Gezinsplanning discussietopic
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:02
Hier een nieuw topic om de discussie te voeren.
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)
Hoeveel kinderen heb jij?
Wat zijn hiervoor jouw redenen?
Zo kunnen andere forummers bepalen of jij 'wel goed hebt nagedacht' over die keuze en of jouw argumenten voor die keuze 'in hun ogen kloppen' en eventueel jou ervan proberen te overtuigen van een andere keuze! Of dat jouw argumenten 'in hun ogen niet kloppen.'
Wie is hierbij gebaat en doet er mee?
(Ik zelf helaas niet, ben aan het werk!)

vrijdag 3 augustus 2018 om 19:16
Dat mag je best vragen hoor. Het antwoord is ja.patatjedubbelmayo schreef: ↑03-08-2018 17:49Inderdaad lomp geformuleerd. En ik heb al heel lang geleden besloten dat ik dergelijke vragen direct afkap. Ook al zijn ze niet lullig bedoelt, ze zijn het wel. Ik vraag toch ook niet aan jou of je wel gelukkig bent met je kinderen?
zaterdag 4 augustus 2018 om 08:49
Je wekt een totaal andere indruk als je zoveel commentaar hebt op de keuzes die anderen maken

zaterdag 4 augustus 2018 om 14:23
Als ik liever 1 kind had gehad, dan had ik het er wel bij eentje gelaten. Het was juist een bewuste keuze om mijn zoon niet alleen te laten opgroeien.Ceester schreef: ↑04-08-2018 08:49Je wekt een totaal andere indruk als je zoveel commentaar hebt op de keuzes die anderen makenJe lijkt ontzettend jaloers op mensen met 1 kind als je in het 1 kind topic gaat vertellen hoe kut het jou lijkt om 1 kind te hebben, terwijl je dat weet, want voor nummer 2 had je er 1. Ik denk dat je zit te jokken.
zaterdag 4 augustus 2018 om 16:15
Weet je wat t is Ikigai, de 1e keer dat iemand t vroeg was ik echt boos. De toon waarop, de insinuatie erachter als dat mijn zoon opgroeit in n omgeving waar ie nuet welkom is. Laaiend was ik.
Maar na de zoveelste vraag van de zoveelste vage kennis, collega van n andere locatie die ik nooit sprak of wildvreemde ouder op een kinderpartijtje begon ik het type mens te herkennen dat die vraag op die manier stelt.
Het is geen belangstelling maar sensatiezucht. Het zijn de mensen die zich totaal niet kunnen inleven in een ander. Die hun manier van leven als de enige juiste zien al ontkennen ze dat nog zo hard. Het zijn de mensen die doodsbenauwd zijn voor verandering, die star vasthouden aan t bekende. Die de grootste moeite hebben om te accepteren dat t leven komt zoals het komt.
Daar besteed ik weinig tot geen energie meer aan.
Oprechte belangstelling daar ben ik blij mee en dan beantwoord ik bijna alles. Maar zoals jij erin kwam? Nope.
Vriendelijk.

zaterdag 4 augustus 2018 om 16:36
Ik weet dat er hier veel vrouwen schrijven die (net zoals jij in het verleden) bewust kinderloos zijn. Zij zijn zo fel gekant tegen kinderen en het hebben van kinderen, dat jouw verhaal mijn interesse wekte.patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 16:15Weet je wat t is Ikigai, de 1e keer dat iemand t vroeg was ik echt boos. De toon waarop, de insinuatie erachter als dat mijn zoon opgroeit in n omgeving waar ie nuet welkom is. Laaiend was ik.
Maar na de zoveelste vraag van de zoveelste vage kennis, collega van n andere locatie die ik nooit sprak of wildvreemde ouder op een kinderpartijtje begon ik het type mens te herkennen dat die vraag op die manier stelt.
Het is geen belangstelling maar sensatiezucht. Het zijn de mensen die zich totaal niet kunnen inleven in een ander. Die hun manier van leven als de enige juiste zien al ontkennen ze dat nog zo hard. Het zijn de mensen die doodsbenauwd zijn voor verandering, die star vasthouden aan t bekende. Die de grootste moeite hebben om te accepteren dat t leven komt zoals het komt.
Daar besteed ik weinig tot geen energie meer aan.
Oprechte belangstelling daar ben ik blij mee en dan beantwoord ik bijna alles. Maar zoals jij erin kwam? Nope.
Hoe zou het uitpakken als bijvoorbeeld iemand als redbulletje een kind kreeg? Ik vind dat wel interessant, daarom dus mijn vraag. Niet uit sensatiezucht, maar puur uit interesse in mensen, hoe het leven kan lopen en hoe daarop te reageren.

zaterdag 4 augustus 2018 om 16:46
Ik vind dat gewoon sensatiezucht. Je kent patatje niet eens. Zo'n vraag is zo persoonlijk, ik zou al 10 keer nadenken om dat te vragen als patatje mijn zus zou zijn.Ikigai schreef: ↑04-08-2018 16:36Ik weet dat er hier veel vrouwen schrijven die (net zoals jij in het verleden) bewust kinderloos zijn. Zij zijn zo fel gekant tegen kinderen en het hebben van kinderen, dat jouw verhaal mijn interesse wekte.
Hoe zou het uitpakken als bijvoorbeeld iemand als redbulletje een kind kreeg? Ik vind dat wel interessant, daarom dus mijn vraag. Niet uit sensatiezucht, maar puur uit interesse in mensen, hoe het leven kan lopen en hoe daarop te reageren.

zaterdag 4 augustus 2018 om 16:50
Ik vind het een heel gewone vraag, maar ik kom uit een omgeving waar we dit soort dingen in alle openheid bespreken. Daar hangt geen taboe overheen. Ik heb al wel vaker gemerkt dat het voor anderen veel gevoeliger ligt, maar ik ken dit niet zo irl.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑04-08-2018 16:46Ik vind dat gewoon sensatiezucht. Je kent patatje niet eens. Zo'n vraag is zo persoonlijk, ik zou al 10 keer nadenken om dat te vragen als patatje mijn zus zou zijn.
zaterdag 4 augustus 2018 om 16:56
Geen sensatiezucht? Really? Kijk dan eens naar de manier waarop jij je vragen stelt. FYI, ik bespreek bijna alles met bijna iedereen wanneer de belangstelling gemeend is en gespeend van vooroordelen en sensatiezucht.Ikigai schreef: ↑04-08-2018 16:36Ik weet dat er hier veel vrouwen schrijven die (net zoals jij in het verleden) bewust kinderloos zijn. Zij zijn zo fel gekant tegen kinderen en het hebben van kinderen, dat jouw verhaal mijn interesse wekte.
Vriendelijk.

zaterdag 4 augustus 2018 om 16:59
Maar snap je wel dat anderen het vervelend vinden?
Ik ken bijna niks peroonlijkers bedenken dan die vraag, en dat vraag je dan zomaar aan iemand.

zaterdag 4 augustus 2018 om 17:03
Precies. Misschien als iemand je het zou vragen die zelf op oudere leeftijd zwanger is geworden en die niet een kinderwens had, dat je dan wel wil antwoorden. Dan komt de vraag met een hele andere bedoeling van uit "interesse".patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 16:56Geen sensatiezucht? Really? Kijk dan eens naar de manier waarop jij je vragen stelt. FYI, ik bespreek bijna alles met bijna iedereen wanneer de belangstelling gemeend is en gespeend van vooroordelen en sensatiezucht.

zaterdag 4 augustus 2018 om 17:03
Nee dat snap ik niet, want 'dat vind ik een impertinente vraag', is voor mij ook een antwoord. En 'ja, superblij' is ook een antwoord en: 'ik had het liever anders gezien', ook.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑04-08-2018 16:59Maar snap je wel dat anderen het vervelend vinden?
Ik ken bijna niks peroonlijkers bedenken dan die vraag, en dat vraag je dan zomaar aan iemand.
Ik vind daar niks geks aan.

zaterdag 4 augustus 2018 om 17:06
Het gaat hier om iemand die al jarenlang seks had met een man die gesteriliseerd was. Dan ga je er niet vanuit dat je zwanger bent, daardoor was het al te laat voor een abortus.Blondie456 schreef: ↑04-08-2018 17:02Iemand zoals Redbulletje zorgt er zelf heus wel voor dat ze nooit zwanger zal worden en als dat wel zo zou zijn dan zou ze voor abortus kiezen.
Je zou denken dat sterilisatie genoeg bescherming is.
zaterdag 4 augustus 2018 om 17:14
Al heel simpel 'Joh, hoe was dat voor jou?' en dan geef ik antwoord hoorMuntjeinmijnbroekzak schreef: ↑04-08-2018 17:03Precies. Misschien als iemand je het zou vragen die zelf op oudere leeftijd zwanger is geworden en die niet een kinderwens had, dat je dan wel wil antwoorden. Dan komt de vraag met een hele andere bedoeling van uit "interesse".

Vriendelijk.

zaterdag 4 augustus 2018 om 17:19
Zo bedoelde ik het ook eigenlijk. Niet 'ben je blij met je kind', maar meer algemeen 'ben je blij hoe je leven uiteindelijk gelopen is'. Maar snap dat je m anders opvat.patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 17:14Al heel simpel 'Joh, hoe was dat voor jou?' en dan geef ik antwoord hoor![]()
zaterdag 4 augustus 2018 om 17:32
Daarvoor hebben ze idd de negeerfunctie uitgevonden.Ceester schreef: ↑03-08-2018 10:38Als ik letterlijk zeg dat we een trol hebben en hoe die heet, wordt er misschien gedacht dat ik op de man speel en wordt dit topic verwijderd.
Ik vind het prima als dit verwijderd wordt, heb mijn punt gemaakt en lees hier dat ik die forummer beter kan negeren (Niet naief, maar een gebrek aan ervaring op dit forum)
Dus here goes: Ikigai heeft niet maar 1 kind en zit wel te zuigen in een gezellig topic! Kan iemand haar afleiden??
Nee, want het beste is haar gewoon te negeren![]()
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 4 augustus 2018 om 17:38
En als die twee van hetzelfde geslacht zijn mag er wel een derde bij hoor.MinkeDeWit schreef: ↑03-08-2018 11:13Is twee dan het aantal waar je nooit opmerkingen over krijgt? Mits daar maximaal drie jaar tussen zit dan, en ze van dezelfde vader zijn
Ik had er best drie willen hebben, maar dat zouden er dan drie van drie vaders zijn. Dat kan echt niet in Nederland.
En als die dan ook weer van hetzelfde geslacht is mag je er een vierde bij.
David Dunning
David Dunning

zaterdag 4 augustus 2018 om 17:48
Ongelofelijk dat mensen het zich allemaal zo aantrekken. Je maakt toch je eigen keuzes, het is toch jouw leven? De enige met wie je iets te maken hebt is degene met wie je samen de kinderen krijgt (of de donor van het sperma) Wat mijn tante ervan vindt, of een willekeurig iemand hier op het forum zou mij echt een rotzorg zijn.
Waarom toch die gevoeligheid?
zaterdag 4 augustus 2018 om 17:52
Als dat echt zo is, waarom dan de drang om zo te preken op dat andere topic? Waarom ga je dan uit van allerlei aannames in mijn geval? Waarom dan die nieuwsgierigheid ‘belangstelling’?Ikigai schreef: ↑04-08-2018 17:48Ongelofelijk dat mensen het zich allemaal zo aantrekken. Je maakt toch je eigen keuzes, het is toch jouw leven? De enige met wie je iets te maken hebt is degene met wie je samen de kinderen krijgt (of de donor van het sperma) Wat mijn tante ervan vindt, of een willekeurig iemand hier op het forum zou mij echt een rotzorg zijn.
Vriendelijk.

zaterdag 4 augustus 2018 om 18:57
Beetje te veel aannames en insinuaties om echt een antwoord op te geven.patatjedubbelmayo schreef: ↑04-08-2018 17:52Als dat echt zo is, waarom dan de drang om zo te preken op dat andere topic? Waarom ga je dan uit van allerlei aannames in mijn geval? Waarom dan die nieuwsgierigheid ‘belangstelling’?
zaterdag 4 augustus 2018 om 18:57
Waarom toch dat invullen?Ikigai schreef: ↑04-08-2018 17:48Ongelofelijk dat mensen het zich allemaal zo aantrekken. Je maakt toch je eigen keuzes, het is toch jouw leven? De enige met wie je iets te maken hebt is degene met wie je samen de kinderen krijgt (of de donor van het sperma) Wat mijn tante ervan vindt, of een willekeurig iemand hier op het forum zou mij echt een rotzorg zijn.
Ik heb me er nooit wat van aangetrokken, maar ik vulde even nog wat aan op de gequote post.
David Dunning
David Dunning
zaterdag 4 augustus 2018 om 19:00
Wel een zeer zinnige vraag: waarom heb jij die behoefte om in discussie te gaan op dat 1-is-genoeg-topic?
David Dunning
David Dunning
zaterdag 4 augustus 2018 om 22:30
Precies daarom steldeIkigai die vraag denk ik. Van iemand die zelf zegtBlondie456 schreef: ↑04-08-2018 17:02Iemand zoals Redbulletje zorgt er zelf heus wel voor dat ze nooit zwanger zal worden en als dat wel zo zou zijn dan zou ze voor abortus kiezen.
zou ik me ok afvragen wat dat gedaan heeft met haar overtuigingen en of het moeilijk was om die los te laten.patatjedubbelmayo schreef: ↑03-08-2018 10:451 Kind. Gekregen toen ik 42 was. Was heel bewust kinderloos, altijd heel zorgvuldig geweest met voorbehoedsmiddelen en man gesteriliseerd. .
Lijkt me dat je wereld nogal op zin kop ging.