Napraattopic deel 113
zondag 9 juni 2019 om 17:07
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

dinsdag 2 juli 2019 om 20:26
Pipistrello schreef: ↑02-07-2019 20:05JaEn ik ook.
Kater was gelijk blijblijblij (lekker simpel jonk). Poesje was even in de war. Heeft me eerst een poos van onder de tafel aan zitten kijken voor ze zich met een harde mauw bovenop me wierp.

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
dinsdag 2 juli 2019 om 20:47
Ik ben ook net thuis na een paar hectische uithuizige weken. Katten wordt heel goed verzorgd, maar zo fijn dat ze meteen bij binnenkomst om ter malst tussen mijn benen door rennen zodat ik nog net niet struikel en alvast op de kast springen om in mijn nek te kunnen landen. Bij man springen ze vanop de grond op zijn schouder. Uitpakken komt wel want we zijn allebei 'bekat'.Pipistrello schreef: ↑02-07-2019 20:05JaEn ik ook.
Kater was gelijk blijblijblij (lekker simpel jonk). Poesje was even in de war. Heeft me eerst een poos van onder de tafel aan zitten kijken voor ze zich met een harde mauw bovenop me wierp.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

dinsdag 2 juli 2019 om 21:09
Lief.Lady*Voldemort schreef: ↑02-07-2019 21:03Mijn kat kwam me vanmorgen om kwart over vier een mooie dooie muis brengen![]()
Ik krijg altijd half levende libelle's en hele dikke aangevreten maar levende motten.

dinsdag 2 juli 2019 om 21:14
OoooohOudblond schreef: ↑02-07-2019 20:47Ik ben ook net thuis na een paar hectische uithuizige weken. Katten wordt heel goed verzorgd, maar zo fijn dat ze meteen bij binnenkomst om ter malst tussen mijn benen door rennen zodat ik nog net niet struikel en alvast op de kast springen om in mijn nek te kunnen landen. Bij man springen ze vanop de grond op zijn schouder. Uitpakken komt wel want we zijn allebei 'bekat'.

I’m doing superhero stuff. I’m staying focused. If anybody comes in here looking for trouble, oh, they’re going to meet my partners. We’re talking about paw and order.
dinsdag 2 juli 2019 om 21:23
De mijne is nóg beter opgevoed. Die komt 's nachts bij mijn voeten liggen, of lekker op mijn benen. Heerlijk.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 2 juli 2019 om 21:35
De katten die ik hiervoor heb gehad mochten sowieso niet in mijn slaapkamer, want ik slaap niet zo heel goed.
Deze katten hebben hun allerzieligste zieligheid ingezet en mogen wel in de slaapkamer, maar ze willen vooral geaaid worden en dat doe ik niet als ik slaap. Vandaar dat ze pas bij me komen als ik wakker ben.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
dinsdag 2 juli 2019 om 21:41
De mijne wil alleen samen slapen en hoeft dan niet zo geaaid te worden. Win-win!
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
dinsdag 2 juli 2019 om 21:49
'Beste vriendin stuurt met mijn vriend'.................
Soms zijn topictitels zo onduidelijk dat ik alleen daarom al de neiging heb om zo'n topic te gaan lezen.
Maar tegelijk weet ik dat het een dom topic zal zijn en wil ik er dus helemaal niet lezen.
Moeilijk hoor, goed forummen.
Soms zijn topictitels zo onduidelijk dat ik alleen daarom al de neiging heb om zo'n topic te gaan lezen.
Maar tegelijk weet ik dat het een dom topic zal zijn en wil ik er dus helemaal niet lezen.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 2 juli 2019 om 21:52
Ik had precies die gedachte bij dat topic.Solomio schreef: ↑02-07-2019 21:49'Beste vriendin stuurt met mijn vriend'.................

dinsdag 2 juli 2019 om 21:58
Solomio schreef: ↑02-07-2019 21:49'Beste vriendin stuurt met mijn vriend'.................
Nou, ik begreep het wel direct, maar taalkundig zo krom geschreven dat ik me wild erger. De hele OP dus.
Sowieso de generatie die niet meer schrijft "Ik stuur iets naar mijn vriend" maar "Ik stuur vriend". Als je zou vragen: "Waarnaar toe?", dan zullen ze je niet begrijpend aankijken.

dinsdag 2 juli 2019 om 21:58

dinsdag 2 juli 2019 om 22:01
Maar bij deze titel is niet eens duidelijk wat ze bedoelt. Dat gaat wat mij betreft nog wel wat verder dan 'een taalfout'.
Overigens heb ik even geprobeerd de OP te lezen, maar ook daar wordt niet duidelijk wat er precies samen bestuurd (of gestuurd?) wordt.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 2 juli 2019 om 22:07
Gaat gewoon over chatberichten sturen. Wij noemen dat appen, de Engelsen noemen het texting en in het Vlaams is het blijkbaar 'sturen'.
dinsdag 2 juli 2019 om 22:20
Pfffffffffffffffffffffft, partypooperT, laat mij gewoon ff klagen.
David Dunning
David Dunning

dinsdag 2 juli 2019 om 22:37
Nee was geen wedstrijdje. De eerste keer dat ik iemand ect zag schrijven was een jaar of 25 geleden en bedacht me dat het misschien als e(t)c(e)t(era) werd gezien. Nooit nagevraagd en zag nu de vraag voorbij komen en was ook wel benieuwd.
Heb net nog opgezocht en blijkbaar wordt het in Engelstalige landen dus ook weleens fout uitgesproken, als eksetera.
Ik heb dat nooit iemand horen zeggen.
Al vind ik het dan weer raar, aangezien de C de derde letter is, dus dan zou het etketera moeten zijn.
Zodoende leek mijn optie logischer.
Tot zover

dinsdag 2 juli 2019 om 22:38

David Dunning
David Dunning