Eind 2006, begin 2007

19-06-2007 23:09 8208 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pepiet, hoe is het daar? Iedereen weer beter? Pebbles, gefeliciteert met de poule!

Ringel, misschien iets van die Tantum of SRL ofzo voor je pols proberen? Geen idee of het helpt hoor, ik doe maar een gooi. En mukkende babies. Heeft ze een fiep? Of misschien andere speeltjes in de box leggen? En inderdaad Mmmoi is verdacht....
Haaaaaahaaaaahaaaa, nee hoor, Mmmoi liep gewoon in de Ikea! 't Is schandalig, maar echt waar! Mijn vriendin die dus ná mij uitgerekend is én hetzelfde geslacht verwacht ( ) wilde wat dingetjes voor de babykamer hebben. En aangezien ik toch alleen maar zit te wachten thuis, ben ik lekker mee geweest. Onze meiden waren heel gezellig samen, hebben in zo'n karretje met auto d'r aan vast gezeten...geinig. Jasmijn wilde graag in Smalland (!) maar dat mocht pas vanaf 3 jaar... en er was daar geen kip, vond ik niet sportief van die mensen. Maar goed. Nu ligt ze lekker in bed.

De Mol was cool! En ik had hem alle 10 de afleveringen goed! Helaas had ik geen één keer de afvaller goed voorspeld, dus geen winst voor mij... gefeliciteerd hoor Pebbs, met je, wat is het, 11 euro?!!? Hahahaha...

Trouwens, ik ga nu wel echt geloven in het fenomeen 'volle maan = bevallen', want gisteren zijn er gewoon 3 van mijn pufclub bevallen! Allemaal van een jongen! Er zijn er nu 4 van een jongen bevallen en slechts 1 van een meisje...

Geen zin in reageren verder, lekker ego. Kom later nog wel weer even koekeloeren.
Hoi meiden,

hier alles goed. Ik geniet van de rust en van mijn gezinnetje...heeeeerlijk. Ik ben echt een stuk meer ontspannen nu ik (even?) niet werk. De markt voor 24-28 uur is trouwens slecht dus dit kan nog wel een tijdje duren. Niet al te erg..

Mmmoi, ik vind het eerlijk gezegd wel vanzelfsprekend dat ze een kindje van 2 jaar en een paar maanden weigeren, als de toegang vanaf 3 jaar is. Het scheelt 9 maanden! Het zal ook best wel met aansprakelijkheid te maken hebben, denk je niet? Het zou trouwens niets voor Hanna zijn..die durft dat echt niet. Vanochtend was ik op een verjaardag van een vriendin; er zaten een stuk of vijf vrouwen rond de tafel (niet echt druk te noemen dus). Hanna heeft de hele tijd bij mij op schoot gehangen/tegen me aan gestaan etc. Pas toen we weggingen, ging ze een beetje op onderzoek uit.

Ringel, wat vervelend van je pols! Zou Fenna trouwens haar regeldagen kunnen hebben nu?

Fluffy, je wilt toch graag naar het noorden, dus ik begrijp niet helemaal dat je een ander huis in je eigen regio ook overweegt; of is het puur vanwege de buurman? En is P. niet bang dat hij in het noorden niet meteen werk vindt? Dat lijkt me nogal eng in deze tijden..

Ris, bah, de poepbilletjes van andermans kleuter afvegen..ben ik ook niet zo voor. Van Hanna vind ik het geen enkel probleem, maar ik hoef niet zo nodig andere kinderen te verschonen. Maar het werk is verder wel leuk dus?? Houden zo!

Annie, is je werk nog leuk? En doen je jongens het goed op het kdv? Zitten ze in dezelfde groep eigenlijk?

Pebbles, is vrijdag een werkdag voor jou? En heb je het nog steeds naar je zin of stoor je je aan de rommelige organisatie?
Pepiet, hoe gaat het?! We missen je hier :(

Niniane, moet je nog werken van het weekend?

Krokus, heb je al last van kwaaltjes?

Wij gaan dit weekend (zondag) naar Tarzan! Hanna gaat naar een jonge meid (20) van de kerk, die ongeveer op de route woont. Zij kan erg goed fotograferen dus ik zal haar even vragen of ze een paar mooie plaatjes wil schieten van Hanna.
Het komt inderdaad door werk en de GGZ dat we toch overwegen om hier een andere woning te zoeken. Ik wil naar het noorden, maar als dat teveel gedoe gaat opleveren voor iedereen, dan is hier blijven wonen misschien toch een betere optie. Mist we een geschikte woning kunnen vinden/krijgen dan. Waar we nu wonen is ook met andere buren gewoon niet geschikt. De jongens kunnen niet alleen naar buiten, maar ik kan niet altijd mee, dus een tuin is toch beter. En daardat we aan alle kanten buren hebben, houden we de jongens ultra kort. Om te zorgen dat we geen overlast veroorzaken (en dan helpt ene onterecht klagende buurman niet echt, ookal is het interecht). Maar dat houd in dat de jongens dus geen kant opkunnen. Niet binnen en niet buiten. En des heeft last van overgevoeliggehoor en is overgevoelig voor prikkels. En met aan alle kanten geluiden geeft dat bij hem nog eens extra stress. Kortom. Een huis zonder al te veel buren, met een tuin en met de mogelijkheid om goed te isoleren (in ieder geval des zijn kamer dan) is voor alle partijen beter. Dat ziet de woningbouw dankzij de GGZ ook, dus wie weet kunnen zij ons iets bieden.

Heel eerlijk? Ik vind het moeilijk. Ik wil zo graag weg uit deze regio. Ik aard hier niet, voel me hier niet thuis. Ik mis de zee, ik mis de nuchterheid, de aansluiting, de wat sarcastische humor. Kortom ik wil terug naar het noorden. Maar ja, het ziet er steeds meer naar uit dat het in het belang is van manlief en Ian en Des dat we hier blijven. En dat houd dus in dat ik mezelf wederom aan de kant moet gaan zetten. En daar baal ik echt ontzettend van. Word ik ook niet vrolijker van momenteel. Uiteindelijk zal het wel goed komen, maar leuk is het even niet. Alles en iedereen loopt op zijn tenen (behalve Tesjebesje, die gaat gewoon har eigen eigenwijze gangetje) en er moet snel iets gebeuren.
@Mirjam: o, we hebben er ook helemaal niet over gediscussieerd bij Ikea hoor, gewoon gevraagd vanaf welke leeftijd ze Smalland in mochten. En dat was vanaf 3 jaar. Verder niet over gehad. Ik snap dat ze een drempelleeftijd moeten hanteren, maar er is nogal een verschil tussen 2 jarigen. Zoals bijv. tussen Hanna en Jasmijn Jasmijn is dus juist ontzettend open, stapt overal op af, hoor je overal bovenuit en vindt spelen met andere kinderen het einde. Ze baalde dus echt dat ze een ballenbad zag, dat mama met die mevrouw bij het ballenbad/ de tv/ de speelhoek ging praten en vervolgens dat we weer doorliepen...tja...En ik vind de verantwoordelijkheid over mijn kind niet groter dan over een kind van 3; als ze huilt of het zat is, dan roepen ze me toch op hun typische Ikeamanier om? Ik denk wel dat het ze omzet gescheeld had, want zonder Jasmijn om in de gaten te houden had ik wel meer gekocht Maar ik vond het niet erg hoor, vond het alleen maar leuk om te zien dat Jas d'r karakter zo lekker open is. Ik was eerlijk gezegd gewoon trots
Mmmoi, tegenwoordig roepen ze ouders niet meer om, maar krijg je een pieper (geen aardappel ) mee en als dat ding afgaat, moet je je dus melden. Nog een klein jaartje wachten en Jasmijn mag los ;) in de ballenbak. Ik geloof zeker dat die twee meisjes (Jasmijn, Hanna) heeeel verschillend zijn . Hanna doet het op het kdv trouwens wel heel goed, maar daar is ze gewend natuurlijk. In vreemde situaties kijkt ze gigantisch lang de kat uit de boom. Ach, zo ben ik zelf ook dus ze heeft het niet van een vreemde .

Fluffy, waarom is het in het belang van de mannen om in je huidige regio te blijven? Toch vanwege de school en het werk van P.?
Ja, Ian blijft zeker op regulier onderwijs. Dan is op zijn huidige school blijven, waar hij best lekker gaat, eigenlijk beter. Des gaat wel naar de Cluster IV, maar dat is om de hoek van hun huidige school. Dat is dus evengoed een vertrouwde omgeving. Daarnaast loopt de hulpverlening hier best aardig. Ze kennen ons, kennen het hele verhaal, de verhoudingen binnen het gezin etc. En manlief heeft onlangs van een van zijn werkgevers een vast contract gekregen. In deze tijd een schaars goed. Dat geeft eigenlijk best een drempel om weg te gaan, zeker voor hem. Dan is het dus afwegen van belangen. En dan trek ik aan het korste eind ben ik bang.
Hoi allen,

Pebbs, van harte met de poule. Sjee, wat heb je veel punten! leuk zeg!!!!!

Mmmoi, hahaha, die Jasmijn! Die is idd een stukkie 'ouder' dan sommigen hier. Mats is ook heel open, speels, maar die zou ik ook nog niet achter kunnen laten. Die is juist zo onbesuisd.

Mats is net trouwens met papa bij de spoedpost geweest. Hij blaft, hijgt, piept en is benauwd. Bobendien had hij 39,4 graden koorts, maar hij zong goed, at goed, kletst, is vrolijk. Toch maar wel even de HA gebeld voor advies, welk medicijn, hoelang mogen de klachten aanhouden. Maar hij moest dus langskomen. Hij heeft een virus wat op zijn stembanden is geslagen. Hij mag geen aanval van benauwdhied krijgen die langer dan 20 minuten duurt, anders weer bellen.

Maar goed, valt dus mee...ze komen nu thuis, ff koffie zetten voor de man!
Hm, even schrikken dus Annie.. Ik zat van de week ook op de spoedpost, woensdagavond. Met zoon, omdat hij buikpijn rechts naast zijn navel had, en lichte koorts, misselijk. Dit zijn ook de symptomen van een blindedarmontsteking zijn, maar gelukkig was het loos alarm wat dat betreft. Sterkte met je ventje!
Arme Mats, beterschap!
het wordt tijd voor wat zonneschijn in het leven van onze kindjes. Ik vind het maar niks dat treurige net niet weer.....
Meld, met baby in de buik....het wordt zo langzamerhand saai...

Mats beterschap!

Ik ga lekker even liggen op de bank, ben moe...
@Annie hoe is het nu met Mats?

hier is algehele lamlendigheids dag. Mayte had vanochtend zo'n dunnen luier dat het mij bij de arm naar beneden liep (yuk) maar desondanks is ze wel hartstikke vrolijk en wil spelen.

Ga zo toch maar ff bellen want vindt het maar niks dat ze nu nog steeds zo aan de dunne is. M'n moeder gaf het advies om haar een paar uur niks te geven, om de darmpjes wat rust te geven en dan weer te beginnen met een theelepeltje water...heeft hier al heel wat protest opgeleverd...maar vraag me wel af of dit nu wel werkt.....
Ja bah wat een rotweer....

Ik ben maar belastingdienst aan het doen...Misschien valt daar nog wat te halen.

Aimee ook niet lekker. Hoest verschrikkelijk alsof ze er in blijft.

Verder geen nieuws, hoopte op babynieuws.

Mmmoi goed kans dat deze baby ook rond uitgerekende dag komt. Vaak zit er wel een patroon in...
het begint hier ook ineens dicht te trekken. Vanochtend was het eigenlijk nog heerlijk. We zijn nog naar de kinderboerderij geweest met Roan en schoonouders.

@mmoi, meid, nog maar eventjes en dan is het gedaan met het saaie. Zet em op!

@babs, belastingen hebben we hier laten doen. We krijgen nog een lekker bedrag terug, maar dat komt voornamelijk omdat we onze hypotheek bruto dragen. Heb liever 1x per jaar een groter bedrag terug, dan maandelijks een beetje. Nu dus mooi een spaarcent als het meezit.

@ringel, mayte nog steeds ziek. Als ik komende week iets kan doen in opvang moet je het maar laten weten hoor. Ben woensdag de hele dag vrij.

Ik ben gek genoeg even enorm onzeker. Waar ik de afgellopen week bijna blindelings ervan uitging dat alles goed zou gaan met zwangerschap, ben ik vandaag heel bang dat het misgaat. Stom is dat. Heb al visioenen van bij de arts komen en horen dat het hartje niet klopt enz enz. Komt vooral omdat ik vannacht ineens hele erg rugpijn had, en vandaag ineens kwaaltjesloos. Waar ik gisteren heel misselijk was en enorm pijnlijke borsten had, is dat nu helemaal weg.

Maar goed. The Secret!! Zen!!! Alles sal reg kom!
Hoi hoi,

Sjee, die arme monsters van een Mats en Mayte toch. Idd Yuk, Ringel, dunne poep. Maar vooral sneu. Met Mats gaat het gewoon goed. Hij klinkt alleen als een verwaarloosd diertje met een conditie van een nijlpaard. Maar hij is en blijft vrolijk. Net aan tafel was wel even sneu, hij wilde haast niet eten, dus heb ik zijn brood in ieniemieniestukjes gesneden. Hij nam toch maar weer een hapje, hoeste (Lees; blafte) en spuugde zo alles op tafel. Nog voordat ik met een doekje alles had weggehaald, was bikkel al weer aan het eten. Pffff! Zijn koorts blijft hoog, maar verder is ie Mats.

Ringel, wat een gedoe zeg met Mayte. Maar ook zij is blijkbaar een stoer meisje, hihihihi. Ik vind dat wel fijn hoor, dat ze ondanks alles zo zichzelf zijn.

Mmmoi, pff, ik hoop dat je mannetje (ja toch?) snel komt. Geniet nog lekker van al die bewegingen in je buik en het feit dat jullie nog nog de 3 musketiers vormen. Voor je het weet ben je een kwartet en dat is zo leuk, maar ook zo anders!
Hoi meiden,

Kom me voor vandaag afmelden, met baby in de buik en nog steeds zonder weeën, haha.

Hadden vanmiddag een gezellige verjaardag en vanavond hebben we gewoon lekker bank gehangen. Ik ga nu lekker lezen in bed.

Tot morgen, hopelijk meer nieuws dan
Beterschap aan alle zieken.

Hier wat drukke dagen maar ik houd de komst van mini-mmmoi natuurlijk goed in de gaten.

hier alles weer aan de beterende hand, Mayte heeft zelfs klren aan en is weer als vanouds aan het klieren. Gelukkig. Ze was al wel om 5.oo wakker, maar hebben haar terug in bed gestopt (ze wilde een bloodje en had honger logisch na 3 dagen bijna geen eten) maar werd pas na een uur weer wakker. Fenna ook beterder, sinds vandaag toch maar weer de rust en regelmaat erin gegooid en ipv beneden in de wagen, boven in d'r eigen bedje. Wel wat protest, maar ze ligt nu lekker te tukken. Ze heft we; een behoorlijke voorkeurshouding en ook d'r kopie wordt behoorlijk scheef. Zo meteen maar ff flodertje lezen wat we het beste kunnen doen.....

verder alles ok en ben erg benieuwd of minimmmoi morgen komt!
Mats wordt steeds zieker, is er soms een beetje vervelend van. Hij is snel moe en dat frustreerd hem. Hij heeft bijna geen stem en we proberen hem zo min mogelijk te laten praten maar ja...2 jaar he!

Ringel, leg Fenna zo veel mogelijk op de buik. Bouw het steeds meer op. Sverre ligt alleen nog maar op zijn rug om te slapen of net na de fles maar verder alleen maar op zijn buik. Je moet de niet voorkeuskant stimuleren, dus ligt ze in de box en kijkt ze het liefs naar jullie of naar buiten, leg haar dan andersom, geld ook voor bed. Muziekmobiel, speelgoed, alles aan de andere kant leggen. Wissel tijdens voedingen af, maar met BV dioe je dat sowieso al. Ik heb mezelf ook aangeleerd om Sverre andersom te verschonen. Als ik voor de commode sta. ligt het hoofd van Sverre aan de linkerkant. Tis wennen, maar ik kan nu beide kanten (Mats ligt wel'normaal' even goed)

's nachts draai ik zijn hoofd de goede kant op enz. Sverre heeft heel ligt een afplatting, ondanks al mijn maatregelen maar hij hoeft geen helm.

En oja; maak een afspraak met een fysio. Die geven goede tips tav houdingen en oefeningen maar kijken ook wat de oorzaak is. Bij mijn jongens is het spierspanning, dus dat probleem moet je dan vooral verhelpen.

Vanmorgen met de gymbeebs van Sverre lekker op de koffie geweest. Leuk al die ukken. Sverre is het sloomst, hij zit en tijgert nauwelijks. Hij is wel de jongste maar dat scheelt met sommigen maar een paar dagen. Volgende week gaan we stappen, lekker eten en daarna gezellig naar de kroeg, leuk!
Thanx Annie voor tips, daar kan ik wel wat mee. Kan me voorstellen dat je er met Sverre extra allert op bent geworden.

Fenna verzet zich er ook tegen dat haar hoofd de andere kant op wordt gedraaid, zelfs in d'r slaap. Dus zou best kunnen dat het met spierspanning te maken heeft.

Beterschap met Mats....naar he je ventje zo ziek.

Hier moetne we vanmiddag met Mayte naar de huisartsenpost, ze heeft nu al voor de 4e dag op rij diarree en ze vertelden gisteren, dat als ze vandaag nog diarree zou hebben we vandaag weer moesten bellen. Dus gedaan en we kunnen om 15.30 terrecht (kan ze nu nog ff slapen, anders stront vervelend) Maar ze is verder lekker vrolijk en lekker aan het spelen. Maar tis een bikkeltje en laat niet zo snel merken dat ze zich niet lekker voelt. Hoop maar dat het allemaal wat meevalt. Maar haar handjes zijn aan de binnenkant wel wat drogig.....ze heeft ook geen koorts. we merken het wel.

Mmmoi hoest?

Krokie...naar zeg die onzkerheid. Heb je al en afspraak met de vk gemaakt? GA je weer naar dezelfde? En bedankt voor je aanbod, maar pas eerst maar ff goed op je zelf. En ik zou het niet willen dat je door onze bacterieen end zelf ook ziek zou worden...(tis echt heel naar en hardnekkig)
Hoi meiden,

Nog steeds geen baby hier...bij Jasmijn begon het toen een dag te vroeg en ben ik op de uitgerekende datum bevallen, nu merk ik al wel dat ik dát niet meer ga redden...zucht...

Vanochtend naar de mans oma geweest en daarna naar mijn ouders. Gezellie op de bank gehangen, Jasmijn heeft lekker gespeeld.

Mayte en Mats, beterschap! Die zijn beiden al een tijdje behoorlijk ziek hè... sterkte!
he mmoi, balen dat je nog niks merkt. Maar denk aan Annie, die had Sverre er ook in een paar uur uit, dus het hoeft niets te zeggen!

@ziekenboeg. Wat zielig he, die kindjes. Ringel, hoe was het op de huisartsenpost? Ik ga trouwens niet bij dezelfde verloskundige. De stadspraktijk houdt ook spreekuur hier in de wijk dus dat vind ik wel praktisch.

@annie, herkenbaar, die tips over voorkeurshouding. Hahaha. Ze kwamen ineens allemaal weer terug. Roan had al heel snel een voorkeurshouding. Wat vergeet je dat snel zeg!

Hier moehoehoeheo! Roan is heel erg aan het spoken de laatste nachten. Vannacht is hij ieder uur wakker geweest. Vandaag een draak natuurlijk. En ik ben gelijk in m'n valkuil getrapt waar ik na de bevalling ook in getrapt ben. Ik wil lief "beschermen". Ben er vanochtend dus als eerste uitgegaaan met Roan terwijl ik de hele nacht ook al in touw ben geweest. Ik ging eruit met het argument, ik slaap straks wel weer even. Niet dus! Ben nu kapot. Max. 2 uur geslapen vannacht. Pfff, heb wel jullie hulp nodig hoor, de komende maanden!

Kereltje ligt nu lekker te pitten. Om 18.15 bij kop en kont gepakt en in bed gegooid. Geen tanden gepoetst, niet in bad . Hoppa! Ik ga er maar vanuit dat hij komende nacht lekker doorslaapt. Weet je was het lastige is. Als Roan geslapen heeft en huilend wakker wordt, wil ik dat hij weet dat we er zijn. Maar vannacht werd hij steeds jengelend wakker. Niet oprecht huilen zeg maar. (hm, klinkt raar?) In elk geval ben ik er wel iedere keer uitgegaan terwijl ik het idee heb dat het geen oprecht verdriet van hem was, maar gewoon een beetje gezeur.
Krokus: is ook gewoon weer heel spannend zwanger zijn. En jij hebt net wat meer bagage dan de gemiddelde die zwanger is voor 2de keer. Denk dat het niet zo snel meer mis gaat met jou nu je zo alert bent. Hoop ook dat je het kunt loslaten en gewoon 'dom' genieten.

Ik zou ook wel af en toe bang zijn en afvragen of alles goed is. Heb ik nu al wel eens van stel dat er van alles is met een toekomstig 2de kindje...Zo van we hebben al geluk gehad en dan een tweede keer ook nog eens.

Wanneer heb je echo/afspraak verloskundige?

Oja en heb je stiekum een voorkeur voor een jongen of meisje. Had je toen bij Roan een voorkeur?

Mmmoi: ja wat Krook zegt, kan zomaar ineens. Ik had bij Aimee helemaal geen voorweeen en tekenen etc. Toen het begon, begon het ook....Ik gok dat je woensdag gaat bevallen en je meisje in je armen hebt....Haha iedereen blijft maar gokken en jij houd stil...

Ringel: leuke foto's op Hyves van je meiden.

Hoe is het met Mayte. Hopenlijk knap ze snel op.

Annie: Mats klinkt ook behoorlijk ziek. Moet je morgen werken?

Niet leuk zieke kindjes!...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven