Moeder ziek, partner feestje

06-09-2019 17:07 209 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Viva’ers,

Ik zou graag even bij jullie willen nagaan of ik te hard en overdreven reageer. Ik ben namelijk een beetje de weg kwijt.

Ik ben een moeder met twee schatten van 2 en 4 maanden oud en een partner die fulltime werkt. Ons vangnet is niet groot en de kleintjes staan op de wachtlijst voor opvang. Wil niet zeggen dat ik het vervelend vind om even thuisblijfmoeder te zijn, maar zou ook graag weer aan het werk willen voor een paar dagen per week. Tot dusver de situatie.

Vandaag ben ik erachter gekomen dat mijn, al reeds zieke moeder, vannacht een aanval heeft gehad wat dodelijk had kunnen aflopen. Ze verblijft momenteel dan ook in het ziekenhuis. Mijn partner heeft na z’n werk een maandelijkse personeelsborrel. Ik heb oppas gezocht, maar helaas niet gevonden. Mijn partner heb ik gevraagd of hij het feestje een keertje kon overslaan, ik loop namelijk met een heel zwaar verward gevoel rond en wil graag mijn moeder, net als de rest van haar kinderen, even een knuffel geven in het ziekenhuis. De peuter kan helaas niet mee omdat dat simpelweg te druk zou zijn voor haar, mijn vader wijkt liever niet van haar zijde en de rest van de kinderen komt savonds na het werk, er kan dus niet even op de gang gezeten worden.

Hij wil zoals elke maand naar het feest toe. Ik zou graag zien dat hij eenmaal overslaat zodat ik mij bij de rest van het gezin kan aansluiten.

Nu is er ruzie, via whatsapp nog wel. Ok, ik word genegeerd, dus ik maak ruzie.

Het liefst laat ik hem vannacht buiten slapen, maar misschien reageer ik wel heel overdreven? We weten niet of ze nog zo een aanval kan krijgen, de oorzaak is namelijk nog onbekend. We weten niet hoe vannacht zal gaan. Ik weet het ook even allemaal niet...

Bedankt voor het lezen, langer dan verwacht. Sorry
Er speelt vast meer. Wat is het hele verhaal to ? Moet hij voor elk wissewasje op komen draven? Ben je jaloers dat hij dingen voor zichzelf doet en jij niet ? Wat is er met je moeder aan de hand ? Ligt ze vaker in het ziekenhuis ? Maak je hem vaker via app voor vanalles uit ? Waarom noem je specifiek dat je niet werkt ?

Zomaar wat vragen .
In dat geval zou ik hem toch buiten laten slapen. Als hij zijn werk belangrijker vindt dan familie of vrouw dan kan hij meteen kijken of hij op zijn collega's kan terugvallen. Je man flikt je dit geintje vaker en dat komt omdat er geen consequentie aan zijn gedrag zit. Geef hem het voordeel van de twijfel, misschien heeft hij zijn respect voor je grenzen verloren en die geef je hem gewoon nog een keer. Dat zegt vaak veel meer dan woedende appjes.
SjakS schreef:
06-09-2019 21:25
Wauw wat een lul. Ik vind dat je mild reageert.
Wat verdrietig dit, hij laat nu duidelijk zien dat hij geen leuke partner is.

Veel sterkte met je moeder.

En ook als dit al heel vaak voorgekomen zou zijn vind ik hem lullig. Hij reageert niet meer. Gaat lekker naar zijn borrel, voor zover het lekker kan zijn als je partner zich rot voelt om haar moeder en erheen wil.
Waarom is die borrel zo belangrijk voor hem? :wtf:
Enne... het zijn ook zijn kinderen :lightbulb: . Als jij weg moet dan is verantwoordelijk voor ze.
Ik sluit me aan bij (de meerderheid) van de vorige reacties. Dit is erg bot en ik vind je boosheid absoluut terecht.
Het gaat hier ook niet eens om een 'once-in-a-lifetime' gebeurtenis maar om een bedrijfsborrel die elke maand opnieuw is. Dan denk ik toch: hij geeft blijkbaar prioriteit aan z'n eigen vermaak, i.p.v. jou te steunen. Je zou natuurlijk allemaal verzachtende dingen kunnen bedenken als 'vluchtgedrag, hij weet niet hoe hij hierop moet reageren'. Maar jouw verzoek concreet, dus hij kan je juist steunen door praktisch bij te springen.

Veel sterkte met deze situatie!
dagdromer1986 wijzigde dit bericht op 07-09-2019 00:05
0.43% gewijzigd
Ik had de kinderen naar de borrel gebracht: Hier schat, ik ga naar mn zieke moeder toe. En dan zo dat collega's het duidelijk horen.

Of nou ja, ik zou willen dat ik dat zou doen, lijkt me niet fijn voor de kinderen vooral.

Als hij hier mee gaat lezen: je bent een lul. Die kinderen zijn ook van jou, daar draag je verantwoordelijkheid voor. En zieke ouders gaan voor pleziertjes (en zelfs werk!)
Ik zou de volgende dag bedenken dat ik misschien wel de buurvrouw had kunnen vragen om op te passen, noodgeval moeder in het ziekenhuis en man niet te bereiken.

Of naar het werk kunnen bellen, dat ik man niet kon bereiken en dat hij echt nu naar huis moet komen om voor zijn kinderen van 0 en 2 te zorgen zodat ik naar mijn zieke moeder kan.

Of als ik wist wat de borrel extern was hem daar om te laten roepen, "vanwege medisch noodgeval naar huis, je baby en dochtertje hebben je nodig".

Ik ben heel benieuwd wie er allemaal op de borrel zijn dat hij er zo enorm heen moet.

Fijn dat hij een leuke vader is verder.
Als ik zo lees ziet hij zijn kinderen vooral op zondag, of is hij laat weg/ vroeg thuis als hij werkt? Zaterdag is hij ook veel weg.
Wat is dat toch met mannen die hun verantwoordelijkheid als vader niet nemen? Waarom zou jij 90% van de tijd op je kinderen moeten passen? Omdat je een vrouw bent? Waarom mag jij geen hele weekendag helemaal voor jezelf?
Weinig inleving ook dat hij niet snapt dat je bij je moeder wilt zijn. Is hij niet bezorgd om zijn schoonmoeder? Of intereseert hem dat niet?
rascalles schreef:
06-09-2019 23:22
Er speelt vast meer. Wat is het hele verhaal to ? Moet hij voor elk wissewasje op komen draven? Ben je jaloers dat hij dingen voor zichzelf doet en jij niet ? Wat is er met je moeder aan de hand ? Ligt ze vaker in het ziekenhuis ? Maak je hem vaker via app voor vanalles uit ? Waarom noem je specifiek dat je niet werkt ?

Zomaar wat vragen .
Ja, er speelt zeker meer, TO zit in een ongelijkwaardige relatie waar de man gewend is om gewoon zijn gang te kunnen gaan en zij hem 'nooit zomaar van een feestje zou weghouden'. Aldus een vrouw met peuter en 4 maanden oude baby.

Denk dat jouw vragen er een heeel klein beetje naastzitten, denk je ook niet?

Al is TO waarschijnlijk het soort vrouw dat zich volledig wegcijfert en door jouw post denkt: shit, zie je wel, ik verdien dit.

Dus beter knal je deze onzin niet meer uit je toetsenbord en ga je eerst even lezen.
Wat een hork van een vent. Ook al zou er nog van alles spelen, dit soort situaties hoor je er gewoon voor elkaar te zijn. Bijzonder ook dat hij zo makkelijk accepteert elders te gaan slapen. Heeft'ie op dat feestje waar hij zo nodig naartoe moest een adresje ofzo? Ik zou de sleutel aan de binnenzijde in het slot steken.
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar je wist toch allang dat hij zo is/was?

Dan overdrijf je dus met je reactie want je kan hem niet veranderen. Eens een zak altijd een zak.

Waarom iemand waarvan je weet dat hij niets voor je overheeft buiten laten slapen? Is het een hond die je wat wil afleren? Je hebt hem toch zelf zoals ie was in huis gehaald?

En waarom nog een kind met zo iemand.

Keuzes!!
Deepfreeze schreef:
07-09-2019 01:20
Ik ga even advocaat van de duivel spelen, maar je wist toch allang dat hij zo is/was?

Dan overdrijf je dus met je reactie want je kan hem niet veranderen. Eens een zak altijd een zak.

Waarom iemand waarvan je weet dat hij niets voor je overheeft buiten laten slapen? Is het een hond die je wat wil afleren? Je hebt hem toch zelf zoals ie was in huis gehaald?

Keuzes!!
Zelfs bij een hork verwacht je dat er een grens aan zijn horkerig gedrag is.
Deepfreeze schreef:
07-09-2019 01:20

Keuzes!!
Men kan door tijd erachter komen dat een soms veronderstelde lul praktisch gezien echt een lul blijkt te zijn en dan alsnog keuzes maken. Dat staat iedereen vrij lijkt me?

Maar TO: is het je wel gelukt om je moeder te gaan bezoeken? Of ga je nu morgen? Sterkte dan.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Wat is iedereen veroordelend naar die man toe. Wie weet hoe belangrijk die borrel is. Netwerken kan het verschil betekenen tussen wel of geen promotie.
En wat is nou het probleem met kind meenemen?
Vind het trouwens toch raar. Bezoekuur is om15.30-17.00 uur en 18.30-19.30 uur en dat is toch een tijd dat de meesten nog net werken of nog onderweg zijn.
Kinderen kunnen gewoon mee hoor. Opa kan toch ook wel even een sapje halen met peuter? Of zit hij daar de hele dag geplakt en gaat niet eens naar de wc ofzo.
Ik vind de TO zwaar overdrijven. Gewoon om 15 30uur mét kinderen.

Trouwens TO typt dit om 17 uur. Waarom is ze niet op de normale bezoekuren met kind gegaan als het zo dringen en belangrijk was? Dan ga je toch niet thuis zitten forummen.
aloha66 schreef:
07-09-2019 01:54
Wat is iedereen veroordelend naar die man toe. Wie weet hoe belangrijk die borrel is. Netwerken kan het verschil betekenen tussen wel of geen promotie.
Vind het trouwens toch raar. Bezoekuur is om15.30-17.00 uur en 18.30-19.30 uur en dat is toch een tijd dat de meesten nog net werken of nog onderweg zijn.
Kinderen kunnen gewoon mee hoor. Opa kan toch ook wel even een sapje halen met peuter? Of zit hij daar de hele dag geplakt en gaat niet eens naar de wc ofzo.

Trouwens TO typt dit om 17 uur. Waarom is ze niet op de normale bezoekuren met kind gegaan als het zo dringen en belangrijk was? Dan ga je toch niet thuis zitten forummen.

:facepalm:
aloha66 schreef:

Ken je haar man soms persoonlijk en kom je het hier voor hem opnemen? Rare reactie!

TO dit gedrag van je man is echt niet ok! Wat een rare vent, super egoïstisch. Hopelijk is het inderdaad klaar. Je verdient een leuker exemplaar die jou, je kinderen en alles wat voor jou belangrijk is, serieus neemt.
Wat een ongelofelijk lul.

Zonder grappen zou ik mijn relatie eens ernstig gaan heroverwegen. Ik neem aan dat hij ook graag kinderen wilde dus moet hij ook zijn verantwoordelijkheid nemen.

Als jullie uit elkaar gaan wil hij zeker ook zo’n vader worden van om de week een zondag? Ik zou mooi gaan voor 50-50 co-ouderschap!
julius schreef:
06-09-2019 21:40
Wat maakt het uit hoe ernstig hij denkt dat het is? Bij de woorden 'mn moeder ligt in het ziekenhuis' laat je toch alles uit je handen vallen zodat je partner naar haar toe kan?
Ik probeer ook altijd de andere kant van het verhaal te horen. Misschien is de context wel heel anders en ligt moeder wel 2/3 vd tijd in het ziekenhuis vanwege flauwtes (geen idee) en probeert man een statement te maken en eindelijk voor zichzelf op te komen en denkt hij dat het allemaal best zal meevallen. Altijd goed om wederhoor toe te passen, toch? (Dit was een hele kleine poging daartoe). Maak wel vaker gekke dingen mee (werk in ziekenhuis)
Natuurlijk is het vreselijk als je zo in de steek wordt gelaten door je eigen partner.
In je tweede bericht wordt wel duidelijk dat dit niet de eerste keer is dat je man je laat barsten. Volgens mij hebben jullie een slechte relatie. Voor je man is de borrel vast zo belangrijk, omdat hij het leuker vindt met de mensen op de borrel dan met jou thuis. Ik vermoed dat je man weinig liefde voor je voelt, want je laat niet iemand van wie je houdt en je eigen kinderen zo enorm in de steek. Is er een leuke dame op die borrel?
Is het niet gewoon klaar tussen jullie en laat je man dat nogmaals blijken door deze actie?
DeKenau schreef:
07-09-2019 00:12
Ja, er speelt zeker meer, TO zit in een ongelijkwaardige relatie waar de man gewend is om gewoon zijn gang te kunnen gaan en zij hem 'nooit zomaar van een feestje zou weghouden'. Aldus een vrouw met peuter en 4 maanden oude baby.

Denk dat jouw vragen er een heeel klein beetje naastzitten, denk je ook niet?

Al is TO waarschijnlijk het soort vrouw dat zich volledig wegcijfert en door jouw post denkt: shit, zie je wel, ik verdien dit.

Dus beter knal je deze onzin niet meer uit je toetsenbord en ga je eerst even lezen.
Pardon? Ga je lekker ? Beter besef jij je dat er altijd twee kanten aan een verhaal zitten. En hier lezen we het verhaal van to alleen.
Rosamendosa schreef:
07-09-2019 04:57
Ik probeer ook altijd de andere kant van het verhaal te horen. Misschien is de context wel heel anders en ligt moeder wel 2/3 vd tijd in het ziekenhuis vanwege flauwtes (geen idee) en probeert man een statement te maken en eindelijk voor zichzelf op te komen en denkt hij dat het allemaal best zal meevallen. Altijd goed om wederhoor toe te passen, toch? (Dit was een hele kleine poging daartoe). Maak wel vaker gekke dingen mee (werk in ziekenhuis)
Precies dit .
aloha66 schreef:

Ik begrijp ook het probleem van de kinderen meenemen niet.
Ja, je man is lomp. In moeilijke tijden hoort je partner er voor je te zijn. Maar de rest van je verhaal vind ik getuigen van grote afhankelijkheid. Dus ik begrijp ook wel een beetje waarom je man vindt dat je dit zelf op had kunnen lossen.

Mijns inziens had je prima naar het ziekenhuis kunnen gaan zonder dat je man zijn borrel had hoeven overslaan. Uit je berichten maak ik op dat jullie geruzie al rond het middaguur begon (je schrijft dat het 3 uur duurde voor je OP werd geplaatst). Die tijd had je beter kunnen gebruiken door gewoon met je kinderen naar je moeder te gaan, dan was je daar alweer klaar geweest tegen de tijd dat je OP online verscheen. Voor de 'drukke' peuter had je wat afleiding en eten mee kunnen nemen. Zo'n ziekenbezoek hoeft niet langer dan een half uurtje te duren. Het gaat erom dat je er bent. En wat de drukte betreft: 's avonds zou je moeder ook al bezoek krijgen van haar andere kinderen. Als jij overdag even was gegaan, had je de drukte voor haar juist wat kunnen spreiden.

Dus verwijt je man ajb niet dat je door hem niet naar je moeder kon. Want dat kon best.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven