Te laat op het werk?
donderdag 20 december 2018 om 21:08
Wat moet ik uitleggen. Ik denk dat collegas ook niks hebben gezegd. Ik begin gewoon volgende week met werken officieel. Het gaat meer om het feit dat het er zo slecht uitziet. Straks vertrouwen ze mij niet meergizzmo-returns schreef: ↑20-12-2018 21:04Ga er dan zo snel mogelijk met je leidinggevende in gesprek en leg het uit.
donderdag 20 december 2018 om 21:11
Ik zou dit 2 x te laat komen dus wel melden aan mijn manager over iemand die nog moet beginnen met werken....ViataFlowee schreef: ↑20-12-2018 21:08Wat moet ik uitleggen. Ik denk dat collegas ook niks hebben gezegd. Ik begin gewoon volgende week met werken officieel. Het gaat meer om het feit dat het er zo slecht uitziet. Straks vertrouwen ze mij niet meer
donderdag 20 december 2018 om 21:14
Ja, nou bedankt voor de positiviteit!gizzmo-returns schreef: ↑20-12-2018 21:11Ik zou dit 2 x te laat komen dus wel melden aan mijn manager over iemand die nog moet beginnen met werken....
donderdag 20 december 2018 om 21:17
Tja
donderdag 20 december 2018 om 21:28
Bij ons zou dat zeker in de evaluatie aan de orde komen. 1x kan gebeuren maar 2x wekt toch de indruk dat iemand niet betrouwbaar is in het nakomen v afspraken. Langer blijven is dan wel het minste wat je kunt doen.gizzmo-returns schreef: ↑20-12-2018 21:11Ik zou dit 2 x te laat komen dus wel melden aan mijn manager over iemand die nog moet beginnen met werken....
donderdag 20 december 2018 om 21:47
Ja precies ja. Ik zit weer in de shit dus. Kan net zo goed zoeken naar een nieuwe baanieneminnie schreef: ↑20-12-2018 21:28Bij ons zou dat zeker in de evaluatie aan de orde komen. 1x kan gebeuren maar 2x wekt toch de indruk dat iemand niet betrouwbaar is in het nakomen v afspraken. Langer blijven is dan wel het minste wat je kunt doen.
donderdag 20 december 2018 om 21:55
Ik ga ook met de trein naar mijn werk. Na maanden op tijd komen ben ik afgelopen week ook twee keer te laat geweest. En s avonds was het nog later met defecte trein, suïcide enz. Gewoon een pechweek. Kan gebeuren, ook in je proeftijd. Informeer je collega's of leidinggevende direct zodra je weet dat je te laat komt. En vertrek een trein eerder als je een afspraak hebt. Meer kan je niet doen.
donderdag 20 december 2018 om 22:28
Neen.
donderdag 20 december 2018 om 22:36
Ge-wel-dig..... Wil je nou een taart,???
Ik werk ook zo ongeveer vanaf 1989 en ben vast wel eens te laat op m'n werk gekomen, soms gebeurt dat nou wel eens door externe factoren. En er is niemand dood van gegaan.
donderdag 20 december 2018 om 22:41
ughh het gaat gewoon om de eerste indruk...Team Amsterdam heeft al een indruk van mij. Verschrikkelijk. Wil gewoon bijna stoppen.thistle schreef: ↑20-12-2018 21:55Ik ga ook met de trein naar mijn werk. Na maanden op tijd komen ben ik afgelopen week ook twee keer te laat geweest. En s avonds was het nog later met defecte trein, suïcide enz. Gewoon een pechweek. Kan gebeuren, ook in je proeftijd. Informeer je collega's of leidinggevende direct zodra je weet dat je te laat komt. En vertrek een trein eerder als je een afspraak hebt. Meer kan je niet doen.
donderdag 20 december 2018 om 22:58
donderdag 20 december 2018 om 23:00
Hoe kun je nou nog nooit te laat zijn geweest? Nooit een lekke band gehad? Nooit een kapotte accu? Dat de bus volzat en niet stopte? Dat het zo ijzelde dat je de straat niet uit kon komen?
Ik had een paar weken terug nog een lekke fietsband. Best lastig, als je nog 7km te gaan hebt (ik was net niet op de helft). En helaas heeft een leverancier 20 min op me moeten wachten en zijn er vast ook wel klanten geweest die op zaterdagochtend voor een dichte deur stonden. De wereld verging niet.
That said, vind ik 2x te laat komen in een week wel veel. Maar volgens mij had je pech TO. Ik begrijp alleen echt niet waarom je zo’n enorm takke-eind zou willen reizen voor een baan..
Ik had een paar weken terug nog een lekke fietsband. Best lastig, als je nog 7km te gaan hebt (ik was net niet op de helft). En helaas heeft een leverancier 20 min op me moeten wachten en zijn er vast ook wel klanten geweest die op zaterdagochtend voor een dichte deur stonden. De wereld verging niet.
That said, vind ik 2x te laat komen in een week wel veel. Maar volgens mij had je pech TO. Ik begrijp alleen echt niet waarom je zo’n enorm takke-eind zou willen reizen voor een baan..
donderdag 20 december 2018 om 23:08
Goed salaris, leuke stadthee_leutje101 schreef: ↑20-12-2018 23:00Hoe kun je nou nog nooit te laat zijn geweest? Nooit een lekke band gehad? Nooit een kapotte accu? Dat de bus volzat en niet stopte? Dat het zo ijzelde dat je de straat niet uit kon komen?
donderdag 20 december 2018 om 23:08
Goed salaris, leuke stadthee_leutje101 schreef: ↑20-12-2018 23:00Hoe kun je nou nog nooit te laat zijn geweest? Nooit een lekke band gehad? Nooit een kapotte accu? Dat de bus volzat en niet stopte? Dat het zo ijzelde dat je de straat niet uit kon komen?
donderdag 20 december 2018 om 23:15
Ga naar je manager
Zeg dat je het heel vervelend vindt dat je 2 keer te laat bent gekomen
Dat je begrijpt dat dit bijzonder ongewenst is
Zeg dat je zoekt naar manieren waarop dit in de toekomst niet of in elk geval zelden meer zal gebeuren
Leg duidelijk uit hoe lang je onderweg bent en hoeveel reservetijd je nu al neemt
Ik denk wel dat je er over na moet denken hoe lang je dit wil doen. Als je namelijk kijkt hoeveel uren je aan het reizen bent, is de vraag of dat salaris voor die 20 uren extra reistijd per week wel de moeite waard is. Kijk maar eens hoe je uurtarief er dan echt uitziet. Je zou net zo makkelijk dichtbij huis kunnen werken en er een parttime baan bij nemen. Heb je ook hoger loon tegen dezelfde uren.
Zeg dat je zoekt naar manieren waarop dit in de toekomst niet of in elk geval zelden meer zal gebeuren
Leg duidelijk uit hoe lang je onderweg bent en hoeveel reservetijd je nu al neemt
Ik denk wel dat je er over na moet denken hoe lang je dit wil doen. Als je namelijk kijkt hoeveel uren je aan het reizen bent, is de vraag of dat salaris voor die 20 uren extra reistijd per week wel de moeite waard is. Kijk maar eens hoe je uurtarief er dan echt uitziet. Je zou net zo makkelijk dichtbij huis kunnen werken en er een parttime baan bij nemen. Heb je ook hoger loon tegen dezelfde uren.
donderdag 20 december 2018 om 23:17
Ik krijg mijn reiskosten vergoed.Roodhaarr schreef: ↑20-12-2018 23:15Ga naar je manager
donderdag 20 december 2018 om 23:28
Nou dat heeft lang geduurd
donderdag 20 december 2018 om 23:30
Ik heb het niet over je reiskosten. Die zijn misschien 300 euro per maand.
Ik heb het over je reisuren. Als jij 4 uur per dag aan het reizen bent, dan had je ook 4 uur ergens kunnen werken. 20 uur per week je tijd doorbrengen in het OV zijn 20 uren die je geen andere dingen kunt doen.
Stel dat je een uurloon hebt van 20 euro, dan is dat een bruto bedrag van 1600 euro per maand.
Of bedoel je wel dat je reisuren betaald worden? Dus dat reisuren werktijd zijn?
donderdag 20 december 2018 om 23:37