Geld & Recht alle pijlers

Gierige acties deel X

13-08-2019 16:45 3017 berichten
Alle reacties Link kopieren
De vorige 9 delen waren een groot succes. In deel 10 gaan we weer verder met het delen van gierige acties.

Links naar vorige delen:
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 3
* Deel 4
* Deel 5
* Deel 6
* Deel 7
* Deel 8
* Deel 9
In this mad house we must all survive
Blondie456 schreef:
31-08-2019 23:47
[...]
Blondie456 schreef:
01-09-2019 00:06
[...]
Ik vind je veel en veel te ver gaan. Het is dat het bovenste bericht al gestaft is, anders had ik het gedaan. Het is duidelijk dat jij en/of je zoon zich van te voren 0 hebben verdiept in de gebruiken, de cultuur van Israel en dat je zoon te gierig is om de gebruikelijke service charge te betalen.
Als je je niet wil conformeren naar bepaalde gebruiken van een land, overweeg dan om er vooral niet naartoe te gaan.
zijdehoentje wijzigde dit bericht op 01-09-2019 09:15
23.47% gewijzigd
lotus77 schreef:
01-09-2019 07:39
Ja maar service charge is iets anders dan fooi, staat ook gewoon op het bonnetje. Daarbovenop gaat nog fooi.
Ik wist het verschil ook niet, totdat ik het dus hier in dit topic las. Weer wat geleerd dus.
Zijdehoentje schreef:
01-09-2019 08:59
Ik vind je veel en veel te ver gaan. Het is dat het bovenste bericht al gestaft is, anders had ik het gedaan. Het is duidelijk dat jij en/of je zoon zich van te voren 0 hebben verdiept in de gebruiken, de cultuur van Israel en dat je zoon te gierig is om de gebruikelijke service charge te betalen.
Als je je niet wil conformeren naar bepaalde gebruiken van een land, overweeg dan om er vooral niet naartoe te gaan.
Ik denk ook niet dat hij er nog terug naar toe gaat. Hij was daar omdat Feyenoord daar moest voelballen.
Blondie456 schreef:
01-09-2019 09:24
Ik denk ook niet dat hij er nog terug naar toe gaat. Hij was daar omdat Feyenoord daar moest voelballen.
Voetbalsupporter. Dat verklaart alles.
ClumsyNinja schreef:
01-09-2019 09:27
Ja, inderdaad. En dan nog. Alsof je dan maar vooral geen rekening hoeft te houden met bepaalde gebruiken van het betreffende land :bonk: De asocialiteit spat er vanaf.
ClumsyNinja schreef:
Oooo, zo'n voetbalsupporter
Never judge someone without knowing the whole story. You may think you understand, but you don't.
Dat men er nog serieus op reageert. Is nog zo onbekend dat ze het erom doet? Nu kan ze hier weer op alles aandacht genereren.
Wat een sfeertje hier... zullen we hier weer gewoon gierige verhalen neerzetten?
Gisselle schreef:
01-09-2019 10:54
Wat een sfeertje hier... zullen we hier weer gewoon gierige verhalen neerzetten?
Graag!
Het-groepje schreef:
31-08-2019 18:39
En we komen controleren, als we voetstappen in je tuin zien nou.
Ehm, wat?
Ik was een jaar of 12-13 geleden, toen ik voor het eerst in Turkije was, ook (weliswaar onbewust) gierig met fooi. Ik had euro’s gewisseld voor Turkse lire en direct daarna iets kleins gekocht, kreeg een hele hand muntgeld terug. Toen gaf ik diezelfde dag een taxi chauffeur “fooi” met een paar muntjes, nog niet beseffend wat de waarde was. Had ik die arme man iets van 10-15 cent fooi gegeven. Was een leermomentje ;-D
Ik gooi er even een gierige tvp tegen aan..
Leuk topic😉
Lucifer2018 schreef:
31-08-2019 17:11
Ik zou het qua geld er wel bij laten maar toch even gaan vertellen dat je dat dus echt niet meer wil. Geen mensen in jouw tuin voor wat dan ook. Nu is je hele tuin verziekt voor haar schutting. Dat zou ik dus wel echt aangeven.

De volgende keer stuur je ze weg. Meteen.
Klopt, jullie hebben allemaal ook helemaal gelijk. Normaal gesproken ben ik ook wel een stuk assertiever, maar had die week net met een sterfgeval dichtbij te maken, dus had andere dingen aan mijn hoofd.

En nu zit ik veel te hoog in mijn frustratie om redelijk te kunnen denken. Dan is zo'n forum dus extra fijn, om zo even een spiegel voorgehouden te krijgen! :)
Lidl’s-Annie-Aardbei schreef:
02-09-2019 15:19
Ik was een jaar of 12-13 geleden, toen ik voor het eerst in Turkije was, ook (weliswaar onbewust) gierig met fooi. Ik had euro’s gewisseld voor Turkse lire en direct daarna iets kleins gekocht, kreeg een hele hand muntgeld terug. Toen gaf ik diezelfde dag een taxi chauffeur “fooi” met een paar muntjes, nog niet beseffend wat de waarde was. Had ik die arme man iets van 10-15 cent fooi gegeven. Was een leermomentje ;-D
O, dat heb ik ook weleens gedaan! Had een hele hand vol kleingeld gegeven. Was voor mijn gevoel best veel geld maar ik zou de dag erna naar huis vliegen en had geen zin om dat te gaan wisselen. Later bleek die hand kleingeld omgerekend hooguit een euro te zijn geweest :-$ Had de hele vakantie alleen de briefjes gebruikt, dus niet echt stil gestaan bij de waarde van de muntjes (bijna niks).
ClumsyNinja schreef:
Nee hoor, want de uitsupporters die (officieel) meegaan met Feyenoord zijn in de regel juist niet het simpele soort dat problemen veroorzaakt. Toevallig ken ik wat mensen die vaak meegaan en specifiek naar deze wedstrijd, en dat zijn normale, rustige mensen die voor het voetbal, het reizen en de club gaan en daardoor veel landen kennen en zich overal weten te gedragen.

Het zootje dat op de bonnefooi erheen gaan zonder kaartje, zich klemzuipt en fonteinen sloopt is een ander soort. Je hebt voetbalsupporters en voetbalsupporters. Ik ging ook wel eens mee of ik volgde de jeugd en ik zorgde altijd dat ik wist hoe het werkte in dat land, dat ik fatsoenlijk dag en dankjewel kon zeggen. Je ergert je dan kapot aan die Neanderthalers die het verpesten voor de rest van de club met hun gesnuif en geschreeuw.

Wou ik even gezegd hebben. Nu weer door met gierig gedoe, met Israëli's in de hoofdrol: afgelopen zomer in Praag altijd gedoe bij attracties, rondvaarten en monumenten door Israëlische gezelschappen die groepskortingen probeerden af te dwingen en eindeloos bleven drammen en onderhandelen nadat er 10x nee was gezegd. Zal ook wel een cultuurdingetje zijn want verder waren het nette mensen, maar dit was ontzettend irritant.
Ik ging net bij de super even een bloemetje halen vd buurvrouw. Stonden leuke bossen 2 voor 5 euro. Heb zelf nooit bloemen (tafel altijd vol) maar vind het voor een keer wel gezellig. Kinderen vinden het ook leuk dus twee meegenomen.

Wordt er twee keer 3 euro aangeslagen. En moest ik 6 betalen.

Ik heb gezegd dat ze uit de bak 'twee voor vijf' komen. Gecontroleerd en klopte en dus vijf betaald. Maar moest wel aan dit topic denken.

Ben ik nou gierig? Ging mij niet om die euro maar wel om het principe.
Kletskous11 schreef:
11-09-2019 13:26

Ik heb gezegd dat ze uit de bak 'twee voor vijf' komen. Gecontroleerd en klopte en dus vijf betaald. Maar moest wel aan dit topic denken.

Heeft toch niks met gierig te maken.
PoesinBoots schreef:
11-09-2019 13:32
Heeft toch niks met gierig te maken.
Mee eens. Een principe kwestie inderdaad! Ik zou dat ook zo gedaan hebben hoor
Never stop making wishes♡
Kletskous11 schreef:
Ik ging net bij de super even een bloemetje halen vd buurvrouw. Stonden leuke bossen 2 voor 5 euro. Heb zelf nooit bloemen (tafel altijd vol) maar vind het voor een keer wel gezellig. Kinderen vinden het ook leuk dus twee meegenomen.

Nee natuurlijk is dat niet gierig. De prijs is 5 euro, dus dan moeten ze geen 6 euro rekenen.
Dat van die bloemen is zeker niet gierig. Als je trouwens goed op de kassabon let, zul je zien dat er vaak artikelen ten duur worden aangeslagen. Ik ga dan ook vaak richting klantenservice.

De AH heeft er namelijk een handje van acties niet goed in systeem te zetten of verkeerde prijskaartjes op te hangen.
We’re all mad here
Kletskous11 schreef:

Nee zeker niet. Ik heb zeker in 50% van de gevallen beet als ik de kassabon napluis. Dat er iets te duur op staat. Dat kun je gierig vinden, maar ik doe het vooral vanwege de slechte ervaringen die ik heb in deze supermarkt. Ze doen alsof ze goede aanbiedingen hebben, dan wil ik het ook voor die aanbiedingsprijs hebben. En ja, op aanbiedingen letten is misschien zuinig, maar niet gierig.
Jawel, ik heb een licht gierige, maar meer hebberige actie.
(het was hier zo stil :P )
Ik heb een bemoeizuchtige buurvrouw. Ze bedoelt het meestal wel goed, maar je moet altijd oppassen dat je niet voor een karretje wordt gespannen.

Ze belde dat ze fruit voor me had (van iemand anders), om jam van te maken. Nou doe ik dat graag, maar het moet altijd zo op stel en sprong. Mijn man nam het gesprek aan en gaf het aan me door. Dat er fruit bij de achtertuin stond en dat er in ruil twee potjes jam retour moesten komen.
Ik ga kijken en daar zie ik een afwasteiltje met halfrotte appels en een tas met halfrotte perziken staan. Duidelijk gevallen fruit, niet geplukt. Een bult werk, zeker tweederde wegsnijden, voor een paar potjes jam/moes waarvan ik dan 2 moet afgeven aan de 'gulle' gever.

Ik heb feestelijk bedankt en gezegd dat ik geen tijd had.
Was er niet eerder gedoe over een potje jam retour? Dat doe ik trouwens met plezier, als het goed fruit i.
Dat is toch gierig noch hebberig?
Je had geen zin, dus als het al iets was dan was het lui.
-Darkside- schreef:
18-09-2019 22:40
Dat is toch gierig noch hebberig?
Je had geen zin, dus als het al iets was dan was het lui.
LOL Dat is ook zo.
Maar 2 potjes claimen voor rot fruit vond ik wel hebberig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven