Ergernissen in de supermarkt deel 3

10-07-2016 22:24 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat deel 2 bijna vol is, gaan we hier verder!

Deel 1

Deel 2
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Vroeger, toen ik een winkel werkte, telde ik ook altijd terug. Ik had ook zelden kasverschil.

Mijn ergernis is al van een aantal weken geleden maar ik vergeet het steeds op te schrijven te typen

Bij de Lidl was de Cookie Dough ijs in de aanbieding en aangezien mijn dochter daar zo dol op is, besloot ik een pot mee te nemen.
Bij de kassa kon de cassiere het niet scannen. Ze vroeg haar collega om naar de code te kijken om direct daarna aan haar te vragen 'Worden deze überhaupt wel los verkocht?' Met andere woorden: zij dacht dus dat ik de verpakking los had getrokken om er 1 uit te halen.

Nog een andere ergernis:
Ik was laatst in een andere supermarkt. Ik wilde met mijn karretje het hoekje om lopen komt er een dame die dus in dat pad moest zijn waar ik uit kwam. In plaats van misschien een meter door te lopen zodat ze er fatsoenlijk langs kon drukt ze mijn kar opzij en wurmt ze zich tussen de stelling en mijn kar.
Ik kon het laten om te zeggen 'Ja hoor, natuurlijk mag u er even langs'
Ik vind het vervelend als ik wil afrekenen er geen goeden dag word gezegd. De caissière zit dan te praten/gillen in een andere taal tegen een collega.
Hoe moeilijk is het om gedag te zeggen tegen een klant?
En ja ik zeg dan alsnog gedag en word genegeerd...
anoniem_64001e1662ae6 wijzigde dit bericht op 18-04-2019 11:55
Reden: Moest nog iets bij
10.92% gewijzigd
dianaf schreef:
18-04-2019 09:27
Het ligt er vaak ook aan wie je inwerkt of je terug leert tellen of niet. Ik had iemand die daar heel alert op was. Terwijl een andere nieuwe collega door iemand anders werd ingewerkt en het dus niet leerde. Nou ja, ik heb het haar weer geleerd en ze vond het heel handig. :biggrin:
Ja klopt, ik ging ook eens bij een kassa staan waar iemand ingewerkt werd. Toen heb ik de kassière maar even tijd gegeven om uit te leggen hoe het zat toen ik vroeg of ik 20 cent bij moest geven. Jongen achter de kassa werd zenuwachtig en die kassière die dus dagelijks aan de kassa zat en automatisch wist wat ze dan terug moest geven, had duidelijk moeite met uitleggen waarom het zo werkte.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Kayaa4 schreef:
18-04-2019 11:53
Ik vind het vervelend als ik wil afrekenen er geen goeden dag word gezegd. De caissière zit dan te praten/gillen in een andere taal tegen een collega.
Dat is bij ons echt wel goed geregeld... iedereen zegt netjes goedendag. Als ik ga fietsen naar mijn werk zegt zelfs de jeugd goede morgen onderweg...
nlies schreef:
18-04-2019 19:39
Ja klopt, ik ging ook eens bij een kassa staan waar iemand ingewerkt werd. Toen heb ik de kassière maar even tijd gegeven om uit te leggen hoe het zat toen ik vroeg of ik 20 cent bij moest geven. Jongen achter de kassa werd zenuwachtig en die kassière die dus dagelijks aan de kassa zat en automatisch wist wat ze dan terug moest geven, had duidelijk moeite met uitleggen waarom het zo werkte.
Godzijdank dat jij er was dus
-Darkside- schreef:
19-04-2019 06:08
Godzijdank dat jij er was dus
waarschijnlijk vonden de andere klanten dat niet, die gingen allemaal naar een andere kassa.
Kayaa4 schreef:
18-04-2019 11:53
Grappig , ik vind het vervelend als ik steeds goedendag zeg tegen klanten en ze niet eens naar me kijken of meteen ' IK HEB FLESSEN COLA, Kan je me de prijs geven?' of gewoon zitten te babbelen tegen elkaar waarom ze de BBQ vandaag doen ipv morgen omdat anders Tante Kaat niet zou kunnen en ja, dat is belangrijk...
Volgens mij zijn mensen van dat er volgende week geen winkel meer open is. Wat een drukte. Ik heb mijn winkelwagen terug gezet en ben zo weg gelopen ik red het nog wel tot dinsdag.
Pasen wordt al net zo'n vreetfestijn als Kerst en andere feestdagen. :(
Klopt alleen ik pas voor die gekte.
derooiekater schreef:
20-04-2019 10:43
Volgens mij zijn mensen van dat er volgende week geen winkel meer open is. Wat een drukte. Ik heb mijn winkelwagen terug gezet en ben zo weg gelopen ik red het nog wel tot dinsdag.
hier is de winkel morgen en overmorgen gewoon open, heb nog niet gezien hoe druk het vandaag is
Bejaarden die op hun elven dertigste 1 voor 1 muntjes uit hun portemonnee vissen terwijl er een ellenlange rij staat.

Mensen die midden in het gangpad stil staan om met elkaar te kletsen over Piet die een pacemaker heeft gekregen en last van psoriasis heeft.

Caissières die zo chagrijnig kijken dat je bijna gillend de winkel uit wil rennen. Vooral bij de Aldi en Lidl het geval :clown:
Wat ik vervelend vind, is dat mensen in de rij voor de kassa staan, beetje om zich heen zitten te kijken, pas als de cassiere alle producten heeft gescand, en het te betalen bedrag opnoemt, wordt de portemonnee gepakt.

Waarom?. Ik heb hem altijd al paraat, heb mijn betaalpas in de hand, lekker snel.
derooiekater schreef:
20-04-2019 10:43
Daarom ga ik om 8 uur al boodschappen doen nog lekker rustig :-D
nlies schreef:
20-04-2019 13:00
hier is de winkel morgen en overmorgen gewoon open, heb nog niet gezien hoe druk het vandaag is
Hier zijn de meeste supermarkten ook gewoon open op eerste en tweede Paasdag
poppiejoppie schreef:
20-04-2019 14:25
Hier zijn de meeste supermarkten ook gewoon open op eerste en tweede Paasdag
Hier niet, en dat is ook niet erg.
Ik ging vanmorgen om 9u en toen begon het al aardig druk te worden
Hier is ook alles dicht met Pasen vind ik totaal niet erg
Vandaag weer collecte voor de roparun. Bij de schuifdeur twee man met collectebus, bij kassa drie man en een die zich bij de kassa opdrong aan mensen om in ruil voor inpakken een donatie te doen. Ondanks dat de cassiere meneer er op wees weg te gaan bij de kassa’s bleef hij zich opdringen en door de opstelling van de rest was het onmogelijk om de winkel te verlaten. Ze sprongen werkelijk op iedereen. Dit x de manager aangesproken. Dat ik het zeer vervelend vind zo Mn boodschappen te doen en zelf wel bepaal hoe ik een donatie doe en dat ik daar zeker geen commentaar op wens van de collectant. Begreep dat ik al de zoveelste was en dat ze de volgende keer niet meer welkom zijn. Zal mij benieuwen.
Hier stonden ze ook van de roparun maar netjes bij elkaar en op een plek waar het breed genoeg is te passeren..
Gisselle schreef:
20-04-2019 14:15
Wat ik vervelend vind, is dat mensen in de rij voor de kassa staan, beetje om zich heen zitten te kijken, pas als de cassiere alle producten heeft gescand, en het te betalen bedrag opnoemt, wordt de portemonnee gepakt.
Ik vind het heel vervelend dat de kassiere gewoon zit te wachten terwijl ik spullen op de band aan 't leggen ben ipv dat ze die band dan ook gelijk aanzet zodat ik niet zelf spullen naar voor moet duwen om het laatste erbij op de band te kunnen zetten.
De zomer begint en daar heb je het geslof met de (teen)slippers alweer :evil:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Nieuw kassa meisje in onze supermarkt, ze wist niet dat een invalide iemand in een scootmobiel zelf antwoord op haar vraag kon geven, ze vroeg het mij als begeleidster.
Ik knikte dus naar de invalide en ze vroeg het weer.
Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze het de mensen zelf moest vragen, ach het kind blooste en zei dank u mevrouw.
Oke weer iets geleerd.
het leven is als n neus,haal eruit wat erin zit.
MrsNiceGuy schreef:
21-04-2019 00:17
De zomer begint en daar heb je het geslof met de (teen)slippers alweer :evil:
Oja...
Ik erger me niet snel, maar bij dat geslof denk ik altijd: Mens, til je voeten eens op
jamadi52 schreef:
21-04-2019 01:02
Nieuw kassa meisje in onze supermarkt, ze wist niet dat een invalide iemand in een scootmobiel zelf antwoord op haar vraag kon geven, ze vroeg het mij als begeleidster.
Ik knikte dus naar de invalide en ze vroeg het weer.
Ik kon het niet laten om te zeggen dat ze het de mensen zelf moest vragen, ach het kind blooste en zei dank u mevrouw.
Oke weer iets geleerd.
En de invalide in de scootmobiel kon niet zelf zeggen dat hij/zij ook wel zelf antwoord kon geven? (En daarna het antwoord geven)
pearle schreef:
21-04-2019 10:43
Oja...
Ik erger me niet snel, maar bij dat geslof denk ik altijd: Mens, til je voeten eens op
Sommige mensen hebben dat ook op gewone schoenen. Dol word ik daarvan, krijg altijd zin om zo iemand pootje te haken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven