Collega doet zo bot
woensdag 21 november 2018 om 20:58
Oh nou ja, dan had je erbij moeten zijn waarschijnlijk. Vervelend dat je je zo voelt, maar dit stelt echt niets voor en slaat ook niet op jou. En anders is het een chagrijnenige gek waar je je niets van aan hoeft te trekken. Weer een zorg minder.Milavila schreef: ↑21-11-2018 20:43Toen hij zichzelf vermanend toe sprak (omdat hij het bekertje op de tafel van mn collega had gezet) wilde ik hem een beetje sussen door met een glimlach te zeggen dat het niets uitmaakte. Toen riep hij opeens: ja maakt wel uit!! Ik zou het ook niet leuk vinden als mensen hun shit bij mij achterlaten.
Ik schrok van zijn toon en taalgebruik en hoe hij opeens wegliep en al pratend wegliep. Ik kon niet eens meer iets zeggen..door hoe hij het gesprek afkapte. Het kwam onverwachts aan zijn reactie
woensdag 21 november 2018 om 20:58
woensdag 21 november 2018 om 20:59
Ik zou zeggen een wisselwerking. Sommige mensen kunnen erg bot overkomen of ineens zich anders voordoen dan ze zijn. En misschien dat TO het zich iets te persoonlijk aantrok, op sommige dagen kan je meer hebben dan op andere
woensdag 21 november 2018 om 20:59
Dat kan natuurlijk, ligt aan de manier waarop je het zegt, maar ik denk dat de meeste mensen iets zouden zeggen als: "joh, maakt niet uit". Het ging ten slotte maar om een beker. Als ik een euro kreeg voor elke beker die mensen per ongeluk op mijn bureau lieten staan (of pennen ook zo iets) dan kon ik een keer extra op vakantie.
Ik vind die collega met z'n reactie dat het wel erg was, nogal idioot, maar zou er zelf verder mijn schouders over ophalen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 21 november 2018 om 21:00
Nou ik begrijp uit TO's post dat hij boos deed tegen haar, niet zichzelf. Als het ware om haar streng toe te spreken dat zij ook een slechte moraal heeft wanneer ze dit zomaar door de beugel liet gaan.
Maar zoals ik de OP lees, reageerde hij geirriteerd vanwege zijn eigen slordigheid, hij deed helemaal niet bot naar haar.
Zowel TO als de collega waren ongesteld, zo iets?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
.Het-groepje schreef: ↑21-11-2018 20:50Het klinkt alsof hij je wil 'opvoeden' en assertiever maken.
Ik heb ook van dat soort collega's gehad die aan mij wilden uitleggen wat ik wel en niet erg zou moeten vinden.
Soms had ik er ook wel wat aan.
anoniem_378624 wijzigde dit bericht op 22-11-2018 20:23
17.34% gewijzigd
woensdag 21 november 2018 om 21:01
Weten wij veel hoe hij het zei en hoe vaak TO al heeft lopen mieren. Als het dezelfde is als et vorige topic best wel wat is mijn aanname.tonkje schreef: ↑21-11-2018 20:59Dat kan natuurlijk, ligt aan de manier waarop je het zegt, maar ik denk dat de meeste mensen iets zouden zeggen als: "joh, maakt niet uit". Het ging ten slotte maar om een beker. Als ik een euro kreeg voor elke beker die mensen per ongeluk op mijn bureau lieten staan (of pennen ook zo iets) dan kon ik een keer extra op vakantie.
Ik vind die collega met z'n reactie dat het wel erg was, nogal idioot, maar zou er zelf verder mijn schouders over ophalen.
Daarbij, als ik bezig ben heb ik geen zin in het gezemel van anderen. Je kan een kort antwoord krijgen en de groeten.
woensdag 21 november 2018 om 21:01
woensdag 21 november 2018 om 21:03
Dan is hij je energie niet waard! Je moet maar zo denken: het is je collega. Je hoeft geen vrienden te zijn. En als hij jou lijkt te vermijden terwijl jij gewoon aardig blijft is het zijn verlies.Milavila schreef: ↑21-11-2018 20:57Dankjewel elisa. Jouw berichtje doet me goed. Ik zei het op een glimlachende manier om hem dat goede gevoel te geven. Dit kon hij niet waarderen. Ik ben zelf btje rommelkont dus het maakt me geen zak uit als er een beker te veel ergens staat...ik neem het wel mee als ik wegga.
Mijn gevoel bij hem was al behoorlijk aan de negatieve kant gezakt. Ik kreeg al de indruk dat hij mij op de 1 of andere manier aan het mijden was. Door hoe ik ben of zelfs mijn rommel op tafel die hij niks vindt...bedenk ik me nu. Geen idee. Ik wist niet dat mensen je zo snel konden afschrijven...
Ik zou me gewoon aardig blijven gedragen en mijn best doen op mijn werk. Hebben ze geen reden om je niet te mogen.
Ligt het in elk geval niet aan jouw inzet!
woensdag 21 november 2018 om 21:03
Heb jij soms je zooi op zijn bureau laten liggen en is dit zijn passief-agressieve manier om duidelijk te maken dat hij dat niet op prijs stelt?
Als ik ergens een bekertje liet staan zou ik t waarschijnlijk vergeten en dan ruimt m’n collega t waarschijnlijk op zonder daar een drama te maken, of ik loop even terug en gooi t in de prullenbak. Ik zou in ieder geval geen grootse verontschuldigingen gaan maken.
Als ik ergens een bekertje liet staan zou ik t waarschijnlijk vergeten en dan ruimt m’n collega t waarschijnlijk op zonder daar een drama te maken, of ik loop even terug en gooi t in de prullenbak. Ik zou in ieder geval geen grootse verontschuldigingen gaan maken.
Hello, can you hear me?
woensdag 21 november 2018 om 21:04
Dit inderdaad. Hij kwam behoorlijk dominerend en bijna betuttelend over alsof ik zojuist iets slechts had gezegdSimpeleZiel schreef: ↑21-11-2018 21:00Nou ik begrijp uit TO's post dat hij boos deed tegen haar, niet zichzelf. Als het ware om haar streng toe te spreken dat zij ook een slechte moraal heeft wanneer ze dit zomaar door de beugel liet gaan.
woensdag 21 november 2018 om 21:07
Het gaat toch om de manier waarop iemand iets zegt? Een ander zegt misschien iets terug, maar TO is gevoelig, dat kan. Dat maakt haar nog niet schuldig in deze situatie. Ja ze kan zich minder aantrekken wat andere mensen vinden en zeggen. Maar je hebt nou eenmaal mensen die stress of emoties op een ander afreageren. TO is het tegenovergestelde daarvan. Beide niet gezond. Maar als iemand mij zo'n toon aanslaat ,terwijl ik alleen maar aangeef dat collega zelf ook maar een mens is, en het echt niet uit maakt als je zoiets kleins vergeet. Nou dan mag je van mij echt oprotten hoor, en snel. Aan mij heb je dan echt een verkeerde. TO gaat huilen achteraf en slaat dicht. Tja. Daar kan ze iets aan doen. Maar wat heeft ze precies aan jouw klote opmerkingen? Echt geweldig advies geef je weer.