Gierige acties deel VIII
vrijdag 4 mei 2018 om 08:30
De vorige 7 delen waren een groot succes. In deel 8 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 04-05-2018 11:47
8.87% gewijzigd
In this mad house we must all survive

zaterdag 14 juli 2018 om 08:09
Ik vind het niet arrogant om te stellen dat een tientje of veertien euro te weinig is. Zulke professionals doen zichzelf echt tekort.
Ik snap wel dat kappers op dure locaties 35 euro vragen. De huur van een pand hier in het dorp, waar de kapper nog geen 25 euro vraagt, zal niet te vergelijken zijn met de huur van een pand in Amsterdam of Den Haag.
Ik snap wel dat kappers op dure locaties 35 euro vragen. De huur van een pand hier in het dorp, waar de kapper nog geen 25 euro vraagt, zal niet te vergelijken zijn met de huur van een pand in Amsterdam of Den Haag.

zaterdag 14 juli 2018 om 08:15
Haha, wat een gedoe over een bedrag die ik zo uit de lucht greep.
Ik zelf zou meer vragen en zou dat ook aan familie betalen als die mij zouden knippen.
Ik lees dat 14 euro voor knippen normaal is voor een thuiskapper.
Ik vind het weinig maar ik snap als je bij wil verdienen dat je onder de normale kapper prijzen gaat zitten en dan die van de buurtkapper. En niet die van de 'betere' / dure salons.
De kappers in mijn buurt kosten gemiddeld 17,50 tot 20 euro per knipbeurt.
Kinderen 12,50-15.00 euro.
Ik snap dat ze daar net onder gaan zitten. Hebben ze meer kans op klanten.
Maar veel is het niet.
Ik zelf zou meer vragen en zou dat ook aan familie betalen als die mij zouden knippen.
Ik lees dat 14 euro voor knippen normaal is voor een thuiskapper.
Ik vind het weinig maar ik snap als je bij wil verdienen dat je onder de normale kapper prijzen gaat zitten en dan die van de buurtkapper. En niet die van de 'betere' / dure salons.
De kappers in mijn buurt kosten gemiddeld 17,50 tot 20 euro per knipbeurt.
Kinderen 12,50-15.00 euro.
Ik snap dat ze daar net onder gaan zitten. Hebben ze meer kans op klanten.
Maar veel is het niet.

zaterdag 14 juli 2018 om 08:17
Degene die het schreef hoeft er ook niet van te leven

En voor de meeste thuiskappers is het een bijverdienste. Dus die komen wel hun bed uit voor 14-15 euro.

zaterdag 14 juli 2018 om 08:32
Randstad hier. Ik betaal 19 euro voor een knipbeurt.
Bij een echte kapsalon in een pand in een winkelcentrum.
Edit: er zijn zelfs kappers die het voor 12 of 13 euro doen. In de Randstad.
trotter wijzigde dit bericht op 14-07-2018 08:36
21.33% gewijzigd
zaterdag 14 juli 2018 om 08:34

zaterdag 14 juli 2018 om 09:20
mijn kapper is 45 euro, een duurdere, maar ook een betere. Ben wel eens naar een goedkope gegaan waar ik minder dan de helft betaalde. Ik stond toen binnen eem half uur buiten met een kapsel dat gewoon niet goed geknipt was. Niet dat alle goedkope kappers slecht knippen, maar waar mijn vaste kapper een uur bezig en waarna elk haartje goed zit, moeten zij toch ergens het geld vandaan halen. Ik ken geen enkele goedkope kapper die een uur met je bezig is. En als ik dan 45 euro zie als uur prijs, vind ik het niet eens zo duur met alle onkonsten die ze erbij heeft.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times

zaterdag 14 juli 2018 om 09:21
Mensen, geen ruzie maken, hoor! Het gaat me meer om het feit dat het zo vanzelfsprekend is om altijd maar gratis klaar te staan, zonder dat daar iets voor terug komt. Een keer een bloemetje uit waardering maakt al zoveel verschil!
Het gaat wringen en om daar vanaf te zijn wilde ik weten of het gierig is om ze te laten betalen. Bedankt voor jullie input hierover. Ik ga eens nadenken. Het wordt in ieder geval óf ermee stoppen óf voortaan een klein bedragje laten betalen. Dank!
Het gaat wringen en om daar vanaf te zijn wilde ik weten of het gierig is om ze te laten betalen. Bedankt voor jullie input hierover. Ik ga eens nadenken. Het wordt in ieder geval óf ermee stoppen óf voortaan een klein bedragje laten betalen. Dank!

zaterdag 14 juli 2018 om 09:23
clemance schreef: ↑13-07-2018 22:19Lieve familie, jaren heb ik jullie geknipt, maar per 1 augustus stop ik daarmee. Zoals jullie weten heb ik de laatste tijd veel aan mijn hoofd gehad en ik wil wat meer rust en tijd voor mezelf.
Zelf ga ik al jarenlang met plezier naar kapper De Gulden Schaar, aan de Hoofdweg in Klapschaar, deze kan ik dan ook van harte aanbevelen. Een fijne vakantie wens ik jullie. Groetjes
Dit vind ik een mooie. Dat behoeft ook geen verdere uitleg.

zaterdag 14 juli 2018 om 10:32
Een echte thuiskapper. Iemand die dit doet als baan om in levensonderhoud te voorzien. Ik doel op iemand die, net als jufjoke, dit doet ter liever vree. Omdat het er in de loop der jaren “ingeslopen” is mbt enkele mensen. Het is niet meer haar vak om mee te overleven. Het is iets wat toevallig nog gebeurd.
zaterdag 14 juli 2018 om 11:35
Nu heb ik denk ook een verhaal, hier in de buurt is de woningbouw aan het verbouwen naar een soort energie zuinige huizen en zodoende moet er een hoop gebeuren. Deze week was ons blok aan de beurt en er zouden nieuwe balken in de vloer komen en isolatie dus de oude laminaat/vloerbedekking moest eruit als eveneens de meubelen. Hiervoor heeft de woningbouw een vergoeding gegeven. De buurman naast mij, moest en zou zijn vloerbedekking terug leggen. We praten niet over vloerbedekking die er pas een jaar lag ofzo, nee deze vloerbedekking is ruim 20-30 jaar geleden neergelegd en inmiddels zaten de gaten er in van gebruik. Daarnaast heeft hij in al die jaren nooit eens een verfkwastje ergens over heen gehaald en dus zijn de muren vergeeld over de tijd. Ideale tijd om te verven maar nee ook dit deed hij niet. En nee ze (hij en zijn vrouw en zoon van 38 die nog thuis woont!) hebben genoeg geld over om wat te spenderen.

zaterdag 14 juli 2018 om 12:00
Gelijk heb je!Jufjoke schreef: ↑14-07-2018 09:21Mensen, geen ruzie maken, hoor! Het gaat me meer om het feit dat het zo vanzelfsprekend is om altijd maar gratis klaar te staan, zonder dat daar iets voor terug komt. Een keer een bloemetje uit waardering maakt al zoveel verschil!
zaterdag 14 juli 2018 om 12:04
Ik drink liever sinas dan cola. Maar ik ben wel gewend dat het vaak niet aanwezig is of al op is (op vakantie is sinas ook vaak niet beschikbaar). Gelukkig lust ik ook cola en dat is eigenlijk wel overal te krijgen.
Het verbaasd mij altijd dat er veel meer mensen cola drinken dan sinas.
Het ligt ook echt aan de omgeving. In het dorp waar ik woonde was je bij een thuiskapper al minimaal 15 euro kwijt. Bij een kapperszaak was je minimaal 25-30 euro kwijt voor alleen knippen.
Ik ben namelijk al eens bij alle zaken in de straat binnengelopen om te vragen hoeveel knippen kostte. De meesten hadden geen eens zichtbare prijslijst. Ik had toen namelijk nog niet zoveel geld als scholier, maar ik wilde zelf de kapper betalen. Daarnaast stond ik meestal binnen 10-15 minuten weer buiten (lang haar met recht model), dus ik vond het niet terecht dat ik dan net zoveel moest betalen als iemand die er een vol uur zat.

Bij mijn vriend in de stad kon ik het makkelijk voor een tientje laten knippen. Daar was ook meer concurrentie denk ik.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

zaterdag 14 juli 2018 om 15:00

zondag 15 juli 2018 om 11:01
Het is zwart geld, ze betalen er geen belasting over.LizBakker schreef: ↑14-07-2018 02:59Gelezen. Ik snap dat ze geen stoel hoeven te huren etc. of andere kosten hebben. Maar hoeveel mensen moeten ze per dag wel niet knippen om er een maandsalaris uit te halen?
Maar goed, zo te lezen zit ik fout en ben ik een snob op dit gebied, dus ik zal mijn mond verder maar houden.
Daarbij krijgen de kapsters in een salon toch ook echt die 35 euro niet schoon in het handje hoor.
Ik denk dat je je een beetje verkijkt op het bedrag, het is niet een geweldig groot bedrag, maar het is ook niet te vergelijken met wat je in een salon betaald.
Die zijn vaak zo duur omdat zij er van alles van moeten betalen, belasting (vaak in de 52% kant), pand, producten, personeel, veel meer kans op schade of dat dingen kapot gaan, etc etc.

zondag 15 juli 2018 om 11:55
Niet alle thuiskappers werken zwart. Laten we dat nu vooral niet roepen, want dat zou oneerlijk zijn.
Evenals een mobiele pedicure niet altijd zwart werkt. Kan best dat er belasting afgedragen wordt. En er zullen er ook zijn die dat niet doen.
Evenals een mobiele pedicure niet altijd zwart werkt. Kan best dat er belasting afgedragen wordt. En er zullen er ook zijn die dat niet doen.
anoniem_63b6a03408332 wijzigde dit bericht op 15-07-2018 12:50
0.20% gewijzigd

zondag 15 juli 2018 om 12:55
Ttroeteltje schreef: ↑15-07-2018 11:55Niet ale thuiskappers werken zwart. Laten we dat nu vooral niet roepen, want dat zou oneerlijk zijn.
De mijne doet het fulltime en heeft ook een website en KBO-nummer (in NL is dat een KVK-nr?) en haar prijslijst staat gewoon online.
Ter info: zij vraagt voor vrouwen knippen, zonder wassen of brushen 20€ en dan weet ik dat ze nog aan de lage kant zit met haar prijzen.

zondag 15 juli 2018 om 19:59
Je hebt gelijk. Ik moet niet iedereen over een kam scheren, dat was niet de bedoeling.Ttroeteltje schreef: ↑15-07-2018 11:55Niet alle thuiskappers werken zwart. Laten we dat nu vooral niet roepen, want dat zou oneerlijk zijn.
Wat ik wel denk is dat thuiskappers die wit werken meer dan 14 euro vragen omdat gemiddeld de helft naar de belasting gaat. Voor 7 euro per uur knippen is wel erg enthousiast.
anoniem_25507 wijzigde dit bericht op 16-07-2018 07:50
Reden: tikfout
Reden: tikfout
0.68% gewijzigd

zondag 15 juli 2018 om 20:06