Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Terugkomend op de kleding; Ik ben vanmiddag goed geslaagd bij H&M en Wehkamp.

Zoon van 16 maanden krijgt hier bij het naar bed gaan nog een flesje halfvolle melk.
Ik gaf borstvoeding ipv fles maar ben daar net mee gestopt en zoon is 1,5 nu. Ik vervang hem niet door flesje melk ivm allergie maar dochter van vriendin krijgt met 3,5 nog flesje koemelk voor slapen gaan weet ik.
Alle reacties Link kopieren
@avondfles
Dochter krijgt voor het slapen gaan nog een klein flesje van 90+3.. kan het niet over mijn hart verkrijgen om daarmee te stoppen. Kinderarts zegt (terecht) dat ze dat niet meer nodig heeft, maar rustig gaan slapen is me veel waard!

Laatste weken zijn we helaas verschoven van 1x in de week bij ons in bed vanaf een uur of 4:00 naar vrijwel elke nacht bij ons in bed vanaf 00:00 :-? Ben er binnenkort wel klaar mee, maar wacht nog even tot ze goed gewend is op het kdv..
@stephanie, ik vind 1 heel jong om al te stoppen met de fles, kids hebben ook zuivel nodig en tot 1 is de fles de hoofdvoeding. Ik zou stoppen als jullie daar beide klaar voor zijn en je jongste voldoende normale melk drinkt of yoghurt eet. Dat was in elk geval het advies van onze kinderdieetist voor onze dochter.

@kleertjes, zoals ze bij het kdv soms zeggen heeft Elsa een fascinatie voor vies. Ze smeert graag en veel kleding gaat kapot of krijgt vlekken voor ze er uit groeit. Ik koop het meeste op mp met een paar mooie dingen voor als we naar opa/oma gaan of iets bijzonders gaan doen. Rompers van de primark of zeeman.
Qua merken kijk ik niet echt maar vooral de longsleeves van B.Nosy zitten haar wel erg mooi. Zara zit voor geen meter.
Ik vind jongenskleding vaak juist makkelijker mooier, t/m maat 62 heb ik al heel wat liggen voor haar broertje straks.

@bmr, hier na een dikke week een dag wat jengelig maat geen koorts of dergelijke.

@luisteren, Elsa kan echt heel braaf zijn maar ook een grote irritante ondeugd. Gister ging ze nog op de natte grond in de stad liggen krijsen omdat ze haar zin niet kreeg.

@middagslaapje, gister na 2 dagen niet slapen op het kdv, heeft ze thuis wel bijna 1,5uur geslapen en is ze avonds gewoon op tijd gaan slapen. Middags bewust nog op pad gegaan voor extra indrukken. Benieuwd of ze vandaag ook nog even naar bed wil op het kdv.

@aapje, wij wonen aan de rand van hey centrum van een middelgrote stad maar ik liet de kinderwagen ook rustig even staan op de rem als ik achter neefje aan moest. Kan me niet voorstellen dat iemand er met mn ki d vandoor gaat.
envelop wijzigde dit bericht op 13-09-2018 07:26
4.72% gewijzigd
@dudette, hoe gaat het op het kdv?
Ben wel benieuwd: hoe vind je zo’n kleding pakket op MP? Ik ben nogal een noob als t daarop aan komt.

@flesjes zoon drinkt al maanden heel goed uit een rietjesbeker. Dus de melk tussen de middag drinkt hij daar uit. Als ie dat niet goed drinkt krijgt ie een flesje.
De ochtend fles is er sinds maand of twee af en vervangen door bord pap.
De avond fles lijkt er ook af te gaan. Hij eet momenteel weer als een dijkwerker en heeft gisteravond 125ml Griekse yoghurt toe gehad. Dat leek me wel
Voldoende zuivel. In bed geprobeerd Zonder z’n avond fles en is zonder morren gaan slapen. Best fijn als dat zonder weerstand zo lukt!
Zoon krijgt voordat hij naar bed gaat nog een fles van 180+6. Deze gaat eigenlijk altijd op... dus zie het nog niet zitten om deze te laten vallen.
Wij eten hier eigenlijk nooit toetjes, zoon dus ook niet. Heb toevallig gisteren Skyr gekocht voor mezelf als ontbijt maar dat kan ik zoon natuurlijk ook na het avondeten geven.
Hier nog een fles van 120+4 morgens en avonds, merk wel dat ze er minder om begint te geven als eerder dus we zouden het nu best kunnen afbouwen.

@aardbei, wij eten zelf ook geen toetje maar geven dochter een beker yoghurt gemengd met wat water zodat ze het makkelijk zelf kan drinken. Op aanraden van de diëtist krijgt ze vifit yoghurt aangezien dat 1 van de weinige is met extea goede probiotica wat nooit kwaad kan voor de darmen.
Je zou het ook als tussendoortje kunnen geven.
@stephsnie: bedoelen ze dan dat ze stoppen met de fles maar de melk in een beker aanbieden, of dat ze helemaal stoppen met melk aanbieden?

Hier met 2 trouwens nog een fles voor het slapen, en soms ook nog een in de nacht.
Fles wilde zoon zelf niet meer een paar weken geleden, hij was toen 16 maanden.
Drinkt nu wel een beker melk bij het ontbijt en eet savonds yoghurt of vla, dus das ook 300ml.
Kleding ga ik eens bij h&m kijken dan. Misschien vind ik meisjeskleding gewoon makkelijker shoppen, meer variatie, broeken truien leggings jurken rokken. Jongens is ook gewoon wat saaier ofzo....een broek en trui/shirt. En dat is t dan ook wel natuurlijk.
Ik vind meisjes kleren vaak ook heel leuk, maar ik heb 1 zoon en daar blijft het ook bij. Toch vind ik dat het aanbod voor jongens ook niet slecht is. Vind het in maat 86/92 beter te doen dan in die piepkleine maatjes.
Tweedehands doe ik niet meer, heb een paar keer een pakket gekocht, maatje 50 was nog mooi en daarna was het telkens al helemaal verwassen. Nou ben ik echt geen waswonder, maar zo ziet zoons kleding er toch echt niet uit als hij uit een maat is gegroeid. Ik zag het er op de foto’s echt niet aan af, maar echt, zo zou ik het nog niet weg durven te geven.
Ik vraag altijd of het verwassen of pillig is, tot nu toe heb ik daar altijd een eerlijke reactie op gehad. Een keer heb ik echter schoenen gekocht die nog helemaal nieuw moesten zijn van shoesme, nog een keer extra gevraagd of ze echt nieuw waren. Ja zeker was het antwoord. Nou niet dus... nog 10x een bericht gestuurd naar haar en een melding gemaakt op mp maar natuurlijk nooit meer iets van gehoord.

Zo aso!
Ik ga voor kleding naar ruilochtenden van krijgdekleertjes.nl Op facebook heb je daar lokale groepen van, dan breng je kleding in en kan je zelf kiezen wat je mee naar huis neemt :)

Het rode billen en snachts huilen drame is weer even voorbij. Gelukkig maar.

Ze loopt nu achter het loopwagentje <3 zo schattig. Ik heb er wel 3 bakstenen in gedaan zodat het karretje niet met haar wegloopt!
Dochter hier krijgt nu smiddags halfvolle melk en savonds papfles 180 die gaat er ook denk ik niet snel af want ze Is verknocht aan die fles en is dan even een nog een ontwpannings momentje samen. Verder eet ze over de hele als een bouwvakker. Alleen zijn we nu bezig die ochtend papfles eraf te halen, vanacht om 03:00 moord en brand schreeuwen 90 cc gemaakt en 05:00 werd ze weer boos wakker toen even laten doen en vanmorgen 08:00 werd ze wakker en heeft bord pap op. Hoop toch dat ze snel uit die nacht schreeuw fase is zeg! Zoon van 9 weken slaapt nachts beter . En Over 2 weken is men verlof afgelopen.

Zo jammer als je dan tweedehands wat koopt en de verkopers zijn dan niet eerlijk vind ook aso!
Ik heb wel tweedehands kleding gekregen van bekenden en gekocht op koninginnedag, maar niet op Marktplaats. Op MP wordt toch vaak de hoofdprijs gevraagd en het is veel roze (waar ik niet van hou). Ook zit ze inmiddels in een maat die ze zolang aanheeft, dat de kleertjes eerder stuk gaan dan dat ze eruit groeit.

Dochter draagt vanwege haar slanke lange lijf vooral Hema. Merkkleding vind ik duur en niet nodig en Zara of H&M vallen veel te breed bij haar. Oh en ik zweer bij de stretchrompers van de Hema (en dan vooral die met de print, de effen rompers zijn veel stugger). Ik kreeg die tip al toen ik zwanger was, maar heb er spijt van dat ik niet direct alleen maar die rompers heb gekocht. Voor een eventuele tweede wil ik niet meer anders.

Avondfles: Die hebben we ook nog lang gegeven omdat ze slecht dronk. Toen ze 1 was geprobeerd te stoppen, maar dat was drama. Toen nog een paar maanden gegeven met een heel duidelijk avondritme (tandenpoetsen, voorlezen). Een paar maanden later pikte ze het wel, zo van de een op de andere dag.

Rosings: wat een slim idee van die bakstenen! Ik wou dat ik daar aan had gedacht toentertijd.
Envelop schreef:
13-09-2018 07:24
@dudette, hoe gaat het op het kdv?
Lief dat je het vraagt!

Heel goed! Eerste twee ochtenden twee uurtjes met dochter gespeeld, gestimuleerd om ook met de leidsters te spelen. Derde ochtend zat ik op een stoeltje in een hoek met een boek en speelde dochter zoveel mogelijk zonder mij. En vandaag heb ik na een half uurtje gedag gezegd, ben 30 minuten weggeweest en heb dochter toen weer opgehaald. Dit wordt dan steeds verder uitgebreid..

De leidsters zijn lief, het wen-proces gaat heel geleidelijk en ze lijkt het er zeker naar haar zin te hebben. Er wennen op dit moment meerdere kindjes tegelijk op deze manier en dat betekent wel dat er vooral de eerste dagen erg veel volwassenen om de kinderen heen hingen. Maar dat wordt nu al veel minder en ik zie dat dochter daardoor ook sneller ontdooid. Volgens mij starten er dan over een week nog een paar kindjes, en dan komen er nog een paar bij in januari.

Ik heb er in ieder geval een goed gevoel bij. Dochter is elke middag helemaal bekaf en hoewel ze altijd al goed eet, eet ze nu echt véél! Fijn om te zien dat ze dus weer eens een beetje uitgedaagd wordt, ik kreeg thuis langzaam het gevoel dat ze het allemaal wel gezien had en mij ook een beetje saai begon te vinden haha!
Wat fijn dat het zo goed gaat op het kdv Dudette! Wat is de reden dat ze daar nu pas heen gaat, heb je zo lang vrij gehad, of heb je een nieuwe baan?
Ik woon in Duitsland en hier is een jaar thuis met je kind heel normaal. Kinderen worden ook pas als ze 1 jaar oud zijn aangenomen op de ‘Krippe’.

Dus ja, ik ben al ruim een jaar vrij :-$ doe wel een nieuwe studie, maar op een laag pitje..
-Dudette- schreef:
13-09-2018 12:13
Ik woon in Duitsland en hier is een jaar thuis met je kind heel normaal. Kinderen worden ook pas als ze 1 jaar oud zijn aangenomen op de ‘Krippe’.

Dus ja, ik ben al ruim een jaar vrij :-$ doe wel een nieuwe studie, maar op een laag pitje..
Nou, een jaar met je kind thuis noem ik niet vrij zijn hoor :worship: Ik ben ook thuis met dochter, maar had meer rust toen ik nog buiten de deur werkte.
Uhm ja, daar geef ik je gelijk in.. het is best pittig.. Maar ook wel echt een privilege vind ik! En nu zijn we allebei toe aan wat anders, dat vind ik wel heel fijn, dat we er allebei klaar voor zijn :)
Zeker een privilege! Ik merk dat dochter ook toe is aan omgang met andere kinderen, gelukkig gaat ze binnenkort naar de peuterspeelzaal. Dan heb ik ook rustig de tijd om thuis te werken, i.p.v. dat in te plannen als ze slaapt of als mijn man thuis is.
Fijn Dudette, de eerste keren is heel spannend! En zo wennen is ook luxe zeg, dat ken ik niet. Geeft wel een vertrouwd gevoel voor je kind.

En heerlijk, een jaar lang thuis! Ik vind combi werk en kind juist pittig. Rust ervaar ik dan ook niet.
Ik werk veel savonds. Dus heb overdag zoon, breng hem in de middag naar de gastouder en ga werken. Vriend haalt hem op, en als zoon savonds naar bed gaat, werk ik nog.
Dus vind het best pittig. Zou liever regelmatig werken.
Dat lijkt me ook zwaar Sneeuwball, want dan heb je zowel je zoon de hele dag als 's avonds werk. Helemaal geen rust dus.
Ik werk thuis, dus heb dochter overdag en ik werk dan in haar middagslaapje en 's avonds. Of als mijn man vrij is gewoon overdag. Maar ik kan het wel zelf plannen, dus als ik moe ben kan ik een avondje vrij plannen.
Deze manier van wennen is hier heel normaal. Je wordt geacht als ouder twee weken de tijd te hebben en indien nodig nog wat langer voor de wen-periode.

Jouw verdeling klinkt ook behoorlijk zwaar Sneeuwball! Ik geloof dat alles in deze periode (tot een jaar of 4/5...?) gewoon vet heftig is.. of je nou thuis bent of aan t werk. Het slurpt allemaal energie en je hebt altijd te weinig tijd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven