Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

dinsdag 22 mei 2018 om 11:51
Voor sommigen is dat juist de sjeu van een dagje strand.ikBedoelHetGoed schreef: ↑21-05-2018 22:36Een paar honderd euro slaan wij daar echt niet stuk hoor. En als je het per se enorm betaalbaar wilt houden, ga je voor de friettent met terras. Maar ook een echt goede strandtent is goed te betalen. Zie hier de prijslijst van de winnaar "Beste strandtent van Noord-Holland". Even als voorbeeld.
http://www.zilvermeeuw.info/eten-drinken/
Ik heb het meermaals geprobeerd, een eigen broodje op het strand, als iemand liever op het stand bleef. Maar je eet gewoon, ook, zand. En dat trek ik niet.
En niet iedereen kan dat alles aldaar kopen bekostigen. En niet iedereen wil dat bekostigen. En terecht in mijn ogen!

dinsdag 22 mei 2018 om 11:54
Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 11:43Naaktstrand niet omwille va gierige redenatie toch? Kleding kopen uitsparen bijvoorbeeld. Hihihi.
haha, nee hoor

Ik ben gewoon niet zo'n fan van zwempak aantrekken op het strand. Als we dan ergens op visite zijn geweest is het idee (nog niet uitgevoerd!) om direct naar het strand door te kunnen rijden ipv eerst thuis om te moeten kleden.

dinsdag 22 mei 2018 om 12:00
Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 11:49Kan best dat ik de knieperd ben in deze. Daarom vraag ik het immers.
Geen frikandel voor kind als het biefstuk wenst en ik dat ook eet. Stukje van mijn gebak kan kind krijgen uiteraard, echter wil eigen stuk. En daarna ook dat ijsje. En mijn koekje. En mijn slagroom. Het gaat in deze om de optelsom van en de vanzelfsprekendheid.
En drankjes krijgt kind meer dan voldoende. Al met al kan gesteld worden dat kind niets, maar dan ook echt niets, te kort komt.
Lijkt er dan meer op dat kind duidelijkheid te kort komt. En NEE moet leren accepteren
dinsdag 22 mei 2018 om 12:07
Heb je het wel gevraagd? Misschien was ze het vergeten.Michella_1991 schreef: ↑22-05-2018 11:43Een vriendin en ik wilde samen wat leuks gaan doen en we besloten samen naar de film te gaan.ik had vooraf 2 kaartjes gereserveerd en bij de kassa aangekomen in 1 keer betaalt omdat vriendin nog geen geld paraat had.
Nooit terug gekregen, ook toen we in de pauze iets gingen drinken heb ik het zelf betaalt (als zij dat gedaan had, was het nog een ander verhaal geweest)
dinsdag 22 mei 2018 om 12:11
Zoiets ga je niet vragen, ik tenminste niet.
Ik zou dan meteen het geld teruggeven, nog voor de film begint. Zoiets vergeet je echt niet

dinsdag 22 mei 2018 om 12:16
Je gaat teveel van jezelf uit. Ik zou dat bijvoorbeeld dus wel kunnen vergeten. Ook andersom trouwens, ik schiet ook wel eens iets voor en dan vergeet ik dat ik nog geld terugkrijg. Dus ervan uitgaan dat iedereen zulke dingen onthoudt is niet handig.Michella_1991 schreef: ↑22-05-2018 12:11Zoiets ga je niet vragen, ik tenminste niet.
Ik zou dan meteen het geld teruggeven, nog voor de film begint. Zoiets vergeet je echt niet
dinsdag 22 mei 2018 om 13:13
dinsdag 22 mei 2018 om 13:17
Natuurlijk kun je dat rustig vragen, sommige mensen vergeten dat gewoon. Zou mij ook overkomen. Als het om 50-100 euro gaat denk ik als ik thuis kom, dat ga ik meteen overmaken. als het rond de 10-20 euro is, denk ik;o ik zie ze binnenkort wel, dan geef ik het wel. En dan wordt het vergetenMichella_1991 schreef: ↑22-05-2018 12:11Zoiets ga je niet vragen, ik tenminste niet.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
dinsdag 22 mei 2018 om 13:27
Ik vergeet dat dus wel, daarom ben ik blij met Tikkie tegenwoordigMichella_1991 schreef: ↑22-05-2018 12:11Zoiets ga je niet vragen, ik tenminste niet.

Als je het hebt gevraagd en ze het daarna nog steeds blijft 'vergeten' dan is het een ander verhaal.
dinsdag 22 mei 2018 om 13:35
Dit klinkt anders dan "niet in hetzelfde tempo" wat je eerder schreef. Wat je eerder schreef duid er op dat kinderen minder moeten eten en drinken en krijgen dan de volwassenen.Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 11:49Kan best dat ik de knieperd ben in deze. Daarom vraag ik het immers.
Geen frikandel voor kind als het biefstuk wenst en ik dat ook eet. Stukje van mijn gebak kan kind krijgen uiteraard, echter wil eigen stuk. En daarna ook dat ijsje. En mijn koekje. En mijn slagroom. Het gaat in deze om de optelsom van en de vanzelfsprekendheid.
En drankjes krijgt kind meer dan voldoende. Al met al kan gesteld worden dat kind niets, maar dan ook echt niets, te kort komt.
Maar dan nog zie ik het probleem niet zo als kind idd gebakje en ijsje gewoon op eet. Koekje kun je delen of vaststellen dat koekje bij de koffie hoort en zodra het kind koffie drinkt het ook het koekje er bij krijgt. Je schrijft MIJN slagroom MIJN gebak. Is dat buiten het kinds eigen gebak om? Of als het kind géén gebak en slagroom krijgt.
dinsdag 22 mei 2018 om 13:41
Huh? Dat vind ik onacceptabel eigenlijk. Doe jij dat echt? Gebak eten en kind niets omdat het een ijsje wilde? Kind hier is totaal niet verwend, ik ook niet in die zin trouwens. Maar zoals hier word geschetst zo waren kennissen van vroeger waar ik met mijn ouders mee weggingen ook. De volwassenen aan de drank, hapjes etc en de kinderen mochten niks. Mijn moeder vond dat niets. Die vond dat als zij zo zaten de kinderen ook wat mochten.
Zij gebak wij ook gebak zeg maar. Ook voor mijn zoon geld dat Of wij alletwee niet of alletwee wel.
Werd ook nog wel eens raar aangekeken bij uit eten. Bestelde voor hem liever 2 voorgerechtjes (vis) dan een kindermenuutje. Zalm??? eh echt? Ja echt. Waarom ik aan iets lekker en hem met patat met frikandel opzadelen.
Dan moet je je kinderen niet meenemen.
dinsdag 22 mei 2018 om 13:44
Ik vergeet dat gegarandeerd. Waarschuw iedereen daar voor. Schiet je voor? Heel fijn maar ik houd het niet bij, sorry. Bij mijn vrienden gaat het gewoon om en om. Meestal word er dus geroepen nee mijn beurt als ik wat wil betalen. Ben geen kniepert

dinsdag 22 mei 2018 om 13:45
Ik vergeet dat rustig. Maar ben wel zo dat ik in de pauze dan betaal. Over het algemeen gaat het dan wel gelijk op. Is dat niet zo moet je mij er idd aan herinneren omdat ik het gewoon te onbelangrijk vind om bij te houden.Michella_1991 schreef: ↑22-05-2018 12:11Zoiets ga je niet vragen, ik tenminste niet.

dinsdag 22 mei 2018 om 13:49
Wow echt schaamteloos. Ik hoor gewoon de toon erbij waarop dit gezegd is.Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑21-05-2018 13:58Ja ze zei letterlijk zo van: “Wanneer gaan we nou eens op het terras zitten? De kids hebben nu het zand en de zee wel gezien en ik ga hier niet de hele middag zitten hoor. Ik dacht dat je ons een middagje zou trakteren bij de strandtent, je bent toch jarig? Als ik dit had geweten was ik niet meegegaan, pffff.”
Ik begrijp je wel. Als je echt had gezegd ik neem jullie mee voor mijn verjaardag, dan konden ze er van uit gaan dat je ook vanalles mee had genomen voor ze.
Maar blijkt dus uit de smsjes ook wel dat ze het heus wel wist (omdat vriend het duidelijk begreep). Ze wilde gewoon een gratis middagje op het terras. Snap ook niet echt dat als ze het zo zei vanuit je verjaardag, dat ze niet een cadeau meegenomen had.
Is ze vaker zo?

dinsdag 22 mei 2018 om 16:37
Je vult in. Lees mijn berichten nog eens. Kind krijgt ook, echter moet wel keuzes maken in mijn optiek. Ik bestel ook niet onbeperkt of lukraak. Ik bekijk de kaart, kies en bestel. Kind krijgt kaart voorgelezen, kiest en we bestellen wat kind wil.nina1966 schreef: ↑22-05-2018 13:41Huh? Dat vind ik onacceptabel eigenlijk. Doe jij dat echt? Gebak eten en kind niets omdat het een ijsje wilde? Kind hier is totaal niet verwend, ik ook niet in die zin trouwens. Maar zoals hier word geschetst zo waren kennissen van vroeger waar ik met mijn ouders mee weggingen ook. De volwassenen aan de drank, hapjes etc en de kinderen mochten niks. Mijn moeder vond dat niets. Die vond dat als zij zo zaten de kinderen ook wat mochten.
Zij gebak wij ook gebak zeg maar. Ook voor mijn zoon geld dat Of wij alletwee niet of alletwee wel.
Werd ook nog wel eens raar aangekeken bij uit eten. Bestelde voor hem liever 2 voorgerechtjes (vis) dan een kindermenuutje. Zalm??? eh echt? Ja echt. Waarom ik aan iets lekker en hem met patat met frikandel opzadelen.
Dan moet je je kinderen niet meenemen.
Echter niet en gebak, en ijs, en wafel en pannekoek. Voorbeelden he, net zoals MIJN gebak en MIJN slagroom zoals iemand schrijft voorbeelden zijn. Ik geef mijn koekje en slagroom eigenlijk altijd aan kind.

dinsdag 22 mei 2018 om 16:41
O, maar dat deed ik ook gewoon hoor, ik heb gewoon eten en drinken voor een extra kind ingepakt. Alleen het deel wat jij aangeeft wat netjes zou zijn dat hun zouden kunnen aanbieden of meegeven niet, maar dat had ik inmiddels ook niet allang meer verwacht, dus dat was geen tegenvaller meer. Ik deed het dagje meenemen voor hun kindje, omdat die graag een keer mee wilde.Hexx schreef: ↑22-05-2018 10:32Als jij aanbiedt een kind mee te nemen dan ga ik er ook vanuit dat je eten en drinken daarvoor meeneemt.
En als de ouder van dat kind is het dan netjes om te vragen of ze nog iets mee moeten geven, of gewoon ongevraagd iets lekkers meegeven voor iedereen of geld om op ijsjes te trakteren of zo.

dinsdag 22 mei 2018 om 16:45
Idem, het woordje meer vooral. De uitvreters zijn hun eigen weg gestuurd. Heerlijk om gewoon je daar geen zorgen meer om te hoeven maken met uitjes.nina1966 schreef: ↑22-05-2018 13:44Ik vergeet dat gegarandeerd. Waarschuw iedereen daar voor. Schiet je voor? Heel fijn maar ik houd het niet bij, sorry. Bij mijn vrienden gaat het gewoon om en om. Meestal word er dus geroepen nee mijn beurt als ik wat wil betalen. Ben geen knieperten er zitten geen uitnemers (meer) tussen.

dinsdag 22 mei 2018 om 16:46
Gelukkig is er nu tikkie terug. Die stuur ik types zoals jij graag direct na het voorschieten.nina1966 schreef: ↑22-05-2018 13:44Ik vergeet dat gegarandeerd. Waarschuw iedereen daar voor. Schiet je voor? Heel fijn maar ik houd het niet bij, sorry. Bij mijn vrienden gaat het gewoon om en om. Meestal word er dus geroepen nee mijn beurt als ik wat wil betalen. Ben geen knieperten er zitten geen uitnemers (meer) tussen.

Ik ken dat om en om. Vaak betaalde ik en dan 3x later een keertje de ander. Doe ik gewoon niet meer. Ook al doe je het niet expres, ik stuur bij alles een tikke terug of ik weiger om voor te schieten.
Helelmaal omdat ik het niet aan de bomen heb groeien helaas.

dinsdag 22 mei 2018 om 16:53
Hier zou het dus toch echt OF een ijsje zijn OF gebak.nina1966 schreef: ↑22-05-2018 13:35Dit klinkt anders dan "niet in hetzelfde tempo" wat je eerder schreef. Wat je eerder schreef duid er op dat kinderen minder moeten eten en drinken en krijgen dan de volwassenen.
Maar dan nog zie ik het probleem niet zo als kind idd gebakje en ijsje gewoon op eet. Koekje kun je delen of vaststellen dat koekje bij de koffie hoort en zodra het kind koffie drinkt het ook het koekje er bij krijgt. Je schrijft MIJN slagroom MIJN gebak. Is dat buiten het kinds eigen gebak om? Of als het kind géén gebak en slagroom krijgt.
Niet de twee.
Dan kan ie gerust nog het koekje bij mijn koffie krijgen, maar daar stopt het wel qua zoetigheid.
En jep, als ie dan bij binnenkomst zegt dat ie straks een ijsje wil en hij bedenkt zich een uur later dat ie toch gebak wil ... ook goed.
Maar dan moet ie dus een uur later niet staan zeuren om ijs, want hij heeft al gebak binnen.
En dan kan het best zijn dat ik 3 koffie drink.
Maar zolang zijn flesje appelsap er nog half staat, heeft het weinig zin om extra voor hem te bestellen.
Hij mag gerust gelijk wat gelijk hoeveel drinken (tenzij ie intussen 7 appelsappen binnen heeft op 3 uur tijd), maar het moet wel op voor er iets nieuw besteld wordt.

dinsdag 22 mei 2018 om 16:56
Hier ook hoor.Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 16:37Je vult in. Lees mijn berichten nog eens. Kind krijgt ook, echter moet wel keuzes maken in mijn optiek. Ik bestel ook niet onbeperkt of lukraak. Ik bekijk de kaart, kies en bestel. Kind krijgt kaart voorgelezen, kiest en we bestellen wat kind wil.
Echter niet en gebak, en ijs, en wafel en pannekoek. Voorbeelden he, net zoals MIJN gebak en MIJN slagroom zoals iemand schrijft voorbeelden zijn. Ik geef mijn koekje en slagroom eigenlijk altijd aan kind.
Ik kom zelf uit een arm gezin en kan het toch niet laten om duidelijk te maken dat een glas ijsthee op een terras 3 euro kost en we daarvan thuis 2 pakken kunnen kopen.
Oudste zegt dat nu ook tegen broertje: het is heel leuk dat wij dit krijgen dus niet zeuren! Kost wel 10 euro per mens!
Vind ik niks mis mee om dat bij te brengen. Laatst wilde oudste tracteren op ijs en kregen we uit een pak uit de supermarkt, terwijl het eerste plan de ijscowagen was, dan ben ik dus ergens wel trots.
Dus max 2 drankjes en zeker niet onbeperkt versnaperingen (komt erop neer dat veel interessant wordt gevonden maar niet opgegeten namelijk en ik ben al dik genoeg haha).
Ik bestel weleens iets wat ik zelf niet zo fantastisch vind als kind niet kan kiezen maar dat doe ik ook met vrienden ::-):

dinsdag 22 mei 2018 om 17:23
Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 16:37Je vult in. Lees mijn berichten nog eens. Kind krijgt ook, echter moet wel keuzes maken in mijn optiek. Ik bestel ook niet onbeperkt of lukraak. Ik bekijk de kaart, kies en bestel. Kind krijgt kaart voorgelezen, kiest en we bestellen wat kind wil.
Hoe oud is je kind?
Mijn zoontje van 4 lees ik eigenlijk nooit de kaart voor, ik geef hem meestal de keuze uit 2 of 3 gerechten waarvan ik zeker weet dat hij het lekker zal vinden. Vaak kiezen wij voor een eetgelegenheid met iets van een speeltuin of iets dergelijks erbij, dus hij is er ook wel eens niet bij als we een tweede keer drinken bestellen. Soms wil hij dan achteraf ook nog wel wat drinken, maar vaak ook niet.

dinsdag 22 mei 2018 om 17:31
6.Bumba1985 schreef: ↑22-05-2018 17:23Hoe oud is je kind?
Mijn zoontje van 4 lees ik eigenlijk nooit de kaart voor, ik geef hem meestal de keuze uit 2 of 3 gerechten waarvan ik zeker weet dat hij het lekker zal vinden. Vaak kiezen wij voor een eetgelegenheid met iets van een speeltuin of iets dergelijks erbij, dus hij is er ook wel eens niet bij als we een tweede keer drinken bestellen. Soms wil hij dan achteraf ook nog wel wat drinken, maar vaak ook niet.
Wij bestellen ook als kind speelt een drankje. En dan niet altijd voor kind. Dus slaan wel eens over. Wij kiezen ook veelal iets uit waar kind vertier heeft.
Laatst bestelde kind wafel met slagroom, chocomelk met slagroom en verwachtte mijn slagroom van de koffie eveneens toegeschoven te krijgen. Gevolg: chocomelk driekwart op want vullend vanwege slagroom, wafel half op want groot en vullend vanwege slagroom.
Weledele 15 minuten laten werd de wens geuit een ijsje te kopen.

dinsdag 22 mei 2018 om 17:33
Typisch een gevalletje 'ogen zijn groter dan de maag' als ik het zo lees. Ik kan je daar helaas niet in adviseren, mijn zoontje is zo'n vreetzakkie, die heeft nooit moeite om zijn eten op te eten.Troeteltje schreef: ↑22-05-2018 17:316.
Wij bestellen ook als kind speelt een drankje. En dan niet altijd voor kind. Dus slaan wel eens over. Wij kiezen ook veelal iets uit waar kind vertier heeft.
Laatst bestelde kind wafel met slagroom, chocomelk met slagroom en verwachtte mijn slagroom van de koffie eveneens toegeschoven te krijgen. Gevolg: chocomelk driekwart op want vullend vanwege slagroom, wafel half op want groot en vullend vanwege slagroom.
Weledele 15 minuten laten werd de wens geuit een ijsje te kopen.
Maar als ze zelf al slagroom heeft zou ik wel zeggen: dan blijf je van andermans slagroom maar even af.