Kind in je uppie - deel 8

26-11-2017 21:09 3391 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 8 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5331Nij Geertgeniui augustus 2017
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Maris8632Reinier de Graafmei 2018mrt 2019
NoraRecaptcha38 okt 2017 IUI/KIDjuni 20192e kindje, mk in jan, mei & juli 2018
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Eeffie139MCK LeiderdorpIUI dec 2017 oktober 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 -
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 01-03-2019 16:04
23.98% gewijzigd
Globe ik heb er nu 6 gehad en als het mijn kansen verhoogt is het vast de eventuele pijn wel waard
Hmmmm, geduld geduld geduld. Follikel was maar 2 mm gegroeid sinds zaterdag. Dus vanochtend 13 mm. Hopelijk gaat ie een groeispurt door en kan ik zondag IUI doen. Blijven testen komende dagen. Als ik vrijdag nog geen positieve test heb moet ik nogmaals voor echo.

Inmiddels tank ook bijgevuld. Dat was ook nog een hele palaver. Maar komende week weer ok.
Pat, dat is een goed vooruitzicht zeg, lekker hoor.
Globe, het wisselt, soms wat moe en hoofdpijn maar het gaat. Hoe is het nu bij jou? Gisteren gestart toch.
Straks heb ik een echo. Ik ben benieuwd hoe het ervoor staat en hoe dan verder
True, jij hebt vandaag ook een echo toch?
Science, ja we moeten een hele hoop geduld hebben.
@science spannend hoor, kan ineens snel gaan. Fijn dat ze de tank kunnen bijvullen, scheelt je ook weer stress. Succes en hopelijk snel op 't bankje

Ben het even kwijt, wie is nu waar?
Ik heb inderdaad mijn ei gemist. Nu volgende week HSG en dan vanaf volgende cyclus op dag 10 een echo en dan dagelijks bloed prikken om mn piek te vinden :/
Wensmama81 schreef:
03-10-2018 14:02
Ik heb inderdaad mijn ei gemist. Nu volgende week HSG en dan vanaf volgende cyclus op dag 10 een echo en dan dagelijks bloed prikken om mn piek te vinden :/
He das balen zeg! Fijn dat de hsg zo snel kon worden ingepland! Dagelijks bloedprikken? wow gewoon thuis?

@Hailie, hoe was de echo? Ik heb vandaag mn uitgangsecho gehad. 24! follikels te zien haha! Nieuwe spuitcontructie meegekregen. Volgende week weer een echo.

@science, he das wel een bummer... hopelijk vd week wat meer
Ja maar ik kan gelukkig wel gewoon in mijn woonplaats naar het ziekenhuis dus dat scheelt

24 follikels, wow!

Science hou vol meid!
Oh balen wensmama, wel fijn dat je al snel voor hsg terecht kan.

globe, holey moley, dat zijn er nogal wat :-) nice one.

Hier nog steeds negatieve ovulatietest, dus geen smiley, maar streepje wordt wel wat zichtbaarder en donkerder, dus het begint te komen.
We wachten af......geduldig........
Positieve test vanochtend. Dan gaat het toch ineens snel :-) Vanochtend bellen voor IUI morgen. Ineens toch weer spannend.
Sciencerocks schreef:
04-10-2018 07:30
Positieve test vanochtend. Dan gaat het toch ineens snel :-) Vanochtend bellen voor IUI morgen. Ineens toch weer spannend.
Fijn! Veel succes!
Ah dat is goed nieuws Science! Succes morgen.

En Globe, wat een groot aantal zeg! Heeft dat nog risico’s of is dit gewoon heel goed nieuws?!
Truelove, ik heb je een pb gestuurd, zag hem nu pas namelijk.
Science, spannend zeg! Succes hoor!!
En zwangere; gefeliciteerd! Kan even je naam niet terug vinden via de telefoon haha!

Ik vrees dat ik het nog een extra jaar moet gaan uitstellen. Ik ga mij wel in 2019 inschrijven, maar als het moment daar is vragen om uitstel (vermoedelijk)
Dit door alle aankomende kosten die er komen gaan (Dankje regering) Dus het sparen zal langzamer gaan.
Wow Globe, dat is veel zeg. Dat is goed nieuws. Helaas kreeg ik minder goed nieuws. Ze streven naar 5 tot 10 eitjes en bij mij zijn het er 4 waarvan er nu maar 1 goed genoeg groeit. Ik moet nog een paar dagen door spuiten en zaterdag krijg ik weer een echo. Waarschijnlijk maandag of dinsdag dan de punctie. Ik ben echt zo verdrietig. Ik had hier totaal geen rekening mee gehouden. Natuurlijk kunnen ze straks alle 4 goed genoeg zijn en er hoeft er maar 1 raak te zijn maar het voelt zooo klote!!!
Wat een tegenvaller Hailie, kan me voorstellen dat je even flink baalt!

Science ik duim weer voor je

Depster wil je je niet alsnog eerder inschrijven? Je kunt altijd uitstellen als het op dat moment niet haalbaar is voor je. Helemaal aan jou natuurlijk, maar wie weet is je situatie straks op een positieve manier anders
Oh Hailie wat balen! Ik hoop voor je dat andere toch gaan doorgroeien! Gaan ze bij 1 wel door met de icsi? Bij mij nml niet en kun je evt kiezen voor een escape iui...

Science: Fijn!!! Succes morgen en tuurlijk is het gelijk weer spannend! Geloof me... elke keer weer hoor ;)

Nora, je tis best veel (heb zelfs een aantal keren meer gehad maar toen geen icsi) Voor nu nog geen zorgen maar als ze allemaal gaan groeien heb je kans op overstimulatie wat weer niet oke is... Dus ik wacht de echo vlg week even af.

Tot die tijd elke avond 2 spuiten.... en fingers crossed... ook voor jullie allemaal!!
Oh Haillie, kan me je verdriet erg voorstellen. Soms is het gewoon oneerlijk. Je doet ales goed, je wilt het zo graag, je laat er zoveel voor, je investeert zoveel (letterlijk en figuurlijk) en dan is het zo oneerlijk dat het niet lijkt te lopen zoals het moet. Ik blijf voor je duimen dat ze doorgroeien.

Depster, ook zo oneerlijk, dat je wordt gedwongen je keuze uit te stellen. Moet het echt of zou je inderdaad al kunnen inschrijven en daarna kijken hoe het er voor staat?

Globe, succes.

Morgen 8 uur, dus lekker vroeg, en gelukkig niet teveel impact op werk (1 lesuitval, dat is te overzien). Moeder gaat weer mee (die bracht vorige keer ook geluk haha). Wel raar idee, eerst bij de arts met benen in de beugels, uurtje later voor de klas. Als ze eens wisten ;-). Eind van het jaar seksuele voorlichting (ik geef biologie), zou wel lachen zijn als ik alternatieve routes zo goed kan uitleggen :-D
Sciencerocks schreef:
04-10-2018 18:04

Morgen 8 uur, dus lekker vroeg, en gelukkig niet teveel impact op werk (1 lesuitval, dat is te overzien). Moeder gaat weer mee (die bracht vorige keer ook geluk haha). Wel raar idee, eerst bij de arts met benen in de beugels, uurtje later voor de klas. Als ze eens wisten ;-). Eind van het jaar seksuele voorlichting (ik geef biologie), zou wel lachen zijn als ik alternatieve routes zo goed kan uitleggen :-D
Mijn geslaagde poging was in de middag, en direct erna had ik een bespreking met bijna al mijn collega’s. Ik kreeg ICI, dus dan moeten ze nog een klein stukje zwemmen. De conceptie is dus vrijwel zeker in aanwezigheid van bijna alle collega’s geweest :proud: . Daar moesten ze wel om lachen toen ik dat vertelde.

Mijn andere collega vertelde dat haar zoon basis seksuele voorlichting had gekregen (is 10), en dat de juf ook had uitgelegd dat er soms vrouwen zijn die geen man hebben, en dat die dan een zaadje van het ziekenhuis krijgen. Vrijwel alle meisjes leek dat een veel betere optie dan dat rare gedoe met zo’n man :rolling: . Dus met een beetje mazzel zijn we straks de standaard route!

Oh, en succes natuurlijk!
Sciencerocks schreef:
04-10-2018 18:04
Wel raar idee, eerst bij de arts met benen in de beugels, uurtje later voor de klas. Als ze eens wisten ;-). Eind van het jaar seksuele voorlichting (ik geef biologie), zou wel lachen zijn als ik alternatieve routes zo goed kan uitleggen :-D
Ik sta ook voor de klas en op een gegeven moment vroeg een leerling uit de 4e: mevrouw heeft u een date? Zegt een medeleerling: Nou ze is zwanger, dus dan zal ze wel een vriend hebben.
Toen ik zei dat dat niet per se hoeft, werd er gelijk over een one night stand gesproken. Heb ze (niet al te uitgebreid) uitgelegd dat je ook naar het ziekenhuis kan en niet per se de kroeg in hoeft ;-) Er vielen wel wat bekkies open :-D

Succes voor degene die binnenkort weer de wachtbank op gaan of er al zitten!
Succes morgen science en bedankt voor je bericht,

Ik zit morgen 1 week op het bankje.. 1 to go!

Net even wat tranen gelaten bij het tv-programma ‘this time next year’.. linda wie weet lees je dit,respect dat je dit durft te delen op tv en succes verder met ivf.
Respect voor ons allemaal die deze weg bewandelen, en vooral als het wat langer duurt, het is toch echt niet altijd makkelijk!
Truelove79, dank je wel! Ik ben ook ooit op dit forum begonnen en sta schuin in de lijst. Helaas kom ik hier niet meer zo vaak, maar wilde even dank je wel zeggen!

Groetjes Linda
linnie_1983 schreef:
04-10-2018 22:07
Truelove79, dank je wel! Ik ben ook ooit op dit forum begonnen en sta schuin in de lijst. Helaas kom ik hier niet meer zo vaak, maar wilde even dank je wel zeggen!

Groetjes Linda
Stoer van je! Helaas ook herkenbaar! Hoop dat t je gaat lukken met ivf/icsi!
Ik vroeg mij al.af of je ook hier meeschreef op het forum! Hopelijk wordt het je gauw gegund :heart:

Over mijn inschrijven; Het was sowieso de planning om dit begin 2019 te doen en dit verandert in ieder geval niet :)
@Depster Vooral doen wat je gevoel zegt! 2019 is ook al snel ;) En sparen is toch wel een ding he... wat een dure bedoeling!
linnie_1983 schreef:
04-10-2018 22:07

Groetjes Linda
Ik heb ook een potje zitten janken, voor jou, maar ook voor alle andere vrouwen waarbij het niet zo snel lukt. Het leven is niet eerlijk :cry:

Heel veel succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven