Onbedoeld zwanger
zondag 22 september 2019 om 16:23
Hoi allemaal,
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
Momenteel zit ik in een dilemma waarvan ik nooit gedacht had hierin terecht te komen. Sinds een week weet ik dat (ongepland) zwanger geraakt ben van mijn scharrel. We kennen elkaar al jaren en het is elke keer een beetje op en af met ons. Ik heb hem het nieuws verteld en hij gaf aan er niks mee te maken willen hebben. Zelf moet ik nu dus een keuze maken, houden of is een abortus plegen een betere keus? Ik vind dit erg moeilijk omdat ik alleen abortus zou willen plegen als het echt niet anders kan.
Mijn situatie is stabiel, ik ben 25 jaar heb een fulltime vaste baan, en mijn eigen huis met genoeg kamers.
Toch blijf ik hangen bij het idee over alleenstaande moeder worden. Is het egoïstische en doe ik het kind er meer ellende mee? Wat gaat mijn omgeving wel niet zeggen, collega’s buren familie enzv.
Ik ben benieuwd wat andere zouden doen in mijn positie.. tuurlijk moet ik uiteindelijk de knoop zelf doorhakken. Maar tips zijn altijd welkom.
Groetjes Tatj
zondag 22 september 2019 om 18:21
Die omgeving heeft niet de verantwoordelijkheid voor het kind en hoeft het niet op te voeden.nerdopviva schreef: ↑22-09-2019 18:19Stel nou dat je omgeving helemaal achter je keuze zou staan. Wat zou je dan doen?
zondag 22 september 2019 om 18:24
Bedenk goed of je familie en vrienden wel tijd hebben om je te helpen. Je leeftijdsgenoten zijn te druk om je helpen als ze werken of studeren.xtatj schreef: ↑22-09-2019 17:55Bedankt voor de reacties!
Ik gebruik de anticonceptie pil maar ben het 1 keer vergeten in te nemen waardoor het nu dus raak is. Achteraf gezien natuurlijk niet slim, en had ik betere maatregelen moeten nemen (dubbele bescherming) maar daar is het nu te laat voor en kan ik het alleen maar als les voor in de toekomst meenemen.
De keus voor mij maakt het moeilijker omdat het geen onenightstand is geweest. Dit is een persoon waar ik al jaren omheen draai. Alsnog respecteer ik zijn keuze en wens. Diep van binnen wil ik het kind zeker houden maar maak ik mij zorgen om: de reacties van de omgeving, hoe moet ik straks werken en zorgen voor , combineren. Ik heb gelukkig wel familie en vriendinnen die mij kunnen helpen en steunen. Toch is dit natuurlijk geen ideaal situatie en heb je liever dat een kind voorkomt uit een liefdevolle relatie waarin beide ouders blij hiermee zijn. Ik zal eens verder naar informatie gaan zoeken, toch bedankt voor de reacties!
Je komt in een andere wereld terecht en ik vraag mij af of je dan nog aansluiting hebt met je vrienden. Een relatie krijgen zal ook niet makkelijk zijn. Een man zal niet snel iets beginnen met een jonge alleenstaande vrouw als er nog genoeg aanbod is van kinderloze vrouwen waarmee nog een eigen gezin gestart kan worden.
Ik vraag mij af of je al dat gedoe al moet willen op jouw leeftijd. Het lijkt mij helemaal niets.
Waarom zou je jezelf dit aandoen als er een oplossing is? Niet een fraaie, maar zo fraai is je toekomst ook niet als je een alleenstaande moeder bent op je 25e.
zondag 22 september 2019 om 18:30
Ik denk dat de belangrijkste vraag is of je het wil. Het financiële plaatje doet niet echt toe, als je niet verwacht dat je er blij mee kan zijn en het alle tijd en liefde kunt geven. Wat andere er van vinden zou ik buiten beschouwing gelaten. Besef dat de vader buiten beeld blijft en dit van invloed is op het kind.
zondag 22 september 2019 om 18:33
Ik heb een kind, grotendeels opgevoed met gedeeld ouderschap en vond het allesbepalend en een hele verantwoordelijkheid, dus best zwaar.
Ik zou met wat ik nu weet nooit alleen eraan beginnen als je nog zo jong bent.
Het bepaalt je carrière, je sociale leven, je vrije tijd, je vakanties, geld en je slaap.
Ik zou met wat ik nu weet nooit alleen eraan beginnen als je nog zo jong bent.
Het bepaalt je carrière, je sociale leven, je vrije tijd, je vakanties, geld en je slaap.
Hatsjikideee...
zondag 22 september 2019 om 19:02
Zal je niet altijd en eeuwig herinnerd worden aan die scharrel als je het kind houdt?
Terwijl hij er dus niks mee te maken wil hebben en ik hem dus nooit meer zou moeten zien.
Ik zou niet weten of ik daar de komende 50 jaar mee zou omkunnen als alleenstaande moeder. Zeker niet als hij mogelijk ook nog eens in de buurt woont en je hem of zijn familie ook nog af en toe tegenkomt of kunt tegenkomen op straat.
Straks lijkt dat kind bovendien uiterlijk op hem en zit je ook nog es écht elke dag tegen je ex-scharrel aan te kijken.
Terwijl hij er dus niks mee te maken wil hebben en ik hem dus nooit meer zou moeten zien.
Ik zou niet weten of ik daar de komende 50 jaar mee zou omkunnen als alleenstaande moeder. Zeker niet als hij mogelijk ook nog eens in de buurt woont en je hem of zijn familie ook nog af en toe tegenkomt of kunt tegenkomen op straat.
Straks lijkt dat kind bovendien uiterlijk op hem en zit je ook nog es écht elke dag tegen je ex-scharrel aan te kijken.
zondag 22 september 2019 om 19:05
Zoek jij nou tips om een ongeplande zwangerschap te plannen?
zondag 22 september 2019 om 19:06
Lieve TO,
Wat een lastige situatie. Ik denk dat dit gewoon een heel moeilijke keuze is omdat er heel veel emoties meespelen. Maar wat je jezelf misschien af moet vragen is: neig je naar houden omdat je het verdrietig en moeilijk vindt dat je dan een vruchtje laat gaan, of omdat je echt een 25-jarige alleenstaande moeder wil zijn?
Je kunt best een kinderwens hebben maar niet nu, en niet zo. En als dat het geval is, zou ik zeggen: laat het dan weghalen en krijg kinderen op een ander moment, als je wel die leuke partner hebt gevonden. Je hoeft je niet vast te leggen omdat iets NU op een heel onhandige manier komt, alleen maar omdat je het in de toekomst wel wil.
Veel sterkte meis, wat je ook kiest.
Wat een lastige situatie. Ik denk dat dit gewoon een heel moeilijke keuze is omdat er heel veel emoties meespelen. Maar wat je jezelf misschien af moet vragen is: neig je naar houden omdat je het verdrietig en moeilijk vindt dat je dan een vruchtje laat gaan, of omdat je echt een 25-jarige alleenstaande moeder wil zijn?
Je kunt best een kinderwens hebben maar niet nu, en niet zo. En als dat het geval is, zou ik zeggen: laat het dan weghalen en krijg kinderen op een ander moment, als je wel die leuke partner hebt gevonden. Je hoeft je niet vast te leggen omdat iets NU op een heel onhandige manier komt, alleen maar omdat je het in de toekomst wel wil.
Veel sterkte meis, wat je ook kiest.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
zondag 22 september 2019 om 19:31
Hatchi schreef: ↑22-09-2019 18:24Bedenk goed of je familie en vrienden wel tijd hebben om je te helpen. Je leeftijdsgenoten zijn te druk om je helpen als ze werken of studeren.
Je komt in een andere wereld terecht en ik vraag mij af of je dan nog aansluiting hebt met je vrienden. Een relatie krijgen zal ook niet makkelijk zijn. Een man zal niet snel iets beginnen met een jonge alleenstaande vrouw als er nog genoeg aanbod is van kinderloze vrouwen waarmee nog een eigen gezin gestart kan worden.
Ik vraag mij af of je al dat gedoe al moet willen op jouw leeftijd. Het lijkt mij helemaal niets.
Waarom zou je jezelf dit aandoen als er een oplossing is? Niet een fraaie, maar zo fraai is je toekomst ook niet als je een alleenstaande moeder bent op je 25e.
Dit, besef waar je aan begint. Veel sterkte met je keuze
zondag 22 september 2019 om 19:31
En als de vader nou niet meer in beeld zou zijn door een ongeluk tijdens de zwangerschap ofzo, zou je dan hetzelfde adviseren?
zondag 22 september 2019 om 19:38
Dat is toch geen vergelijking, ws is het kindje dan in liefde verwekt.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 19:31En als de vader nou niet meer in beeld zou zijn door een ongeluk tijdens de zwangerschap ofzo, zou je dan hetzelfde adviseren?
Hatsjikideee...
zondag 22 september 2019 om 19:49
Ha to,
Ik ben op mijn 26e zwanger geworden van mijn scharrel/rebound. Ik kwam er vrij laat achter, ik dacht totaal niet aan een zwangerschap want altijd anticonceptie gebruikt.
Ik heb besloten de baby te houden. Ook al had ik duizend en één twijfels. Wat zal de buitenwereld zeggen? Hoe ga ik dit in hemelsnaam doen? Etc etc. Maar diep in mijn hart wilde ik geen abortus.
We zijn nu tien jaar later en dochter is de beste beslissing ooit. Ondanks wat de buitenwereld zegt en het feit dat ik (hopelijk) straks twee kinderen van twee mannen heb (deze verschrikking schreef iemand hier ook). Het is me zo goed bevallen dat ik nu middels een donor voor een tweede ga.
Ik ben heel blij dat ik toendertijd mijn hart heb gevolgd.
Ik ben op mijn 26e zwanger geworden van mijn scharrel/rebound. Ik kwam er vrij laat achter, ik dacht totaal niet aan een zwangerschap want altijd anticonceptie gebruikt.
Ik heb besloten de baby te houden. Ook al had ik duizend en één twijfels. Wat zal de buitenwereld zeggen? Hoe ga ik dit in hemelsnaam doen? Etc etc. Maar diep in mijn hart wilde ik geen abortus.
We zijn nu tien jaar later en dochter is de beste beslissing ooit. Ondanks wat de buitenwereld zegt en het feit dat ik (hopelijk) straks twee kinderen van twee mannen heb (deze verschrikking schreef iemand hier ook). Het is me zo goed bevallen dat ik nu middels een donor voor een tweede ga.
Ik ben heel blij dat ik toendertijd mijn hart heb gevolgd.
zondag 22 september 2019 om 19:50
Maar met een totaal ander uitgangspunt.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 19:42Ze is dan net zo jong en er is dan net zo min een vader, misschien zelfs wel minder, want die vader is er helemaal niet meer.
Hatsjikideee...
zondag 22 september 2019 om 19:51
Nee dat is een totaal ander uitgangspunt. Het kind is dan gewenst (neem ik aan). Dat maakt nogal verschil voor het kind zelf. En Je stelt in de aangehaalde situatie niet een vader en zijn familie ongewenst voor een voldongen feit (een kind).Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 19:31En als de vader nou niet meer in beeld zou zijn door een ongeluk tijdens de zwangerschap ofzo, zou je dan hetzelfde adviseren?
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 september 2019 om 19:53
In dit voorbeeld zou het kind voor de familie van de overleden vader een enorme troost zijn. In het voorbeeld van TO is het een ongewenst. Een fundamenteel verschil.Maartje2016 schreef: ↑22-09-2019 19:31En als de vader nou niet meer in beeld zou zijn door een ongeluk tijdens de zwangerschap ofzo, zou je dan hetzelfde adviseren?
Iedere dag is gehaktdag
zondag 22 september 2019 om 19:58
Er staat nergens dat het kind ongewenst is, ze heeft het over ongepland. Als het ongewenst zou zijn, dan zou ze niet getwijfeld hebben en hier een topic over hebben geopend.
zondag 22 september 2019 om 20:01
Dat is toch een slechte reden om een kind te houden? Zodat de (schoon)familie er troost uit kan halen. Dan is er nog voor de geboorte al een druk en verwachting op het kind gelegd waar hij aan moet voldoen.