Het grote speelgoedtopic 2018
vrijdag 19 oktober 2018 om 17:57
Die poppetjes zijn alleen om er in te stoppen. Ik heb ze er nog niet bij gedaan voor peuter omdat hij ook niet eetbare dingen eet. Hij is verder best slim maar een beetje ontdekkerig.
Ik heb het hij de wehkamp gekocht maar zie het ook bij bol en andere speelgoed websites staan. Ik had nav dit topic gezocht op Melissa & Doug sleutelhuis/sleutel/deurbel. De deurbellen hebben ook geluidjes
Ik heb het hij de wehkamp gekocht maar zie het ook bij bol en andere speelgoed websites staan. Ik had nav dit topic gezocht op Melissa & Doug sleutelhuis/sleutel/deurbel. De deurbellen hebben ook geluidjes
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:42
Zou dit hetzelfde zijn maar dan met boerderij dieren? https://www.speelgoeddirect.nl/houten-b ... ieren.htmlGlitterCupcake schreef: ↑19-10-2018 17:57Die poppetjes zijn alleen om er in te stoppen. Ik heb ze er nog niet bij gedaan voor peuter omdat hij ook niet eetbare dingen eet. Hij is verder best slim maar een beetje ontdekkerig.
Ik heb het hij de wehkamp gekocht maar zie het ook bij bol en andere speelgoed websites staan. Ik had nav dit topic gezocht op Melissa & Doug sleutelhuis/sleutel/deurbel. De deurbellen hebben ook geluidjes![]()
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
christinayang schreef: ↑19-10-2018 19:42Zou dit hetzelfde zijn maar dan met boerderij dieren? https://www.speelgoeddirect.nl/houten-b ... ieren.html
Deze lijkt een kruising tussen het bord met slotjes en het huisje. Het huisje met de sleutel slotjes is moeilijker. En de boerderij heeft geen deurbellen
Maar hier zou onze peuter zich ook prima mee vermaken. Als hij bij mij op de zaak is of mee op locatie speelt hij ook met de klepjes en clips van mijn gereedschapskist en werkmachinekoffers.
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:50
vrijdag 19 oktober 2018 om 19:55
De sleutels hebben cijfers die ook op de deuren staan. Cijfer 1 is makkelijk, etc. Als onze peuter het even niet leuk vindt dat een slot niet lukt dan is ie weer afgeleid door een deurbel of het deurtje wat al open staat. Dan propt ie daar nog een Schleigh dier in.Shift schreef: ↑19-10-2018 19:50De boerderij heeft wel makkelijker sloten volgens mij.
Zijn de sleutels van dat huisje relatief makkelijk bij de goede deur te vinden, Glitter? Dochter heeft aan de ene kant uitdaging nodig, maar er moet ook wel vrij snel een (klein) succesje volgen anders is ze er klaar mee.
Maar ik moet wel zeggen dat onze peuter een volharde doorzetter is. Als hij iets wil dan zal t hem ook lukken. En het maakt hem geen bal uit of hij 40x van de normale schommel dondert of onderaan een klimmuur ligt, de 41ste keer lukt het hem wel.
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:05
Die van de kruidvat? Die ligt hier ook al klaar sinds januari.Rubble schreef: ↑19-10-2018 16:09Plakband plakken over de ribbels/speakers helpt ook altijd geluiddempend. Dat doen wij altijd![]()
Van de week had ik het over Mijn eerste betoverende doolhof, dat spel is nu 6.99 bij het kruidvat. Tip voor degenen die het misschien willen aanschaffen.
Manlief heeft de nep Kapla gescoord bij de action. Jeej!
Pup wil ontzettend graag iets van Paw Patrol, maar ze is inmiddels 5 jaar dus vraag me af of dat nog lang interessant is. Ze krijgt ook een adventkalender van Paw Patrol op eigen verzoek. Vroeg haar of ze van lego, playmobil of Paw Patrol wilde en daar was ze duidelijk in. Komt goed uit want die ligt al sinds januari in de kast![]()
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:10
Heb mij 5 minuten zitten afvragen wat in hemelsnaam snijf ruit isShift schreef: ↑19-10-2018 17:29Ik meld me hier ook maar eens, de eerste Sint/kerst lijstjes gaan opgesteld worden, maar ik loop nog een beetje vast voor mijn oudste dochter van 2.5.
Ze kan al best goed zelf spelen, is vooral gek op haar poppen/knuffels, doet er kleine rollenspelletjes mee etc, haar keukentje en snijfruit en haar ambulance en de bus van Little People. Duplo en de bouwblokken zijn iets minder favoriet. Kleien en stickers plakken vindt ze wel weer tof. Spelletjes (we hebben domino en lottino) wisselen.
Wie heeft er suggesties voor een leuk cadeau, wat bij bovenstaande interesse past? (of misschien juist helemaal niet) Er mag ook wel wat uitdaging bij zitten, ze is best pienter en pikt snel dingen op. Glitter, dat sleutelhuisje klinkt in ieder geval als een match
Waar heb je ‘m vandaan?
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:25
Ik heb hele leuke sinterklaas bekers besteld met hun namen erop. Was via Facebook een mevrouw die ze zelf maakt en ze zijn echt heel erg leuk! Doe er zelf nog wat pepernootjes in.
De eerste keer schoen zetten doe ik een wat groter cadeau. Wat weet ik trouwens nog niet maar qua bedrag tot 10 euro. En daarna echt kleinigheidjes. Mijn kinderen (3,2,1) zijn daar echt gek op,een sinterklaas lolly houder bijv of een autootje oid. Heb van de zeeman ook voor 75 cent zakjes met daarin een kleurboekje, krijtjes en wat stickers. Die gaan ook hun schoen in.
vrijdag 19 oktober 2018 om 21:42
Ons jongste meisje is 1,5 en is dol op alles met wielen. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren en een trein lijkt me wel leuk voor haar. Ik twijfel tussen een houten trein of een duplo trein. Iemand ervaring of tips wat het meest geschikt is? We hebben al wel aardig wat duplo.
En wat zijn de ervaringen met de toet toet garage, wordt daar veel mee gespeeld?
En wat zijn de ervaringen met de toet toet garage, wordt daar veel mee gespeeld?
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:01
hier zijn beide in huis en de duplo trein is veruit favoriet. Terwijl beide treintjes op batterijen werken, maar dat spreekt meer aan ofzo. ik weet het niet. Ook bij de oudere kinderen.JetSan schreef: ↑19-10-2018 21:42Ons jongste meisje is 1,5 en is dol op alles met wielen. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren en een trein lijkt me wel leuk voor haar. Ik twijfel tussen een houten trein of een duplo trein. Iemand ervaring of tips wat het meest geschikt is? We hebben al wel aardig wat duplo.
vrijdag 19 oktober 2018 om 22:56
Hier wordt zowel met Duplo trein als houten trein veel gespeeld 
Ik ben er zelf nog niet uit voor zoon voor sinterklaas: boek, tiptoi en dan nog iets van Lego en denk een pyjama.in schoen doosje Lego, Lego advent en een thomastrein denk ik. Voor jongste denk ik dat ze bij eerste keer schoen zetten slofjes krijgt (heeft ze nog nodig en momenteel geen schoenen.... dus vond het ideale oplossing dat sinterklaas schoenen neerzet) dan nog een keer sokken ofzo? En oball iets. Met pakjesavond beatbo kleine regenboog grimms en denk iets van kleding aangezien ze er zelf toch weinig van mee krijgt. En dan middelste die is over een maand ook nog jarig.... schoenkado’s heb ik (kalender, stiften met kleurboek, Lego) en voor sinterklaas een boek wil een pyjama en denk Sylvanian family auto aangezien ze veel speelt met het huis wat ze vorig jaar gehad heeft.... maar wat doe ik er bij en wat geef ik haar voor haar verjaardag?
Ik ben er zelf nog niet uit voor zoon voor sinterklaas: boek, tiptoi en dan nog iets van Lego en denk een pyjama.in schoen doosje Lego, Lego advent en een thomastrein denk ik. Voor jongste denk ik dat ze bij eerste keer schoen zetten slofjes krijgt (heeft ze nog nodig en momenteel geen schoenen.... dus vond het ideale oplossing dat sinterklaas schoenen neerzet) dan nog een keer sokken ofzo? En oball iets. Met pakjesavond beatbo kleine regenboog grimms en denk iets van kleding aangezien ze er zelf toch weinig van mee krijgt. En dan middelste die is over een maand ook nog jarig.... schoenkado’s heb ik (kalender, stiften met kleurboek, Lego) en voor sinterklaas een boek wil een pyjama en denk Sylvanian family auto aangezien ze veel speelt met het huis wat ze vorig jaar gehad heeft.... maar wat doe ik er bij en wat geef ik haar voor haar verjaardag?
vrijdag 19 oktober 2018 om 23:18
Mijn 3 kinderen hebben nooit naar de toettoet/zoefzoef/blubblub dingen omgekeken. Echt helemaal nooit, heel erg zonde want ze hadden er heel veel van gekregen.JetSan schreef: ↑19-10-2018 21:42Ons jongste meisje is 1,5 en is dol op alles met wielen. Ik ben me nu een beetje aan het oriënteren en een trein lijkt me wel leuk voor haar. Ik twijfel tussen een houten trein of een duplo trein. Iemand ervaring of tips wat het meest geschikt is? We hebben al wel aardig wat duplo.
En qua treinen vinden ze hier een houten trein het leukste, ze hebben nu alleen een klein baantje maar met kerst krijgen ze er een baan bij ( van de Lidl) . Duplo is hier sowieso geen succes dus een Duplo trein lijkt mij ook niks.
zaterdag 20 oktober 2018 om 00:02
zaterdag 20 oktober 2018 om 04:22
Leuk! Welke sets heb je verder besteld en hoe groot zijn de kralen in die sets? Ik heb er een paar op het oog die me leuk lijken voor mijn dochter, maar er staat niet bij hoe groot de kralen zijn. Ik zoek kralen van rond de 1-1,5 cm, iets tussen de heel grote 'starterskralen' en de heel kleine priegelkraaltjes in.SallySpectra* schreef: ↑20-10-2018 00:02Ik heb bij lobbes wat kralensets besteld om een armband te maken. Deze onder andere
![]()
zaterdag 20 oktober 2018 om 06:32
Het blijft een gok wat je moet kopen voor je kind. Hier hebben ze houten en Duplo trein beide hebben ze mee gespeeld, maar voornamelijk als wij iets meer hadden gelegd. Terwijl bij de toet toet auto of dieren ze wel zelf banen legde. Wat wel leuk was bij de houte baan was de bestuurbare trein van de lidl. De jongste vond dat echt heel erg leuk met 2,5. Hij kan dan ook alleen voor en achteruit.
Ik heb genoeg schoenkado’s op het moment wat er in de schoen komt weet ik nog niet precies. Echter de kado’s voor pakjesavond vind ik dit jaar erg lastig. Ik denk iets van lego, want er wordt op dit moment erg veel met Duplo gespeeld. Ze weten zelf ook niet zo goed wat ze moeten kiezen. Ze willen nog wel playmobil maar dat zie ik niet zitten. Ze hebben die dierentuin, politie bureau met veel extra, brandweer met extra wagens, boerderij, ijssalon en prinsessenkasteel met extra. Dit neemt al genoeg ruimte in. Er staat daarnaast ook nog playmobil van hun vader op zolder.
Ik heb genoeg schoenkado’s op het moment wat er in de schoen komt weet ik nog niet precies. Echter de kado’s voor pakjesavond vind ik dit jaar erg lastig. Ik denk iets van lego, want er wordt op dit moment erg veel met Duplo gespeeld. Ze weten zelf ook niet zo goed wat ze moeten kiezen. Ze willen nog wel playmobil maar dat zie ik niet zitten. Ze hebben die dierentuin, politie bureau met veel extra, brandweer met extra wagens, boerderij, ijssalon en prinsessenkasteel met extra. Dit neemt al genoeg ruimte in. Er staat daarnaast ook nog playmobil van hun vader op zolder.
zaterdag 20 oktober 2018 om 06:43
Voor in de schoen heb ik 2x een my little pony en ze krijgt nog een setje auto's. Voor sinterklaas:
- mijn eerste boomgaard
- kroko loco
- meeneemhuis van playmobil
- denk nog theesetje erbij
Voor kerst:
- strijkkralen xxl
- magnetisch bouwspeelgoed
- kinderbijbel
Voor verjaardag (begin januari)
- step
- my little pony kasteel
En dan nog iets bedenken voor de familie
Heb nog 2 spellen liggen, kijlen wanneer ik die ga geven.
- mijn eerste boomgaard
- kroko loco
- meeneemhuis van playmobil
- denk nog theesetje erbij
Voor kerst:
- strijkkralen xxl
- magnetisch bouwspeelgoed
- kinderbijbel
Voor verjaardag (begin januari)
- step
- my little pony kasteel
En dan nog iets bedenken voor de familie
Heb nog 2 spellen liggen, kijlen wanneer ik die ga geven.
zaterdag 20 oktober 2018 om 13:40
Mijn jongste begon met 3 jaar wel met Lego. Lego juniors is leuk, dat is ook wat makkelijker te bouwen.YellowLemonTree schreef: ↑20-10-2018 13:25Met welke leeftijd zouden jullie aan Lego beginnen? De oudste is pas 3 maar heeft het al dagen over bepaalde lego sets die hij gezien heeft en graag wil hebben... Ik was niks van plan nog met lego maar raak nu aan het twijfelen. Is het met 3 al echt leuk?
zaterdag 20 oktober 2018 om 14:15
Oudste had zijn eerste Lego-set met 3,5 jaar, zo'n Juniors-set, en dat ging boven verwachting goed. Hij heeft hem vrijwel zonder hulp in elkaar gezet! Echter grotere sets en niet-Juniors-sets waren toen nog wel moeilijk. En als er met spelen iets uit elkaar viel was het gauw frustratie omdat hij het niet goed zelf meer in elkaar kreeg. Maar toch met veel plezier al mee gespeeld hoor, alleen af en toe even hulp nodig. En hij was zo ontzettend trots dat hij grote-jongens-Lego had.
Nou is dit wel een echte bouwer, hij maakte op die leeftijd ook al vanalles leuks zelfbedachts van Baufix bijvoorbeeld. Mijn jongste is nog niet zo groot dus met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik verwacht dat hij later gaat zijn met Lego. Minder geduld, minder stilzitterig. Meer van het grof geweld dan van het priegelprutsen. Geen bouwer maar een bomenklimmer voorspel ik.
Dus kijk naar je kind. Houdt hij/zij van bouwen en heeft hij/zij redelijk ruimtelijk inzicht en concentratie? Lekker aan de Lego!
Nou is dit wel een echte bouwer, hij maakte op die leeftijd ook al vanalles leuks zelfbedachts van Baufix bijvoorbeeld. Mijn jongste is nog niet zo groot dus met zekerheid kan ik het niet zeggen, maar ik verwacht dat hij later gaat zijn met Lego. Minder geduld, minder stilzitterig. Meer van het grof geweld dan van het priegelprutsen. Geen bouwer maar een bomenklimmer voorspel ik.
Dus kijk naar je kind. Houdt hij/zij van bouwen en heeft hij/zij redelijk ruimtelijk inzicht en concentratie? Lekker aan de Lego!