Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Zo Ibbel dat klinkt goed, dat je je nu al zo goed voelt.

En ja Hidde was hier ook de clown, maar is nu echt superlief en zorgzaam voor zijn zusje. Hij is ook helemaal niet jaloers gelukkig. Moet wel zeggen dat we er onwijs alert op zijn dat hij echt zijn portie aandacht krijgt en het werkt

Filet american JAMMMIEEE Ook de hele kraamweek gegeten maar helaas hier in D'land in minder goed aan te komen. Dus als ik 16 mrt weer in Ned. ben weet ik al wat ik op brood eet.

En ja nu weer heerlijk rood vlees eten kan me geluk niet op!

Ringel was jij dat nou van minder gespannen borsten?

Hier nl ook. Zou ook bijna gaan twijfelen aan of er nog wel genoeg melk in zit. maar dan hoef ik alleen maar naar mijn meisje te kijken en dan moet ik concluderen dat ze echt wel genoeg binnen moet krijgen voor zo'n onderkin hihi.

Mijn borsten zijn wel supergevoelig, stoot ze ook niet graag.

Zo engel jij kan er ook weer even tegenaan. Lekker even weer 'jezelf' geweest.

Bagheera...ze bestaan dus nog wel galante mannen

Nou mag ook niet klagen hoor. Die van mij werkt hard, zodat ik zo goed als niets hoef te doen. Ja de nachtvoedingen maarja hij kan moeilijk mijn tieten lenen.

Heb helaas meer last van gesnurk van manlief dan van Merle die huilt of voor voeding komt :(

Konela, hoe is het gegaan gisteravond?? ben je nog steeds verliefd op je meisje?
Van harte Skoempie!!!

We izjn compleet, ook hier even slikken. Het is allemaal achter de rug, we zitten nu allemaal gezond (zo goed als toch?) en wel weer lekker met ons eigen lijf en kleine hummeltje op schoot!

Hier nog steeds heel druk, weinig slaap, maar ben nog steeds helemaal vertederd, wat is ze lief (ze slapen allebei, dan ziet de wereld er altijd heeeel mooi uit hahaha) Zo maar eens bv geven anders wordt het vanacht weer pet.

Groetjes, NJB
trouwens, die minder gespannen borsten...herkenbaar. maar dat had ik de vorige keer ook. Dwz dat vraag en aanbod op elkaar afgestemd zijn! Niet panieken, ook terwijl kind drink wordt er aangemaakt. (nmocht het onverhoopt niet op voorraad zijn) Maar hoogstwaarschijnlijk zit er dus wel genoeg in.
Hier een goede nacht gehad. Nou ja.... goed.... Zolang we de kleine meid maar bij ons in bed nemen is het goed.

Gisteren weer precies hetzelfde > hele dag hartstikke goed gegaan, tot de fles van 22 uur. Dan weigert ze gewoon haar bed in te gaan. Kei en kei hard huilen. Geen krampjes, schone broek, buikje vol.... Hebben het een half uur tot 3 kwartier aangekeken (wij liggen dan al in bed en dan zeggen we "het is nu 23.21 uur. We laten ze 9 min huilen en dan gaan we even kijken..." Herkanbaar????). Uiteindelijk hebben we haar maar gepakt en in bed genomen. Mevrouw slaapt binnen 5 minuten en ook nog eens tot 5 uur 's ochtends. Daarna is ze wel terug in haar eigen bedje gegaan hoor.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik het héérlijk vind als ze 's nachts lekker bij ons ligt... Maar wil er niet aan gaan wennen, want ze moet gewoon in haar eigen bedje.

Vanavond hebben wij een feest (zo'n geweldig 40-jarig huwelijksfeest met waarschijnlijk allemaal fossielen en waar je aan van die lange tafels zit en af en toe een foxtrot doet) en komen mijn ouders hier om op te passen. Dus ik heb mijn moeder al geïnstrueerd dat ze haar nanny-cape mee moet nemen en maar eens even orde op zaken moet stellen hier en de structuur terug moet brengen in dit gezin. Wedden dat als wij thuiskomen (zal rond 00.15 uur / uiterlijk 1.00 uur zijn) de kleine als een roos ligt te pitten in haar wieg en dat als wij het morgen zelf weer doen, dat het weer feest is.......

Gaat het slapen bij jullie allemaal goed? Hoe zien jullie nachtjes er uit???

Laatst vroeg iemand iets over luieruitslag > hier niets te zien. Zag wel in het nekplooitje allemaal melkkorreltjes zitten en dat was zelfs al een beetje rood geworden. Kan daar zo slecht bij, maar moet dus echt beter poetsen, want het was gewoon gaan irriteren.

En over dat poepen... Ik vroeg toch of 1x per dag normaal was? Sinds ik het gevraagd heb, heb ik bij iedere luier (op 1 na) poep gehad en zelfs 2x voor én na het verschonen. Ik denk wel 7 poepluiers in 24 uur. Hmmmmmm, dan was 1x toch nog niet zo verkeerd, hahaha.

Fijne dag verder allemaal!
Ibbeltje en Skoempie gefeliciteerd met jullie wondertjes! Nu zijn we echt compleet met z'n allen!

Konela: Onze nachten zien er als volgt uit: Rosanne slaapt bij ons op de kamer, in haar eigen wiegje. s'avonds na de laatste voeding valt ze vaak al in slaap en leg ik haar in het wiegje (vaak slaapt ze dan gewoon door.) s'nachts komt ze dan 1 a 2 keer en na de voeding laat ik haar nog even op mijn borst liggen zodat ze een evt. boertje kwijt kan en valt ze vaak weer in slaap. (Ik zet mijn wekker dan een kwartiertje verder anders val ik zelf ook in slaap en ligt ze uren bij me te slapen). Dan leg ik haar weer in haar wiegje en soms wordt ze dan wakker doordat ze de hik krijgt. Zodra ik maar snel genoeg het licht uit doe, slaapt ze vrij snel in.

Soms begint ze te huilen en neem ik haar weer even bij me en valt in slaap tegen me aan, en leg ik haar dus weer terug. Gisteren heb ik een regeldag gehad met de borstvoeding met als gevolg dat ze vannacht maar 1 x kwam voor voeding. Ik was helemaal verbaasd! Haar laatste voeding was gisteravond 22.30 en daarna om 04.30 uur. Ben er helemaal gelukkig mee.

Succes met je fossielenfeest van vanavond
JOEHOE!!!!!! Ze zijn er!!! Ibbel en Skoempie GEFELICITEERD!!!!

Ibbel dat je alweer beneden zit... Doe je wel rustig aan?!

En Skoempie... Ik kreeg helemaal kippevel van je verhaal.'Gelukkig dat je een keizersnee kreeg en dat het ondanks alles toch goed gaat met je ventje!

Rust lekker uit, ook als je geen visite wil gewoon zeggen he, zeker bij je eerste kan je nog lekker rusten!

Vanmorgen zoontje een beetje teveel drinken gegeven.. Hij bleef maar huilen dus ik dacht ik geef de andere borst ook nog maar. Maar meneertje had gewoon buikpijn en kotst ons allebei helemaal onder.. Had gelukkig nog niet gedouched dus ik onder de douche en hij later leker in de tummytub!

Ohja ik met m'n grote mond dat het zo goed gaat met zoon, hij moet nu met alles helpen... Dus bij iedere luier moet zoon ook met een doekje de billen van zoontje schoonmaken en wil overal bij kijken. Maar ja als ik daarin toegeef blijft hij wel heel lief en ik denk dat ze bij Pampers alleen maar heel blij met me zijn ;)

Frans wat balen dat je borsten zo kapot zijn. Hopelijk gaat het snel over, niks is vervelender dan tegen de voedingen op zien!

Zoon(tje) heeft gisteravond zitten spoken maar om kwart over 9 waren ze allebei stil. Zoontje werd toen pas om 10 voor 5 wakker voor de volgende voeding!!!! En dit keer ook geen ploftieten dus ik voelde me heerlijk!

Hier alleen wel weer gezeik met schoonfamilie wat veel energie vreet. En waar ik ontzettend van baal, ze zijn het niet waard...

We gaan lekker naar buiten nu, even genieten nog voor het weer spitsuur is!
@ Frans.... Ik zat gisterenavond Borat te kijken en toen kwam dat stukje waarin hij iemand een stukje kaas geeft en dan als die man dat op eet, heel onschuldig zegt "goede kaas he, die is van de moedermelk van mijn vrouw gemaakt". Weet niet of je die film kent, maar ik vind 'em zo vreselijk grappig en moestbij dat stukje meteen aan jou en je "overproductie" denken. Want dat schreef je van de week toch...? Nou, als je het echt niet meer kwijt kan, kan je altijd nog lekkere kaas maken dus, hhahaha.
Skoempie, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Wat naar dat het uiteindelijk toch op een keizersnede is uitgelopen. We wisten overigens dat je aan het bevallen was, je meldde je maar niet :-). Hoop dat je snel thuis bent en jullie snel herstellen van de bevalling!

Konela, gatverdamme, die moederkaas......

Hier gaat het redelijk. We hebben na 2 redelijke nachten vannacht weer een draak van een nacht gehad. Zoon heeft ontzettende last van krampen en laat winden waarvan je gaat kokhalzen. Man is ziek, dus ze liggen nu samen in bed, zoon wordt alleen daar rustig van. Nou, ik vind het prima.

Ik mis wel een beetje de 'kwalitijd' met mijn man. We zouden graag es met zijn 2-en uit eten willen gaan, ofzo. Maar de mensen die ik blind vertrouw, kunnen niet oppassen. Laten we het zo zeggen: ik durf ze het niet te vragen. Mijn moeder is net aan haar rug geopereerd en die kan het dus niet, zus is zo ontzettend druk met haar 3 kinderen waarvan 1 ernstig ziek is en broer maakt zo ontzettend veel uren met zijn eigen bedrijf dat ik hem z'n vrije tijd zo gun...... het hem meer gun dat ik mij ons etentje.....

Weet iemand verder hoe het met Lein en haar kleine meid is?
Ibbel, gefeliciteerd met Mila! Wat super dat alles zo goed gaat en je je zo goed voelt! Ik baal ervan dat ik je live/bevalling heb gemist, achteraf lezen is toch een stuk minder spannend... Heel veel plezier met je meisje!

Skoempie, gefeliciteerd met je zoon! Dat de mannen uiteindelijk toch in de meerderheid waren... Wat heb jij een heftige bevalling achter de rug. Hoop dat je je snel een stuk beter voelt en lekker naar huis kan met je mannetje!

Bagheera, ik sta volledig achter njb´s adviezen voor wat betreft het slapen en huilen van zoon. Wij doen het precies zo. Wat een gedoe met je CB arts, daar zou ik ook totaal geen vertrouwen meer in hebben. Heb je nog een ander CB in de buurt?

Wat sneu dat je man zo ziek is. Geweldig dat hij nog steeds zoveel voor je doet, schatje!! Hoe gaat het met zoon?

Bokito, wat is jouw zoon enorm lenig!!

Bokito en Frans, zoon en Milena allebei gecontroleerd vanwege lenigheid... Het CB heeft al toegegeven dat ze dochter hadden moeten checken, ontzettend jammer dat dat niet gebeurd is. Maar niet te lang bij stilstaan, ik verander er niets meer aan... Worden zoontje en Bojan nu ook gecheckt?

Huilen tijdens eten: CHECK! Zoon is elke avond vanaf het avondeten tot een uur of half twaalf onrustig. Wil alleen op schoot, steeds kleine beetjes drinken, etc. Daarna laatste voeding en dan slapen tot 3, weer voeding en dan weer slapen tot half zeven. Ik heb hem nu veel in de draagzak, dan kan ik in ieder geval nog iets doen in het huishouden...

Met dochter gaat het goed. Ze doet het enorm goed! Ze kan zichzelf steeds meer overgeven aan het feit dat ze geen kant opkan. Het is heel erg druk en vermoeiend, we zijn de hele dag bezig haar te vermaken, maar we redden ons. Het doet wel pijn hoor, haar zo te zien. Arm wijffie. En ze is zo sterk. Knap hoor, voor zo´n kleintje. Ze vindt het alleen vreselijk als de zwachtels worden vervangen (moet elke dag, haar huid moet goed in de gaten worden gehouden). Slapen is ook lastig, ze wil zich vaak op haar buik draaien, en dat gaat niet zo goed...

De afgelopen dagen moest ze steeds huilen als ik mijn jas aandeed om naar huis te gaan (vreselijk om dan na een dikke zoen bij haar weg te lopen), maar vandaag wilde ze zoon een zoentje geven, pakte even zijn handje en zei: ´Tot ziens´, terwijl ze even schudde. Zo schattig. En toen kreeg ik een knuffel en zei ze: ´Dag mama!´. Het was misschien nog wel moeilijker om weg te gaan, maar uiteindelijk voelde dit beter!!

Ik ga zometeen foto´s op hyves zetten van ons dametje.

Ik ben kapot!! Begin ook keelpijn te krijgen, maar dat moet nu maar even niet... Het is extreem vermoeiend en de avonden en nachten zijn een stuk minder gezellig zonder man en dochter. Volgende week wordt het nog erger, dan moet man weer aan het werk. Ik zorg er dan voor dat ik om negen uur in het zh ben, zodat hij om tien uur kan werken. Hij is om vier uur terug en dan ga ik tussen vier en vijf weer naar huis, zodat ik thuis dingen kan doen en zoon nog rust heeft voor de nacht. Een heuze LAT-relatie... Godzijdank heb ik de beste buurvrouw ooit. Ze zorgt ervoor dat ik elke avond bij thuiskomst een warme maaltijd heb, de schat!! (En ze heeft zelf drie kinderen van 4, 2 en 9 maanden...)
Wauw Lein heftig hoor. Neem echt mijn petje voor je af!!

Moet idd een hartbreker zijn om je dochter (en man) in het ziekenhuis achter te laten pfoe.

Erg lief van je buurvrouw (op zn zachtst gezegd!)

Wel prettig om te lezen dat meerdere babies een meuttijd hebben van etenstijd tot .....

Ik kan hier 's avonds zeer weinig doen daardoor. Leg me er gewoon maar bij neer heeft toch geen zin. Kan haar wel gewoon wegleggen maar dan krijst ze alleen maar zonder stopteken in zicht. Heb ik geen zin in. dan maar lekker samen op de bank zitten/liggen.

Heb haar net weggelegd dus ga me toch nog maar even nuttig maken. Er is toch niets op de beeldbuis.
Bagheera..misschien moet je Sab Simplex proberen tegen de krampjes. Google maar eens, superspul. We geven het meestal op een speentje na het eten of we druppen wat in het flesje.

Lein ik heb de foto's bekeken op je Hyves..Arme meid :( het ziet er zo sneu uit. Wat zal het moeilijk voor jullie allemaal zijn. Gelukkig is ze heel erg stoer! En wat een lieve buurvrouw inderdaad.

Konela heb je weleens aan inbakeren gedacht (of heb je dat al geprobeerd?). Ik baker dochter wel vaak in en moet zeggen dat ze echt goed slaapt.

Zielig he Bokito haha, dat had ik laatst ook...teveel eten gegeven. Alles ondergekotst in haar bedje en we kwamen er pas na 10 minuten achter (ze huilde niet eens, alleen een beetje gekke geluiden maken..vind je het gek haha). Gelijk even in badje gedaan, arme meid.

Ben benieuwd hoe het met Ibbel en Skoempie is! Bevallingsverhalen

Alles gaat hier prima. Ze drinkt nu eigenlijk heel vaak aan mijn rechterborst, links moet ze niks van hebben gek kind. Kolf toch nog vaak af, gaat prima zo. Wissel borst en flesje af want merk dat ze toch niet voldaan is als ze aan de tiet heeft gedronken.

Dochter is erg makkelijk, zijn al aantal keer ergens op bezoek geweest en ze geeft geen kick tot ze honger krijgt Alleen 's avonds heeft ze een jengeluurtje maar dat schijnt normaal te zijn las ik al?
Skoempie~ Gefeliciteerd! Geniet van je jongetje! Ik hoop dat je wond snel heelt en dat jullie gauw naar huis mogen en lekker van elkaar kunnen gaan genieten.

En nu gaan wij ons best doen om alle maart-baby's op de wereld te zetten...
Lein, heftig hoor... Maar wat doet jullie meid het goed! Echt een stoere bink zeg. Volgens mij snijdt dat huilen als je je jas pakt echt dwars door je moederhart heen. Jeetje, zo klein en zo kwetsbaar zijn ze dan he... Ik zal er overheen hebben gelezen, maar mag 1 van jullie al die tijd bij haar slapen in het ziekenhuis, of mag dat niet? Sterkte, nog even doorbijten... Wanneer zitten de 3 weken er precies op?

Bagheera, wat lastig dat je niemand kan vragen in je omgeving... Maar zou het echt teveel voor ze zijn als je het vraagt? Want toen het hier carnaval was, wilde ik ook mijn ouders niet belasten. Vanwege allerlei omstandigehden hadden zij het al zo druk met zorgen voor anderen, dat ik ze echt niet wilde belasten. Uiteindelijk bleken ze het juist zó leuk te vinden om op te passen.... Dus ik had dat zelf verkeerd ingevuld voor ze.

Verder het feestje van gisteren weer overleefd! Kwamen thuis en ja hoor, de kleine meid sliep heerlijk in haar wiegje. Dus ik vraag mijn ouders > en heeft ze gehuild? Ach ja, een klein huiltje bij het terug naar bedje gaan, we zijn nog 1x naar boven gemoeten voor het tutje en verder sliep ze als een roos.

Onvoorstelbaar, de kleine draak! Volgens mij denken mijn ouders dat ik het verzin, dat huilen in de avond!

Ze slaapt nu consequent in de puckababy en volgens mij geeft dat ook wel verschil. Hoesten doet ze nog wel steeds heel erg, dat is zo sneu, want ze heeft zoveel slijm dat ze het soms bijna niet weggehoest krijgt en ze moet daar zo hard voor werken...

OH JA > ze heeft gisteren voor het eerst gelachen!!!! Ik moest spontaan huilen!! Tranen over m'n wangen. Vriend helemaal jaloers.... Ligt ze 's avonds bij mijn vriend op schot voor de fles, komen mijn ouders binnen en mijn vader begint tegen haar te praten en ja hoor, ook opa kreeg een grote lach! Vriend baalde nog meer!! Vandaag maar weer oefenen!!!

Fijne dag allemaal... Hier breekt de zon door, dus denk dat we vanmiddag lekker kunnen wandelen.
Joehoe! Ibbel en Skoempie gefeliciteerd! We zijn compleet, en ook al heeft niet iedereen het even makkelijk gehad, alles is toch goed gegaan. Fijn hoor! Geniet van jullie kraamtijd meiden.

Lein, het lijkt me inderdaad moeilijk om je meisje zo achter te laten in het ziekenhuis. En heel vermoeiend voor jou.

Floor, wat balen dat je vriend binnenkort zo lang naar het buitenland moet. Ik denk dat ik echt in de stress zou raken dan! Ik merkte afgelopen week al dat ik heel blij was als vriend thuis kwam uit zijn werk en ik de luier/fles dienst even op hem kon afschuiven.

Grappig om te zien dat de meeste baby's 's avonds veel huilen en moeilijk naar bed gaan. Guus begint ook vaak rond 19.00 uur te jammeren en wordt klaarwakker als hij eigenlijk zijn bed in moet. Meestal kun je mij dan al opvegen, dus wat dat betreft kiest hij niet de beste tijd uit voor zijn huiluurtje... Soms neem ik hem ook gewoon in bed en als hij dan eenmaal slaapt legt vriend hem terug op zijn eigen kamertje. Verder gaat het eigenlijk heel goed met Guus. Hij geeft ook al regelmatig lachjes weg.

Vraagje: Guus trilt regelmatig met zijn beentjes. Meestal is dat net voor het voeden of als hij overstuur is. Mijn moeder zei dat ze dit nog nooit gezien heeft. Herkennen jullie dit?

Hahaha, die moederkaas! Mijn kraamverzorgster vertelde dat ze eens bij een gezin was waarvan de vader ook altijd een beker moedermelk dronk, omdat hij vond dat alles wat goed was voor zijn baby, ook goed voor hem moest zijn. En die arme vrouw maar kolven...

Geniet van het weekend dames!
O ja, en natuurlijk hupperdehup voor de trouwe maartmama's!!
Hey Mientje, Fenna heeft daty ook, dat trillen met d'r beentjes. Heb het cb gebeld of dit normaal was, maar die sufmuts van een wijkverpleegkundige kon er geen (moeder) kaas van maken. Nu moetne we komende woensdag heen dus vraag het daar bij de cb arts. (heb een heel leuke en ben dol op dat mens...echt zo'n moeke)

slaapritme van ons Fennechien: tijdens ons avond eten ligt ze vaak te mekkeren, leg haar dan vaak in de box en kijkt ze naar de monbile...voor zoalng dat duurt. maar mekker tijd is vanaf een uurtje of 17.00 tot een uur of 19.00. Tussen 18.30 en 19.00 krijgt ze 1 borst. dan wordt ze gewassen of gebadderd. Tussebn 19.30 en 20.00 2e borst en daarna nog wat tutten. rond 20.30 ligt ze in d'r wieg (die staat bij ons op de kamer) wel voorverwarmd. Soms pruttelt ze nog een beetje, maar ik sta dan op negeerstand. tegen 21.30 ga ik tegenwoordig naar bed en Fenna wordt zo tussen 2.00 en 3.00 wakker voor een voeding (vaker 3.00 dan 2.00) en dan tussen 6.00 en 7.00 weer. Mag denk ik niet klagen. Dit is nu al 3 dagen achterelkaar gebeurt, dus iets van een ritme zit er al wel in.

Wat wel belangrijk is (ook om doorslapen te stimuleren, heb ik gelezen) om elke avond hetzelfde ritueel te volgen op zoveel mogelijk het zelfde tijdstip....is voorspelbaar en je baby weet wat hem te wachten staat. en soms moet je op de negeerstand, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.

@en bagheera ik kan je de infacol aanraden voor krampjes!
ibbel en skoempie gefeliciteerd!

Eindstand... 15 jongens en 13 meisjes... goh hadden we in eerste instantie ook niet verwacht.

Hou het even kort, buik gaat nog steeds niet echt lekker. Morgen naar de gyn... *zucht* dus hopen dat er snel iets aan gefixed kan worden.

Wel trouwens een eerste mijlpaal. Yenthe slaapt door. Tegen 22 uur gaat ze in bad. Daarna nog een voeding en om 6 uur komt ze pas weer.. nou ja vanmorgen heb ik dr wakker gemaakt omdat mijn tieten op ontploffen stonden... Daarentegen is ze vanaf de middag (uurtje of 14 tot 22 uur wakker, met daarbij af en toe een hazeslaapje van hooguit 15 minuten...) Dus op de dag ben je wel echt de hele tijd met haar bezig aangezien ze dan ook om de 2 uur gevoed wilt worden.

Ik ga die grote smurf hier uit bed halen en lekker naar buiten. De zon schijnt!
Hoi!

Haha, moederkaas, gatver. En die man die iedere dag een glas moedermelk drinkt *walg* . Ik zal het mijn man ook eens aanbieden. Ja schat, wat goed is voor de baby...

Hier ook huilen zo tussen 1700 en 1900. Du moment dat ons eten op tafel komt en ik mijn vork mijn mnd in wil steken, gaat huilen over in krijsen. Haha. Knap hoor dat ie dat weet he? Om 1900-1930 gaat iedereen onder de 3 hier naar bed. Gaat heel erg goed, idd iedere avond zelfde ritueel en op de moppernegeerstand. Om 2300 nog een keer eten v oor meneer en dan tussen 2 en 4 en zo rond 6 uur. Vanochtend was het eerst 2.30, toen heeft hij een uur! uit 2 borsten gedronken, hij had blijkbaar honger. En daarna werd ik om 7.50 wakker en hij pas om 8 uur!!

Konela, puckababy gaat goed dus?

Net naar Austerlitz geweest. Lekker in het bos gewandeld en dochter in de speeltuin gespeeld. Ik heb gekolfd onder de piramide (kan subtieler en sneller kolven dan live voeden) en daarna zoontje gevoederd. Ging prima!

Ow zoon heeft weer honger!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
Wat hebben we al een paar goede slapers hier zeg! Mag zelf ook niet klagen hoor, 22.00 uur / 5.00 uur / 8.30 uur. En met een beetje geluk slaapt ze tussendoor, haha.

Mientje > dat van die trillende beentjes herken ik niet. Misschien even vragen op cb?

Hoevaak doen jullie de kleintjes eigenlijk schone kleren aan? Ik iedere dag, maar vandaag is ze niet in bad geweest (heb gewoon met washandje even makkelijk gedaan) en toen zag ik dat haar romper helemaal niet vuil was, dus heeft ze die nog gewoon aan. Normaal verschoon ik alles elke dag. En jullie?

En iemand schreef hier laatst dat je nog niet mag schoonmaken tussen de schaamlipjes? Oef, ik hoop niet dat dat klopt, want die poets ik elke dag. De poep zit er steeds helemaal tussen dus als ik ze niet zou wassen, dan zou haar luier na een paar dagen zelf wegwandelen vrees ik....
Konela weet je wat ook goed helpt? Paar zoete druppeltjes op het speentje doen haha Dan valt ze heel goed in slaap. Cinababy ofzo of soms als ze nog vit. D moet doe ik dat erop.

Maar ook soms schoon tussen de schaamlipjes hoor als ze heel erg heeft gepoept.

Mientje bedoel je schokkerige bewegingen? Of echt vibo beentjes?

Dochter hier heeft weleens van die schokkerige bewegingen met de armpjes alsof ze ergens van schrikt de hele tijd.

Loewyz wat heerlijk dat je baby zo doorslaapt zeg!

Heerlijk he zo'n lachje. Dan smelt ik helemaal weg!

Schema vannacht was hier 23.30, 04.00 en 07.00. Maar gelukkig slaapt ze gelijk weer verder na het eten.

Overdag slaapt ze ook vaak 3uurtjes in de box... nouja ik vind het prima als zij dan lekker ligt. Gewoon dekentje erover, muziekmobiel op relaxstand en zzZzzzzZ. Maar eerst nog even beetje kletsen tegen Winnie the Pooh haha.
Hier gaat het even wat minder. Heb ongelooflijke kloven, komt vast van het afkolven denk ik. Heb wel creme om erop te smeren maar men wat een pijn als ik haar aanleg. Mevrouw heeft vandaag denk ik lekker een regeldag dus ook niet ideaal. Moet er wel even bij melden dat ze vannacht van 00.30 tot 08.30 heeft geslapen dus ze heeft me toch even wat rust gegund vannacht. Werd vanochtend met ontplofte tieten wakker natuurlijk!

Lein: fijn om te lezen dat je dochter nu een beetje "gewend" is, lijkt me echt hartverscheurend om haar daar iedere keer achter te moeten laten. Fijn dat jullie buuf voor jullie zorgt met het eten!

Krampjes: ik gebuik ook infacol en gaat gelukkig hartstikke goed.

Konela: las over je fosielenfeest, is het toch nog een beetje leuk geweest.

Gisteren engeltje voor het eerst meegnomen 's avonds, daarom sliep ze denk ik ook zo goed, volgens mij was ze doodmoe.
Hier ook infacol, superspul.. Gelukkig kan je het hier krijgen, ik hoorde dat dat nog neit zo lang in NL verkrijgbaar is..

Engel, die heeft een beste nacht gemaakt! Hier ligt ze nu te pitten vanaf een uur of half 9, maar ze moet nog een keer eten zo.. En dan afwachten tot hoe laat, is elke keer weer een verrassing.

Konela, ben je zelf ook al versteend?

Hier ook niet iedere dag een schone romper hoor... Ben ik nu ontaard?

Lein: Wat heb ik een respect voor jou zeg, je fixt het toch maar allemaal even! EN kleine Sam is echt ontzettend stoer hoor!

Wat doen jullie dan met dat huiluurtje? Ik weet nooit zo goed of ik haar nou moet troosten de hele tijd of laten huilen..
Ohja, morgen controle bij vk/ha. Heb nog steeds pijn op de plek waar pethidine is gegeven, zit een hele schijf, al 6 weken kan ik niet op mijn rechterzij liggen.. Dus ff vragen..
Oh Engel jij ook al heerlijk doorgeslapen dus! Balen dat er een regeldagje op volgt. Heb ook het gevoel dat dochter hier beter slaapt na een dagje op stap te zijn geweest.

Volgens mij kan je geen kloofjes krijgen van kolven toch? Tenminste..ik met een fulltime baan in kolven heb ze nog nooit gehad ervan, alleen behoorlijk gevoelige tepels pff. Wel als meisje verkeerd was aangelegd kloofjes soms. Men...wat doet dat idd pijn.

Voor degenen die er niet zoveel uitkrijgen met kolven: Probeer als je melktoevoer is gestopt gewoon weer door te gaan. Heel ontmoedigend als er niks uitkomt maar na een tijdje schiet de melk gewoon weer net zo hard toe (minuut of 5 doorkolven) en haal je er zo weer een boel cc's uit. Beetje meeknijpen wil ook nog weleens helpen.
Sjaanie tegelijk

Balen dat je nog zoveel pijn hebt.

Met het huiluurtje geven wij het speentje met een paar drupjes Sab Simplex of we nemen haar gewoon lekker bij ons. Laten huilen doen we eigenlijk nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven