Kind in je uppie, deel 9!
vrijdag 15 maart 2019 om 14:18
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!
Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:
Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies
Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!
We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.
Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)
Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).
Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.
Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/
Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam | Leeftijd | Kliniek | Status |
Sensotouch | 28 | UMC Utrecht | wachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap |
Vivadiva85 | 32 | UMC Utrecht | Intake februari 2016 |
Macarinata | 35 | Isala | intake april 2018 |
Jolietje85 | 32 | Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp | op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017 |
Patroesj | 31 | Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg | Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018 |
Depster | 28 | Nij Geertgen | Intake 24 April. Oriënteren bekende donor |
Beau1993 | 25 | Reinier de Graaf, Voorburg | op wachtlijst voor intake sinds januari 2018 |
Femmelotje | 27 | MCK Leiderdorp | Intake nov 2019 |
Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart |
san92 | 24 | Geertgen | IUI september 2015[/i] |
anniebammer | 32 | UMC Utrecht | januari 2016[/i] |
Hope1980 | 36 | MCK | poging 6 in januari 2017[/i] |
Zara88 | 28 | ZI | december 2016 |
Manawa | 37 | Rijnstate | december 2016 |
Saffronskies | 38 | Isala | IVF (Cryos) augustus 2017 |
Uppies85 | 31 | Nij Geertgen | februari 2017 |
Globe83 | 35 | Nij Geertgen | mei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI |
Alisa86 | 30 | UMC Utrecht | IUI september 2017 |
Abrikozenpitjes | 36 | UMC Utrecht | augustus 2016 |
Innerpeace | 36 | Reinier de Graaf Voorburg | 2 missed abortions, volgende IUI sept 2017 |
CCB53 | 33 | Nij Geertgen | 9 x iui, maart 2019 gestart ICSI |
Plien1985 | 33 | nijGeertgen | gestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI |
Jootje29 | 30 | St Antonius | nov 2017 |
Truelove79 | 39 | MCK Leiderdorp | IUI mei 2018 |
Sciencerocks | Cryos via Antonius | ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019 | |
Wensmama81 | 37 | Rijnstate | IUI maart 2018 |
Betsy_01 | Reinier de Graaf Voorburg | feb 2019 | |
Mieuw | 34 | UMCU | IUI Feb 2019 |
Fase 3: Zwanger!
Naam | Leeftijd | Kliniek | Gestart | Uitgerekend | Bijzonderheden |
Linnie_1983 | 33 | UMC Utrecht | IUI november 2016 | juni 2019 | |
Hailie | 39 | MCK Leiderdorp | IUI dec 2017, start IVF okt 2018 | september 2019 | |
Angelaloes | 28 | Reinier de graaf Voorburg | iui okt/nov 2017 | ? | |
Sciencerocks | 39 | St Antonius ziekenhuis | ivf juli/aug 2019 | ? | |
Eeffie1 | 40 | MCK Leiderdorp | iui dec 2017 | april 2020 | |
Ja-gen | 35 | Nij Geertgen | IUI Juli 2019 | mei 2020 |

2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.
Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd

zaterdag 7 september 2019 om 07:45
Hoi danes,
Ik lees nog altijd vaak mee, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven.
Mocht iemand de tabel aanpassen, wil je mij ook doen?
Ik ben inmiddels alweer bijna 30.. en ruim 36 weken zwanger. Het kan dus elk moment gebeuren. Bij de bijzonderheden mag er gezet worden zwanger dmv Icsi.
Heel spannend allemaal.
Succes allemaal met alles! X
Ik lees nog altijd vaak mee, leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven.
Mocht iemand de tabel aanpassen, wil je mij ook doen?
Ik ben inmiddels alweer bijna 30.. en ruim 36 weken zwanger. Het kan dus elk moment gebeuren. Bij de bijzonderheden mag er gezet worden zwanger dmv Icsi.
Heel spannend allemaal.
Succes allemaal met alles! X

zaterdag 7 september 2019 om 16:29
leuk om iets van je te horen Angelaloes, schiet dus al mooi op voor jou!
Vandaag follikelmeting gehad, mijn baarmoeder is 4.2 MM, links heb ik 10 follikels in groei nog minder dan 10 mm en rechts zijn het er 5, ook nog minder dan 10 mm. Mag gonalF blijven spuiten en dinsdag weer een nieuwe echo.
Als deze 15 zich tot goeie grote ontwikkelen om te oogsten ben ik blij. Hopelijk komen er ook uit alle 15 eitjes..de helft wordt gedoneerd.. en de rest voor mijzelf. Oneven aantal is voor mij... dus spuiten lekker door.
Waar zit de rest?
Vandaag follikelmeting gehad, mijn baarmoeder is 4.2 MM, links heb ik 10 follikels in groei nog minder dan 10 mm en rechts zijn het er 5, ook nog minder dan 10 mm. Mag gonalF blijven spuiten en dinsdag weer een nieuwe echo.
Als deze 15 zich tot goeie grote ontwikkelen om te oogsten ben ik blij. Hopelijk komen er ook uit alle 15 eitjes..de helft wordt gedoneerd.. en de rest voor mijzelf. Oneven aantal is voor mij... dus spuiten lekker door.
Waar zit de rest?
zaterdag 7 september 2019 om 22:34
Spannend Science! Die eerste echo!
Voor jou ook heel spannend depster. Hopelijk inderdaad een goed aantal eitjes. Zit er nog een minimum aan om ook te kunnen doneren? Als je er maar 3 hebt bijvoorbeeld dat je ze dan zelf mag houden of gaat er dan alsnog een naar de donorbank?
Angelaloes, jeetje dat schiet al op!!
Ik zit nu op 6 dpo, nog te vroeg om te testen dus. Ton symptomen van de utro dus nog geen idee welke kant het op zal gaan. Afwachten maar!
Voor jou ook heel spannend depster. Hopelijk inderdaad een goed aantal eitjes. Zit er nog een minimum aan om ook te kunnen doneren? Als je er maar 3 hebt bijvoorbeeld dat je ze dan zelf mag houden of gaat er dan alsnog een naar de donorbank?
Angelaloes, jeetje dat schiet al op!!
Ik zit nu op 6 dpo, nog te vroeg om te testen dus. Ton symptomen van de utro dus nog geen idee welke kant het op zal gaan. Afwachten maar!

zondag 8 september 2019 om 12:14
Ik durf niet meer op mijn gevoel te vertrouwen. Door de utro ben ik een wandelend zwangerschapskwaaltje. Dus alles wat ik voel zegt niks. Ook wel vreselijk frustrerend, want ik voel vanalles en het idee om dan straks weer een witte test te hebben vind ik echt niet leuk. Het is zo'n gigantische mindfuck.
zondag 8 september 2019 om 16:19
Hoi allemaal.
Even weer een berichtje van mij. Ik heb wat afstand genomen van het forum vanwege de (fijne zwangerschaps) berichten. Niet omdat ik het jullie niet gun maar omdat het bij mij niet lukt en de confrontatie is op sommige momenten me even te veel.
2 maanden geleden ben ik het ivf traject ingegaan met steeds erg teleurstellende resultaten. Te weinig follikels dus valt er ook niks te stimuleren. Deze maand zaten er zelfs maar 2! Ik zie ook dat de aantallen in follikels contstant laag blijven en de realiteit dat ik nooit een kindje mag krijgen/ dragen hakt er momenteel erg in. Het is zo moeilijk als je iets zoooo graag wilt en dat het dan niet lukt. Het ziekenhuis blijft positief maar ik ben die positiviteit op menig moment kwijt. We (het ziekenhuis en ik) geven niet op maar ik moet zeggen dat ik er wel enorm moedeloos van wordt. Ook mijn bloeduitslagen laten zien dat het nogal moeilijk zal gaan worden. Mijn amh en de fsh waarde zijn hoog wat er op duidt dat er weinig follikels meer zijn en er al veel stimulatie vanuit mezelf is om eitjes te laten rijpen. Mogelijk houdt dit in dat er in de komende jaren al een overgang aan zit te komen! Ik had nooit gedacht ik mogelijk kinderloos zou bliiven. Maar die realiteit begint er wel te komen.
Ik zal dus niet veel reageren maar af en toe wel meelezen. Ik wens iedereen heel succes met dit loodzware traject. En hopelijk kan ik ook hier eens goed nieuws posten.......
Even weer een berichtje van mij. Ik heb wat afstand genomen van het forum vanwege de (fijne zwangerschaps) berichten. Niet omdat ik het jullie niet gun maar omdat het bij mij niet lukt en de confrontatie is op sommige momenten me even te veel.
2 maanden geleden ben ik het ivf traject ingegaan met steeds erg teleurstellende resultaten. Te weinig follikels dus valt er ook niks te stimuleren. Deze maand zaten er zelfs maar 2! Ik zie ook dat de aantallen in follikels contstant laag blijven en de realiteit dat ik nooit een kindje mag krijgen/ dragen hakt er momenteel erg in. Het is zo moeilijk als je iets zoooo graag wilt en dat het dan niet lukt. Het ziekenhuis blijft positief maar ik ben die positiviteit op menig moment kwijt. We (het ziekenhuis en ik) geven niet op maar ik moet zeggen dat ik er wel enorm moedeloos van wordt. Ook mijn bloeduitslagen laten zien dat het nogal moeilijk zal gaan worden. Mijn amh en de fsh waarde zijn hoog wat er op duidt dat er weinig follikels meer zijn en er al veel stimulatie vanuit mezelf is om eitjes te laten rijpen. Mogelijk houdt dit in dat er in de komende jaren al een overgang aan zit te komen! Ik had nooit gedacht ik mogelijk kinderloos zou bliiven. Maar die realiteit begint er wel te komen.
Ik zal dus niet veel reageren maar af en toe wel meelezen. Ik wens iedereen heel succes met dit loodzware traject. En hopelijk kan ik ook hier eens goed nieuws posten.......
zondag 8 september 2019 om 20:53
zondag 8 september 2019 om 23:17
Haha, Science, ja, voor iemand die nog zo groot is als een cashewnoot, kan zo’n baby in wording al behoorlijk wat energie kosten hè
. Ik vond dat redelijk bizar destijds. Spannend morgen, maar vast ook fijn dat het eindelijk zo ver is.
Betsy: wat verdrietig, en begrijpelijk dat je de moed af en toe verliest en ook dat hier meelezen niet altijd lekker voelt. We duimen wel gewoon door voor je hoor!

Betsy: wat verdrietig, en begrijpelijk dat je de moed af en toe verliest en ook dat hier meelezen niet altijd lekker voelt. We duimen wel gewoon door voor je hoor!

maandag 9 september 2019 om 16:59
Even egopost! Vandaag echo gehad. Hartje klopt
. 7 weken 6 dagen en heb uitgerekende datum gehad. Mijn verjaardag!
Nog zeker 1,5 week duimen maar na 9 weken zou volgens gynaecoloog wel echt zeker moeten zijn. Nu mag het boontje gewoon nog even lekker door blijven bakken. Over 1,5 week weer echo en gesprek over nipt. Hopelijk is alles goed
Nog zeker 1,5 week duimen maar na 9 weken zou volgens gynaecoloog wel echt zeker moeten zijn. Nu mag het boontje gewoon nog even lekker door blijven bakken. Over 1,5 week weer echo en gesprek over nipt. Hopelijk is alles goed

dinsdag 10 september 2019 om 16:35
Oh Sciencerocks wat een super goed nieuws.. gefeliciteerd!!!
ik ben op onderzoek uit gegaan de afgelopen dagen met alle informatie die ik heb gekregen. Mijn zorgverzekering vergoed de behandelingen van Nij Geertgen niet. dus had eigenlijk al voorgenomen om pas vanaf januari mezelf in te schrijven. Maar gister met de zorgverzekering overlegd maar ik kan nu naar Zwolle, daar is de wachttijd maar 1 maand en wordt alles vergoed op de zaadrietjes na. Dus vandaag alles geregeld met de huisarts, verwijzing om laten zetten van Arnhem naar Zwolle. Nu afwachten op het bericht voor de intake.. Vind het toch wel erg spannend allemaal.
ik ben op onderzoek uit gegaan de afgelopen dagen met alle informatie die ik heb gekregen. Mijn zorgverzekering vergoed de behandelingen van Nij Geertgen niet. dus had eigenlijk al voorgenomen om pas vanaf januari mezelf in te schrijven. Maar gister met de zorgverzekering overlegd maar ik kan nu naar Zwolle, daar is de wachttijd maar 1 maand en wordt alles vergoed op de zaadrietjes na. Dus vandaag alles geregeld met de huisarts, verwijzing om laten zetten van Arnhem naar Zwolle. Nu afwachten op het bericht voor de intake.. Vind het toch wel erg spannend allemaal.
dinsdag 10 september 2019 om 18:01
Betsy ik kan me voorstellen dat het dan wel lastig is is. Ik duim voor je mee dat je ook een keer goed nieuws kan posten hier.
Depster succes hopelijk rijpen er veel eitjes.
Science wat een super nieuws.
Ik heb de 26ste mijn eerste echo, super spannend!
Roos spannend zeg, en fijn dat je eruit bent welke kliniek dat was al de eerste stap.
Depster succes hopelijk rijpen er veel eitjes.
Science wat een super nieuws.
Ik heb de 26ste mijn eerste echo, super spannend!
Roos spannend zeg, en fijn dat je eruit bent welke kliniek dat was al de eerste stap.

dinsdag 10 september 2019 om 22:57
Wat fijn!!! En ook fijn dat je snel weer mag. Ik ook. Volgende week vrijdag voor echo en gesprek over nipt. Heel fijn om zo snel weer te mogen kijken.
woensdag 11 september 2019 om 21:32
Emanina: ik had er de eerste weken geen last van (iets te druk met proberen íets binnen te houden), maar volgens mij heeft bijna iedere zwangere wel momenten van twijfel. Ik ken bijna niemand die niet vlak na de positieve test ineens dacht ‘oh help, wat heb ik gedaan, kan ik dit wel??’ Ook mensen met een partner. Het kan natuurlijk best dat het bij jou wat meer op die ontbrekende partner focust, omdat dat bij jou zelf speelt.
Bij mij bleven er af en toe wel van die paniek momentjes, zelfs toen ze net geboren was. Blij, maar ook ‘oh help, nu kan ik echt niet meer terug’. Zolang dat maar momenten zijn, is het niet zo erg. Het is ook gewoon heel spannend, plus hormonen, dan mag je af en toe best even uithuilen.
Als dat het echt over gaat nemen, is het verstandig om hulp te zoeken. Maar op zich is het volgens mij helemaal niet zo vreemd.
Bij mij bleven er af en toe wel van die paniek momentjes, zelfs toen ze net geboren was. Blij, maar ook ‘oh help, nu kan ik echt niet meer terug’. Zolang dat maar momenten zijn, is het niet zo erg. Het is ook gewoon heel spannend, plus hormonen, dan mag je af en toe best even uithuilen.
Als dat het echt over gaat nemen, is het verstandig om hulp te zoeken. Maar op zich is het volgens mij helemaal niet zo vreemd.
woensdag 11 september 2019 om 21:34

woensdag 11 september 2019 om 22:12
Wat ontzettend fijn eeffie dat jouw echo ook goed was!
En superfijn dat jij en science beide snel weer een echo hebben!
Jagen nog even wachten.. hopelijk bij jou ook alles goed!
Emanina, voor mij heel bekend hoor jouw twijfels en angsten! Ik twijfelde niet zozeer aan de beslissing maar wel angstig of ik het echt kan alleen. Het is nu bij mij een stuk minder, vertrouwen groeit ook mee met de zwangerschap en de voorbereidingen
Ik denk dat iedere vrouw hier wel eens last van heeft, alleenstaand of niet, het moederschap brengt zoveel verantwoordelijkheid en verandering.
En superfijn dat jij en science beide snel weer een echo hebben!
Jagen nog even wachten.. hopelijk bij jou ook alles goed!
Emanina, voor mij heel bekend hoor jouw twijfels en angsten! Ik twijfelde niet zozeer aan de beslissing maar wel angstig of ik het echt kan alleen. Het is nu bij mij een stuk minder, vertrouwen groeit ook mee met de zwangerschap en de voorbereidingen
Ik denk dat iedere vrouw hier wel eens last van heeft, alleenstaand of niet, het moederschap brengt zoveel verantwoordelijkheid en verandering.