Ik wil regen!

16-07-2018 23:53 3089 berichten
Geen hoosbuien waarbij alles wegdrijft maar gewone, heel gewone regen. Een mals buitje, tegen het stof en voor mijn tuintje. Liefst 's nachts zodat het ook niet gelijk wegverdampt als de zon weer doorkomt.
Ik zag net regen op de Buienradar, maar dat is voornamelijk ten zuidoosten van mijn woonplaats terechtgekomen.
Nu ben ik jaloers: ik wil ook regen.
Wie weet nog een goede regendans en doet er mee?
Yessssss regen, net op tijd binnen met de boodschappen!
Alle reacties Link kopieren
Hier nu maar 22 graden!!!! Wow. 14 graden verschil! Heerlijk. De wind waait en het regent .
Yesssssss its raining
anoniem_353805 wijzigde dit bericht op 29-07-2018 14:08
51.72% gewijzigd
Louise70 schreef:
28-07-2018 12:44
Hier nu maar 22 graden!!!! Wow. 14 graden verschil! Heerlijk. De wind waait en het regent .
Hier geen regen (ook niet in de douche want geen warm water >:-( )
Het is door de wind wel iets koeler maar mijn lichaam staat nog in standje hittegolf geloof ik.
Ik blijf maar zweten :@@:
Yeah we hebben regen! Nu nog warm water en ik ben een gelukkig mens
Hier ook weer wat regen, en lekker veel wind. De deuren moeten vastgezet anders slaan ze dicht.
Ik ben zo blij dat de regen zachtjes valt, en dat er later op de dag nog meer komt.
Perfect zo, alles kan weer voorzichtig wennen Afbeelding
nounou
24 graden nu hier en het heeft een beetje gespetterd. Wel waait er nu een verfrissend briesje, zovéél beter.
zazamaenade schreef:
28-07-2018 13:10
Hier ook weer wat regen, en lekker veel wind. De deuren moeten vastgezet anders slaan ze dicht.
Ik ben zo blij dat de regen zachtjes valt, en dat er later op de dag nog meer komt.
Perfect zo, alles kan weer voorzichtig wennen Afbeelding
Ik vond ineens lege flessen in mijn slaapkamer :rofl:
Woon gelijkvloers dus die zijn de gang doorgewaaid en zo mijn slaapkamer in
Mijn dorp ligt de hele tijd precies tussen twee regenfronten in. En de verwachte bui, wordt steeds op een later tijdstip aangegeven. Maar ik ben bang dat dat buitje dan al is opgelost. Het is hier gelukkig wel een beetje afgekoeld in huis. Heb de ventilator voor het open raam gezet. Het is nu 28 graden in mijn woonkamer.
Ik ben niet dom, ik weet precies wat ik bedoel.
Hier helaas ook niets gevallen (noorden)
Regen, wind, donker en de boeren blijven hier sproeien.
stippensokken schreef:
28-07-2018 12:37
Same here...

Maar het is wel lekker koel buiten! En binnen nu ook, want m'n haar wappert zelfs binnen :D
Vannacht een koele nacht erachteraan en dan heb ik mijn slaaptekort ook weer ingehaald.
Owh ja, een koele nacht daar smacht ik ook naar, uit pure ellende heb ik vannacht een matras naar het rommelhok gesleept waar het raam wel helemaal open kan en ben daaronder gaan slapen met alleen een hoeslaken over het matras.
Ik hoor regen tikken. Wat een feestelijk geluid. Temperatuur achter mijn huis is nu 27 graden, maar dat is tien graden minder dan gisteren (tuin op het zuiden, wel onder overkapping gemeten).
De temperatuur in huis is in ruim een uur 3 graden gedaald.
Voor het eerst heb ik weer echt zin in boterhammen met oude kaas met een kop koffie.
In de kelderkast onder de trap is het nu warmer dan in de huiskamer !
nounou
Ik heb zelfs een legging aan. Wist niet meer hoe dat voelde..
Voor het eerst deze week de oven weer gebruikt. Huishoudelijke apparaten in de woonruimte die warmte genereerden waren even een no go.
toedeledokie schreef:
28-07-2018 13:18
Mijn dorp ligt de hele tijd precies tussen twee regenfronten in. En de verwachte bui, wordt steeds op een later tijdstip aangegeven. Maar ik ben bang dat dat buitje dan al is opgelost. Het is hier gelukkig wel een beetje afgekoeld in huis. Heb de ventilator voor het open raam gezet. Het is nu 28 graden in mijn woonkamer.

Hier is iets nats gevallen, regen kan je het niet noemen. Nog 27,5 in mijn huiskamer. En ik heb de hele dag alles al open staan
Toch wel apart : wanneer ik in mijn regio kijk op de KNMI-site staat er als temperatuur bij het meetstation 2 graden minder dan op de site van Buienradar bij die plaats.
Lijkt me dat het KNMI betrouwbaarder of recentere informatie heeft ?
Mijn eigen thermometer doet ook maar wat, is al jaren niet betrouwbaar :D
nounou
Hallooooo allemaaaal!!

Wat is het heerlijk hè. Er waait een straffe wind door mijn huis en alles is heerlijk afgekoeld.
Omdat ik vannacht maar een paar uurtjes had geslapen was ik gebroken en ben op de bank in slaap gevallen, daar werd ik om 10 uur wakker en ben op te tast naar bed gegaan, alwaar ik pas om 2!!! uur wakker werd.
Tja, ik weet hoed dat zit met mij, als ik slaaptekort hen , haal ik dat dubbel in.
Ik ieder geval, heb de buien gemist, al heb ik blijkbaar wel een raam gesloten omdat het inregende, maar dat weet ik niet meer.
Ik hoop zo dat het zo blijft, met lekker westenwind, want ook ik trek het niet meer.
Heerlijk is dit! Van 37 naar 24 graden.. wat een omslag! Maar zoveel beter, het lijkt of ik weer tot leven kom. Vanochtend was het fijnst, toen regende het eindelijk (een beetje) en was het zalig koel. Nu weer zon en de temperatuur loopt toch weer op. Maar die heerlijke wind door het huis :cheer2: :cheer: :cheer2: :cheer:
Beneden is het best te doen ineens. Maar boven nog niet.. Ben heel langzaam kamp en logeerspullen aan het inpakken.

Als ik klaar ben ga ik douchen en beneden in de wind zitten. :-D
Ha, heerlijk allemaal.
Tegelijkertijd is het hoog tijd om wat in het huishouden te gaan doen, maar ik procrastineer nog even :A:

Afbeelding
nounou
Eén flinke bui van 10 minuten Hier, dat was alles. Ons dorpje zat ook precies tussen 2 regenfronten in en bijna alles trok erlangs dus. Nu weer zo'n, het waait gelukkig wel lekker nu.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Afbeelding
nounou
Afbeelding
nounou

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven