Voor wie nog nooit een relatie heeft gehad (4)

donderdag 19 april 2018 om 19:38
Wanneer je om je heen kijkt, op straat en op televisie, lijkt iedereen de romantische liefde te kunnen vinden. Dit gaat echter niet voor iedereen op. Soms blijft zelfs een knuffel een droom.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
Het is niet altijd makkelijk om steeds maar met romantiek geconfronteerd te worden, als dit voor jou een onbereikbaar doel lijkt.
Praat hier mee over de eenzaamheid, het diepe missen, maar vooral over wat jij doet om deze situatie te doorbreken. Hoe oefen je sociale situaties, wissel tips met elkaar uit. Steun elkaar, maar bevestig elkaar liever niet in hoe oneerlijk het is. Wees constructief, en blijf geloven.
donderdag 10 mei 2018 om 23:56
Ik zou het niet zo schrijven als safrat maar aan de andere kant dekt het de lading ook wel weer.
Hoe zie je dit voor je? Ik vind het nogal wat als je ziet wat er allemaal komt kijken bij een adoptie en het opvoeden erna. Er zal best vaak problematiek om de hoek komen. Ik lees op Internet dat er in Nederland enkele tientallen solo adopties zijn.
Voor pleegzorg is de drempel misschien iets lager. Er wordt altijd gematcht naar de thuis situatie die wordt geboden, ook qua leeftijd. Tegelijk zijn dat ook kinderen met een rugzakje. Voordeel is wel weer dat er goede ondersteuning mogelijk is en waardevol contact met andere pleegouders.
Hoe zie je dit voor je? Ik vind het nogal wat als je ziet wat er allemaal komt kijken bij een adoptie en het opvoeden erna. Er zal best vaak problematiek om de hoek komen. Ik lees op Internet dat er in Nederland enkele tientallen solo adopties zijn.
Voor pleegzorg is de drempel misschien iets lager. Er wordt altijd gematcht naar de thuis situatie die wordt geboden, ook qua leeftijd. Tegelijk zijn dat ook kinderen met een rugzakje. Voordeel is wel weer dat er goede ondersteuning mogelijk is en waardevol contact met andere pleegouders.
vrijdag 11 mei 2018 om 14:31
Soort derde been dan.

Beetje laat met reageren, komt ook omdat francieneke weg is.
Ik hoop als de pijn wat gezakt is, dat ze weer terug komt.
Zij hoort hier ook bij.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

vrijdag 11 mei 2018 om 15:40
Ik ga het gewoon doen, ik denk er al minstens 7 jaar regelmatig aan maar het is er nooit van gekomen deels ook omdat het misschien niet verstandig is en onnatuurlijk is voor het kind om door een persoon te worden opgevoed. Maar ik wil mijn geluk er niet van af laten hangen. Ik ben bijna 45 jaar dus als ik nog wat wil moet het snel gebeuren. En ik laat mij in dit geval niet tegenhouden alleen maar omdat ik niet in de markt lig. Dan maar als alleenstaande een kindje adopteren. Ik zal mijn weg hier in vinden en ben van plan om op korte termijn begin juli werk van te maken.ooitverlegen schreef: ↑10-05-2018 23:56Ik zou het niet zo schrijven als safrat maar aan de andere kant dekt het de lading ook wel weer.
vrijdag 11 mei 2018 om 15:56
Ik ben iemand die best wel goed in de markt ligt. Aan mannelijke aandacht nog nooit gebrek gehad. Veel matches ll datingapps, regelmatig mannen die me op date vragen. Desalniettemin lukt het me niet een relatie te krijgen. Ik ben niet snel verliefd, ben nogal eigengereid en kom niet een man tegen waarvan ik denk: "Daar wil ik mijn leven mee delen". Zo stom.
vrijdag 11 mei 2018 om 15:58
Ik denk niet dat adoptie nog gaat lukken, simpelweg omdat je te oud bent. Je kunt eventueel nog wel pleegouder worden.justme_37 schreef: ↑11-05-2018 15:40Ik ga het gewoon doen, ik denk er al minstens 7 jaar regelmatig aan maar het is er nooit van gekomen deels ook omdat het misschien niet verstandig is en onnatuurlijk is voor het kind om door een persoon te worden opgevoed. Maar ik wil mijn geluk er niet van af laten hangen. Ik ben bijna 45 jaar dus als ik nog wat wil moet het snel gebeuren. En ik laat mij in dit geval niet tegenhouden alleen maar omdat ik niet in de markt lig. Dan maar als alleenstaande een kindje adopteren. Ik zal mijn weg hier in vinden en ben van plan om op korte termijn begin juli werk van te maken.
Waarom begin je er eigenlijk nu pas mee? Ik herinner me uit je 1e topic dat je opende toen je 37 was dat je toen al nadacht over adoptie.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
vrijdag 11 mei 2018 om 15:59
Er worden heel veel kinderen door één ouder opgevoed maar het zal misschien niet de voorkeur hebben als er ruim voldoende adoptie gezinnen zijn. Het gaat er niet om hoe je in de partner markt ligt maar of je het kind kunt bieden wat het nodig heeft. Ik neem aan dat er gesprekken zullen komen over van alles en nog wat dus het vinden van die weg volgt daaruit.justme_37 schreef: ↑11-05-2018 15:40Ik ga het gewoon doen, ik denk er al minstens 7 jaar regelmatig aan maar het is er nooit van gekomen deels ook omdat het misschien niet verstandig is en onnatuurlijk is voor het kind om door een persoon te worden opgevoed. Maar ik wil mijn geluk er niet van af laten hangen. Ik ben bijna 45 jaar dus als ik nog wat wil moet het snel gebeuren. En ik laat mij in dit geval niet tegenhouden alleen maar omdat ik niet in de markt lig. Dan maar als alleenstaande een kindje adopteren. Ik zal mijn weg hier in vinden en ben van plan om op korte termijn begin juli werk van te maken.
vrijdag 11 mei 2018 om 16:11
Sorry al vast voor misschien iets wat je niet wilt horen, maar volgens mij is de maximale leeftijd als je alleen een kindje wilt adopteren 42 jaar. Uitzonderingen voor als je een kind ouder dan 2 jaar wilt adopteren, of met medische problemen, maar daar ligt voor zover ik weet de maximale leeftijd op 44 jaar. Ook worden er wel wat eisen gesteld aan hoeveelheid werkuren die je maakt en je eigen netwerk. Ik meen hier gelezen te hebben dat je erg veel werkt, maximaal is 4 dagen maar liever 3 dagen als je een solo-adoptie doet. Ik raad je aan nog even goed te verdiepen voordat je het (dure en zware) proces ingaat en toch teleurgesteld wordt doordat je niet aan basiseisen voldoet.justme_37 schreef: ↑11-05-2018 15:40Ik ga het gewoon doen, ik denk er al minstens 7 jaar regelmatig aan maar het is er nooit van gekomen deels ook omdat het misschien niet verstandig is en onnatuurlijk is voor het kind om door een persoon te worden opgevoed. Maar ik wil mijn geluk er niet van af laten hangen. Ik ben bijna 45 jaar dus als ik nog wat wil moet het snel gebeuren. En ik laat mij in dit geval niet tegenhouden alleen maar omdat ik niet in de markt lig. Dan maar als alleenstaande een kindje adopteren. Ik zal mijn weg hier in vinden en ben van plan om op korte termijn begin juli werk van te maken.
"After all this time?" "Always."

vrijdag 11 mei 2018 om 16:22
Een kinderarmpje noemen ze dat toch?Eslarealidad schreef: ↑11-05-2018 14:31Soort derde been dan.![]()
Beetje laat met reageren, komt ook omdat francieneke weg is.
Ik hoop als de pijn wat gezakt is, dat ze weer terug komt.
Zij hoort hier ook bij.
Ik heb er zo eentje gehad. Een kleine man met een kinderarmpje. Ik was best onder de indruk.

En ja. Dat is jammer. Niet de eerste keer al weet ik niet de reden van de vorige keer. Misschien over een tijdje.
Heb je zondag nog een afspraakje gehad met de niet klikkende meneer?

vrijdag 11 mei 2018 om 16:47
Jeetje wat een luxe probleemmick87 schreef: ↑11-05-2018 15:56Ik ben iemand die best wel goed in de markt ligt. Aan mannelijke aandacht nog nooit gebrek gehad. Veel matches ll datingapps, regelmatig mannen die me op date vragen. Desalniettemin lukt het me niet een relatie te krijgen. Ik ben niet snel verliefd, ben nogal eigengereid en kom niet een man tegen waarvan ik denk: "Daar wil ik mijn leven mee delen". Zo stom.

vrijdag 11 mei 2018 om 17:28
Eigenlijk wil ik een relatie als een aanvulling zien en zeker niet als invulling.
Toch heb ik regelmatig wel de balen dat ik zo 'slecht in de markt lig' en dat er weinig perspectief lijkt te zijn voor mij.
Ik zie bij sommige vrienden en kennissen dat ze met hetzelfde probleem kampen.
Dat vind ik ook best wel vervelend voor hun.
Anderzijds zie ik ook weer veel mensen bij wie het wel ineens lukt.
Dat kan me erg verbazen.
Mag natuurlijk niet doorslaan in doemdenken; het kan me soms echter aardig naar de strot vliegen.
Toch heb ik regelmatig wel de balen dat ik zo 'slecht in de markt lig' en dat er weinig perspectief lijkt te zijn voor mij.
Ik zie bij sommige vrienden en kennissen dat ze met hetzelfde probleem kampen.
Dat vind ik ook best wel vervelend voor hun.
Anderzijds zie ik ook weer veel mensen bij wie het wel ineens lukt.
Dat kan me erg verbazen.
Mag natuurlijk niet doorslaan in doemdenken; het kan me soms echter aardig naar de strot vliegen.

vrijdag 11 mei 2018 om 20:53
Ja toen twijfelde ik nog te erg en in die tijd heb ik ontzettend veel gewerkt zodat ik er eigenlijk gewoon niet meer aan toe kwam. Toen werkte ik echt 60 uur per week zonder vakanties te nemen. Ook was ik vaak depressief en had ik het nog niet helemaal opgegeven met de vrouwen. Maar het zat wel altijd in mijn achterhoofd hoor. Ik dacht dat 45 de maximale leeftijd was maar ik ga het binnenkort uitzoeken.
vrijdag 11 mei 2018 om 22:49
Dat kan natuurlijk. Dan was dat nodig op dat moment voor francieneke.safrat schreef: ↑11-05-2018 16:22Een kinderarmpje noemen ze dat toch?
Ik heb er zo eentje gehad. Een kleine man met een kinderarmpje. Ik was best onder de indruk.![]()
En ja. Dat is jammer. Niet de eerste keer al weet ik niet de reden van de vorige keer. Misschien over een tijdje.
Heb je zondag nog een afspraakje gehad met de niet klikkende meneer?
Misschien over een tijdje, of eerder.
We'll meet again.
Die niet klikkende meneer

Ik voelde even een klein klikje.
Voor kort.
Het is nog erg dubieus.
Hij is beleefd en complimenteus.
Leuke lach.
Ik hou wel van een beleefde man.
Heeft wel iets. Een gentleman.
Haha ja wat was dat mysterieus hè? Ik snap dat je onder de indruk was.
Van zo een 'moordenaar' in die broek.

Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:10
Aandacht is leuk. Maar uiteindelijk heb je er niks aan als de juiste er niet tussen. Vaak denk ik: "waarom nou nooit eens van een man die me echt interesseert". Nu lijkt het vast of ik heel kieskeurig ben. Als ik een vriend gad gewild had ik die waarschijnlijk al wel 1 kunnen hebben. Maar ik wil alleen voor iemand gaan waar bjj het echt 100% goed voelt.
Ook heb ik wat problemen met iemand dicht bij laten komen. Dat speelt ook wel mee.
zaterdag 12 mei 2018 om 12:44
Voor iemand die helemaal niet wordt gezien is het een luxe probleem en het lijkt inderdaad alsof je heel kieskeurig bent. Met veel keuze ontstaat ook meer vergelijking maar de perfecte partner bestaat niet. Of het 100% goed is weet je pas als je het probeert want het contact moet groeien maar daarvoor denk ik dat 80% volstaat (ik roep maar een getal).mick87 schreef: ↑12-05-2018 12:10Aandacht is leuk. Maar uiteindelijk heb je er niks aan als de juiste er niet tussen. Vaak denk ik: "waarom nou nooit eens van een man die me echt interesseert". Nu lijkt het vast of ik heel kieskeurig ben. Als ik een vriend gad gewild had ik die waarschijnlijk al wel 1 kunnen hebben. Maar ik wil alleen voor iemand gaan waar bjj het echt 100% goed voelt.
Ook heb ik wat problemen met iemand dicht bij laten komen. Dat speelt ook wel mee.
Ik dacht er veel over na en toen ik de sprong in het diepe eindelijk had gemaakt had ik ook nog wel twijfel maar we zijn inmiddels langer samen dan dat ik ooit single was.

zaterdag 12 mei 2018 om 13:06
Klinkt pathetisch. Wil een kind om een doel in het leven te hebben en levensvreugde te krijgen (gaat liefde stelen van het kind in plaats van liefde geven), arm kind. Ga eerst eens contact maken met je ziel (meditatie) en vragen wat die wil met jouw leven.justme_37 schreef: ↑10-05-2018 23:48Ja, ik lig compleet niet in de markt, ik heb niet de looks of uitstraling dat kan ik vaststellen na 45 jaar single zijn. Dat onverschillige herken ik zeker, ik ben steeds meer in mijn eigen wereldje gaan leven en ik ben daadwerkelijk van plan om op zeer korte termijn een kind te adopteren. Dat geeft me weer een doel in het leven en levensvreugde. En natuurlijk wil ik het kind zo goed mogelijk opvoeden en een stabiele omgeving bieden.
Gelukkig heb jij nog sociale contacten, ikzelf heb er geen behoefte meer aan. Sociale contacten kunnen alleen mannelijk zijn in mijn geval en dat hoeft mij niet meer zo nodig daar kies ik zelf voor.
Ik ben nooit begonnen met daten maar ik ben er ook helemaal klaar mee.
Al is het wel fijn om de successen van anderen te lezen hier.
Je bent nooit begonnen met daten, maar je hebt er ook helemaal klaar mee? Een contradictie in terminus. Jouw kinderlijke superego is duidelijk jou de baas, wanneer wordt je daar bewust van en ge je werken aan echt volwassen gedrag? Heel je innerlijke kind! en vond de liefde in je-zelf.
zaterdag 12 mei 2018 om 13:25
Ik snap wel wat Mick bedoeld.ooitverlegen schreef: ↑12-05-2018 12:44Voor iemand die helemaal niet wordt gezien is het een luxe probleem en het lijkt inderdaad alsof je heel kieskeurig bent. Met veel keuze ontstaat ook meer vergelijking maar de perfecte partner bestaat niet. Of het 100% goed is weet je pas als je het probeert want het contact moet groeien maar daarvoor denk ik dat 80% volstaat (ik roep maar een getal).
Ik dacht er veel over na en toen ik de sprong in het diepe eindelijk had gemaakt had ik ook nog wel twijfel maar we zijn inmiddels langer samen dan dat ik ooit single was.

Als je niet snel verliefd bent dan heb je ook niet echt meer de adrenaline om dan meer dan 1 of 2 dates te gaan doen.
Ik heb dat wel geprobeerd.
Het werkt zo niet.
Dan is zo een man verliefd en ik niet. Dat is ook niet eerlijk verdeeld.
Dan dacht ik jammer, aardige man maar ik ga niet met een man omdat ik niet alleen kan zijn.
Ik kan dat wel.
Of ik dan kritisch ben?
Ik denk het niet zo.
Sommige mensen zijn sneller verliefd dan anderen.
Ik kan het wel behoorlijk zijn.
Het zit wel in mij.
Een lieve, mannelijke man is wat ik 'zoek'. Ben ik die al die jaren dan niet tegengekomen?
Ik moet wel zeggen dat ik vies uitgevallen ben, iiieeee.
Van te voren kan ik denken, ik hoop dat ik niet wat zie.
Speelt misschien wat mee.
Ik blijf om me heen kijken naar die lieve, mannelijke, belegen man.

zaterdag 12 mei 2018 om 13:55
Oké dat kan ik volgen maar dan vraag ik mij af of daten überhaupt een geschikte methode is als je niet snel verliefd wordt? Ik ging ook daten maar had weinig vergelijking laat staan andere kandidates. Zij ook niet plus onze adrenaline en motivatie lag héél hoog.
Jij hebt wel een heel duidelijk beeld van wat je zoekt, dat had ik misschien ook wel. Ik hoop dat jullie er linksom of rechtsom dan toch een keer tegenaan lopen
Jij hebt wel een heel duidelijk beeld van wat je zoekt, dat had ik misschien ook wel. Ik hoop dat jullie er linksom of rechtsom dan toch een keer tegenaan lopen

zaterdag 12 mei 2018 om 14:04
Mijn probleem is ook dat ik wel een relatie zou willen, maar dat het me niet lukt iedere keer weer. Als iemand te dicht bij komt, haak ik af en wil ik ineens niet meer. Ik ben ook een soort van bang on dingen te missen als ik een relatie heb. Bang om mijn zelfstandigheid te verliezen en alle dingen die ik alleen doe en zoveel plezier aan beleef: op stap gaan, reizen en sporten. Vrijheid is heel belangrijk voor me. Tegelijkertijd mis ik wel iemand om mijn leven mee te delen. Maar ik ben bang. Zowel voor een relatie, maar ook bang om alleen achter te blijven. Lekker paradoxaal. 31 ben ik nu, en ook bang om ergens een afslag te missen.
Ik date, en denk dan 'ik wil iemand', maar tegelijkertijd deins ik er ook voor terug.
Misschien wil ik aan een bepaald plaatje voldoen of zo.
Ik date, en denk dan 'ik wil iemand', maar tegelijkertijd deins ik er ook voor terug.
zaterdag 12 mei 2018 om 14:35
Wat jij zegt zit misschien ook wel wat in.ooitverlegen schreef: ↑12-05-2018 13:55Oké dat kan ik volgen maar dan vraag ik mij af of daten überhaupt een geschikte methode is als je niet snel verliefd wordt? Ik ging ook daten maar had weinig vergelijking laat staan andere kandidates. Zij ook niet plus onze adrenaline en motivatie lag héél hoog.
Jij hebt wel een heel duidelijk beeld van wat je zoekt, dat had ik misschien ook wel. Ik hoop dat jullie er linksom of rechtsom dan toch een keer tegenaan lopen![]()
Met daten ben je 1 op 1.
In de bar in real life niet.
De virtuele bar

Ik vergelijk dat weleens met vroeger.
Die man waar ik weleens mee drink is niet van een datingsite.
Toch ben ik mijn ex van jaren terug ook op een datingsite tegengekomen. Wow, die adrenaline kwam steeds meer naarmate we gingen daten.
Tot over mijn oren verliefd.
Nooit meer zo gehad en de helft daarvan mag ook. Beter nog.
Was jij ook zo verliefd geweest?

zaterdag 12 mei 2018 om 14:41
Als iemand bij mij te dichtbij komt en ik ben niet verliefd dan wil ik dat niet. Dan deins ik terug. Voel ik me ongemakkelijk worden.mick87 schreef: ↑12-05-2018 14:04Mijn probleem is ook dat ik wel een relatie zou willen, maar dat het me niet lukt iedere keer weer. Als iemand te dicht bij komt, haak ik af en wil ik ineens niet meer. Ik ben ook een soort van bang on dingen te missen als ik een relatie heb. Bang om mijn zelfstandigheid te verliezen en alle dingen die ik alleen doe en zoveel plezier aan beleef: op stap gaan, reizen en sporten. Vrijheid is heel belangrijk voor me. Tegelijkertijd mis ik wel iemand om mijn leven mee te delen. Maar ik ben bang. Zowel voor een relatie, maar ook bang om alleen achter te blijven. Lekker paradoxaal. 31 ben ik nu, en ook bang om ergens een afslag te missen.
Je kunt toch ook blijven sporten en uitgaan in een relatie?
Anders dan is hij de ware niet.
Dan ga je samen op vakantie.

zaterdag 12 mei 2018 om 17:54
wel eens bij een psych geweest, maar daar werd ik niet veel wijzer van eerlijk gezegd. Ik denk dat ik gewoon de juiste nog niet tegengekomen ben.ooitverlegen schreef: ↑12-05-2018 14:09@mick87: Maar dat klinkt als een heel ander probleem. Je saboteert je kansen vanuit genoemde angsten. Lijkt me eerder iets om eens diep uit te spitten met iemand die jou heel goed kent of met een psycholoog?

zaterdag 12 mei 2018 om 18:38
Had je hem gisteren verwacht?Eslarealidad schreef: ↑11-05-2018 22:49Dat kan natuurlijk. Dan was dat nodig op dat moment voor francieneke.
Misschien over een tijdje, of eerder.
We'll meet again.
Die niet klikkende meneerheb ik gisteren gezien.
Ik voelde even een klein klikje.
Voor kort.
Het is nog erg dubieus.
Hij is beleefd en complimenteus.
Leuke lach.
Ik hou wel van een beleefde man.
Heeft wel iets. Een gentleman.
Haha ja wat was dat mysterieus hè? Ik snap dat je onder de indruk was.
Van zo een 'moordenaar' in die broek."
Ja, dat was een lust voor het oog. Daar werd ik wel enthousiast van.

Viel tegen. Formaat zegt niet zoveel.

zaterdag 12 mei 2018 om 18:43
Ik denk dat dat voor veel mensen geldt. Het moet allemaal snel. Bij mijn lange relaties duurde het een half jaar voor ik met die mannen een afspraak had.ooitverlegen schreef: ↑12-05-2018 13:55Oké dat kan ik volgen maar dan vraag ik mij af of daten überhaupt een geschikte methode is als je niet snel verliefd wordt? Ik ging ook daten maar had weinig vergelijking laat staan andere kandidates. Zij ook niet plus onze adrenaline en motivatie lag héél hoog.
Jij hebt wel een heel duidelijk beeld van wat je zoekt, dat had ik misschien ook wel. Ik hoop dat jullie er linksom of rechtsom dan toch een keer tegenaan lopen![]()