Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive
zaterdag 9 juni 2018 om 09:26
Dan betaalt ze die 100 euro maar volgende maand. Neem onderpand mee.Tijdspaarder schreef: ↑09-06-2018 00:57Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!
Ik krijg een telefoontje van een moeder op wiens kinderen ik een paar jaar terug wel eens paste. Ze moest het weekend naar het buitenland, of ik op de kinderen wil passen. Zij zou ze sochtends naar school brengen, ze zouden overblijven en om 15.15 haal ik ze op. Ze zou een envelopje met 150 euro klaarleggen en we zouden elkaar zondagavond zien. Later komt nog een mail met allerhande klusjes. Doordeweeks heb ik gewoon een baan, maar die 150 euro klonk wel leuk en voor die 150 euro wil ik ook best er onverwacht bij op de hond passen en het beest in bad doen en dergelijke.
Kom ik in hun huis, ligt er maar 50 euro voor me klaar!
Natuurlijk heb ik de moeder gebeld om te vragen of de 100 ergens anders lag, maar ze vertelt me doodleuk dat ze krap bij kas zit en dat meer er niet in zit.
Ik kan de kinderen echt niet alleen laten, daar zijn ze veel te jong voor, maar ik vind dit echt een vuile rotstreek. Nu zit ik dus een weekend mijn tijd op te offeren, ik heb quality time met mijn partner opgeofferd, ik zorg drie dagen voor twee jonge kinderen voor 50 euro! Wat een aanfluiting! Nooit never nooit ga ik hier meer oppassen. Jammer, want de kinderen zijn schatjes.
zaterdag 9 juni 2018 om 09:32
Tijdspaarder schreef: ↑09-06-2018 00:57Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!
Ik krijg een telefoontje van een moeder op wiens kinderen ik een paar jaar terug wel eens paste. Ze moest het weekend naar het buitenland, of ik op de kinderen wil passen. Zij zou ze sochtends naar school brengen, ze zouden overblijven en om 15.15 haal ik ze op. Ze zou een envelopje met 150 euro klaarleggen en we zouden elkaar zondagavond zien. Later komt nog een mail met allerhande klusjes. Doordeweeks heb ik gewoon een baan, maar die 150 euro klonk wel leuk en voor die 150 euro wil ik ook best er onverwacht bij op de hond passen en het beest in bad doen en dergelijke.
Natuurlijk heb ik de moeder gebeld om te vragen of de 100 ergens anders lag, maar ze vertelt me doodleuk dat ze krap bij kas zit en dat meer er niet in zit.
Ik kan de kinderen echt niet alleen laten, daar zijn ze veel te jong voor, maar ik vind dit echt een vuile rotstreek. Nu zit ik dus een weekend mijn tijd op te offeren, ik heb quality time met mijn partner opgeofferd, ik zorg drie dagen voor twee jonge kinderen voor 50 euro! Wat een aanfluiting! Nooit never nooit ga ik hier meer oppassen. Jammer, want de kinderen zijn schatjes.
Wow, dit slaat alles. Ik zou al zwaar over de flos zijn van die mail met klusjes (die ik dus ook niet zou doen), maar door die actie met dat geld zou het idd klaar zijn. Hebben die kinderen geen opa en oma? Of buren? Ik weet niet of ik het echt zou durven, maar ik kan me voorstellen dat als je naar de buren loopt en zegt "luister, de moeder heeft de kinderen achtergelaten maar ik moet weg", dat de buurvrouw dan de moeder wel belt. En dat de moeder dan binnen 30 seconden het geld weet te produceren.
Am Yisrael Chai!
zaterdag 9 juni 2018 om 09:33
Oh, dit is een betere oplossing waar de kinderen niet de dupe van worden. Stop inderdaad de TV in je kofferbak, hahaha.Gatinmijnsok schreef: ↑09-06-2018 09:26Dan betaalt ze die 100 euro maar volgende maand. Neem onderpand mee.
Am Yisrael Chai!

zaterdag 9 juni 2018 om 09:36
Alleen als het een smart TV is anders laten staan en wat anders zoekenfashionvictim schreef: ↑09-06-2018 09:33Oh, dit is een betere oplossing waar de kinderen niet de dupe van worden. Stop inderdaad de TV in je kofferbak, hahaha.

zaterdag 9 juni 2018 om 09:41
Als je maar 1/3 betaald krijgt, zou ik ook maar 1/3 van de tijd oppassen.Tijdspaarder schreef: ↑09-06-2018 00:57Jaaa we hebben weer een oppasgier te pakken hoor!
Dus gewoon een berichtje sturen dat je om zo laat naar huis gaat, dus dat er dan iemand anders moet zijn en anders zitten de kinderen alleen.
Als je hieraan toegeeft laat je je echt gebruiken en manipuleren.

zaterdag 9 juni 2018 om 09:44
Ja, daarom vraag ik me ook af wat ze heeft gezegd of terug gestuurd naar die moeder.
Ik zou echt niet 3 dagen daar gaan zitten tot ze thuis komt nu. Ik zou kijken of ik ze bij familie kan onderbrengen en anders ga ik die moeders weekend weg verpesten.
En ze hoeft niks aan die kinderen te laten merken maar die moeder zou echt merken dat ik geen debiel ben en dat ze mij dat geld gewoon gaat betalen.
Ik zou echt niet 3 dagen daar gaan zitten tot ze thuis komt nu. Ik zou kijken of ik ze bij familie kan onderbrengen en anders ga ik die moeders weekend weg verpesten.
En ze hoeft niks aan die kinderen te laten merken maar die moeder zou echt merken dat ik geen debiel ben en dat ze mij dat geld gewoon gaat betalen.
zaterdag 9 juni 2018 om 10:58
Zou ik niet doen. Iemand die dit flikt heeft er waarschijnlijk ook geen moeite mee om gewoon aangifte van diefstal te doen.fashionvictim schreef: ↑09-06-2018 09:33Oh, dit is een betere oplossing waar de kinderen niet de dupe van worden. Stop inderdaad de TV in je kofferbak, hahaha.
Ik zou moeder net zolang blijven lastigvallen totdat er een oplossing is in de zin van of geld of een vervangende oppas. Ik zou de kinderen nooit in de steek laten, maar zou er zeker wel mee dreigen.
zaterdag 9 juni 2018 om 11:08
en zeker die hond niet in bad gaan doen, wat ik trouwens al belachelijk vind om iemand anders te vragen dat te doenSugarbaby schreef: ↑09-06-2018 10:58Zou ik niet doen. Iemand die dit flikt heeft er waarschijnlijk ook geen moeite mee om gewoon aangifte van diefstal te doen.
Ik zou moeder net zolang blijven lastigvallen totdat er een oplossing is in de zin van of geld of een vervangende oppas. Ik zou de kinderen nooit in de steek laten, maar zou er zeker wel mee dreigen.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 9 juni 2018 om 11:58
Dit oppasverhaal doet me trouwens denken aan een bedankje dat ik ooit kreeg voor een behoorlijk lange tijd gratis fulltime oppassen: iets eetbaars voor ik geloof €3,50. Ik hoefde geen geld en vond het leuk dat ik uberhaupt wat kreeg, maar vond het toch een beetje vreemd dat ik vervolgens een hele klaagzang kreeg dat het zo duur was, want in Nederland was het de helft goedkoper geweest.

zaterdag 9 juni 2018 om 12:19
[quote=ikBedoelHetGoed post_id=28613623 time=1528527855 user_id=361479]
@Lidl-Aardbei: het is gierig om alleen eten en drinken voor jezelf mee te nemen als je met een ander gezin iets gaat ondernemen. Van jou èn van het gezin waarmee je was. De enige in jouw verhaal die niet gierig is, is jouw man.
Ik vond het anders behoorlijk aso van mijn ex dat hij het brood zo verdeelde dat ik geen kruimel meer had, maar dat is dan weer niet gierig, ach. (De broodjes had ik ook nog eens zelf gesmeerd, alles ingepakt ect, die dingen deed ex nooit, hij heeft tot de scheiding geen flauw benul gehad wat er allemaal mee moest voor een dagje weg met gezin)
Er word constant verhaalt op het feit dat ik jarig was, maar de jarige mag wel zonder iets te eten komen te zitten
@Lidl-Aardbei: het is gierig om alleen eten en drinken voor jezelf mee te nemen als je met een ander gezin iets gaat ondernemen. Van jou èn van het gezin waarmee je was. De enige in jouw verhaal die niet gierig is, is jouw man.
Ik vond het anders behoorlijk aso van mijn ex dat hij het brood zo verdeelde dat ik geen kruimel meer had, maar dat is dan weer niet gierig, ach. (De broodjes had ik ook nog eens zelf gesmeerd, alles ingepakt ect, die dingen deed ex nooit, hij heeft tot de scheiding geen flauw benul gehad wat er allemaal mee moest voor een dagje weg met gezin)
Er word constant verhaalt op het feit dat ik jarig was, maar de jarige mag wel zonder iets te eten komen te zitten

zaterdag 9 juni 2018 om 12:28

zaterdag 9 juni 2018 om 13:15
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef: ↑09-06-2018 12:28Maar ben nu wel klaar met deze discussie.
Ze hebben al mijn brood gekregen en opgegeten, mijn blikjes fris opgedronken, daarna nog drankjes op het terras van de strandtent gekregen, mijn dag vergalt en dan word ik ook nog gierig genoemdPffff
Volgende onderwerp dan maar!
Je gaat er zelf de hele tijd op door. Wat kan het jou nou schelen wat een enkeling hier vindt.

zaterdag 9 juni 2018 om 13:17
Wat een naaistreek zeg Tijdspaarder, ongelooflijk
Recent nog een aardige actie van mijn schoonzus, voor mijn verjaardag kreeg ik een Rituals pakket en dacht zo dat is niet verkeerd totdat ik de doos omdraaide en zag dat het van de Postcodeloterij was...
Ze heeft het weleens gepresteerd om mij wat voor mijn verjaardag te geven wat ik haar het jaar ervoor voor kerst had gegeven. En ze is er nog trots op ook dat ze cadeautjes doorgeeft die ze niet leuk vindt, al vond ik het wel raar dat ze precies iets wat ik haar gegeven had weer aan mij teruggaf was ze zeker even vergeten dat ze dat van mij had gehad

Recent nog een aardige actie van mijn schoonzus, voor mijn verjaardag kreeg ik een Rituals pakket en dacht zo dat is niet verkeerd totdat ik de doos omdraaide en zag dat het van de Postcodeloterij was...
Ze heeft het weleens gepresteerd om mij wat voor mijn verjaardag te geven wat ik haar het jaar ervoor voor kerst had gegeven. En ze is er nog trots op ook dat ze cadeautjes doorgeeft die ze niet leuk vindt, al vond ik het wel raar dat ze precies iets wat ik haar gegeven had weer aan mij teruggaf was ze zeker even vergeten dat ze dat van mij had gehad

zaterdag 9 juni 2018 om 13:20
Nou, inderdaad! Wat bizar zeg, om zo je kinderen achter te laten en maar 50 euro te willen betalen. Naar die andere 100 kun je fluiten zeker.
Kijk, als ze had gezegd, sorry ik heb nu maar 50 maar je krijgt de rest meteen als ik thuiskom en ik vind het heel vervelend, het spijt me.
Maar je kreeg alleen dat berichtje maar?
zaterdag 9 juni 2018 om 13:25
Het oppasverhaal doet mij denken aan mijn zus. Die heeft, met zwager, 1 keer opgepast op mijn kinderen. Drie dagen in mijn huis.
Moest ik driehonderd piek aftellen.
Sja, ik moest weg en had geen oppas.
En nog veel commentaar gekregen op van alles en nog wat. Dat ik mijn kasten niet logisch ingedeeld had, dat ik teveel lampen/stopcontacten had enz. enz.
En nog veel commentaar gekregen op van alles en nog wat. Dat ik mijn kasten niet logisch ingedeeld had, dat ik teveel lampen/stopcontacten had enz. enz.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:27
Heb je hetzelfde cadeau met kerst weer aan haar teruggegeven?Kameelperd schreef: ↑09-06-2018 13:17Wat een naaistreek zeg Tijdspaarder, ongelooflijk![]()
Ze heeft het weleens gepresteerd om mij wat voor mijn verjaardag te geven wat ik haar het jaar ervoor voor kerst had gegeven. En ze is er nog trots op ook dat ze cadeautjes doorgeeft die ze niet leuk vindt, al vond ik het wel raar dat ze precies iets wat ik haar gegeven had weer aan mij teruggaf was ze zeker even vergeten dat ze dat van mij had gehad![]()

zaterdag 9 juni 2018 om 13:27
Je hebt gelijk, niksPipistrello schreef: ↑09-06-2018 13:15Je gaat er zelf de hele tijd op door. Wat kan het jou nou schelen wat een enkeling hier vindt.

zaterdag 9 juni 2018 om 13:32
Was dat afgesproken met je zus dat je daarvoor zou betalen of kreeg je dat verzoek achteraf pas? Op zich is het niet zo heel gek om voor drie hele dagen iets te betalen natuurlijk, zeker met meerdere kinderen. Maar als dat pas ter sprake kwam achteraf terwijl jij dacht dat je zus gewoon op zou passen zonder dat het iets zou kosten is het wel beetje raar. Of als jij ook wel eens zomaar op haar kinderen past ofzoZenzeo schreef: ↑09-06-2018 13:25Het oppasverhaal doet mij denken aan mijn zus. Die heeft, met zwager, 1 keer opgepast op mijn kinderen. Drie dagen in mijn huis.

zaterdag 9 juni 2018 om 13:38
Zenzeo schreef: ↑09-06-2018 13:25Het oppasverhaal doet mij denken aan mijn zus. Die heeft, met zwager, 1 keer opgepast op mijn kinderen. Drie dagen in mijn huis.
Neeeeeh. Je bloedeigen zus?
Ik pas ieder jaar met liefde op huis en dieren van zus. Wat dan ook echt betekent dat ik daar zo'n twee weken woon ivm hond die 4x daags uit wil. Oké, geen kinderen maar ook die zou ik er met liefde bij nemen als het nodig zou zijn.
Man is dan thuis bij onze eigen dieren en we schipperen wat heen en weer.
No way dat ik daar geld voor zou vragen.
De eerste keer gaf ze me een envelop en die heb ik net zo hard weer teruggegeven. Doei, familie (of vrienden) help je toch met gesloten portemonnee?!

zaterdag 9 juni 2018 om 13:46
Over oppassen gesproken, heb wel 1 keer echt de meest bizarre oppas vraag gehad van een nichtje van mij. Toen mijn jongste nog een baby van 2 maanden was. Zij had een baby van 5 maanden en wilde super graag een flexibele baan aannemen bij mij om de hoek. Dat flexibele was dan ook echt, wanneer werkgever zei dat ze moest komen opdraven, moest ze komen, elke week anders, geloof 28 per week, bedrijf dagelijks van 9 tot 9 open. Totaal ongeschikt dus als moeder met baby en bijna onmogelijk om daar kinderopvang op af te stemmen. Kreeg ik de vraag: “of “neefje” bij ons mocht “spelen” als vader of oma niet op kon passen” (die hadden 4 overlappende werkdagen per week) Spélen ook echt, hoe verzin je het, een baby van 5 maanden oud. Zonder vergoeding uiteraard, want familie. Ik had zelf net een baby en peuter, ja doeiiii, leuk bedacht

zaterdag 9 juni 2018 om 13:50
Ahh zo, jij had geld achtergelaten en zij hebben dat geld gewoon als oppasgeld gezien zeg maar? Opgemaakt? Ja dat is beetje flauw, maar als je het dan niet goed afspreekt kan je zus idd zeggen dat ze dacht dat dat geld voor hun was, die discussie win je niet meer.
zaterdag 9 juni 2018 om 13:52
Wat een verhalen weer, ongelooflijk soms!
Wat ik me afvraag, zijn hier ook forummers die mensen confronteren met dergelijke acties? Bijvoorbeeld de vrouw die de rugzak kwam lenen omdat haar eigen exemplaar misschien wel kapot zou kunnen gaan. Ben je dan zo flabbergasted dat je niks zegt? Ik ben ook niet altijd zo'n ster in ad rem reageren, maar als mijn moeder zoiets zou zeggen, zou ik haar wel direct lik op stuk geven en vragen of het dan níet erg is als míjn tas kapot gaat.
Ik ben wel nieuwsgierig of mensen hier anderen hebben aangesproken op gierige acties, of is het meestal iets waarvan je pas achteraf gaat denken 'sjonge...' en omdat het vaak om ongeschreven regels gaat, confronteren lastig is?
In geval van de oppas met haar klusjeslijst en dan ook nog veel te weinig geld neerleggen is aanspreken niet moeilijk, omdat de afspraak zwart op wit staat (via de app toch?) en zij die overduidelijk geschonden heeft, dat is niet eens zozeer gierig als wel volslagen asociaal en onverantwoord.
Wat ik me afvraag, zijn hier ook forummers die mensen confronteren met dergelijke acties? Bijvoorbeeld de vrouw die de rugzak kwam lenen omdat haar eigen exemplaar misschien wel kapot zou kunnen gaan. Ben je dan zo flabbergasted dat je niks zegt? Ik ben ook niet altijd zo'n ster in ad rem reageren, maar als mijn moeder zoiets zou zeggen, zou ik haar wel direct lik op stuk geven en vragen of het dan níet erg is als míjn tas kapot gaat.
Ik ben wel nieuwsgierig of mensen hier anderen hebben aangesproken op gierige acties, of is het meestal iets waarvan je pas achteraf gaat denken 'sjonge...' en omdat het vaak om ongeschreven regels gaat, confronteren lastig is?
In geval van de oppas met haar klusjeslijst en dan ook nog veel te weinig geld neerleggen is aanspreken niet moeilijk, omdat de afspraak zwart op wit staat (via de app toch?) en zij die overduidelijk geschonden heeft, dat is niet eens zozeer gierig als wel volslagen asociaal en onverantwoord.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.