Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

19-04-2018 19:38 3043 berichten
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Alle reacties Link kopieren
En jij Safrat?
Heb je geen zin?
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
Ik heb wel zin om met een onbekende wat te doen. Desnoods ergens eten.
Maar ik heb geen zin in het gedoe er om heen.
ooitverlegen schreef:
01-05-2018 10:46
Wat Josken al aanstipt is het daarbij de vraag op welk punt van het kennismaken dit al een rol speelt.
Ik doel in dit geval op het KUNNEN behouden van de romantische interactie, wanneer je dat wel wil op basis van de kennismaking.
Dus niet zozeer het wel of niet willen, maar het kunnen.
Dina80 schreef:
01-05-2018 17:38
Ik doel in dit geval op het KUNNEN behouden van de romantische interactie, wanneer je dat wel wil op basis van de kennismaking.
Dus niet zozeer het wel of niet willen, maar het kunnen.
Oh, ik ging uit van het antwoord van Josken op jou hierover...

Het kunnen behouden is natuurlijk een heel ander verhaal en dat weet je pas als je samen oud bent. Ik denk wel dat de kans op het behouden langzaam toeneemt. De grootste hobbels zitten meestal in het begin lijkt mij.
Weet je waar je wat moet eten safrat?
safrat schreef:
01-05-2018 17:18
Ik heb wel zin om met een onbekende wat te doen. Desnoods ergens eten.
Maar ik heb geen zin in het gedoe er om heen.

Precies!

En uit eten naast de onbekende zitten, voor mij dan.
Niet tegenover. Aan te staren. :hihi:
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
ooitverlegen schreef:
01-05-2018 18:03
Het kunnen behouden is natuurlijk een heel ander verhaal en dat weet je pas als je samen oud bent. Ik denk wel dat de kans op het behouden langzaam toeneemt. De grootste hobbels zitten meestal in het begin lijkt mij.
Langer dan een paar dagen of weken behouden zou al een mooi begin zijn.
Met behouden bedoel ik dat er een contact uitgroeit dat niet al voorbij is voor het begonnen is.
Niet alleen de letterlijk samen tot in het bejaardentehuis situaties.
Er zit natuurlijk nog heel veel tussen een glimlach met elkaar uitwisselen en een relatie van driekwart eeuw die pas eindigt als er eentje op hoogbejaarde leeftijd sterft.
Westerpaviljoen schreef:
01-05-2018 18:06
Weet je waar je wat moet eten safrat?
WP is meer voor drankjes.
Hadden wij niet een date? Bij 15 graden.
safrat schreef:
01-05-2018 18:44
Hadden wij niet een date? Bij 15 graden.
Ja even naam veranderd enzo. En inderdaad; wanneer?
Eslarealidad schreef:
01-05-2018 18:06
Precies!

En uit eten naast de onbekende zitten, voor mij dan.
Niet tegenover. Aan te staren. :hihi:

Maar dat is geen date.
Volgende week ergens. Ik heb het nu best druk.
Waarom een nickchange?
Kunnen behouden, als in 'de volgende stap zetten' is voor mij zelfs onbekend terrein, ik ben nog nooit met iemand op een punt gekomen waarbij ik vond dat we al eens verder konden gaan, in mijn jongere tijd heb ik dan wel (naar mijn normen) dikwijls gekust maar dat is in niks te vergelijken met het beschaafd daten. Dat ik zover nog niet geraakt ben is ook geen probleem maar wel weer iets om over te twijfelen als de situatie er dan is, ik ga te veel nadenken terwijl ik goed weet dat het meer kwaad dan goed doet, en angst kweken dat ik het zou verpesten, dan nog angst dat ik te snel ga terwijl ik bij wijze van spreken traagheid in het daten uitgevonden heb :-?
ooitverlegen schreef:
30-04-2018 20:58
Oh haha, als we exact gelijk zijn heb ik de oplossing ook....ai!

Ja die zijn er zeker! Ik ken ook een verhaal van een dame die zo tientallen mannen heeft getoetst op geschiktheid. Omdat ik haar toevallig een keer heb gesproken weet ik een beetje wat iemand in huis heeft dit te kunnen (positief hoor).
Explain (dat laatste he :) )

De persoon die 3 weekends na elkaar een ander had waarover ik het had was trouwens ook iemand die - zoals Spell68 zei - echt niet alleen kan zijn en maar pakt wat hij kan krijgen, en omgekeerd. Er was echt geen enkele klik tussen beiden en ook niet met zijn huidige vriendin waarmee hij ook al een paar jaar samen is. Die zijn tevreden met elkaar en passen ook bij elkaar zonder dat er sprake is van echte liefde, hun goed recht natuurlijk maar voor mij is zoiets pure science fiction. Dat je dan nog eens elk weekend met een ander bij je ouders staat... :bonk:
Dina80 schreef:
01-05-2018 18:23
Langer dan een paar dagen of weken behouden zou al een mooi begin zijn.
Met behouden bedoel ik dat er een contact uitgroeit dat niet al voorbij is voor het begonnen is.
Niet alleen de letterlijk samen tot in het bejaardentehuis situaties.
Dat is jouw angst omdat je die eraring hebt? Ik was daarin misschien ongewoon want mijn allergrootste zorg was het zoeken en contact leggen. Een beetje wat Josken ook aangeeft, in één keer de juiste willen vinden.
Dina80 schreef:
01-05-2018 18:34
Er zit natuurlijk nog heel veel tussen een glimlach met elkaar uitwisselen en een relatie van driekwart eeuw die pas eindigt als er eentje op hoogbejaarde leeftijd sterft.
Wat zal ik zeggen? De spanning zit in het begin en daarna gaat de tijd exponentieel ofzo, het vliegt nu voorbij.
Josken schreef:
01-05-2018 20:15
Explain (dat laatste he :) )

De persoon die 3 weekends na elkaar een ander had waarover ik het had was trouwens ook iemand die - zoals Spell68 zei - echt niet alleen kan zijn en maar pakt wat hij kan krijgen, en omgekeerd. Er was echt geen enkele klik tussen beiden en ook niet met zijn huidige vriendin waarmee hij ook al een paar jaar samen is. Die zijn tevreden met elkaar en passen ook bij elkaar zonder dat er sprake is van echte liefde, hun goed recht natuurlijk maar voor mij is zoiets pure science fiction. Dat je dan nog eens elk weekend met een ander bij je ouders staat... :bonk:
Je bedoelt wat ze in huis had om dat te kunnen? Nu moet ik een beetje schipperen niet teveel in detail te gaan maar ik zou zeggen; Super sociaal vaardig, zelfbewust, goed gekleed én knap? Ze heeft gewoon de beste partner gezocht denk ik. Dat is heel anders dan waarover jij schrijft. Maar hoe kun je zeggen dat er geen sprake is van echte liefde? En wat bedoel je met voor jou science fiction? Ha nee, dat laatste is ook niet mijn cup of tea. Het bewijst wel dat alles mogelijk is.
safrat schreef:
01-05-2018 18:47
Maar dat is geen date.

Echt wel!
We zitten dan naast elkaar te eten en wijntje, proost! :-)-)
ooitverlegen schreef:
01-05-2018 21:08
Wat zal ik zeggen? De spanning zit in het begin en daarna gaat de tijd exponentieel ofzo, het vliegt nu voorbij.
Ik bedoel dat een relatie van een jaar ook een relatie is.
Dat jij toevallig in 1 keer de juiste hebt gevonden waarmee je waarschijnlijk voor altijd samen blijft, wil niet zeggen dat alleen dat soort relaties tellen als relatie.
ooitverlegen schreef:
01-05-2018 20:59
Dat is jouw angst omdat je die eraring hebt?
Nee, dat is niet mijn angst, omdat ik niet meer zoek of verwacht.
Maar ik heb inderdaad die ervaring, en ik geloof nooit dat ik daarin de enige ben.
Daarom maakte ik de opmerking, ik kader van mijn reeks, voor anderen.
safrat schreef:
01-05-2018 15:34
Spell is een hele oude wijze man of een hele wijze oude man. Ik weet niet meer hoe dat zat.
Daar heb ik een ezelsbruggetje voor gevonden, want tja, onthouden gaat natuurlijk niet zo makkelijk meer op mijn gevorderde leeftijd: Alans Parsons Project.

Nu vergeet je het nooooooit meer!
Dina80 schreef:
02-05-2018 09:40
Ik bedoel dat een relatie van een jaar ook een relatie is.
Dat jij toevallig in 1 keer de juiste hebt gevonden waarmee je waarschijnlijk voor altijd samen blijft, wil niet zeggen dat alleen dat soort relaties tellen als relatie.
Nee! Dat wil ik helemaal niet zo stellen, er is een grote verscheidenheid aan relaties. Maar als er dan toch nog iets algemeen over te zeggen valt; Ik las dat tegenwoordig serieel monogaam het meest voorkomt.
Eslarealidad schreef:
01-05-2018 21:20
Echt wel!
We zitten dan naast elkaar te eten en wijntje, proost! :-)-)
je staart naar een onbekende die naast jou zit te eten... Is dat dan weer zo'n man die niet weet dat hij date? :D
spell68 schreef:
02-05-2018 09:52
Daar heb ik een ezelsbruggetje voor gevonden, want tja, onthouden gaat natuurlijk niet zo makkelijk meer op mijn gevorderde leeftijd: Alans Parsons Project.

Nu vergeet je het nooooooit meer!
Dat het en en was, wist ik.
Ik was alleen de aanhalingstekens vergeten en of het meer oud dan wijs was of meer wijs dan oud.
Daar helpt jouw ezelsbruggetje niet bij. :P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven