Zwanger worden via IUI 2018-2019

10-08-2018 11:18 2070 berichten
Wij hopen zwanger te worden via IUI dit jaar! Wij zijn al ouders of hopen het snel te worden. Sommigen spuiten hormonen en sommigen niet. Dus wil je meeschrijven, ongeacht jouw hoeveelheid kinderen, hormonen of ronde, sluit dan vooral aan!
anoniem_332521 wijzigde dit bericht op 18-03-2019 22:51
63.69% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Jeej sparky je zit op de wachtbank!! Ik was toen ik zwanger werd van mijn zoon direct zwanger naar de hsg dus wie weet!

Zwanger tot het tegendeel bewezen is... ik hou hem er in!!! Leuk!!

Jullie hebben het op boma na dan lekker op elkaar afgesteld qua wachtweek. Heerlijk overzichtelijk 😂

Ik had deze maand geen hormonen ivm cystes. Dus was op eigen kracht. Helaas net ongesteld geworden. Had ook niet anders verwacht. De gyn heeft ooit uitgerekend dat wij 2-3% hebben om natuurlijk zwanger te raken dus tja... nu hopelijk weer starten met gonal f !!
blueberry ben je in de maand van hsg zwanger geraakt of de maand erna?

Oh jammer! 😞
Hopelijk lukt de volgende ronde voor jou! 🍀
Sparky: ik was ongesteld toen ze de hsg deden volgens mij dus de maand erna werd ik zwanger. Ik duim voor jou ook!!
Hello!!!!

Zoo hier vrijdag begonnen met ronde 2 gonal f spuiten! De cystes zijn vertrokken dus alles zag er weer rustig uit.

Hier verder nog nieuws??
Hey Blue,
Fijn dat de cystes weg zijn. Dat geeft moed voor de volgende ronde. Hopelijk een succesvolle ronde!

Hier gaat het prima, morgen zit de 1e wachtweek er alweer op. We zijn nu lekker een weekje op vakantie :) dus afleiding genoeg!
blueberry
Wij zijn een weekendje gaan uitwaaien in de ardenne! Als ik de ovulatietest moet geloven gaan we vanaf dinsdag in onze 2 de wachtweek in!
Alsook dinsdag hebben wij een gesprek met onze ferriliteitsarts! Supper spannend! Ik hoop dat alles ok is...
Sparky, spannend!!

Hier net bruinverlies, dus ik denk dat het niet gelukt is. Balen, maar had het ook niet durven hopen. Luteale fase is wel echt veel korter dan ik dacht als ik nu ongesteld word, dus dat valt me dit keer wel tegen. IUI/eisprong op cyclusdag 18, en ik zit nu op cyclusdag 27...
Ladies, wat lekker hè die vakanties in een wachtweek, dat is echt perfect!

@Blue, fijn weer cystevrij er tegenaan! Dat er nu maar andere dingen in je buik mogen gaan groeien 😄.

Ik heb woensdag mijn NOD maar heb zojuist het moeilijke besluit genomen om pas een week later, op de 27ste, te gaan testen en niet al op de NOD. Niet alleen vanwege een valspositief ivm eventuele hormonen maar ook omdat de kans op een miskraam in week 5 het grootst is. Dan heb ik liever dat ik denk dat ik een tamelijke late menstruatie heb dan dat ik eerst een positieve test in handen heb gehad en een week later alsnog begin te bloeden en dan het woord miskraam niet meer uit Mn hoofd krijg. Nog even extra lang geduld dus. Geeft ook wel een soort van rust.
@jonathanstrange mss is het wel een innesteling?
Sparky2018 schreef:
17-02-2019 19:03
@jonathanstrange mss is het wel een innesteling?
Hm, zou dat kunnen? Echt geen ervaring met bloedverlies anders dan de menstruatie. Maar wat wel anders is dan anders is dat normaal na bruinverlies meteen rood bloed komt. Ik heb geen dagenlange beetjes bruinverlies. Dus ik zal straks nog eens kijken. Als het dan niet rood is, dan ben ik benieuwd! Morgen wil ik sowieso testen, omdat ik dan mijn NOD heb. Maar het is dan nog geen 16 dagen na IUI, dus ik kan in geval van positieve test het ziekenhuis nog niet bellen. Dat kan pas zaterdag.
Spannend Jonathan!! Hopelijk positief nieuws ;)
Helaas nu echt ongesteld geworden, dus het wordt hem niet meer deze maand :-[
Jammer Jonathan. Snap dat je gezien je eerste ervaring met Iui met je dochter had gehoopt dat het weer meteen raak zou zijn..

Spannend heytan sparky en boma. Duim voor jullie.

Fijn dat je weer kan beginnen blue.

Ik heb dinsdag mijn 2e iui. Dus daarna ook weer wachten.

Xxxx
Shit baken Jonathan. Hoe voel je je eronder?

Soannend vlinder, hopelijk raak!
He balen jonathan!!

Morgen iui vlinder!!! Spannend!!

Heytan wanneer kun jij testen?

Boma knap om zo lang niet te testen💪🏻💪🏻

Morgen eerste fm in ronde 2! Voel dat er iets gebeurd!! Ben benieuwd!😃

Verder nog nieuws ?
Balen Johnatan, hoe voel je je eronder, meteen door naar ronde 2?

Spannen heytan, boma en Sparky

Hier op het wachtbankje sinds zaterdag. Me5 een knaller van een ovulatietest. Eigen poging. Wel hoopvol.
Hi allemaal,

Oeps ben even afwezig geweest🙈
Veel weer in de wachtweken lees ik, spannend hoor!

Voor mijn gevoel is het vandaag dan eindelijk allemaal begonnen. Eerste 2 Clomid pilletjes vanmorgen gehad en dinsdag de eerste follikelmeting :)

Ik ga maar weer een rondje duimen voor iedereen !
Blueberry hoe ging de meting??

Jame, 1e wachtweek zit er al bijna weer op. Kom je er een beetje door?

Spannend Maura, hopelijk geen bijwerkingen en een paar knallers van eitjes volgende week!

Ik mag nog wachten tot maandag. Soms voel ik vanalles, soms voel ik niks. De bekende mindfuck dus.
Maar gelukkig op vakantie en erg veel afleiding. Ik denk dat ik de tijd wel weer goed doorkom :)
Mag hier even wat input vragen: wij moeten op 1 maart naar fertiliteit om te bespreken hoe verder?

Hoe ervaringen jullie IUI met/zonder hormonen? Welke schema volgen jullie?
Hou Leeuw, jammer dat het nodig is om het fertiliteitstraject in te gaan.
Volgens mij is het per kliniek/ziekenhuis anders.

Bij mij gaat het zo. Cyclusdag 1: dag dat je ongesteld wordt
Cyclusdag 3: uitgangaecho, kijken of alles er goed uitziet en of je kunt starten met een volgende ronde
Van dag 3 t/m 7 +/- medicatie slikken. Ik gebruikte eerst Clomid, om de eicelgroei een boost te geven. Doordat il veel last had van bijwerkingen, ben ik sonds deze ronde over gestapt op letrozole.
Dan op dag 11 +/- de eerste groei echo. Dan ongeveer om de dag een groei echo om de eiblaas(jes) te meten.
Op het juiste moment pregnyl spuiten, iom arts. En dan ongeveer 36 uur later de iui behandeling.
En dan 2 weken wachten.

Maar dit kan overal anders zijn. Ook is het verschillend welke medicatie je krijgt. Pillen of spuiten etc.

Waarom zou je iui doen zonder hormonen? Heb je een goede eisprong van jezelf?
Ik wel, maar met hormonen verhoog ik toch de kans. Door meerdere eitjes te proberen te produceren. Max 3, anders gaat het feest niet door.

Hopelijk heb je hier al wat aan, maar zoals ik al zei, overal gaat het anders. Veel succes met alles! En als je wil, kom dan vooral hier mee kletsen :)
Nou, de opgebouwde hoop is weer verdwenen. Nadat ik een dag overtijd was en veel steken voelde aan de zijkant van mijn buik, ben ik vandaag echt heel erg ongesteld geworden. Toen ik mijn man belde om het te vertellen reageerde hij met: ‘ ok’ . ‘ Ok??? Zei ik, dit is helemaal niet ok!’ Mannen, zucht.

Ik kreeg gister ook al de opmerking dat ik de laatste tijd vaak kortaf en chagrijnig reageer, terwijl ik dit zelf helemaal niet door heb.

Ik had zo gehoopt dat het deze ronde raak zou zijn. Nu moet ik deze ronde gaan spuiten ipv clomid slikken. Ben benieuwd.
Hey!!

Heytan: ik ga onwijs snel met de hormonen. Zit op dag 10 en heb net de pregnyl geprikt. Dus zondag de iui!

Jame duimen weer

Leeuw: ik ga op cyclus dag 2 of 3 naar de poli en krijg een echo om te kijken of alles rustig is. Dan op dag 4 starten met gonal f 75 injecties. En omdat het bij mij mega snel gaat na 4 dagen prikken weer echo. Dan afhankelijk van de groei een volgende echo 2 dagen later. Ik heb deze ronde maar 6 dagen geprikt. Vanavond pregnyl en zondag de iui.
Ik heb nergens last van. Vind het prikken een eitje.

Boma wat klote zeg!! Ja mannen zitten er echt anders in... die voelen niet alle schijn symptomen en de spanning.
Och Boma wat jammer! Je krijgt dan toch wel hoop he! Vervelend dat je man zo laconiek lijkt te reageren, misschien ervaart hij het wel heel anders.
En dat je kortaf of chagarijnig overkomt is niet zo gek, behalve de spanning om alles gieren de hormonen ook nog eens door je lijf. Hormonsters!!
Wie weet is spuiten wel hét middel voor jullie!
Even lief zijn voor jezelf.

Blueberry wow! Dat is echt snel, lekker hoor. Succes met je iui vandaag, hopelijk succesvol! Ik ga voor je duimen

Ik heb morgen mijn NOD, ga er vanuit dat ik gewoon ongesteld ga worden. We zullen zien, vorige keer werd ik de avond van te voren al ongesteld. Zou dan wel fijn zijn, dan hebben we het maar weer gehad.
👋🏻

En ben je al ongesteld heytan?

Hier een redelijke domper.. zaadproductie was echt heel slecht. De kans dat ik hier zwanger door ga worden is nihil. Het kost me geen kans dus hierna gewoon nog 5 pogingen maar wel een maand voor niks hormonen gespoten. En omdat ik vorige ronde en nu maAr 1 eitje heb, gaan ze de gonal f de volgende ronde verhogen..

Kortom een slechte 2e iui. Ik moet zeggen het is op zich wel fijn om nu al te weten dat deze poging 0 resultaat gaat hebben. Geen valse hoop.

Hoe gaat het met de rest? Ik probeer vaker te lezen maar ik word gek van de advertenties. We hebben ook een besloten groep op Facebook, mocht iemand daar ook willen meeschrijven👍🏻
Hey blue, nog biks hoer..

Wat jammer zeg, ik snap dat je zo geen vertrouwen had. Was het onder de 0,8 milj? Dat is de ondergrens toch? Als het daar boven zit, heb je nog steeds een kans!
Erg jammer zo! Knuffel voor jou x

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven