Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

vrijdag 1 juni 2018 om 16:41
Iedereen had geld ingelegd, dus het is niet zo dat degene die toevallig de boodschappen deed ook alles betaalde. Dan lijkt het me het eerlijkst dat wat over is verdeeld wordt onder alle betalers. Alles houden omdat jij toevallig organiseert vind ik dan niet zo netjesElza84 schreef: ↑01-06-2018 14:22Ik zou hier echt niet op terug komen als ik jou was. Je weet ook niet of ze zelf iets extra hebben bijgelegd om een duurder cadeau voor hun kinderen te kopen. Gedoe om een paar euro is het niet waard denk ik.
Dat eten en drinken bij hun blijft staan vind ik niet raar, maar gewoon logisch. Zij hebben het georganiseerd en het was bij hun thuis. Eerder gierig als je het mee zou willen nemen![]()

vrijdag 1 juni 2018 om 16:47
Klopt, het zou netjes zijn wanneer jij als gast het zelf zou aanbieden. Een gastvrije vriendin of kennis die zijn huis ter beschikking stelt mag op dergelijke wijze best gecompenseerd worden voor alle ongemakken.forumfossiel schreef: ↑01-06-2018 16:41Iedereen had geld ingelegd, dus het is niet zo dat degene die toevallig de boodschappen deed ook alles betaalde. Dan lijkt het me het eerlijkst dat wat over is verdeeld wordt onder alle betalers. Alles houden omdat jij toevallig organiseert vind ik dan niet zo netjes

vrijdag 1 juni 2018 om 16:54
forumfossiel schreef: ↑01-06-2018 16:41Iedereen had geld ingelegd, dus het is niet zo dat degene die toevallig de boodschappen deed ook alles betaalde. Dan lijkt het me het eerlijkst dat wat over is verdeeld wordt onder alle betalers. Alles houden omdat jij toevallig organiseert vind ik dan niet zo netjes.

Hebben jullie gezamenlijk ook hun huis schoongemaakt na afloop en samen de vaat gedaan?
De troep die je hebt na een feestje vind ik altijd vervelender dan het kopen van de boodschappen. Wat trouwens ook al een flinke sjouw- en organiseerklus is om niet te weinig te hebben van iets.
vrijdag 1 juni 2018 om 17:13
vrijdag 1 juni 2018 om 19:20
We hebben met zijn allen afgewassen en opgeruimd. De boodschappen zijn door iemand anders gehaald dan waar het gehouden werd. Daarnaast hebben we de mensen waar we het hielden 2 mooie grote planten voor in de tuin gegeven als bedankje.
Ik heb het trouwens niet over 2 flessen cola die over waren. Maar over heel veel flessen fris, een grote schaal vlees, flessen wijn en meerdere kratjes bier.
Maar goed misschien is het gierig van mij dat ik vind dat het netter was geweest het onderling te verdelen gezien iedereen er aan heeft bijgedragen. Dan blijf ik erbij dat je geen onderscheid maakt tussen kinderen.
Ik heb het trouwens niet over 2 flessen cola die over waren. Maar over heel veel flessen fris, een grote schaal vlees, flessen wijn en meerdere kratjes bier.
Maar goed misschien is het gierig van mij dat ik vind dat het netter was geweest het onderling te verdelen gezien iedereen er aan heeft bijgedragen. Dan blijf ik erbij dat je geen onderscheid maakt tussen kinderen.
peach1990 wijzigde dit bericht op 01-06-2018 19:22
Reden: Spelfouten
Reden: Spelfouten
3.74% gewijzigd
Life is like an hourglass glued to the table.

vrijdag 1 juni 2018 om 19:36
Ja, dat is heel raar. Helemaal als je dat achteraf doet.PennyLane4 schreef: ↑01-06-2018 17:13Bekenden van me werden uitgenodigd op het verjaardagsfeest van vrienden van hen. Leuk en gezellig en er was een bbq. Toen ze naar huis gingen werd er toch wel gevraagd of ze even (ik weet niet meer hoeveel) wilden betalen voor het eten. Dat is wel raar... toch?

vrijdag 1 juni 2018 om 19:37
Dat vind ik ook... dat van de kindercadeaus vind ik wel belachelijk.BeertjeTroetel schreef: ↑01-06-2018 16:47Klopt, het zou netjes zijn wanneer jij als gast het zelf zou aanbieden. Een gastvrije vriendin of kennis die zijn huis ter beschikking stelt mag op dergelijke wijze best gecompenseerd worden voor alle ongemakken.
vrijdag 1 juni 2018 om 21:40
Ja, mijn kinderen eten zoveel... Serieus. 7 7 en 9 zijn ze. Ze eten altijd avondeten! Tegenwoordig net zoveel als mij.Tornacense schreef: ↑22-05-2018 19:30Eerlijk?
Ik hou niet eens rekening met mee-etende kinderen.
Behalve bij hapjes of frituur-snacks eten die toch als een mus.
Ik moet de eerste 9-jarige die meer dan 3 happen eet van zijn hoofdgerecht bij een feestje (na hapjes / voorgerecht) nog tegenkomen.
Ik zet dus wel een bord op tafel en een stoel bij.
Maar reken ze bij 't boodschappen doen eigenlijk niet mee als persoon.
Of als ik 3 6-jarigen heb tellen ze mee als een halve volwassene.
Misschien gierig of zuinig, maar geen zin om met bergen overschot te zitten.
(En als ik elders heb gezien dat jouw 6-jarige echt volwassen porties eet, zal ie bij mij écht niet verhongeren en tel ik hem wel mee.)
woensdag 6 juni 2018 om 09:47
Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.
Het is een persoon die dagen zeikt over d'r gewicht, maar zodra er wat te eten is pakt ze het
Het is een persoon die dagen zeikt over d'r gewicht, maar zodra er wat te eten is pakt ze het

woensdag 6 juni 2018 om 09:50
Dit vind ik geen gierige actie. Zij betaalde toch? Ligt er aan, maar ik ga ook geen minutenlang wachten tot degene die ik een koek aanbiedt eindelijk een keuze heeft gemaakt. Graag of niet.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.

woensdag 6 juni 2018 om 09:50
Huh, het zijn haar gekochte koeken.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.

woensdag 6 juni 2018 om 09:51
Huh, het zijn haar gekochte koeken.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.

woensdag 6 juni 2018 om 10:25
Wat lief dat ze jou een koek en/of Liga aanbood. En ook de eerste keuze aan jou gaf.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.

donderdag 7 juni 2018 om 16:53
Logisch. Zij kocht de koeken. Haar geld. Ze had je er uberhaupt geen een hoeven geven/aanbieden en ze allebei lekker zelf mogen opeten.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.
donderdag 7 juni 2018 om 16:57
Zie het als een les: Als je iets aangeboden krijgt accepteer dan gewoon.Michella_1991 schreef: ↑06-06-2018 09:47Een collega die een paar weken geleden 2 koeken in de kantine had gekocht, toen ze terugkwam vroeg ze welke ik wilde. Een gevulde koek of een (vieze) liga met appelvulling erin. Ik reageerde niet meteen en toch koos zij voor de gevulde koek.
Ik bedenk me nu dat ik ergens in Azië ook wel aangezien zal zijn voor gierig. Eist ik veel dat je iets 3 keer aan moet bieden voor het geaccepteerd mag worden. Ik heb 1 keer gevraagd en toen nog eens of het zeker was, en toen heb ik de snoepjes weggestopt.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 7 juni 2018 om 17:48
nlies schreef: ↑07-06-2018 16:57Zie het als een les: Als je iets aangeboden krijgt accepteer dan gewoon.
Ik bedenk me nu dat ik ergens in Azië ook wel aangezien zal zijn voor gierig. Eist ik veel dat je iets 3 keer aan moet bieden voor het geaccepteerd mag worden. Ik heb 1 keer gevraagd en toen nog eens of het zeker was, en toen heb ik de snoepjes weggestopt.
Lijkt me vermoeiend om zo te moeten leven. Altijd eerst 2 keer nee moeten zeggen, 3 keer moeten aanbieden... Als je allebei al weet dat de ander nee zegt omdat dat zo hoort.

donderdag 7 juni 2018 om 18:06
Ik ben laatst gaan lunchen met de vriendin die me had uitgenodigd (paar pagina’s terug). Nadat ze had afgerekend zei ik (buiten) dat ik mijn deel gewoon zekf wilde betalen, wat ze gelijk accepteerde
Ook prima hoor, en ik heb de helft naar boven afgerond, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik nog wel een keer had moeten aandringen.

donderdag 7 juni 2018 om 18:14
MinkeDeWit schreef: ↑07-06-2018 18:06Ik ben laatst gaan lunchen met de vriendin die me had uitgenodigd (paar pagina’s terug). Nadat ze had afgerekend zei ik (buiten) dat ik mijn deel gewoon zekf wilde betalen, wat ze gelijk accepteerdeOok prima hoor, en ik heb de helft naar boven afgerond, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik nog wel een keer had moeten aandringen.
Fijn zeg!

donderdag 7 juni 2018 om 18:22
Mijn kinderen mochten laatst mee avondeten ergens en kregen ieder een mini pizzabroodje. Dat hebben die mensen gewetenJongensmama2009 schreef: ↑01-06-2018 21:40Ja, mijn kinderen eten zoveel... Serieus. 7 7 en 9 zijn ze. Ze eten altijd avondeten! Tegenwoordig net zoveel als mij.

De volwassenen hadden voor zichzelf afhaal surinaams, en jongste ging daar gewoon tussen staan met zijn bordje.
En ineens heel stoer allemaal dingen eten die hij thuis met geen vinger aanraakt

Bij het ophalen was dat het eerste wat ik hoorde, alsof ze de hongerwinter hadden overleefd.
Mensen ook een beetje van de leg want blijkbaar hadden ze te weinig van hun eigen eten omdat jongste ook een portie had gepakt.
Echt genant maar kom op. Een mini pizzabroodje.

donderdag 7 juni 2018 om 18:23
Wat bedoel je te zeggen met de laatste zin?MinkeDeWit schreef: ↑07-06-2018 18:06Ik ben laatst gaan lunchen met de vriendin die me had uitgenodigd (paar pagina’s terug). Nadat ze had afgerekend zei ik (buiten) dat ik mijn deel gewoon zekf wilde betalen, wat ze gelijk accepteerdeOok prima hoor, en ik heb de helft naar boven afgerond, maar ik had eigenlijk verwacht dat ik nog wel een keer had moeten aandringen.
donderdag 7 juni 2018 om 18:27
ja zo werkt dat daar. Ik ben ook meer van graag of niet. Als ik mijn visite iets aanbiedt en ze hoeven niets dan ga ik niet, net als mijn moeder deed, door met blijven aandringen om toch iets te nemen.snorriemorrie schreef: ↑07-06-2018 17:48Lijkt me vermoeiend om zo te moeten leven. Altijd eerst 2 keer nee moeten zeggen, 3 keer moeten aanbieden... Als je allebei al weet dat de ander nee zegt omdat dat zo hoort.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

donderdag 7 juni 2018 om 18:52
Ik was een beetje overbluft. Zij trekt zich dus niets aan van ongeschreven regels, en zelf ben in ook altijd zoekende. Ik houd niet van gestes omdat er vaak een (ongeschreven) verwachting aan hangt, dus dan betaal ik liever zelf. Maar iets aanbieden en dan bij het eerste signaal al terugkrabbelen zou ik zelf nooit doen.
donderdag 7 juni 2018 om 20:00
oke... ik vind dit echt moeilijk doenMinkeDeWit schreef: ↑07-06-2018 18:52Ik was een beetje overbluft. Zij trekt zich dus niets aan van ongeschreven regels, en zelf ben in ook altijd zoekende. Ik houd niet van gestes omdat er vaak een (ongeschreven) verwachting aan hangt, dus dan betaal ik liever zelf. Maar iets aanbieden en dan bij het eerste signaal al terugkrabbelen zou ik zelf nooit doen.

donderdag 7 juni 2018 om 21:56
Ik vind het van beide kanten raar. Op de 1e plaats van Minke. Als iemand je zo nadrukkelijk uitnodigt dan accepteer je dat toch gewoon.
Ze had er een reden toe toch (iets met nieuw werk en meer te besteden en iets willen terugdoen ofzo?)
Ik vind het té betuttelig om dan achteraf alsnog je eigen helft te willen betalen.
Waarom niet gewoon 'bedankt, het was leuk en lekker' zeggen.
En van de gever vraag ik me af wat er in haar hoofd omging dat ze ja zei op het meebetalen.
Ze had er een reden toe toch (iets met nieuw werk en meer te besteden en iets willen terugdoen ofzo?)
Ik vind het té betuttelig om dan achteraf alsnog je eigen helft te willen betalen.
Waarom niet gewoon 'bedankt, het was leuk en lekker' zeggen.
En van de gever vraag ik me af wat er in haar hoofd omging dat ze ja zei op het meebetalen.