relatie uit

15-11-2017 23:27 1538 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wegens herkenbaarheid verhaal even weggehaald. Samenvatting: relatie is uit, ik voel me kut en vind het fijn dit te delen.

iedereen die zijn verhaal van zich af wil schrijven is meer dan welkom om mee te doen in dit topic ! Laten we elkaar steunen!
moderatorviva wijzigde dit bericht op 25-11-2017 20:22
Reden: TO heeft een waarschuwing gekregen voor het verwijderen van de OP
87.18% gewijzigd
Ook niet zo goed. Begon net ineens in paniek na te denken over de zomervakantie, dat ze waarschijnlijk romantisch samen op vakantie gaan en ik die foto’s hoe dan ook te zien krijg..

Waar je wel niet allemaal over na
denkt pff
Vind het zo vervelend voor jullie allemaal, ook de meiden die weten dat hun ex een nieuwe partner heeft. Dat moet echt heel zwaar zijn om te zien... weet dat iemand NOOIT een vervanging van jou is en dat het niet meteen betekent dat iets of iemand beter is. Echt niet. Ken je eigen waarde. 💕
anoniem_352296 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 06:48
52.12% gewijzigd
Wat verdrietig toch allemaal, wat is liefdesverdriet toch ellendig.

Ik ben er gisteren achter gekomen dat mijn ex terug is bij zijn ex voor mij. Die waar hij altijd over zat te zeiken, waar hij altijd ruzie mee had en waarvan hij zei dat ze alleen samen waren omdat hij toen wanhopig was.

En hij is liever bij haar dan bij mij. Bleh!
Het slijt, echt waar. Misschien helpt het om te weten dat jullie hiervoor ook een breuk hebben overleefd. En dat je toem ook weer net zo gelukkig en blij was met een nieuwe liefde. En dat die dan nog beter bij je past en je denkt: gelukkkg dat het over ging met ex want anders had ik deze nooit gehad..
Dat is mijn ervaring. Er kwamen altijd nog fijnere relaties voor in de plaats.
Dat zie en voel je nu niet zo maar het had een reden dat het over ging
Callie_15 schreef:
02-03-2019 15:38
Het is officieel, ex heeft een nieuwe vriendin. Als twee maanden loop ik met het vermoeden rond, maar er kwam maar geen officiële bevestiging. Tot nu dus ...
En hoewel ik me er kon aan verwachten, ben ik er toch weer het hart van in.

Het lijkt een herhaling in mijn leven, elke relatie (kort of lang) die stukloopt eindigt erin dat ik maanden zit te rouwen, terwijl de ander onmiddellijk een ander heeft (al 3 keer waren ze al toenadering aan het zoeken tijdens - of voor - onze relatie).

Misschien moet ik mij wel zo gaan verkopen, "Verleid mij, verover mij, dump mij. En vind daarna de liefde van je leven!". Want die relaties zijn tot nu toe allemaal blijven duren, 10 jaar duurt de langste al.

Ik ga bijna denken dat er iets mis is met mij.
Wat rot voor je.. Echt niet aan jezelf gaan twijfelen hoor! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.. Hele dikke knuffel!
Met mij ging het afgelopen paar dagen wel redelijk, tot gisteravond. Ik hoorde van een gemeenschappelijke vriend dat ex naar mij en mijn vakantie vroeg, op zich fijn om te horen, maar tegelijkertijd werd ik er weer verdrietig van met als gevolg zijn social media stalken en veel nadenken over alles. Dus hier gaat het met ups and downs.. En wat @Julus zegt helpt mij ook heel erg, negatieve gedachtes proberen om te draaien en proberen voor ogen te houden dat we ons over een paar maanden, misschien wel eerder, echt wel veel beter voelen. Het gaat over.. Maar voor nu allemaal heel veel sterkte en een dikke knuffel voor iedereen!
@Groningen12
Inderdaad lief dat hij er naar vroeg, maar je kan er nu zo weinig mee. De ups en downs zijn heel herkenbaar.
anoniem_382901 wijzigde dit bericht op 27-03-2019 09:17
78.26% gewijzigd
Dat naast elkaar wonen is gewoon funest. Zo kom je er nooit overheen want je wordt continue met hem geconfronteerd, zo blijf je het aanwakkeren.
Ja. Als ik naast mijn ex zou wonen zou ik ook echt niet erover heen kunnen komen, vooral als je nog zo hoopt. Je bent zelf niet voor niks tot de beslissing genomen om het te eindigen, probeer dat ook aan jezelf te vertellen.

@Groningen, ik snap dat zoooo goed. Toch het idee dat iemand naar je vraagt en met je bezig is doet wat met je. Zou jij weer wat met hem willen of dat niet?

@Loes, ook zoooo begrijpelijk. Dat je denkt hoezo?!? Iemand zal vast zijn redenen hebben.... maar ligt echt niet aan jou! Is niks persoonlijks!
anoniem_352296 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 06:48
39.02% gewijzigd
De eerste is het moeilijkste.. niet omdat die het meeste telt oid, maar omdat je bij de volgende al weet dat je er echt wel
overheen gaat komen! Dat je leven alleen ook prima en leuk is en ook dat je nog een veel leuker iemand kan tegenkomen.
@Gogo Als hij mij nu zou berichten zou ik er wel weer in meegaan ben ik bang, ik ben denk ik nog veel te verliefd om hém af te wijzen. Al weet ik ergens wel dat het op het moment beter is van niet omdat we het al zo vaak hebben geprobeerd, maar toch blijf ik ergens steeds nog een beetje hoop hebben dat het goed komt.. :(
Groningen ik snap precies wat je bedoelt. Ik wéét dat hij niet goed voor me is maar toch zou ik m zo weer terugnemen.

Al is die kans super klein want ik zie dat zijn nieuwe vriendin al helemaal is opgenomen in zijn vriendengroep en dat hij echt gek op haar is...
Ik gun het hem gewoon echt niet :(
Oh meiden wat een heftige dingen allemaal he. Hoe is het met iedereen?
anoniem_352296 wijzigde dit bericht op 20-03-2019 06:56
63.16% gewijzigd
Hallo meiden,

Ik las de laatste paar pagina`s van dit topic. Ik voel jullie pijn. Hefig! Bij mij was het ook zo heftig. Vrienden en familie verbaasden zich over mijn verdriet. Men dacht dat ik erin zou blijven. Ik had nooit gedacht ooit weer normaal te functioneren in mijn werk en te kunnen genieten van het leven zonder hem.
En toen kwam ik na 9 maanden een ander tegen. Totaal onverwacht. Had nooit gedacht dat ik mijn hart zou kunnen openstellen voor een ander.

Tips?
-ik las het (hulp)boek Hotel Hartzeer. Klampte ik me aan vast. Die rauwe pijn is verdwenen door dit boek.
-geen contact meer! Het maakt alles gecompliceerd en de pijn duurt hierdoor alleen maar langer.. (verhuis desnoods)

Succes lieverds!
Ook jullie komen er weer bovenop!
@Gogo ik zou toch proberen om sterk te blijven en niks te sturen. Bij mij is het eind deze week ook een maand geleden sinds ons laatste contact en ik weet van mezelf dat als ik dat nu ga zoeken alles weer vanaf voorafgaan begint, qua verdrietige gevoelens. En ik onbewust wel weer verwachtingen krijg. Daarom laat ik het bij hem. Maar ik weet natuurlijk niet precies hoe dit bij jou zit.. In ieder geval een hele dikke knuffel!

@Spullie bedankt voor je berichtje, altijd fijn te lezen dat er echt een einde aan komt. En wat leuk dat je iemand anders bent tegengekomen, heel veel geluk gewenst!
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-03-2019 09:56
Reden: Spam
99.50% gewijzigd
bij mij zei hij dat hij vorige week nog gevoelens had toen hij het uitmaakte (dat was vrijdag) maar opeens waren zijn gevoelens weg. Ik ben er kapot van maar het gaat nu ietsjes beter. maar blijf hopen dat hij bij draait.

hoe kunnen mensen opeens gevoelens voor iemand kwijt raken. en als ze ergens mee zitten waarom vertellen ze dat niet gwn in plaats van doen alsof er niks en het opeens uit maken.

ik zit nog steeds te wachten op een berichtje van ik mis je of het was stom van mij. maar ik denk eigenlijk als hij spijt heeft zijn vrienden hem tegen houden om weer contact te zoeken of dat hij het niet durft. Ik weet dat ik moet stoppen met hopen maar het is makkelijker gezegd dan gedaan.

Zijn er mensen die eens een relatie weer is goed gekomen omdat het bleek dat hij nog wel iets voor je voelde maar dat pas merkte toen jullie geen contact meer hadden?

ik denk dat het van je afschrijven wel echt een goed hulpmiddel is.
@Groningen
Ik stuur je een PB!
@Bluebear
Ik begrijp je verdriet heel goed, maar als iemand wegloopt dan moet je ze ook laten gaan. Blijf niet hopen of vasthouden, want als iemand wegloopt ben je echt meer waard. Als iemand écht om je geeft en écht met je wilt zijn doen ze alles om bij je te blijven. Je wilt niet met iemand zijn die niet helemaal voor jou gaat, je bent wel meer waard dan dat, echt hoor.
Ik weet dat het moeilijk is, maar hou dat maar in je achterhoofd!
Gogo10 schreef:
05-03-2019 13:19
@Bluebear
Ik begrijp je verdriet heel goed, maar als iemand wegloopt dan moet je ze ook laten gaan. Blijf niet hopen of vasthouden, want als iemand wegloopt ben je echt meer waard. Als iemand écht om je geeft en écht met je wilt zijn doen ze alles om bij je te blijven. Je wilt niet met iemand zijn die niet helemaal voor jou gaat, je bent wel meer waard dan dat, echt hoor.
Ik weet dat het moeilijk is, maar hou dat maar in je achterhoofd!

Ik ben dit niet helemaal met je eens. In veel gevallen loopt iemand niet zomaar weg maar mis je de signalen. Dat zijn vaak dingen die je leert door middel van levenservaring. Er zijn niet meer zoveel mensen die met hun eerste liefje oud en gelukkig worden. En van break-up’s leer je doorgaans veel.

Soms is er inderdaad geen reden en ligt het euvel bij een persoon. Maar meestal ligt het wel degelijk bij beide partners en ontstaan er langzaam scheurtjes die dan toch ‘ineens’ voor een breuk zorgen.

Belangrijk is dat je die signalen leert herkennen. En in een volgende relatie opzoek gaat naar kwaliteiten in een partner die beter bij jou als persoon passen.

Ik ben echt geen held in relaties. Ik wist eigenlijk altijd binnen een paar maanden als het hem niet ging worden maar luisterde slecht naar mijn onderbuik gevoel. En was daarnaast denk ik ook onvolwassen en de mannen/jongens waar ik die relaties mee had ook.

Een pagina of 10 terug kan je lezen dat het bij ons ook echt in zwaar weer zat. Het was er op of er onder maar na een week of 5 het contact compleet van zijn kant te laten komen hebben we de draad weer opgepakt en voelt echt als een mega stap vooruit in onze relatie. Soms moet je jezelf verplichten weer even terug te komen bij jezelf, zonder partner. Zeker als er wat struggels zijn. En niets is dan effectiever dan even geen contact. Je gaat elkaar missen en je gaat je eigen patronen herkennen.

Er zijn alleen wel een paar voorwaarden.
- geen andere personen daten
- de afgesproken tijd respecteren ook als je al een keuze hebt gemaakt. Het kan zijn dat de ander wel de volle tijd nodig heeft. Het kan ook zijn dat je inzicht toch weer veranderd.
- de liefde mag niet al op zijn.
- behandel de breuk als definitief. Als de liefde diep zit kan je deze simpelweg niet in 4/5 weeken afsluiten.
- benut de tijd om ook echt persoonlijk te groeien. Jezelf te leren kennen en vooral de problemen die jij de relatie binnen brengt aan te pakken.

Het vergt energie maar het is echt goed voor je persoonlijke ontwikkeling. En daarmee voor je relatie.
trien30 wijzigde dit bericht op 05-03-2019 19:16
0.04% gewijzigd
Ha Trien,

Dit vind ik een hele mooie post. Ik herken mijn eigen verhaal heel erg in jouwe (ik haal alleen mijn posts deels weg ivm privacy). Ik ga je een PB sturen als je dat goed vindt.
Gogo10 schreef:
05-03-2019 18:03
Ha Trien,

Dit vind ik een hele mooie post. Ik herken mijn eigen verhaal heel erg in jouwe (ik haal alleen mijn posts deels weg ivm privacy). Ik ga je een PB sturen als je dat goed vindt.
Zeker. Heb je een bericht terug gestuurd.
Wow heb echt even een super dipje. Vraag me zoveel dingen af. Vond hij me niet mooi genoeg? Had ik te kleine borsten? Te kleine kont? Heeft zij namelijk allemaal wel... ik weet dat ik mezelf niet met haar moet vergelijken maar de dingen die hij aantrekkelijk vond heeft zij allemaal wel. Misschien koos hij daarom wel voor haar en niet voor mij :( Wordt weer een lange avond.

Hoe gaat het met jullie?
Elegantic schreef:
05-03-2019 22:58
Wow heb echt even een super dipje. Vraag me zoveel dingen af. Vond hij me niet mooi genoeg? Had ik te kleine borsten? Te kleine kont? Heeft zij namelijk allemaal wel... ik weet dat ik mezelf niet met haar moet vergelijken maar de dingen die hij aantrekkelijk vond heeft zij allemaal wel. Misschien koos hij daarom wel voor haar en niet voor mij :( Wordt weer een lange avond.

Hoe gaat het met jullie?
Als de redenen zo oppervlakkig zijn dan ben je echt beter af zonder hem.

Des al niet te min is er niks erger dan liefdesverdriet :(

Sterkte!
Dankjewel Trien :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven