoals ik het in de vacature gelezen had. Het komt er op neer dat het een soort callcenterbaan is en dat soort werk heb ik in het verleden gedaan en daar ben ik letterlijk depressief door geworden. Ik weet het: ik zit in de WW (sinds 1 maart) en ik wil heus gaan werken, maar ergens ben ik ook zo bang dat ik weer iets moet aannemen waar ik weer zo diep ongelukkig van ga worden. Maar goed, even afwachten dus.

Gesprek 2 vindt morgen plaats. Functie lijkt me wel leuk, salaris weet ik niet maar ik verwacht minder dan ik had. Positieve is wel dat zij mij benaderd hebben via LinkedIn (bedrijf rechtstreeks).

Gesprek 3 vindt woensdag plaats. Vorige week ben ik naar een banenmarkt van het UWV geweest en daar kennis gemaakt met o.a. dit bedrijf.
Ik heb vanochtend sollicitatie gestuurd.
Omschrijving van de functie stond moeilijker omschreven dan het daadwerkelijk was.
Stond niet bij hoeveel jaren ervaring je nodig had, maar heb gewoon gesolliciteerd.
Heb ook nog een e-mail gestuurd naar uzb waar ik eerst in dienst was bij een bedrijf, ben benieuwd. Ik weet dat ze daar veel vacatures openstaan dus geef mezelf wel een goede kans.
minnimouse schreef:
16-04-2018 14:56
Ik heb deze week 3 gesprekken gepland staan.

Gesprek 1 heeft zojuist plaatsgevonden. Ik weet niet zo wat ik ervan moet denken; de werkzaamheden waren toch niet helemaal zoals ik het in de vacature gelezen had. Het komt er op neer dat het een soort callcenterbaan is en dat soort werk heb ik in het verleden gedaan en daar ben ik letterlijk depressief door geworden. Ik weet het: ik zit in de WW (sinds 1 maart) en ik wil heus gaan werken, maar ergens ben ik ook zo bang dat ik weer iets moet aannemen waar ik weer zo diep ongelukkig van ga worden. Maar goed, even afwachten dus.

Gesprek 2 vindt morgen plaats. Functie lijkt me wel leuk, salaris weet ik niet maar ik verwacht minder dan ik had. Positieve is wel dat zij mij benaderd hebben via LinkedIn (bedrijf rechtstreeks).

Gesprek 3 vindt woensdag plaats. Vorige week ben ik naar een banenmarkt van het UWV geweest en daar kennis gemaakt met o.a. dit bedrijf.
Ter aanvulling: zo net ook nog een uitnodiging gekregen voor a.s. donderdag voor een functie die me erg leuk lijkt. Gesprek is met 3 personen staat er. Daar word ik dan weer erg zenuwachtig van. Iemand tips?
minnimouse schreef:
16-04-2018 15:18
Ter aanvulling: zo net ook nog een uitnodiging gekregen voor a.s. donderdag voor een functie die me erg leuk lijkt. Gesprek is met 3 personen staat er. Daar word ik dan weer erg zenuwachtig van. Iemand tips?
Wat goed minni! Veel succes. Ik probeer bij gesprekken met zoveel mensen altijd maar te denken dat zij zelf ook ooit zo’n gesprek hebben gehad. En probeer af te wisselen wie je aankijkt. Ik kies meestal voor degene die de vraag heeft gesteld.
lilguinea schreef:
16-04-2018 15:28
Wat goed minni! Veel succes. Ik probeer bij gesprekken met zoveel mensen altijd maar te denken dat zij zelf ook ooit zo’n gesprek hebben gehad. En probeer af te wisselen wie je aankijkt. Ik kies meestal voor degene die de vraag heeft gesteld.
Dankjewel en ook bedankt voor je tip, daar kan ik wel wat mee ;-)
minnimouse schreef:
Ik had laatst een sollicitatiegesprek met 5 mensen (4 live en 1 per video conference). Het voordeel is dat ze zelf ook erg veel willen vertellen, dus het viel wel mee met hoe pittig het gesprek werd. In mijn geval werd het gewoon een gezellig gesprek. Ze zaten niet als een soort commissie tegenover me.

Ik heb die baan overigens niet genomen.
Banaaninmijnoor schreef:
16-04-2018 14:48
Hallo prinsesmaxima,
Balen van je baan, maar welkom bij het clubje. Hopelijk vind je snel weer wat anders. En tot die tijd kan je hier lekker meeschrijven.

Ik heb trouwens weer de afwijzing. De klik was er niet...
Dankjewel. Voor jou ook weer balen. Maar we blijven elkaar hier oppeppen. Het komt goed!
LizBakker schreef:
16-04-2018 17:59
Ik had laatst een sollicitatiegesprek met 5 mensen (4 live en 1 per video conference). Het voordeel is dat ze zelf ook erg veel willen vertellen, dus het viel wel mee met hoe pittig het gesprek werd. In mijn geval werd het gewoon een gezellig gesprek. Ze zaten niet als een soort commissie tegenover me.

Ik heb die baan overigens niet genomen.
Dankje :)
Ik vind solliciteren sowieso al vreselijk en al helemaal als er 3 man voor me zit, maar misschien valt het inderdaad mee. Ik ga er maar vanuit.
Fijn dat het destijds bij jou mee viel.
minnimouse schreef:
Mijn laatste gesprek was ook met 3 man en daar ben ik aangenomen ;) gaf juist een hele fijne dynamiek aan het gesprek .
Viel mij echt 100% mee !

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven