Dreumes topic III

08-09-2018 22:05 2957 berichten
:cheer2: Deel 3!

Je kind is 1 jaar oud geworden en sinds enige tijd gebeuren er allemaal zaken waarvan je van de ene verbazing in de andere valt. Brabbelen, kruipen, slopen, lopen.. :biggrin:

Hier kan je je verhalen en vragen kwijt. Bijvoorbeeld over:

- Eten
- Kleding
- Speelgoed
- Slapen
- Vervoer
- Uitstapjes

Laten we wel onthouden dat elke dreumes zich anders ontwikkeld. Van alle zaken die ze zich eigen maken kunnen ze er maar één per keer afhandelen ;) Dus als jou kleine nog niet loopt maak je dan niet druk :winkie:

En geniet er van, zo ver het kan. Dat jaar is zo voorbij :-*

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wij hopen met O&N nog met zijn drietjes te zijn en zullen het heel rustig vieren met alcoholvrije champagne en een paar sterretjes ofzo.. Haha, als we het überhaupt trekken tot 24:00.. Dochter gaat sowieso gewoon op de normale tijd naar bed.
-Dudette- schreef:
10-12-2018 09:13
Wij hopen met O&N nog met zijn drietjes te zijn en zullen het heel rustig vieren met alcoholvrije champagne en een paar sterretjes ofzo.. Haha, als we het überhaupt trekken tot 24:00.. Dochter gaat sowieso gewoon op de normale tijd naar bed.
Haha dit inderdaad ook. Licht gaat hier meestal rond half 10 uit :yawnee:
anoniem_644100e7ddd82 wijzigde dit bericht op 10-12-2018 09:16
Reden: Typo
0.50% gewijzigd
Ja Oud en Nieuw......Ik kan wel laat naar bed gaan maar om 6 uur is er weer een menselijke wekker natuurlijk:-)

Anyway: vrouw is al 2 weken snotterig en hoesterig en omdat Otis zo is afgevallen heeft hij weer 1 nachtvoeding tussen 3 en 4 uur. Die heb ik dus de afgelopen 2 weken gedaan....maar ik begin daar wel moe van te worden zeg.....(of mag ik niet klagen omdat hij dan nog steeds om 18.15 gaat slapen en tussen 6 en 7 wakker wordt?).
Wp ik word er al moe van als ik 2x pn een speentje moet geven. Onderbroken nachten zijn gewoon zwaar. Komt Otis wel weer aan?
Teckeltje88 schreef:
10-12-2018 09:48
Wp ik word er al moe van als ik 2x pn een speentje moet geven. Onderbroken nachten zijn gewoon zwaar. Komt Otis wel weer aan?
Dank u voor deze bevestiging.

We moeten volgende week bij CB zijn dus dan gaan we weer wegen. Jammere is dat hij zo dun is dat als hij ziek is dat hij dan snel afvalt en dan nog dunner wordt. Hiervoor heeft hij maandenlang doorgeslapen van 6 tot 6. Das ook helemaal niet gek:-)
Oh breek me de bek niet open over dat doorslapen. Zoon vanaf een week of 6 een voorbeeldige slaper, met uitzonderingen als er tandjes kwamen of hij echt ziek was. Hij heeft al een aantal weken flinke verlatingsangst en dat komt nu ook ‘s nachts op. Al drie nachten tussen 01.00 en 04.00 wakker. Toen ik vannacht zijn kamertje op liep begon hij hardop te lachen. U begrijpt; Ik had ‘m wel wat kunnen doen. Iemand nog tips?
lola-lily schreef:
10-12-2018 10:08
Oh breek me de bek niet open over dat doorslapen. Zoon vanaf een week of 6 een voorbeeldige slaper, met uitzonderingen als er tandjes kwamen of hij echt ziek was. Hij heeft al een aantal weken flinke verlatingsangst en dat komt nu ook ‘s nachts op. Al drie nachten tussen 01.00 en 04.00 wakker. Toen ik vannacht zijn kamertje op liep begon hij hardop te lachen. U begrijpt; Ik had ‘m wel wat kunnen doen. Iemand nog tips?
Geen enkele tip want ik zou het bij god ook niet weten. Ik denk wel dat ik god op mijn blote knietjes dankbaar ben dat ik otis op bed leg om 18.15 en hij gaat slapen. Wordt alleen wakker voor een fles en klaar. Dan is alleen de vraag hoe laat wordt ie wakker.
Lola-lily wij hebben nu gem. 1x pw. dat hij wakker wordt en ontroostbaar huilt. Enige wat helpt is in z'n kamer erbij blijven tot hij slaapt. Eerst bij z'n bedje, hand op rug. Dan hand weg. Dan wat meer afstand. Steeds meer afstand. En dan als ie slaapt wegsluipen. En hopen dat ie niet weer wakker wordt. Wij hebben een bank in z'n kamertje staan. Die stond eerst beneden en is de bedoeling dat die naar de garage gaat als die af is (wordt nu gebouwd ) maar geloof dat die nog maar even blijft staan. Is wel prettig dat we daar zelf kunnen gaan zitten onder een dekentje...
Pff ja teckeltje, daar wil ik eigenlijk niet aan beginnen, want hij is ‘pas’ een paar nachten aan het spoken en wil een beetje voorkomen dat hij daar aan gewend raakt. Bij het naar bed gaan ‘s avonds slaapt ie wel prima in. ‘S middags meestal ook, alleen nu is het al 3 kwartier bal.
Ik wilde dat ook niet maar we zijn nu een half uur/3 kwartier zoet en als we steeds weglopen toch wle uur of 3 krijsen, overgeven etc. Ik kies eieren voor m'n geld. Ik denk dat hij dan een nachtmerrie oid heeft gehad en dan dusdanig in paniek dat hij ons echt nodig heeft. We hebben het nu 3 x gehad dat 't zo was. Eerste keer steeds weglopen etc. Na 5 min weer terug. Duurde dus van 1 tot 4. Tweede keer naast ledikant gezeten en daarna weg toen die sliep. 3 kwartier. Derde keer op de bank gezeten; half uur.

Maar als je zoontje nu ook moeite heeft met 't middag slaapje, is er dan niet iets? Pijn, tanden, kiezen, ziek?
Hier helpt het aandoen van de projector alweer een poosje.
Met wegleggen was het krijsen. Door schade en schande ontdekt dat het aandoen van haar nijlpaard het krijspartijtje voorkomt. Hij vreet batterijen maar brengt zo veel meer rust. Man was er eerst niet van, was maar onzin. Dus bij hem was drama. En ik kon ze stil wegleggen.

Met oud en nieuw zijn wij thuis of bij buren. Dochter gaat gewoon in d'r eigen bedje. Hebben camera op telefoon dus kan overal haar in de gaten houden.
Westerpaviljoen schreef:
10-12-2018 09:33
Anyway: vrouw is al 2 weken snotterig en hoesterig en omdat Otis zo is afgevallen heeft hij weer 1 nachtvoeding tussen 3 en 4 uur. Die heb ik dus de afgelopen 2 weken gedaan....maar ik begin daar wel moe van te worden zeg.....(of mag ik niet klagen omdat hij dan nog steeds om 18.15 gaat slapen en tussen 6 en 7 wakker wordt?).
Het is maar wat je gewend bent. Ik zou zeer blij zijn met zulke nachten.

Maar ik ben dan ook al blij bij 3 uur slaap aan een stuk en uur of 6 per nacht momenteel.
1-Aapje schreef:
10-12-2018 13:13
Het is maar wat je gewend bent. Ik zou zeer blij zijn met zulke nachten.

Maar ik ben dan ook al blij bij 3 uur slaap aan een stuk en uur of 6 per nacht momenteel.
dank u....
Hier was dreumes wakker van 2 tot 4.30 vannacht....gewoon zomaar, beetje kletsen, beetje kroelen. Hup terug naar eigen bed.....krijsen!!! En dan niet een beetje krijsen, maar vol gas.
Ik heb persoonlijk liever dat hij wakker is voor honger/ziek/kiezen/gedroomd, welke aanwijsbare reden dan ook, maar dit vind ik mega irritant. Hij maakt kleuter ook wakker dan, dus ik zit dan met 2 'gezellig wakkere kletsende' kinderen midden in de nacht. Ik vind dat dus niet gezellig, als enige.
De nachten dat ik echt heb doorgeslapen de afgelopen 16.5maand zijn op 2 handen te tellen :) Maar omdat we naast elkaar slapen is het erg makkelijk om weer verder te slapen.

Behalve vannacht. Er is 2 keer over me heen gespuugd. Dat is wel jammer. Vandaag thuis met een frummeltje met koorts en nare hoest.

Handige tip: probeer een kind niet om te draaien tijdens het spugen zodat ze op de handdoek die klaarligt kan spugen. Dat verergert de zaak enorm. Ew.

Kerstboom ga ik wel doen, maar ik zit nog in de restjes verhuizing van oma, en kan geen doos meer zien of in-uit pakken dus heb er geen zin in nog.

En Duizend Hoera voor vandaag-besteld-morgen-in-huis-en-meteen-op-zolder-neergezet-internetaankopen. De wasmachine had het begeven. En ik gebruik wasbare luiers. Ik zal u vertellen. Dat is niet chill.

Beterschap voor de andere dreumissen en papas en mamas!
-Dudette- schreef:
10-12-2018 09:13
Man zei ook al van we zien wel tot hoe laat we het volhouden :geek:
Beterschap voor Rosetje!

Gelukkig kan niet ik niet echt mee praten over slapeloze nachten, zelf toen zoon ziek was vorige week sliep hij door. Onze 'slechte' nachten zijn als zoon om 5 uur bijvoorbeeld al wakker is... Ik mag in mn handjes klappen dat zoon zo goed slaapt. Lijkt hij qua slapen toch op zijn mama ;)
Hopelijk slapen de kleintjes binnenkort allemaal (weer) door.
Het is ook bizar hoe snel doorslapen ´went´.. De eerste maanden ben je zo een paar keer per nacht bezig en is het allemaal wel te doen. Maar als ze eenmaal beginnen met doorslapen en dan weer een tijdje besluiten dat niet te doen… o_o Oef!

Sterkte allemaal..
Het (lange) wachten is beloond! Hij stond op en liep weg! Na bijna 20 maanden kruipen. In mijn hoofd slaapt hij daarom slecht. Iedereen die anders beweerd wordt vakkundig genegeerd 😆
Wat leuk Lola lily!!!

En inderdaad eerste 6 maand trok ik 't prima er uit 's nachts. Maar sinds we gewend zijn aan doorslapen is een nachtje heibel al meteen einde vd wereld... Zwangerschap helpt daarbij niet vind ik. Merk echt dat ik meer slaap nodig heb dan normaal. Kan natuurlijk ook minder sloten koffie drinken, dat helpt ook niet :frusty:

Beterschap voor rozetje! En sterkte voor jou. Ik vind kots ergste wat er is (zelf een lichte fobie voor overgeven en kots geur en geluiden trek ik slecht, want zet aan tot misselijkheid.)
En fijn dat die meteen bezorgd werd. Heb je mazzel. Ik heb 2 weken mogen wachten op m'n bestelling. Deels omdat de webshop overvraagd werd en andere deel was dat DHL overvraagd werd en vervolgens m'n pakket zo hard had laten donderen dat de autostoel gebroken was. I shit you not. Ik was stomverbaasd. Wat hebben ze daarmee gedaan dat die stuk was. Die moet toch een auto ongeluk overleven (soort van dan)....

En funnymiss wat jij zegt over wakker worden snachts helemaal mee eens. Dat onduidelijke waarom is hij nu wakker en als ik er ben alles koek en ei maar als ik weg loop drama gedoe vind ik maar irritant.
Gisteravond is na een hele snelle en goede bevalling onze zoon geboren! Vandaag heeft Elsa kennis gemaakt en ze moet nog enorm wennen, weet zich niet goed een houding te geven en negeert hem dus maar het meeste van de tijd.

Ik kom later weer mee schrijven.
Gefeliciteerd Envelop! :heart:
Envelop gefeliciteerd! Fijn dat alles goed is gegaan. En met elsa komt vast wel. Geniet van je baby :heart:

@logeren, man is de meer bezorgde van ons twee. Oma doet het meer dan prima met zoon maar man vindt nieuwe dingen met zoon uit handen geven altijd spannend

@doorslapen, dat went idd heel snel. Na een jaar slaapt zoon nu meestal door. Wat een zaligheid. Zo'n verlatingsangst periode hebben wij ook gehad. Ik heb er aan toe gegeven en we sliepen samen als het niet ging. Duurde 2 weken.

Hier al 2 avonden een kind dat amper wil eten s avonds. Ik maak me er maar niet te druk om.
Van harte envelop! :cheer2:
Gefeliciteerd Envelop en leuk dat je t komt melden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven