Bruidsjurken passen
zondag 30 september 2018 om 15:18
Hallo allemaal. Klopt het dat het gebruikelijk is om je schoonmoeder mee te nemen als je bruidsjurken gaat passen?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
Er mogen maar 4 personen mee en de keuze voor: moeder, zussen en beste vriendin was heel makkelijk gemaakt. Dat zijn degenen die de bruid het allerbeste kennen, weten wat de bruid mooi vindt, wat het beste staat en dus goed kunnen adviseren. Daarnaast zijn dat ook degenen waarmee de band het sterkst is en waarmee de bruid dit moment echt wil delen.
Schoonmoeder voelt zich echter gepasseerd. En geeft aan dat het etiquette is om je schoonmoeder mee te vragen.
Hoe zouden jullie hiermee omgaan?
zondag 30 september 2018 om 15:27
Heeft schoonmoeder zelf dochters? Zo niet, dan snap ik helemaal goed waarom ze graag mee wil. Ik zou het haar gunnen. Ik had destijds alleen de moeders mee, geen zus en geen vriendinnen. Je weet nooit of je in de eerste winkel al slaagt, straks moet iedereen 3x een (halve) dag vrij regelen omdat jij zo nodig nog meer jurken moet passen.
zondag 30 september 2018 om 15:32
Wat een gedoe zeg. Ik wilde zelf alleen mijn zus erbij, omdat ik veel aan haar heb, want zij heeft smaak en weet wat mij goed staat, omdat we al vanaf mijn 10e samen winkelen.
Ik had echt, echt, echt geen trek in zo'n hele optocht aan vrouwen die dan gingen janken als ik een jurk aantrok. Nee, bedankt.
Mijn schoonmoeder voelde zich ook gepasseerd. Jammer dan. Ik doe er niet aan mee en dat hoef jij ook niet te doen, TO.
Ik had echt, echt, echt geen trek in zo'n hele optocht aan vrouwen die dan gingen janken als ik een jurk aantrok. Nee, bedankt.
Mijn schoonmoeder voelde zich ook gepasseerd. Jammer dan. Ik doe er niet aan mee en dat hoef jij ook niet te doen, TO.
zondag 30 september 2018 om 15:33
Het ook leuk vinden om mee te gaan is een ding, snap ik wel.. Maar eigenlijk alleen begrijpelijk als ze niet mee mag naar het pak kopen van haar kind.
Gaan drammen met etiquetteregels is wel echt sneu.
Ik zou zelf ook alleen mijn zus en liefste vriendin mee willen als ik al een trouwjurk had gewild.
Gaan drammen met etiquetteregels is wel echt sneu.
Ik zou zelf ook alleen mijn zus en liefste vriendin mee willen als ik al een trouwjurk had gewild.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 30-09-2018 15:34
21.32% gewijzigd
zondag 30 september 2018 om 15:33
https://www.girlsofhonour.nl/je-trouwju ... -je-mee/Je schoonmoeder
Schoonmoeders worden vaak meegevraagd op bruidsjurkjacht. Ze kijkt misschien wat objectiever dan je eigen moeder én ze kan de informatie over jouw jurk mooi gebruiken bij het aanschaffen van het pak van je geliefde. Wel even tegen haar zeggen dat ze haar mond absoluut niet voorbij mag praten!
Schoonmoeders worden vaak meegevraagd op bruidsjurkjacht. Ze kijkt misschien wat objectiever dan je eigen moeder én ze kan de informatie over jouw jurk mooi gebruiken bij het aanschaffen van het pak van je geliefde. Wel even tegen haar zeggen dat ze haar mond absoluut niet voorbij mag praten!
zondag 30 september 2018 om 15:34
Dit vind ik ook zo raar, want bij de man is het nooit zo'n issue allemaal, maar als je als bruid iets op een bepaalde manier wil, of juist niet wil, dan is direct de hele familie in tranen en ontstaat er zo ongeveer een burgeroorlog.Caitriona* schreef: ↑30-09-2018 15:31Gaat jouw vader mee als je aanstaande man zijn trouwpak gaat uitkiezen?
zondag 30 september 2018 om 15:35
Toen mijn zus ging passen is mijn moeder niet meegegaan, hoewel ze graag wilde. Waarom? Zodat mijn zus haar schoonmoeder ook thuis kon laten.
Wt is dat toch met opdringerige schoonmoeders.
Afijn, ik zou haar toch uitnodigen. Haar uitsluiten zul je nog jaren horen en haar meenemen is maar een dagje. Als ze vervelend is dan ga je gewoon later nog een keer zonder moeders en met vriendinnen.
Wt is dat toch met opdringerige schoonmoeders.
Afijn, ik zou haar toch uitnodigen. Haar uitsluiten zul je nog jaren horen en haar meenemen is maar een dagje. Als ze vervelend is dan ga je gewoon later nog een keer zonder moeders en met vriendinnen.
Ja precies.. wat ik altijd denk bij zulke verhalen als die van de schoonmoeder hier.
zondag 30 september 2018 om 15:36
Zo'n schoonmoeder is degene die zich aanstelt.
zondag 30 september 2018 om 15:39
Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 30 september 2018 om 15:40
Maar waarom moet jij per se mee dan? En waarom is een pak kopen voor je zoon niet goed genoeg voor je?blijfgewoonbianca schreef: ↑30-09-2018 15:39Die van mij wilde niet ; die heeft een schurfthekel aan winkelen.
Ik zou het ook jammer vinden als ik bij geen 1 schoondochter mee zou mogen. Dat heb je als je knullen hebt; dan moet je maar afwachten of die meiden attent genoeg zijn en jou lief genoeg vinden .
Ik snap dat gedram echt zo niet.