Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 6)

28-01-2018 23:12 3003 berichten
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.

:redrose: De stand van zaken
Wachten op start Diamond30, Gingerspice, Zizo, Puk32
Prikken & slikken MevrouwStippel
Wachten op cryo-tp blauwerok, Doces
In de wachtweken

.
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
.
:redrose: Bezig met behandelingen
Naam
(leeftijd(m/v)
Wens sinds MMM sinds Oorzaak Behandeling Status
# cryo's
(37/40)
man hersteloperatie gehad, icsi1: geen cryo's, icsi2: geen bevruchtingen ICSI3+
MESA/TESE
AMC
-Sense-
(36/41)
2015 halve baarmoeder, 1 werkende eileider, IVF1+2 mislukt, geen cryo's ICSI2 wacht op intake UZ Gent (oktober) OLVG/UMC
Zizo
(35/39)
2014 2016 matige zaadkwaliteit, 6x IUI, icsi1 mislukt,geen cryo's; icsi2.3 MA (10/9wk) ICSI3 herstellen curettage, oriënteren op ander zkh voor 3e poging
doces
(29/31)
2015 2016 leverziekte en slechte zaadkwaliteit; 2016 icsi1 (3x tp) mislukt, icsi2 5 cryo's ICSI 2 wachten op cryo-tp, 6e TP, van ICSI2 -
Diamond30
(32/38)
2014 sept 2016 Geen oorzaak gevonden, MK in 2016,
in 2016/2017 6x IUI, 2x IVF
IVF3 Pauze, vakantie en daarna overstappen naar een ander zkh
Labgeek1990
(26/31)
2016 2017 zeer slecht zaad, icsi1: 3x mk ICSI1 icsi1: nog 3 cryo's over (van 10)pauze Amphia/Erasmus
windmolen
(33/39)
2015 juni 2016 endometriose, 6x IUI, ICSI1: 3xTP, ICSI2: 1xTP zelf proberen met stimulatie
Smurf112 2016 juni 2016 PCOS, man verminderd vruchtbaar ICSI1mislukt (3xTP) ICSI2 mislukt. Even pauze nu, opties bekijken EMC
Gingerspice182
(30 & 27 (m)
begin
2017
juni 2017 Slechte zaadkwaliteit door ziekte vriend in 2000 ICSI1 mislukt (5x TP) Wachten op start ICSI2 OLVG in samenwerking met AMC
sheela
(40 / 43)
2014 jan 2016 Onbegrepen, 4x IUI, IVF1 en IVF2 mislukt, geen cryo's; spontaan zwanger mk (6wk) IVF3 pauze
G-power1989
(29 / 30)
jan 2016 juli 2017 2e kindje weinig zaadcellen, icsi1 (6x natuurlijke cyclus) mislukt ICSI2 icsi 2 WZA/UMCG
Yaradreamz
(36/ 45)
? ? hersteloperatie man, icsi1.3 mk, nog 2 cryo's ICSI+MESA/TESE herstellen van mk EMC
Puk32
(34/38)
2015 feb 2017 Slechte zaadkwaliteit - 7x IUI - 3x mk IVF/ICSI 1 onderzoeken mk's, wachten op start MMC / Tilburg
Vienna25
(33/32)
eind 2014 begin 2016 Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders ICSI 1 Bezig met ICSI 1, eerste TP net gehad Belgie
Alaynee
(28/?)
Azoöspermie ICSI 1+TESE Bezig met ICSI 1, eerste TP gehad DD
mamamaria81
(37/40)
Dichte eileider, pcos, hypo schildklier. Zoontje (Juni '14). 10x IUI: 1 mk bij 9 wk, IVF 1.1: mk bij 7 wk, IVF 1.2 mislukt, IVF2 geen bevruchtingen wachten op start IVF3 ism UMCU
Zot-83
(35/39)
vervroegde overgang, zoon (mei '16) na 2x icsi & 1x icsi + ECD (2015); dochter geboren & overleden (jan '18) na icsi + ECD (2017) ICSI+ECD wachten op nieuwe poging Alicante
innerpeace
(37)
alleenstaande, 9x iui gehad, 5x mk ICSI1 wachten op aanvullend onderzoek mk, intake in Gent (okt) Voorburg
blauwerok
(37/38)
2017 2017 ICSI met PGD wegens erfelijke ziekte, dochter (3) via normale weg ICSI1+PGD
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom
.
ZWANGER! :yes: - De zwangeren schrijven hier gezellig verder
:redrose: Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)...

:heart: Hartje gezien!
*Miekje-5 (37/39), x maart 2019, slecht zaad, 2x IUI, 3 verse tp, 1 cryo tp, zwanger in ICSI4, 1 cryo over, LUMC/UMC-U
*syrah80 (37/44), x jan 2019, oorzaak onbekend, zwanger in IVF1, 3 cryo's over
*Smurff_4 (?/?), x nov 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger in ICSI1
*Leonie2006 (29/30), x nov 2018, Azoospermie, tese gehad mei 2017, zwanger in ICSI1, EMC
*Rucio, 8 nov 2018, zeer slecht zaad, 3x IUI gehad, IVF 1 mislukt (1 bbz, 1 vmk), zwanger in IVF2
*Flipje2 (29/41), 16 nov 2018, zeer slechte zaadkwaliteit, ☆18w, ☆12w, ☆6w, ☆9w, zwanger in ICSI2, VUMC
*Taart1 (29/30), 23 okt 2018, geen oorzaak gevonden; 6x iui gehad, zwanger IVF1.2, ASZ Zwijndrecht / EMC
*Twin84 (33/39), 14 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, zwanger ICSI1, VUmc
*Mangoest (30/39), 10 okt 2018, slechte zaadkwaliteit, 3x IUI gehad, zwanger ICSI1, 2 cryo's over
*Dionne1982 (35/36), x Sept 2018, slechte zaadkwaliteit,weinig follikels, reuma, zwanger ICSI1

:duckie: Bevallen
Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2), piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).

Zwanger maar geen update: christel (ivf1), hosta (spontaan)
Wegens langdurige afwezigheid uit de tabel gehaald: Pinguin, Gelukspoppetje, Thjs, Shannonlove
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:39
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
99.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Lees nog af en toe mee, maar even niet zo actief mee schrijvend. Maar wilde toch heel graag Biekkie even een hart onder de riem steken.
Leef met je mee, vind het zo oneerlijk dat het weer niet voor je mag zijn.
Heel veel sterkte meid :hug:
Biekkie hoe gaat het vandaag? Nogmaals een dikke knuffel voor jou. :hug:

MwStippel dat klinkt veelbelovend! Natuurlijk blijft het erg spannend, maar ik hoop op een monsterscore voor je!
Biekkie, ook van mij een dikke knuffel. :hug: Sterkte.
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
De terugplaatsing is succesvol verlopen. Echter vond het nieuws over het mogelijk aantal in te vriezen eitjes best teleurstellend. Zeer waarschijnlijk is er van de 15 geoogste eicellen, slechts 1 die ingevroren kan worden. Dit valt me best wel tegen :( Had zelf gedacht aan een stuk of 4 plus verse terugplaatsing. Dit wordt er hopelijk 1 plus verse terugplaatsing, anders zit deze poging er ook wel heel snel op.
Nu maar hopen dat het embryo dat nu aan boord zit the lucky one is!
G-Power ik snap je teleurstelling. Weet je ook wat er mis is gegaan met de andere eicellen? Is er slechts nog een andere bevrucht? Of zijn ze wel allemaal bevrucht, maar is het misgegaan met doordelen? Helaas schijnt het vaker zo te zijn dat hoe meer eicellen er geoogst zijn, dat ten koste gaat van de kwaliteit. Dat vind ik ook het lastige in dit traject: aan de ene kant willen we zoveel mogelijk eicellen, zodat we zoveel mogelijk cryo's hopen over te houden. Aan de andere kant leidt het hebben van veel eicellen bij de punctie niet per definitie tot meer cryo's dan bij weinig eicellen. Het is en blijft een heel onvoorspelbaar traject.
Ik hoop wel dat je nu toch nog wat blij kan zijn dat je pupo bent. En wie weet, heb je genoeg aan dit ene embryo en is het nu raak. Ik duim heel hard voor je!
@Zizo, een groot aantal was niet rijp genoeg. Waren veel kleine follikels voor de zekerheid aangeprikt, maar deze eicellen waren niet bruikbaar.
Verder zijn er wel meer bevrucht, maar slechts 2 waren goed doorgedeeld. één nu aan boord, en die andere wordt morgen hopelijk ingevroren. We weten het natuurlijk pas zeker als we de brief binnen nu en 2 weken binnen hebben.
En inderdaad liever wat minder met goede kwaliteit, dan veel eitjes met slechte kwaliteit. Bij de 1e FM zaten er ook slechts 3 follikels, maar 3 dagen later, bij 2e FM, zaten er al 14! En moest de punctie direct gepland worden. Op moment van 2e FM waren er slechts 2 follikels als te klein bestempeld. Maar nu bleek dat er veel kleine follikels waren aangeprikt met dus onrijpe eicellen.
Het is en blijft een zeer onvoorspelbaar traject inderdaad.
Ik ben zeker blij dat ik pupo ben! Dat is toch iets wat je hoopt als je aan dit traject begint, en dan met aan het einde een gezonde baby in je armen. Helaas is dit niet voor iedereen weggelegd, maar we hopen er allemaal zo op!
@G-power: dat er achteraf een deel niet rijp genoeg is, dat verklaart het een en ander. Hoe verdrietig en teleurstellend het resultaat is, dan weet je in elk geval wel dat het niet zozeer aan de kwaliteit ligt, maar aan de rijpheid.
Nu rustig aan, verwen jezelf en laten we hopen dat je over twee weken een positief resultaat hebt (en een cryo).
Dag dames
Helaas lees ik al veel te lang mee met jullie. Eerst meegelezen met zwanger worden in aug 2016. Iedereen was bijna zwanger dus ben ik overgestapt met lezen naar "Als zwanger worden langer duurt". Maar ook daar hoorde ik voor mijn gevoel niet meer bij.
Na 6 mislukte iui's en 2 mislukte ivf's ben ik echt mega verdrietig en verslagen. Ik dacht ik ga uit de meeleesstand en kom erbij. Jullie zijn steeds zo lief voor elkaar en jullie begrijpen in wat voor hel je belandt. Bij ons is er niets gevonden waardoor het niet lukt.
Bij de eerste ivf 4 eitjes waarvan er 4 bevrucht waren, 1 teruggeplaatst en de rest was te slecht om in te vriezen. Tweede Ivf weer 4 eitjes, 1 teruggeplaatst en 2 nu in de vriezer.
Kunnen jullie mij informatie geven hoe dat nu in zijn werk gaat, zo'n embryo uit de vriezer.
Ik huil nog even verder en eens iedereen in dit klote traject veel kracht toe.
Welkom Jokke. Wat een strijd heb je al geleverd. Laat de tranen maar even toe ze zijn toch niet tegen te houden. Ik heb zelf geen ervaring met cryo's, dus kan je geen informatie geven daarover.

G-Power wat jammer dat er zo veel eicellen afvallen doordat ze niet rijp waren. Ik zou dat wel nader bevragen in het evaluatiegesprek, hebben ze de punctie niet te snel gepland? Maar het allerliefst word en blijf je natuurlijk zwanger van het embryo in je buik. Heel spannend.

Hier is mijn enthousiasme alweer getemperd. Er groeien wel 9 follikels maar de groei ligt weer lekker uit elkaar. Ik moet morgen weer voor een echo en dan denk ik dat de punctie ingepland wordt voor woensdag. De arts hoopt 3-4 goede eicellen te vinden. De follikels van 22 mm zijn mogelijk te groot bij de punctie waardoor de eicellen misschien overrijp zijn. En de follikels van 12 mm zullen wellicht nog te klein zijn bij de punctie. We gaan het zien en alles wat meer is, is mooi mee genomen. Ik ben banger voor het aantal bevruchtingen en of er wel embryo's ontstaan die goed genoeg zijn voor terugplaatsing.

2 x 12 mm
1 x 14 mm
1 x 16 mm
1 x 18 mm
1 x 19 mm
1 x 22 mm
1 x 22 mm
1 x 22mm

Gingerspice Diamond en Smurf 112 lezen jullie nog mee? Ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat en wat de volgende stappen zijn... Een aantal van jullie gingen een intake doen in het buitenland meen ik. Hopelijk doet de pauze jullie goed en hebben jullie een volgende stap in het vooruitzicht.

Mamamaria krijg je de klap een beetje verwerkt? Hoe ging het op je werk?

Biekkie Zizo en Sheela nog maar weer een dikke knuffel. Die rotte miskramen ook. Het zou verboden moeten worden na een vruchtbaarheidsbehandeling.

Windmolen weer een stukje dichter bij 4 oktober. Hopelijk hebben ze goed advies en snelle actie in het endo centrum.

Sense het is bijna oktober. Ik hoop zo dat ze je meer kunnen bieden in België.
MevrStippel, mbt tot de follikels van 12mm: ik raak vervroeg in de overgang, zoals je misschien weet. Vorig jaar tijdens de iui’s in natuurlijke cyclus werd 2 keer m’n eisprong gemist. Eitje sprong al bij 14mm.
Uiteindelijk ben ik daar wel zwanger mee geworden en heb nu een gezonde dochter. Ze hoeven dus niet onrijp te zijn. Het zou best kunnen dat er een goede eicel in zit. Houd moed :hug:
Jokke: jeetje wat een traject al. Denk dat je hier op de juiste plek bent met allemaal lieve doorzetters met veel ervaring.

Ik zelf heb 1 ICSI behandeling gehad, waarbij 4 embryo’s zijn ingevroren. Er zijn 2 opties voor cryo terugplaatsingen; in kunstmatige cyclus of natuurlijke cyclus. Bij mij was de eerste, dan krijg je hormonen om de cyclus te reguleren. Er werden dan echo’s gedaan ter controle om te zien wanneer de terugplaatsing gedaan kon worden. Op de dag van de terugplaatsing werd de cryo (of cryo’s) ontdooit.
Tegenwoordig gaan de meeste ontdooiingen wel goed, maar wij hadden 2x de pech dat 1 het niet overleefde.
Voor de terugplaatsing hadden we dan een gesprek om te bespreken hoe de ontdooiing was gegaan en welke cryo (van welke kwaliteit) er teruggeplaatst zou gaan worden.
Vlak na dat gesprek was dan de terugplaatsing.
Daarna was het 12 dagen wachten tot een bloedtest. Die heb ik zelf alleen nooit gedaan, omdat ik elke keer al ongesteld was geworden.

Heel veel geluk bij de komende poging!
Welkom Jokke. Herkenning zul je hier zeker vinden. Het is een pittig traject. Bij mijn eerste icsi geen cryo's, bij mijn tweede icsi twee cryo's. Deze werden bij mij teruggeplaatst in de gestimuleerde cyclus. Ik moest progynova en utrogestan gebruiken. Ik kreeg echo's om de dikte van het baarmoederslijmvlies te neten en de tp te plannen. Van de laatste cryo werd ik zwanger. Helaas bleek bij de tweede echo het hartje gestopt. Ik ben nu toe aan een derde poging, maar twijfel waar we deze zullen doen. Op de website van freya kun je ook lezen hoe een cryo-terugplaatsing gaat.

MwStippel wat verdrietig dat de groei zo verschillend is. Ik herken het helaas. Ik hoop van harte dat die groteren niet overrijp zijn en dat er nig mooie eitjes gevonden worden. Wat is het spannend allemaal he. Ik leef met je mee.
Wat een lieve reacties, krijg alweer tranen in mijn ogen.
Bedankt voor de uitleg van de ingevroren embryo's. Ik verwacht dat ik een rust maand moet hebben. Hopelijk is er geen wachtlijst op dit moment.
Geduld moet je hebben in dit klote traject.
Mevrouw Stippel, we gaan allemaal heel hard duimen en kaarsjes branden dat ze veel follikels met eitjes kunnen aanprikken
meiden wat een ellende allemaal :cry: ik denk aan jullie!
Hoi,

Mevrouw stippel, balen dat ze zo uit elkaar liggen inderdaad. Maar ja het blijft moeilijk voorspellen, bij mij zeiden ze bij 24 dat het nog goed zou komen. Uiteindelijk 6 eicellen uit 5 grote follikels en ze beweren dat het goede kwaliteit eicellen waren...maar goed geen bevruchtingen dus veel zegt dat ook niet. Maar goed wel fijn dat ze morgen nog een keertje kijken..het zal woensdag dan wel de punctie worden toch? Ik ga vast duimen voor...spannende week... :hug:

jokke, welkom hier ook. ik had in mijn eerste IVf poging 1 cryo die in een natuurlijke cyclus is teruggeplaatst. Ik vond dat echt heel relaxed, alleen 2 echo's of zo om te checken hoe ver ik was in de cyclus. Wel Ovitrelle gespoten om de eisprong te timen en vervolgens ook utrogestan gebruikt op eigen verzoek. Normaal gesproken hoef je geen utro te gebruiken maar mijn cyclus is altijd een beetje kort tussen eisprong en ongesteld worden en ik heb pcos en vrij weining last van die utro dus ik voelde me daar beter bij.
Het is telkens vallen en opkrabbelen in dit traject (en soms neergeslagen worden voordat je weer echt overeind staat) en ik begrijp dat je nu verdrietig bent maar 2 cryo's in de vriezer is echt heel mooi toch!? wie weet zit er een toppertje tussen...

Hier ongesteld geworden en ook de emoties die daar dan weer heftiger bij worden, op het moment erg verdrietig huil mezelf elke avond in slaap. En tegelijkertijd weet ik dat ik hier ook weer uit ga komen en wat meer vechtlust ga krijgen. We hebben nu min-of-meer afgesproken om een pauze te nemen misschien pas tot volgend jaar. Ondertussen proberen beetje af te vallen en te besluiten waar en hoe we verder gaan. Tegelijkertijd voelt dat als 'wachten' en dat voelt ook weer niet goed. Ik heb gewoon zoveel vragen over alles...en alles is nu onzeker. zit ook op mijn werk in lastige positie. Al een tijdje niet helemaal gelukkig maar dacht telkens met het traject moet ik niet beginnen aan iets nieuws proberen alles rustig te houden prive zeg maar. En daar twijfel ik nu ook over...ik haat het om onzeker te zijn (en ongesteld).
Hoi dames,
Ik lees al een tijdje mee en heb lang getwijfeld om hier mee te gaan schrijven, maar ik denk toch dat het wel fijn is. Wat een ellendige verhalen lees ik hier, maar wat is het ook fijn om te lezen dat we niet de enige zijn waarbij het niet vanzelf gaat. Ook ik ben aanbeland bij IVF na een lang traject.

Mijn verhaal in het kort: Eind 2014 de pil de deur uit gedaan en ik merkte al snel dat ik een onregelmatige en heel lange cyclus had. In augustus 2015 toch al een positieve test, maar helaas eindigde dat in een missed abortion en curretage. Vanaf januari 2016 begonnen met ovulatie inductie vanwege de lange cycli en zo bleek: PCOS. Alle doseringen clomid geprobeerd zonder resultaat en toen begonnen met spuiten. Dat werkte prima voor een normale cyclus, maar zwanger werd ik helaas niet meer.

Ondertussen veel gezeur over mijn baarmoederslijmvlies, dat telkens veel te dik was en bleef. Ik zit rond eisprong rustig op slijmvlies van 30 mm en het wordt ook niet dun genoeg en daarom ben ik in december 2016 gecurreteerd. Begin 2017 zijn we begonnen met IUI en bij IUI 2 werd ik zwanger! Helaas werd dit een dramatische zwangerschap met extreem veel bloedverlies, ziekenhuisopnames, bloedtransfusies en uiteindelijk de geboorte van een zoontje met 19 weken vorig jaar augustus. Ik moest vervolgens aan half jaar herstellen voordat we weer met IUI mochten beginnen dus in februari zijn we weer aan de slag gegaan.

De eerste 4 mislukte, 5 werd gecanceld vanwege teveel eitjes en 9 werd een escape IVF (ja dat bestaat ook) vanwege 9 follikels. Helaas werd de punctie een dag van tevoren afgeblazen vanwege instortende eitjes?

Inmiddels ben ik begonnen met deca i.c.m. met primolut om de eerste, echte en normale IVF cyclus op te starten. Ik moet over een paar weken komen voor de eerste echo en als mijn slijmvlies dun genoeg is, mag ik starten met Gonal F. Als het te dik is, moet ik opnieuw gecurreteerd worden, waarna we weer opnieuw gaan beginnen.

Sorry voor mijn lange verhaal. Ik hoop hier wat herkenning en steun te vinden. Jullie zijn allemaal heel dapper!
biekkie Wat een verdrietig bericht, juist nu jeeindelijk wat verder en zekerder was. Heel veel sterkte.
En lief dat je er aan gedacht hebt om mij ook uit de zwanger tabel te laten halen.

mamamarie wat een naar bericht. En bedenken waar je goed aan doet is zo lastig. Mocht je vragen over DD hebben dan beantwoord ik ze graag.
Ik heb onwijs veel gehad aan je pb met verslag. Zoveel overeenkomsten met hoe de afgelopen dagen voor mij waren. Ik heb je toen een bericht teruggestuurd om te bedanken maar kan niet zien of hij ook goed verzonden is. Dus ook via hier heel erg bedankt !!!

zizo wat leef ik met je mee. Het is al zo verdrietig en dan heb je ook nog eens zoveel pech met een lange nasleep. Hoop zo dat het snel weer iets beter met je gaat.

doces zo stom weer een witte test. Hoop zo dat het geluk de volgende keer aan je zijde staat.

mevrstippel heel veel succes. Hoop dat ondanks de verschillen in grote er toch een paar mooie eitje bij zitten met nog een mooier resultaat. Fingers crossed.

jokke welkom. En succes met de cryo terugplaatsing. Bij mij was het ivm pcos in kunstmatige cyclus. Ik vond het goed te doen en minder belastend dan een hele poging.

daisy wat een lang en verdrietig traject is het voor jullie. Hoop dat je binnenkort met mooie berichten mag komen

voor iedereen een knuffel en heel veel succes waar je ook staat in het traject.

Hier heb ik de miskraam achter de rug. (hoop ik) Lichamelijk en geestelijk was het zwaar. Ik heb uiteindelijk gekozen voor pillen en hoop dat ik nu schoon ben. Binnenkort de echo om dat te checken. Ik heb alweer heel erg de behoefte om door te gaan, ogen op de toekomst gericht.
Mag ik hier ook meeschrijven?
Wij gaan in november ws starten met ivf ( net hoe mijn cyclus zich weer oppakt).
Korte geschiedenis: 1x spontaan zwanger geweest ( mk met 7 wkn), daarna zwanger worden niet meer gelukt. Onderzoeken gehad( beide niets aan de hand), start iui, na 3 iui zwanger ( en nog een mk gehad met 1e iui), 3e iui zwanger ( dochter van 18 mnd).
Dit jaar 6 iui gehad maar helaas niet zwanger. Dus nu starten met ivf..
Wel even slikken maar we gaan ervoor.
Geen mensen in mijn omgeving die het zelfde traject hebben gehad dus dat vind ik soms wel lastig. Ook al kan ik mijn verhaal wel kwijt bij familie, het is toch anders als je zelf in het traject gezeten heb en weet hoe slopend het kan zijn, elke maand die hoop en teleurstelling als je ongesteld wordt.
Jokke: welkom hier. Het is een pittig traject. Ik heb 2 keer een cryo TP gehad in een natuurlijke cyclus. Ik moest de kliniek bellen tijdens mijn menstruatie en kreeg dan een echo. Vervolgens werd de ovulatie in de gaten gehouden met echo’s en ovulatie en LH-bloedtesten. En 5 dagen na de ovulatie werden mijn cryos ontdooid en teruggeplaatst. Het ontdooien is altijd goed gegaan. Van mijn 1e cryo TP werd ik zwanger, maar dit ging vroeg mis. Mijn 2e cryo TP resulteerde in mijn dochter die nu bijna 1 is. Ik ga niet meer de medische molen in, maar schrijf af en toe nog mee met de kanjers hier, want weet uit eigen ervaring hoe zwaar het is.

Daisy en soohappy: Welkom hier. Daisy wat een enorm verdrietige voorgeschiedenis. Om afscheid te nemen van je zoontje met 19 weken is extreem pijnlijk. En ook soohappy: miskramen hakken er enorm in. Dikke knuffel voor jullie dames.

MwStippel: erg benieuwd naar de punctie. Hoop toch op een mooie opbrengst. Heel veel succes.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Vanochtend echo gehad maar net pas gebeld omdat de arts twijfelde over de punctie dag en het in team wilde overleggen. Ik had vanochtend een andere arts en voor de verandering lag ook mijn linker eierstok eens mooi in beeld.
Ze telde toch meer follikels dan de arts die de laatste twee echo's heeft gedaan. (Die kreeg inderdaad mijn linker eierstok niet heel goed in beeld.) Anyway vanavond nog stimuleren, morgenavond pregnyl en dan donderdagochtend eindelijk de punctie.

Ik hoop vooral dat de eicellen rijp en goed van kwaliteit zijn en dat ik zondag eindelijk weer een terugplaatsing heb. Het allerliefst van twee top embryo's en hopelijk nog een paar cryo's. Maar dat is wel heel wishful thinking.

Daisy en Sohappy welkom hier. Wat een verdriet en strijd ook al bij jullie. Heftig om te lezen.
Bedankt voor het warme welkom!

Mevrouwstippel: super spannend! Ik ga voor je duimen.

Ik zit al een tijdje in de mmm, maar IVF is nog redelijk nieuw voor mij. Nu vroeg ik me iets af, maar ik heb geen idee of het een logische gedachte is. Iemand van jullie een idee?

Ik moet dus over een paar weken komen voor een uitgangsecho en als mijn baarmoederslijmvlies niet dun genoeg is (door decapeptyl en primolut) mag ik niet starten met Gonal F, maar moet ik eerst gecurreteerd worden. Dat zou voor mij betekenen dat ik voor de derde keer op rij voor niets aan de spuiten heb gezeten, want IUI 5 en 6 zijn beide gecanceld. Is het een idee om voor te stellen aan de arts, om toch met Gonal F te starten, de punctie te doen en dan alles in te vriezen? Dus geen verse terugplaatsing, maar eerst een curretage voor een terugplaatsing? Dan heb ik niet voor niets bijna een maand decapeptyl gespoten. Of zijn de kansen met een verse terugplaatsing dusdanig hoger dat dat onverstandig is?

Ik ga er dan in dit scenario even van uit, dat ik bevruchtingen heb en dat er iets is om in te vriezen. Ik realiseer me dat dat uiteraard niet vanzelfsprekend is.
Spannend weer Stippel. Ben erg benieuwd naar het vervolg en duim uiteraard.

Mahi en Biekkie, denk aan jullie :hug:

Nieuwkomers, welkom.

Ben nog niet bijgelezen. Inmiddels weer aan het werk na een weekje vrij te zijn geweest, maar heb vorige week een griepje opgelopen die nog een beetje doorebt en dat in combinatie met de huidige werkdruk is niet helemaal prettig. Maar goed, de dagen gaan snel in elk geval.

Voor de belangstellenden; wij hebben 25 oktober de intake in DD. Ben er nog even helemaal niet mee bezig eigenlijk. Ik vind het wel spannend, maar sta er voor nu vooral heel nuchter in. Ik wil wel echt gegronde reden hebben om te kunnen geloven in een goede uitkomst, anders beginnen we er niet meer aan. Ben wel heel benieuwd wat zij vinden van onze situatie en of zij ons nog iets kunnen bieden, dat wel.
Weet toevallig een ervaringsdeskundige of je je verzekering ook al moet inlichten over de intake? Kan ik me niet voorstellen eigenlijk, neem aan dat zij het pas willen weten als je echt een behandeling ingaat (ook een beetje idioot in mijn geval, want ze gaan toch niets vergoeden), maar ik heb niet zoveel zin om het ze te vragen. Heb ze te vaak moeten bellen de afgelopen maanden ;-)
Kreeg wel een beetje kippenvel van de prijslijst die ze stuurden trouwens... het zijn wel bedragen zeg. En het voelt een beetje vreemd dat het ineens zo zakelijk is op deze manier.
duufje dankjewel!
Over DD. Ik heb het toen niet gemeld en vergoed gekregen als second opinion.
Ik had toen dokter S. en we vonden hem best zakelijk/ commercieel en snel. Maar ook eerlijk over wat bij ons wel en geen zin had. Up to date prijzenlijst gevraagd bij de intake om er thuis even rustig naar te kijken. Wij hadden niet gelijk een goed gevoel na de intake al gaf zijn eerlijkheid wel vertrouwen. Ik mocht gelijk AMH prikken en kon een maand na de intake beginnen (2016) Het zou bij jou ook kunnen dat hij eerst vitaminen voorschrijft voordat je mag beginnen (mocht je voor DD kiezen)Wij hebben toen de keuze gemaakt omdat we het idee hadden dat het lab geavanceerder was dan wat Nederland toen te bieden had. Maar eerlijk onze keuze was ook erg op gevoel. Hoofdbehandelaar hebben we in Nederland. Wij zaten nog binnen de pogingen dus dat scheelt dan een hoop geld en reistijd.
Mijn hoofd liep destijds over van de keuze stress en niet weten waar ik goed aan deed. Ben er toen ook maar even niet te veel mee bezig geweest. En als er iets in me op kwam in een boekje geschreven om mee te nemen naar de intake. Helaas hebben jullie al veel ervaring en een groot medisch dossier dus zonder voorbereiding komen jullie zeker ook tot een heel goed gesprek omdat je weet waar je het over hebt.
Beterschap Duuf! Dat commercieel/zakelijke dat Mahi beschrijft herken ik wel. Om iedere keer eerst bij de administratie langs het pinapparaat te lopen om de dokter te mogen spreken voelt best apart. Het went wel moet ik zeggen. En mijn ervaring is dat artsen over het algemeen wel eerlijk zijn. Ik had ook altijd die afspraak met Dr Abramov: zo van als ik mijn tijd/geld verdoe, dan hoor ik het graag. Het lastige in jullie situatie is dat het wel gelukt is om een zwangerschap tot stand te brengen en er een te voldragen. Het kon/kan dus wel. Maar aan de andere kant heb je ook veel pogingen gehad met geen bevruchtingen en het lijkt me zo lastig om dan een zinnige voorspelling te doen. Maar daar heb je natuurlijk de artsen voor ;-) . Ik wens je heel veel succes met het gesprek.

Zizo: hoe is het met jou? Ik hoop enorm dat je niet opnieuw een curretage moet ondergaan.

Biekkie: denk ook aan jou meis. Wat een teleurstelling- dat het bij die termijn alsnog misgaat.

Windmolen: hoe is het met jou? Ben je inmiddels bij de andere arts geweest? En merk je op dit moment nog steeds de pijnlijke gevolgen van de endometriose?

MwStippel: ben benieuwd wanneer je de punctie hebt. Hoop zo dat er zo veel mogelijk mee doen!

Hier is het huis bijna af en de steigers worden volgende week weggehaald. Een en ander heeft wel tot gevolg dat ik het me niet kan veroorloven om een klus af te slaan en dus zit ik weer op kantoor en lees ik ondertussen nog steeds mee. Sterkte allemaal - de berichtgeving is niet echt goed geweest de laatste tijd... :hug:
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Welkom nieuwe dames, fijne dat het huis bijna af is Baggal, en ik krijg mn intake alleen (voor 30 procent ofzo) vergoed wanneer ik doorverwijzing van (bv) huisarts meestuur Duufje.

Ben verder niet heel erg bijgelezen maar kom vooral even Heel Veel Succes wensen aan jou Mevrouw Stippel. Dat er maar schaamteloos veel bevruchtingen mogen ontstaan!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven