Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
@sciencerocks dat had ik ook de eerste poging. Vreselijk spannend en dan ga je overal aan twijfelen. Sterkte met wachten, die periode is echt mindfuck-killing :( , vind ik
Innerpeace, ik blijf gewoon voor je duimen. Het is een heel spannende tijd.

Sciencerocks, vervelend dat het nog niet duidelijk is hoe deze poging nu echt eindigt.

@de rest, keep the faith!

Vandaag weer begonnen met ovulatietesten en de teststreep lijkt al behoorlijk donker, meteen maar digitaal getest maar daar geen smiley. Ik dacht een op tijd bij te zijn deze ronde, maar verwacht nu eerder dan woensdag naar kliniek te moeten.

Ik heb zo vaak dat mijn gedachtes zo ver vooruit lopen op de werkelijkheid: want ik bedacht me nu al dat als ik aan testen toekom deze keer, dat dat dan op dezelfde dag (maar dan een paar jaar geleden) zal zijn als bij mijn dochter. En dus ook rond dezelfde tijd uitgerekend zal zijn... pffff eerst maar eens die piek vinden hè dames!
Hailey en Globe hoe is het met jullie?
Zo. Morgen schuif ik ook eindelijk weer eens bij op het bankje! Hoera!
Toitoitoi Lee!
Jij ook Nora, ik zal een mooi plekje vrijhouden voor je :D
Dames, in de ochtend een knallende ovulatietest. Morgen inseminatie. Nu vrijwel geen streepje meer op de test. Heb bloed geprikt dus ik weet zeker dat er iets springt. Morgen is niet te laat? Voor mijn gevoel loop ik een dag achter nu.
Ei springt 24-48 uur na piek volgens mij, dus ben je nog op tijd hoor. Zaadjes zullen wellicht hard moeten zwemmen, maar zeker niet te laat.
Ok, dank je Nora.
Hee meiden ik doe het even wat rustiger aan hier. Even wat minder vaak lezen. Vrijdag ben ik sorry van beetje ingestort. Kon in bed s avonds alleen maar huilen. Ik dacht dat Mn poging gelukt was en toen ineens toch niet. Nu voel ik me oké maar wil voor mezelf waken. Iemand nog tips verder? Meer dan welkom
Sterkte Angela, een digitale knuffel voor jou. De enige tip die ik heb is dat tranen er mogen zijn, beter er uit gooien dan inslikken. Je angsten en verdriet met iemand delen en als dit niet face to face kan schrijf het dan op. Ik wens je heel veel sterkte en kracht.
Ik sluit me aan bij Lee, :hug: je krabbelt er wel weer uit, maar het is nu gewoon heel naar.
@angela het is een ontzettend zwaar traject. Je emoties vliegen van hot naar her. Zeker als je dacht dat het gelukt was en de menstruatie toch komt. Dan is de klap harder. Ook ik zeg dat je verdriet er mag zijn. Ik heb het een tijd opgekropt met als resultaat een burnout. Dus laat het vloeien, die tranen. Dat is verwerken. Je mag huilen. Het doet ook zo verdomde zeer. Dikke knuffel
Thanks allemaal voor jullie woorden.
Ik heb ook een buren out gehad gelukkig niet heel heftig maar hiervoor probeer ik zeker te waken. Toen vond ik Mn werk te veel en te zwaar nu is het juist een manier om door te gaan.
Hopelijk snel resultaat en ben ik dit allemaal weer snel vergeten.
Na 4 weken wachten heb ik deze week een mail gehad van NijGeertgen ik kan starten. Wouw! ik kon wel een vreugdedansje doen. Want dat is veel sneller dan ik dacht ik had rekening gehouden met een half jaar tot een jaar wachten.
Komende maand ga ik waarschijnlijk starten, eerste een gesprek voor tekenen van contracten en dan in die week is ook mijn eisprong. Ben heel benieuwd.
Maar het voelt wel ergens fijn dat ipv wachten op een passende donor waarin verder niks gebeurd. Dat je nu ook wel meerdere momenten moet wachten maar wel met zicht op actie.
Ik ga proberen dan ook wat actiever hier weer mee te lezen/reageren.
Hoe kan het dat overal wachttijden zijn maar bij Nijgeerten iedere keer heel toevallig binnen een paar weken een match ipv een jaar? Gaat dit om buitenlandse donoren? Ben super blij voor je hoor Orkaatje, maar ik vraag het me af. Hoe doen ze dat?
@Angela, een dikke knuffel en heel begrijpelijk dat je even afstand neemt. Als je er klaar voor bent en behoefte aan hebt dan staan er hier op dit topic heel veel virtuele knuffels, lieve woorden en luisterende oren voor je klaar.
@lee ik weet het niet zeker maar ik denk omdat donoren daar een "onkostenvergoeding" bied voor nederlandse donoren. En ze met met nog een buitenlandse bank werken waar je ook voor kan kiezen. (Ik heb gekozen voor nederlandse)
Daarnaast moet je het denk ik vergelijken met een privekliniek. Rietjes zijn daar ook aanzienlijk duurder dan bijvoorbeeld in zwolle.

Maar hoe het echt helemaal zit kan ik je niet vertellen waarom dat nou zo veel uit maakt.
@orkaatje, in Nederland is het commercieel gebruik bij wet verboden. Dus dat die rietjes zo duur zijn is gek, je betaald hetzelfde als een buitenlandse donor en dat vind ik gek. Want die zijn wel commercieel... Er mag geen vergoeding geboden worden voor NL donoren, daarom wijken klinieken veelal uit naar buitenland. De rest stuur ik even prive naar je.
anoniem_332137 wijzigde dit bericht op 27-05-2018 22:56
Reden: te lang verhaal, gooi het even prive
66.36% gewijzigd
zo hehe, eindelijk ongesteld. Dan kan ik tenminste de volgende ZI plannen. Wel lastig want mijn cyclus was ineens 31 dagen ipv 28 dagen lang. Dus nu weet ik niet of dat eenmalig was op niet. Ben benieuwd hoe mijn ovulatie dit keer valt. Misschien dat ik it keer de rietjes in een stikstoftank bestel, dan zijn ze 7 dagen houdbaar ipv 5. Geeft net wat meer speling, en qua kosten scheelt het niet zo heel veel.
Spannend @sciencerocks. Hopelijk de volgende ronde meer geluk, en minder stress met een tank.
Hoi dames, ik ben er even uit geweest en heb even vluchtig doorgelezen.
Innerpeace, hoop heel erg dat deze blijft plakken. Gefeliciteerd.
Angela, knuffel en sterkte.
En voor iedereen natuurlijk weer suc6. Ik zit zelf weer sinds afgelopen vrijdag op bankje. Afwachten weer.
Klinkt als een goed idee Sciencerocks.
Hailie, succes!

Ik kan ook eindelijk beginnen! Maandag echo en vanaf dat momenten ovulatietesten gebruiken. Wordt nu wel spannend.
Dankjewel Hailie. Ben nu als het goed is 5 weken en 3 dagen en leef van hoop naar angst. Voel mij nog niet echt zwanger al heb ik wat lichte klachtjes en voel ik mij enorm opgeblazen en zoooooo moe. Nog een week en dan eindelijk de echo. Dit weekend nog een tet gedaan en de teststreep stond er sneller dan de controlestreep en veel donkerder. Dat geeft weer hoop voor een paar dagen.
Innerpeace, wat fin dat de test zo goed is. Ik hoop echt dat je snel kan genieten, maar snap je angst ook.

Haillie, duimen!

Maris, spannend en leuk!

Ik moet nu dus geduldig zijn, alles loopt een beetje later door een late menstruatie, en nu verwacht ik mijn ovulatie op een zondag of maandag. Best lastig met de bestelling, want ze bezorgen niet op zaterdag. Dus toch echt de stikstoftank maar doen, maar dat betekent ook weer binnen 7 dagen terugzenden.Ik werk voltijd dus even een geregel. Ouders maar vragen. Vinden ze niet erg,maar toch wil ik eigenlijk zo weinig mensen hiermee lastig vallen, zeg maar. weet ook niet waarom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven