ervaringen Mexico, Riviera Maya

07-06-2007 13:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

We hebben gisteren besloten om naar Mexico te gaan.

We vertrekken op 24 augustus en gaan dan 13 dagen naar een hotel in Riviera Maya.

Wie is hier al eens geweest, wat moeten we echt zien daar??

Alle tips zijn welkom!

Groetjes, Wilma
quote:indyana schreef op 23 januari 2008 @ 19:02:

Ik ga over 2 maanden naar Mexico, Guatemala en Belize. Vroeg me af of het handigste is om Amerikaanse dollars mee te nemen en daar te wisselen of...?

U$ dollars zijn inderdaad makkelijk om mee te nemen doe dat echter in briefjes van 1,5 en/of 10 dollar.

Voor de rest zou ik gewoon je bankpas en creditcard meenemen. In Mexico is er helemaal geen probleem om te pinnen met een willekeurige bankpas in Guatamala en Belize zijn er af en toe problemen omdat de meeste banken het cirrus systeem gebruiken. Dus heb je Postbank dan heb je geen probleem in deze landen. Voor Belize moet je bij de Belize Bank als je het Maestro logo hebt. In Belize City staat de bank net aan de andere kant van de Swing Bridge als je de watertaxi richting Caye Caulker neemt.

Ook in San Ignacio kun je de bank niet missen. Op Caye Caulker is een Atlantic Bank die alleen de passen met het Cirrus Logo slikt. Daarnaast zou ik niet te veel BZ$ pinnen als je denkt dat het niet nodig is. De laatste plek waar je ze kunt in wisselen is aan de grens met Mexico en/of Guatamala, GWK en andere banken in NL willen ze niet hebben. Als je meer dan 1 dag tot een maand in Belize blijft moet je een bedrag van BZ$ 37,50 (12,85 euro) rekenen.

Wat betreft het dolfijn zwemmen kan ik je geen advies geven, heb namelijk een hekel aan zwemmen met beesten die in gevangenschap leven. In de zee moet je net geluk hebben dat ze er zijn, een kans dat je met een haai en sting/Eagle Ray kunt zwemmen is groter.
quote:DJ Momo schreef op 18 februari 2008 @ 13:16:

[...]

wel ervaring met fox, ook naar mexico en guatemala, maar dan de maya route. wat wil je weten? paar plaatsen zijn nl. wel hetzelfde. palenque, flores, antigua, panajachel, san cristobal ben ik ook geweest.Ik wil eigenlijk weten of september een goeie periode is, of het niet teveel is in korte tijd (zit je echt hele dagen in de bus?), hoe laat je ongeveer vertrekt 's morgens, dat soort dingetjes...
iets andere route had ik dus he.. maar het waren ECHT lange dagen. maar hallo, we deden dan ook 4 landen in 16 dagen... regelmatig moesten we om 4 uur op (OF ERGER: WEG!!). en dan pas tegen 6 / 7 uur weer terug in het hotel. ook wel een aantal dagen dat we alleen maar de bus zagen :S

houd er rekening mee dat september midden in het orkaan seizoen is. zelfs in december hadden we er nog een beetje last van, slecht weer door een orkaan voor de kust van haiti.
Bedankt voor je opheldering :-) Dan ga ik toch nog even nadenken...
Ik ga dus in april. Hoop dat de tijden nog een beetje 'meevallen' wbt opstaan en weggaan. Wij hebben 24 dagen voor 3 landen, hopelijk valt het mee haha.
Ik ben inmiddels weer terug en wou nog even kwijt dat het super super super was en ik weet zeker dat iedereen die nog gaat een geweldige tijd gaat hebben!!!
Net terug uit Mexico. Phew, nooit meer Cancun of de rest van de caribische kant! Echt verschrikkelijk touristisch, niets voor mij. Maar ik heb mijn paradijsje op een andere plek gevonden
Het is alweer een tijdje geleden dit topic, maar ik heb het even helemaal doorgelezen en aangezien ik in juli naar Mexico wil gaan leek het me leuk hier nog wat verder te kletsen, als daar animo voor is .

Ik heb nog niet geboekt want ben nogal bang gemaakt met het regen- en orkaanseizoen... Is het echt zo ongunstig om in juli naar Mexico (Riviera Maya) te gaan?
Qua regen valt het wel mee Lovelyme. Het regent vaak einde van de middag even. Echt geen hele dagen. Het is inderdaad wel orkaanseizoen, maar normaal gesproken komen orkanen meer later in het jaar voor. Betekent natuurlijk niet dat het niet kan, maar het is niet gebruikelijk.

Hou er wel rekening mee dat het echt ontzettend heet is in juli. Je bent echt de hele dag aan het zweten. Alleen in de zee is het een beetje uit te houden.
Toch zo heet in juli? Ik dacht juist dat december erg heet was (omgekeerde versie van Nederland :D). Maar in juli is de luchtvochtigheid natuurlijk een stuk hoger, wat warmte altijd nog warmer doet aanvoelen toch?

Wij hebben Iberostar Grand Paraiso op het oog.

Is de criminaliteit trouwens echt zo erg als gezegd wordt? Of ligt dat ook wel een beetje aan je eigen oplettendheid?
December was het best koud. Iets van 25 graden. En ´s avonds echt wel een trui aan. Juli is echt bloedheet. Vaak zo´n 35 graden, maar hele hoge luchtvochtigheid. En dat dag en nacht.

Criminaliteit valt heel erg mee in die gebied. Zolang je je niet met drugs bezig houdt en niet met mensen omgaat die in dat wereldje zitten is het geen probleem.
Fijn dat de criminaliteit wel meevalt. Had een artikel gelezen van het Ministerie van Buitenlandse Zaken en daar wordt je niet vrolijk van. Maar vaak schijnt het idd wel mee te vallen.

Het weer klinkt niet zo heel positief... Ik baal wel. Het is onze enige mogelijkheid om naar Mexico te gaan in juli. En als het dit jaar niet doorgaat, zal het er denk ik wel niet meer van komen. Dus misschien dat we toch gaan, ook al wordt het heet. Het hotel heeft genoeg zwembaden en airco . We hebben nog tot zaterdag om te beslissen.
We zijn 5 jaar geleden in Hotel Gran Porto Real geweest in Playa del Carmen. Ligt lekker ´in´ het dorp, dus je hoeft niet met busjes enzo om even te shoppen. Heerlijk hotel!

Wat ook leuk is is Isla Holbox. Echt romantisch een hutje op het strand. Is wel een paar uur reizen (taxi en boot vanaf Playa del Carmen). We hebben daar met walvishaaien gezwommen van een meter of 10!!! Verder is er ook niks te doen, dus een paar daagjes is vodoende vonden wij.
Met airco is het ook wel te overleven. En veel in het zwembad. Ik overleef het ook elk jaar weer, het is alleen zo dat dat de enige tijd van het jaar is dat ik verlang naar Nederland

Als je in juli gaat kun je inderdaad gaan zwemmen met walvishaaien. Dat is echt super gaaf en zou ik echt zeker gaan doen als ik jou was.

Succes met de beslissing nemen!
Morgen gaan we boeken als het goed is!

Ik zag trouwens dat SFO zei dat je het beste Amerikaanse dollars kan meenemen? Als je personeel in hotels fooi wilt geven, kan dat dan ook het beste met Amerikaanse dollars?

Kent trouwens iemand het hotel Iberostar Grand Hotel Paraiso?
Mijn vriend zit al weken te zeuren of we dit jaar niet toch weer naar Mexico kunnen op vakantie. Afgelopen 2 jaar heen geweest en inderdaad heel goed bevallen.

Vorig jaar Iberostar Lindo/ Grand Paraiso (erg leuk adults only en lekkere kreeft... heel mooi en luxe kijkt je ogen uit) beetje over the top soms met je eigen butler maar wel lekker genieten en relaxen.

Daar is Riviera Maya en hotels uitermate geschikt voor. lekker niks doen, niks hoeven. lekker eten, en excurise wanneer je er zin in hebt. Wij zijn iedere keer in april/ mei geweest en geen last gehad van muggen.

Wel voor alle zekerheid deet mee en altijd wel gesmeerd als we op excursie gingen naar Coba/ Chitzen Itza.

Ik vond Chitzen Itza erg indrukwekkend wel heeeeeeeeeel erg warm dus genoeg drinken en goed smeren! je verbrand echt heel snel.

Ik heb geen gevoelige huid maar heb daar toch een hele hoge factor zonnebrand gekocht en zelfs sunblock voor mijn voeten want die waren verbrand

Alle excursies zijn vrij duur dus op eigen houtje zou een uitkomst zijn maar als alles is geregeld is ook wel lekker.

Zou zeker een Cenote bezoeken, heel apart en heel helder mooi water.

Tulum ligt uniek aan de zee.

Coba kun je de pyramide nog beklimmen

als ik dit nu weer allemaal schrijf zou ik bijna weer toegeven en voor 3e keer opeenvolgend weer naar Mexico gaan maar wil nu eens richting Azie... (maleisie of bali)

Mexico is echter een heerlijk land!

heel veel plezier

Ik heb geen spinnen of schorpioenen gezien maar zullen heus wel wat beestjes zijn.

Playa del carmen is heel toeristich maar wel leuk om even doorheen te wandelen. alles en iedereen roept je naar binnen toe dus maar beetje lachen en blik op oneindig zetten

Wij hebben 2 jaar geleden trainer for a day gedaan en ik vond het geweldig. Ik had de tranen in mijn ogen. wat een mooie dieren en voor zover ik dat kon beoordelen werden ze ook heel goed behandeld. Zwemmen met dolfijnen in het wild is natuurlijk helemaal geweldig maar dat heb ik in Nieuw Zeeland gedaan en dat was toch wel beetje eng als je niet zo een waterrat bent als ik. (heb het niet zo op onder water duiken)
@ Lovelyme

wij hebben vorig jaar 5 dagen in Grand Paraiso verbleven.

Upgrade van Iberostar Lindo gedaan naar GP.

Heel mooi, heel rustig, lekker eten,

interieur van hotel is ongelooflijk. je hebt je eigen butler.

Kreeft voor lunch in restaurant aan het strand.

cocktails heel veel cocktails....

Is niet goedkoop maar wel super relaxed.

Amerikaanse dollars worden meer gewaardeerd.

gewoon zorgen voor genoeg losse dollar bills.

Fooi wordt zeker gewaardeerd

Als je nog andere vragen hebt dan hoor ik het wel

fijn weekend
Wij zijn een paar jaar terug naar Gran Porto real geweest en is ons ontzettend goed bevallen,maar door ervaringen na deze vakantie kiezen wij nu liever voor een Riu of Iberostar(de laatste heeft onze voorkeur).Maar deze hotels liggen verder van Playa zelf af en dus niet de mogelijkheid om vanuit je hotel zo het "dorpje" in te lopen en dat heb je bij Gran Porto real wel....

Er zijn zoveel leuke dingen om te ondernemen in Playa,maar ik zou jullie aanraden om zelf een auto te huren(scheelt je namelijk een hoop geld dan dat je het via je reisorganisatie zou boeken)ik zei altijd huurauto, never nooit! maar in Playa is dat heel goed te doen een aanrader dus. Zwemmen met dolfijnen,Tulum,Xel-ha,Xaret en nog een of ander park waar de aapjes aan je hand met je meelopen(was erg leuk en lief of mee te maken) natuurlijk met dolfijnen zwemmen(zo gaaf!!) en nog veel meer leuke uitstapjes.

Wij hadden voor de eerste paar dagen dollars mee(is wel zo handig)en verder daar alles gepind en dat ging harstikke goed.

Over criminaliteit zou ik mij geen zorgen maken,want m.i. is dat overal hetzelfde,gewoon uitkijken met wat je doet enzo...

Ben benieuwd waar je heen gaat!
quote:LovelyMe schreef op 09 januari 2009 @ 18:51:

Ik zag trouwens dat SFO zei dat je het beste Amerikaanse dollars kan meenemen? Als je personeel in hotels fooi wilt geven, kan dat dan ook het beste met Amerikaanse dollars?

Kent trouwens iemand het hotel Iberostar Grand Hotel Paraiso?Nee ik ken het hotel niet,maar Iberostar is sowiezo een super keten!
quote:LovelyMe schreef op 09 januari 2009 @ 18:51:

Als je personeel in hotels fooi wilt geven, kan dat dan ook het beste met Amerikaanse dollars?

Toppie Lovely Me, dus ik heb de laatste week niet meer jouw vliegangst gevolgd maar begrijp dat je er voor gaat. Zou zeggen ga lekker genieten.

Het is inderdaad zo dat je het beste kan tippen met U$ dollars. Met de huidige koers is het voor jullie een lachertje, de mensen zullen het zeer waarderen. En als horen dat je uit de NL's komt dan kan het niet meer stuk.

Dus zorg voor vele 1 dollar biljetten.
He Rianne, moest even de topic weer opzoeken maar heb een vraag.

Hoe is het op dit moment met de veiligheid. Bedoel ik ben een nuchtere Nederlander die altijd zegt gebruik je intuitie met reizen.

Nu zie ik hier in de VS al een hele week een waarschuwing op de beeldbuis om niet naar Mexico op vakantie te gaan.

Kun je iets meer vertellen?
Hai,

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, hoe veilig is het momenteel in Playa del Carmen en omgeving? Hebben geboekt voor eind juni, 12 dagen. Eerste keer dat we erheen gaan en vooral manlief is enigszins ongerust....

Ben zelf niet zo snel bang te maken. Je moet het ook niet opzoeken en overal gebeurt er wel eens iets.

Verblijven zelf op een groot resort en zullen af en toe wel excursies ondernemen, in groepsverband. Er zelf met een autootje op uittrekken zullen we niet snel doen.

Heb er onwijs veel zin in!!!! Elke dag even filmpjes en foto's zoeken om lekker weg te dromen....heerlijk!
Luv ik denk dat het inderdaad wel meevalt.

De waarschuwing ging hier inde VS vooral uit naar de Spring Break. De student doen altijd alles wat in hun eigenland verboden is van alcohol, drugs etc.

In de touristen centra's zou het inderdaad veilig zijn dus ik zou zeggen ga gewoon lekker genieten.
Qua veiligheid slaan de berichten voornamelijk op het noorden van Mexico. Zeg maar het grensgebied. Er is daar een waren drugs oorlog die steeds heftiger wordt. Dagelijks worden er tientallen mensen vermoord. Maar dit is dus in het noorden, vanaf toeristengebieden als Playa del Carmen en Cancun moet je dan al snel zo´n 4 uur vliegen, dus niet naast de deur. Dat wil niet zeggen dat er in de toeristengebieden niks gebeurd. Begin februari is een hoge militair in Cancun ontvoerd en vermoord, waarschijnlijk door de politie. Een paar dagen daarna heeft het leger het politiebureau over genomen en zijn een groot deel van de agenten opgepakt. Dit allemaal vanwege de drugs. Als je je niet met drugs in laat, dus ook geen marijuana op straat kopen wat veel toeristen doen, is er in principe niks aan de hand. Mocht je als vrouw alleen reizen let er dan met het stappen een beetje op wie je aanspreekt. Een jochie van een jaar of 25 met bakken met geld klopt gewoon bijna nooit. Vaak is dit drugsgeld. Let daarop!

Wat je zegt, zelf met een auto er op uit gaan is geen enkel probleem. Je hebt onderweg wel politie en militaire controles, maar dit is juist om te controleren of je geen drugs vervoerd. En ja, ze stoppen vaker toeristen dan mexicanen. Maar dit is verder niet gevaarlijk. Al met al, geniet van je vakantie!!!!
Uitkijken met wat je doet geldt voor elk land,ik zeg altijd maar zo doe geen dingen die je hier ook niet zou doen.

Veel plezier in Playa

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven