Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen 2019

07-01-2019 09:33 395 berichten
Hoi iedereen,

Al eerder heb ik meegeschreven in een topic hier om af te vallen. Door niet op te letten zit er nu weer wat extra kg's aan die ik met wat een aantal extra kg graag kwijt wil. Maar motivatie is welkom en dacht ik ik open een nieuw topic want misschien zijn er wel anderen die mee willen schrijven.

Mijn doel hiervoor is gezonder eten en meer bewegen.

Succes allemaal.

Liefs Woeffie.
[tr/][
NaamLengteStart gewichtStreefgewichtWeek +-Totaal
Woeffie1,70m93,4kg80kg92,9kg0,5kg
Chrome1,68m62,7kg58kg62,3kg0,4kg
Lovetodance1,73m95,5kg85kg90,2kg5,3kg
Niesjuh1,66m75,5kg68kg77,4kg
Judith1,69m71,5kg65kg69,7kg1,8kg
RodeTandenborstel1,77m91kg80kg90,0kg1kg
TeAmoKiwi1,65m67kg60kg60kg?0kg
Neilra1,69m72kg65kg72,2kg?0kg
Madeliefje19951,69m91kg80kg89,5kg1,5kg
Muzje1,72m76,5kg68kg74,8kg1,7kg

Graag elke maandag je gewicht vetgedrukt doorgeven in het topic zodat ik de tabel up to date kan houden. Mocht je je gewicht tijdelijk niet kunnen doorgeven laat het dan even weten zodat je wel in de tabel blijft staan.
anoniem_63db7a6657e9a wijzigde dit bericht op 26-03-2019 08:48
66.62% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag meedoen !
Vroeger altijd heel slank geweest tot zelfs mager maar dat was in een vorig leven geloof ik.
Nu komt er steeds een beetje bij ieder jaar. Afgelopen 1,5 jaar door omstandigheden mijn werk accuut neer moete leggen ( liep ik veel) en door emoties alles veel te veel laten gaan. Maar de knop moet om. Ben wel altijd blijven dansen ( wel minder dan voorheen nu 3,5 uur per week) . Heb mezelf ingeschreven bij sportschool ( fitness is niet mijn ding maar man gaat mee en groepslessen vind ik wel leuk) krijg daar ook begeleding in Afvalprocess dmv sporten.

Mijn cijfers hierdoorgeven is wel een dingetje hoor , volgens mij sta ik dan wel op nr 1 qua gewicht o_o

Lengte 1.73
Gewicht : 95,5 ( 2 januari)
Leeftijd 48 ( en zwaar in de overgang al 8 jaar )

Eerste doel -10 kg

Mijn uiteindelijke doel een gezond BMI
Veel bonen, linzen, rauwe spinazie etc eten, dan kan je zo weer naar de wc :-D
Welkom! Ik heb jullie in de tabel gezet.

@love2to ik snap dat het eng is om het door te geven. Maar gelukkig is zo'n forum redelijk anoniem.

Ondanks het weer ga ik zo lopend naar het dorp. Heb ik meteen wat beweging vandaag.
Zoë26 schreef:
08-01-2019 10:49
Boannan herken dat wel dat het onder de 30 makkelijker ging ja.

Ik woog altijd 75 kg, maar als ik nu die foto's zie was ik toen ook best flink. Terwijl in mijn h9ofd ik daar weer heen moet. Ik draag nu een goede 44 en wil daar echt vanaf. Terwijl ik koet zeggen dat ik met deze maat wel overal slaaf. Ik heb echt stevige benen en billen en draag nu op mijn zwaarst een 46 broek :-$

Ik zit nu aan de thee met een rijstewafel! Het enige wat ik in de gaten moet houden zijn mijn darmen die gaan van lijnen altijd zo over de emmer, ik heb nog geen oplossing daarvoor gevonden... iemand tips?
Ik vind maten van kleding altijd een vreemd iets. Ondanks gewicht heb ik altijd broeken in jeansmaat 32. Misschien merk verschillend maar verbaas mij er wel altijd over.
Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben vanaf oktober in contact met een personal sport- en voedingscoach en ben afgelopen maandag officieel begonnen (via Ruggengraat). Geen dieet dus, maar bewustwording van een bepaalde levensstijl. Ik heb deze coach het komende half jaar. Doel is; afvallen en fitter worden. Vooral belangrijk; zonder jojo effect, want met alle diëten in het verleden heb ik flink ge-jojot tussen +10kg en -10kg.

Ik weeg 86 kg, ben 1,78 m lang en mijn uiteindelijke streefgewicht is 72 kg (mede bepaald door coach).
Woeffie is ook zo. Las laatst iemand die woog 93 was 1.68 en paste in maat 42... kennis van mij is erg mager maar net als mij vrij lang en breed gebouwd en heeft voor heupen en schouders, dus botstructuur, ook 42 nodig. Zegt op zich ook niet veel. Schaam me er tegenover andere wel voor.
@woeffie dank je wel voor het toevoegen.

@ Zoë26 heb al jaren last van darmen. Sinds 1,5 zo erg dat ik medicatie moest gaan gebruiken. Op vakantie was het helemaal erg zoveel last had ik dan.
Heb maand o f twee geleden ergens gelezen dat gebruik van zoetstof negatieve invloed kan hebben op je darmen. Ben toen gestopt met gebruik zoetjes en neem zo mogelijk producten waar dat niet inzit. Nu na 2 maanden kan ik zeggen dat mijn medicijn gebruik van 1 a 2 x daags teruggegaan is naar 1 of hooguit 2 x per week.
Wie weet kan jij hier ook iets mee ?
love2dance wijzigde dit bericht op 08-01-2019 15:05
Reden: Ipad toetsen werken niet mee....
1.47% gewijzigd
Love2 hoe kan ik dat herkennen dan waar dat inzit?
Ik heb echt zoveel gedoe met mijn darmen dat het normaal is zeg maar.
Spastische darm hoe je het noemen wilt.

Zoetjes gebruik ik minimaal in mijn koffie en ook niet altijd.
Sommelier: ik heb hele goede dingen gehoord over ruggengraat! Succes met je coach!

Net een training bij de sportschool gedaan (kracht). Met infietsen als warming up merkte ik wel dat mijn hartslag snel omhoog schiet. Slechte conditie dus... Daar moet ik iets mee. Hardlopen o.i.d...

Verder wel heel gezond gegeten vandaag:

O: twee eieren gebakken in 5gram roomboter en 50gram cottage cheese light
T: cappucino
L: Eiwit-smoothie met 150 gram spinazie, 60gram banaan, 45gram aardbeien, 100gram skyr, en één maatschep biologische/veganistische eiwitpoeder
T: mueslireep low sugar (van de Lidl, die zijn echt goed! en 100gram rosbief

Zometeen avondeten: italiaanse groentemix (400 gram) gewokt met Valess krokante sticks, saus gemaakt van 650 gram tomaten, een pepertje, italiaanse kruiden, verse basilicum, knoflook. Voor erbij zilvervliesrijst. Dus een soort van pasta/wokgerecht, zelf verzonnen :lol:. Deel ik op in drie porties één voor mijn vriend, één voor mij en één voor morgen tijdens het werken.

T: zoete puntpaprika en een fruitsmoothie van een halve appel, halve peer, 30 gram havermout, 100 gram skyr en 100ml amandelmelk.

Ik zit wat hoger in caloriën vandaag, omdat ik spieren wil opbouwen (en vanavond fysiek werk moet doen) en dan moet je blijkbaar wat hoger zitten!
@sommelier ik zet je straks even in de tabel. Welkom.

Ik weet niet meer wie het was maar die had liever een andere weeg dag. Ik vind dat prima maar wil je dan wel op maandag je gewicht doorgeven zodat il alles in 1 keer toe kan voegen. Ik maak denk ik van vrijdag of zaterdag weeg dag.
Met een beetje geluk volgende week of over 2 week weer minder reistijd voor het werk. Dus meer tijd om ander ontbijtje te nemen.

Wat is ruggengraat?
Hm, het ging goed, gisteren, vandaag en het weekend ook al... maar toen.. iets met chocola :facepalm:

De oplossing is om het niet in huis te halen, maar ik denk vaak: dan neem ik elke dag 2 blokjes voor de smaak. Maae dat lukt dus niet!

Nu is het iig weer op.. Ik haal het voorlopig niet meer!! Zo meteen sporten en gewoon weer verder!
Frantic wat klinkt dat herkenbaar.

Is zit 70kcal over mijn doel van vandaag. Hmm. Nu moet ik zeggen ik niet alles keurig afgewogen heb.
Zoë26 schreef:
08-01-2019 15:40
Love2 hoe kan ik dat herkennen dan waar dat inzit?
Ik heb echt zoveel gedoe met mijn darmen dat het normaal is zeg maar.
Spastische darm hoe je het noemen wilt.

Zoetjes gebruik ik minimaal in mijn koffie en ook niet altijd.
Ja dat gedoe herken ik helaas maar al te goed. :-(
Inderdaad ook gestopt met mijn zoetjes in mijn koffie , dan Maar weer een klein beetje suiker ( probeer ik langzaamaan steeds minder te doen)
Frisdrank drink ik sinds 2 jaar bijna niet meer wel spa rood. Als ik een keer frisdrank neem ergens dan geen light meer maar die ene keer dan maar gewone. Alles waar light in/op staat geschrapt. Zo veel mogelijk zelf maken dus geen pakjes en zakjes gebruiken ( maar dat deed ik al weinig)
Dat was bij mij De grootste winst wel denk ik. Ik kijk wel vaak naar alle verpakkingen wat er in zit maar dat komt omdat ik dat sowieso doe vanwege intollerantie vAn bepaalde stoffen

Verder ging het vandaag prima met eten. Mijn Man en ik hebben bedacht dat we 1 of twee keer per week een vega dag gaan doen. Dit was dag 1 :)
Onze dochter is pescotarier dus helemaal vreemd is het niet voor ons maar. VInd het wel leuk om wat recepten te gaan Proberen.
Hou zelf helemaal niet van bonen en dochter wel dus dat worden toch wat andere dingen.
Vandaag sla met balsamico ipv de ongezonde dressing die we Altijd maken. En een vega quiche boordevol groentes ( tomaat, broccolli,champignons,ui, walnoten, ei kaas )
Love2 ik droog ook die ene keer dat ik frisdranken neem de normale variant. Al heb ik rivella ook leren drinken, en ow ik ben gek op ice tea green maar drink het echt niet regelmatig.

Koken doe ik ook zonder pakjes en zakjes. En mijn thee drink ik zonder suiker.

Net de lifesum app ook even geïnstalleerd wil even de verschillen bekijken met MFP.

Ow trouwens welk smartwatch hebben jullie? Ik heb een fitbit flex voor mijn beweging alleen word het bandje minder en vind ik het niet mooi staan bij mijn normaal horloge.
Frisdranken drink ik sowieso niet, ik drink al jaren alleen water of koffie en enkele keer thee. Een wijntje af en toe en thats it. Koken ben ik weer wel schuldiger aan.... pakjes en zakjes vrees ik.

Ik heb een smartwatch van Ticwatch voor mijn samsung en werkt ideaal als vervangend telefoon zeg maar, de stappen zijn mooi meegenomen. Je kan er ook mee sporten enzo ideaal. De hartslagmeter is ook leuk en handig.

Ik was vanmorgen zwak en heb gewogen... terwijl het van te voren zo goed ging. Ik woog gewoon een halve kilo meer als maandag!!! Terwijl ik me echt goed eraan gehouden heb pfff. Heb net 3 beschuiten met een banaan erop op. Erg lekker wel !
@woeffie. Rivella vind ik echt vies. Icetea green lust ik wel maar is dat zoveel gezo der dan? Dacht dat daar ook veel suiker inzat. Haal het wel eens voor de kinderen als ze komen maar drink het zelf nooit.

Ik heb een fitbit gekocht vorig jaar dus die heb ik 2 weken geleden maar weer eens onder het stof vandaan gehaald :facepalm:

Vandaag trainen( dans) 2 x 1 uur en morgen 1,5 uur. Vrijdag mijn intake bij de sportschool :hyper:

Ontbijt vandaag lekker havermout
Lunch griekse yoghurt met beetje verse jus en granola.
Tussendoor krentebol
Vanavond restje vega quiche met sla van gisteren. ( moet 1,5 uur rijden vOor training zonder file dus dat is wel makkelijk even opwarmen dan daar)

@zoë26 wat balen dta er niks afgegaan is maar gewoon. Volhouden hoor ! Is soms wel vaker zo dat je eerst vocht vasthoud.
Ik vraag me wel af of je ipv 3 beschuiten met banaan niet beter een andere lunch kan kiezen. Gewoon iets met veel vezels bv. Een volkoren boterham zit je langer vol van dan een beschuit.
@love2 ja die suikers weet ik dus niet echt. Qua calorieën valt het wel mee.
Maar 1.5 uur rijden voor je dans les. Jeetje knap dat het je niet weerhoudt
Ik heb een apple watch. Ben ik echt heel blij mee.

Wij koken ook zonder pakjes en zakjes. En ik eet koolhydraatbeperkt. Niet zozeer omdat ik daarmee sneller afval maar ik eet gewoon zoveel meer groente sinds ik dat doe. Lasagnebladen van courgette of pompoen, pizzabodem van bloemkool, frietjes uit de oven van wortel, pastinaak, kolraap en biet en gratin of rosti van knolselderij. Echt briljant.

Vanavond staat op het menu: Dorade uit de oven met daarbij bloemkoolrisotto en verse spinazie uit de wok.

We zijn tenslotte te zwaar geworden door lekker te eten dus we moeten ook afvallen met lekker eten toch?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Hoi hoi

Mag ik ook meeschrijven?
Ik ben in sept al begonnen maar de boel laten versloffen in dec :facepalm: dus nieuw jaar, nieuwe kansen :-)
Goedemorgen weer ,

Vocht vasthouden...mmm. Ik hoopte juist in het begin veel vocht te verliezen !haha

Ik vind koken niet leuk, is echt noodzaak. Ik heb mijn man die geen groentes eet, dus die uitgebreide culinaire hoogstandjes zoals jij gaan er hier niet in.
Knap van je hoor!

Gister die beschuiten waren iets weinig, heb later nog een geroosterde boterham op met smeerkaas. Ik probeer elke 2uur iets te eten en na 20u sowieso niks.
Gaat tot nu toe goed, blijf binnen mijn calorieën. Ook met iets lekkers erbij! Nu zien hoe het gaat.

Het weekend is mijn grootste valkuil. Alles wat er door de weekdag is komt er die 2 dagen weer bij als ik niet oppas. Gezellig samen ontbijten, eten bestellen. Samen film en een wijntje/chipje/toastje enzo enzo...

We gaan met volle moed er tegenaan. Ik zag foto's van mezelf en het kan echt niet zo ! Kleding word enkel maar groter.
Welkom Ukkepuk.

Zoë ik ben ook geen top kok. Een half uur over koken doen is lang genoeg maar toch heb ik makkelijke recepten gevonden die toch lekker en gezond zijn.
Ik heb vandaag nee gezegd tegen macaroni :cheer: Top prestatie voor mij hoor, ben super trots. En ik realiseerde me meteen dat het mijn honger was die sprak. Eenmaal ik mijn kalkoenfilet op had, was de zin ook weg.

Ik ben aan het nadenken voor ik mijn mond open doe :-D
woeffie schreef:
09-01-2019 14:36
@love2 ja die suikers weet ik dus niet echt. Qua calorieën valt het wel mee.
Maar 1.5 uur rijden voor je dans les. Jeetje knap dat het je niet weerhoudt
Ja doe twee dagen achter elkaar , blijf een nacht slapen daar ( hebben daar nog een huis woon t onze oudste in ) dus dat scheelt.
Stap net thuis binnen maar voel mijn spiertjes nu al wel na de vakantie 8-)
Morgen de :whip: erover in sportschool vrees ik. Denk dta ik zaterdagmorfen niet eens mijn bed uit kan :O

Vandaag weer havermout als ontbijt , lunch niet echt want verjaardag en ik verwachtte daar wel iets maar dat viel mee dus niks op daarna maar wel een van delft havermoutreep ofzoiets. ( minder suiker en volkoren maar niet echt heel gezond denk ik) Was iets te laat om nog lunch te nemen.
Avond een maaltijdsalade met gegrilde kip en avocadodressing
Nu aan de thee en een appel.
Morgen mijn weegdag ....

Sorry ben helemaal op nu van training en autorit dus reageer later nog op de rest
Woeffie ik ben precies zo haha, ach ja he.

Ailuros doe jij kh beperkt? Ik eet gewoon pastas enzo wel. Knap van je hoor!

Ik wilde vanmorgen ook wegen, maar batterij is leeg!!
Misschien heeft het gewoon en betekenis dat ik nijver moet wegen haha.

Ukkepuk welkom! Nieuw jaar, nieuwe kansen !
Zo, mijn vrije dag, dus even tijd om te forummen. Deze week ging het soms heel goed en soms wat minder. Ik merkte dat ik te weinig at, dus ik had in de middag echt honger. En dan helaas niets gezonds in de buurt. Leermomentje: genoeg gezonde opties in de buurt hebben! Want niets zo vervelend als honger. Verder heb ik bij de maaltijden gezond gekozen: zelfgemaakte pompoensoep, tonijnsalade, eimuffins, salade. Nu op naar het weekend!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven