Gierige acties deel X
dinsdag 13 augustus 2019 om 16:45
woensdag 30 oktober 2019 om 11:48
Ohja iets soortgelijks had ik ook een keer.VGM1980 schreef: ↑30-10-2019 11:30Mijn ex had nieuwe schoenen nodig waarvan het 2e paar gratis was. Je raadt het natuurlijk al, dat 2e paar mocht ik uitzoeken en dat werd dan mijn verjaardagskado. (en nee, hij was niet arm. of eigenlijk riep hij altijd dat hij geen geld had, behalve als het om zichzelf ging. dan had ie ineens wél geld)
Een vriendin stuurde een foto van schoenen en vroeg wat ik er van vond.
Ik zei dat ik een bepaald paar wel heel leuk vond dus vroeg ze of ze ze voor mij ook mee moest nemen.
Ik akkoord en heb haar toen ze twee dagen later bij mij was het geld van de schoenen gegeven.
Kom ik toevallig diezelfde week nog in de stad, zie ik dat bepaalde schoenen in die winkel 1 plus 1 gratis waren, waaronder die zij voor mij "voorgeschoten" had.
Ze had mij dus het volledige bedrag laten betalen en zo zelf gratis schoenen

woensdag 30 oktober 2019 om 11:54
Ik heb het over de bezinekosten. niet over het eten.welcomehome schreef: ↑30-10-2019 11:26Daarom ook de zin "misschien niet echt gierig maar ik vond het wel jammer"
En dat uit eten.
Dat was ten eerste zijn idee.
We konden net zo goed bij ons in de stad ergens wat eten maar hij wilde perse daarheen ( voor mijn verjaardag dus ).
Dat stelde ik ook voor maar hij wilde perse naar dit restaurant.
En hoezo de kosten splitten ? Ik betaal de tank plus ik ben zelf gratis.
Zou ik ook nog zijn helft moeten betalen terwijl hij zelf aangeeft mij als kado mee uit eten te willen nemen ?
Those who don’t believe in magic will never find it
woensdag 30 oktober 2019 om 11:56
Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je me niet goed begrepen hebt.
Nogmaals: ik heb het niet over het eten, maar over het vervoer. De kosten voor de benzine moest ze nu betalen. Dit is niet netjes. Maar zoals al eerder is besproken denkt niet iedereen (vooral als je zelf geen auto hebt) aan de kosten. Dit moet je dus soms aangeven.
Is gratis uiteten een leuk verjaardagscadeau? Nee zeker niet. Is het onwijs gierig? Mwa.
Those who don’t believe in magic will never find it
woensdag 30 oktober 2019 om 11:57
Ook was ik een keer stappen met mijn ex en een vriendin van mij met haar nieuwe vriend.
Elke keer als er besteld moest worden vroeg haar vriend wat zij of wij drinken wilde en gingen hij en mijn vriend samen naar de bar.
Hoorde ik de volgende dag van mijn ex, dat die nieuwe vriend van mijn vriendin elke keer de bestelling doorgaf aan mijn ex en zodoende hem elke keer voor iedereen liet betalen.
En dat terwijl mijn vriendin hem vooraf al geld gegeven had zodat ze een soort gezamenlijke pot hadden.
Elke keer als er besteld moest worden vroeg haar vriend wat zij of wij drinken wilde en gingen hij en mijn vriend samen naar de bar.
Hoorde ik de volgende dag van mijn ex, dat die nieuwe vriend van mijn vriendin elke keer de bestelling doorgaf aan mijn ex en zodoende hem elke keer voor iedereen liet betalen.
En dat terwijl mijn vriendin hem vooraf al geld gegeven had zodat ze een soort gezamenlijke pot hadden.
woensdag 30 oktober 2019 om 11:59
Ik begrijp je wel. Ik vind het wel fijn dat als ik getrakteerd word, ik ook niet voor vervoer ed hoef te zorgen.dropfruitje schreef: ↑30-10-2019 11:56Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je me niet goed begrepen hebt.
Nogmaals: ik heb het niet over het eten, maar over het vervoer. De kosten voor de benzine moest ze nu betalen. Dit is niet netjes. Maar zoals al eerder is besproken denkt niet iedereen (vooral als je zelf geen auto hebt) aan de kosten. Dit moet je dus soms aangeven.
Is gratis uiteten een leuk verjaardagscadeau? Nee zeker niet. Is het onwijs gierig? Mwa.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 30 oktober 2019 om 12:00
Het gaat mij niet om de benzinekosten ik ben zelf namelijk alles behalve gierig en zou dit dan ook sowieso nooit vragen.dropfruitje schreef: ↑30-10-2019 11:56Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat je me niet goed begrepen hebt.
Het ging mij er om dat hij voorstelde mij mee uit eten te nemen voor mijn verjaardag , maar dan wel zo dat hij er uiteindelijk zo min mogelijk kosten aan had.
Ik vind dat wel gierig overkomen maar goed dat ben ik.

woensdag 30 oktober 2019 om 12:10
welcomehome schreef: ↑30-10-2019 11:02Diezelfde ex riep ook eens tijdens een ruzie terwijl hij mijn telefoon plus oplader uit het stopcontact trok ;
En denk maar niet dat je hier dan wel je telefoon mag opladen!!

woensdag 30 oktober 2019 om 12:14
Ja dat is mega gierig. Hij gaf haar een (voor hem) gratis cadeau.dropfruitje schreef: ↑30-10-2019 11:56
woensdag 30 oktober 2019 om 14:06
Wauw, dat is wel aso. Heb je er iets van gezegd?welcomehome schreef: ↑30-10-2019 11:48Ohja iets soortgelijks had ik ook een keer.
Een vriendin stuurde een foto van schoenen en vroeg wat ik er van vond.
Ik zei dat ik een bepaald paar wel heel leuk vond dus vroeg ze of ze ze voor mij ook mee moest nemen.
Ik akkoord en heb haar toen ze twee dagen later bij mij was het geld van de schoenen gegeven.
Kom ik toevallig diezelfde week nog in de stad, zie ik dat bepaalde schoenen in die winkel 1 plus 1 gratis waren, waaronder die zij voor mij "voorgeschoten" had.
Ze had mij dus het volledige bedrag laten betalen en zo zelf gratis schoenen![]()

woensdag 30 oktober 2019 om 14:38
Dat idddianaf schreef: ↑30-10-2019 09:13Ik zou het ook niet doen, want straks durft ze helemaal niet meer langs te komen voor een map. En dan is ze verder van huis.
Formeel wordt er altijd gezegd dat je er iets van moet zeggen/iets over moet vragen, als bescherming van de klant. Maar als je dat doet, krijg je meestal te horen dat je je er niet mee moet bemoeien.
woensdag 30 oktober 2019 om 15:09
Ja dat is nog het ergste.
Ze vond het ook helemaal niet raar van zichzelf.
Ik vond de laarzen die veertig euro toch waard toen ze de foto stuurde , dus voor haar was het een leuk voordeeltje aangezien ze zelf er nooit veertig euro voor zou betalen

Het was een "vriendin" die ik nog niet lang kende dus daarna heb ik het contact laten gaan.
Vrienden die aan je willen verdienen zijn totaal niet mijn type vrienden

woensdag 30 oktober 2019 om 17:08
Ik weet niet of ik deze al gedeeld had hier, maar ik werkte ooit even op een afdeling waar we veel verschillende werklocaties hadden, en we vaak met auto's van de zaak van A naar B naar C reden. Ze bleken daar de ongeschreven regel te hebben dat ze boetes altijd splitten door alle mensen die in de auto zaten.
Ik kwam daar achter toen er een boete voor een snelheidsovertreding binnenkwam, en degene die te hard gereden had opgelucht uitriep dat ze gelukkig met zijn vieren waren die dag, dus dat viel mee!
Ik heb toen wel direct gezegd dat ik daar niet aan mee ging werken. Het is de keuze/fout van de chauffeur om zich niet aan de snelheid te houden. Was ik het zelf, mijn eigen stomme schuld, mijn boete (nooit voorgekomen) maar mooi niet dat ik ging meebetalen aan het gedrag van anderen. Er zaten er twee bij die door rood knalden, altijd te hard reden en dat soort acties. Daar ging ik ook niet meer bij in de auto als zij reden. Vonden ze ook stom.
woensdag 30 oktober 2019 om 20:06
Ik vind het een gierige Gerard hoor. Een sigaar uit eigen doos zo'n etentje.welcomehome schreef: ↑30-10-2019 11:26Daarom ook de zin "misschien niet echt gierig maar ik vond het wel jammer"
En dat uit eten.
Dat was ten eerste zijn idee.
We konden net zo goed bij ons in de stad ergens wat eten maar hij wilde perse daarheen ( voor mijn verjaardag dus ).
Dat stelde ik ook voor maar hij wilde perse naar dit restaurant.
En hoezo de kosten splitten ? Ik betaal de tank plus ik ben zelf gratis.
Zou ik ook nog zijn helft moeten betalen terwijl hij zelf aangeeft mij als kado mee uit eten te willen nemen ?
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
woensdag 30 oktober 2019 om 20:15
En hij had daarbij gelijk een Bob aangezien ik moest rijden en het ook inclusief gratis bier was en meneer zich vooral daarop leek te focussenboebezoebe schreef: ↑30-10-2019 20:06Ik vind het een gierige Gerard hoor. Een sigaar uit eigen doos zo'n etentje.

donderdag 31 oktober 2019 om 08:21
Goed dat het nu dan je ex is.welcomehome schreef: ↑30-10-2019 20:15En hij had daarbij gelijk een Bob aangezien ik moest rijden en het ook inclusief gratis bier was en meneer zich vooral daarop leek te focussen![]()

Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

donderdag 31 oktober 2019 om 09:22
Wat is dat voor belachelijke regel, de boete delen. Wie bestuurt, bepaald en dus betaalt. Ik zou daar echt niet intrappen.lotus77 schreef: ↑30-10-2019 17:08Ik weet niet of ik deze al gedeeld had hier, maar ik werkte ooit even op een afdeling waar we veel verschillende werklocaties hadden, en we vaak met auto's van de zaak van A naar B naar C reden. Ze bleken daar de ongeschreven regel te hebben dat ze boetes altijd splitten door alle mensen die in de auto zaten.
Ik kwam daar achter toen er een boete voor een snelheidsovertreding binnenkwam, en degene die te hard gereden had opgelucht uitriep dat ze gelukkig met zijn vieren waren die dag, dus dat viel mee!
Ik heb toen wel direct gezegd dat ik daar niet aan mee ging werken. Het is de keuze/fout van de chauffeur om zich niet aan de snelheid te houden. Was ik het zelf, mijn eigen stomme schuld, mijn boete (nooit voorgekomen) maar mooi niet dat ik ging meebetalen aan het gedrag van anderen. Er zaten er twee bij die door rood knalden, altijd te hard reden en dat soort acties. Daar ging ik ook niet meer bij in de auto als zij reden. Vonden ze ook stom.
donderdag 31 oktober 2019 om 09:24
Genoeg mensen die niets durven zeggen voor de lieve vrede.

donderdag 31 oktober 2019 om 14:22
Ik had toch een paar weken geleden hier gepost over die "vrienden" die onze auto steeds dusdanig goedkoop willen huren dat wij er zelf geld op moeten bijleggen? Nou ik heb dus 4 weken niks van ze gehoord, en nu vandaag een berichtje van de man: kunnen we je auto voor de goedkope prijs huren? Terwijl ik tegen zijn vrouw had gezegd dat het niet meer kon. Dus óf ze praten niet met elkaar óf ze proberen het gewoon nog een keer via deze weg. Ik heb nee gezegd, en hij neemt niet eens het fatsoen om even ok oid te zeggen.
donderdag 31 oktober 2019 om 17:37
Parkeerboetes mag je wel delen vind ik, iedereen kan meekijken of je ergens kan parkeren. Boetes vanwege rijstijl zijn voor de bestuurder.
Het verhaal van die schoenen: de ‘vriendin’ had ook gewoon eerlijk kunnen zijn en lekker €20 voor de schoenen kunnen betalen. Iemand anders bellen of die schoenen wilt omdat je dan zelf goedkoper uit bent vind ik niet gierig, maar het voordeel alleen voor jezelf houden wel.

donderdag 31 oktober 2019 om 19:45
Als ik fout parkeer, is dat mijn schuld en laat ik daar een ander niet aan meebetalen. Ik vind het inderdaad wel fijn als iemand even meekijkt en meedenkt, maar geen haar op mijn hoofd die vervolgens de bijrijder(s) geld gaat vragen voor mijn overtreding. Ik vind dat je als bestuurder nog altijd zelf verantwoordelijk bent.AnAppleADay schreef: ↑31-10-2019 17:37Parkeerboetes mag je wel delen vind ik, iedereen kan meekijken of je ergens kan parkeren. Boetes vanwege rijstijl zijn voor de bestuurder.
Het verhaal van die schoenen: de ‘vriendin’ had ook gewoon eerlijk kunnen zijn en lekker €20 voor de schoenen kunnen betalen. Iemand anders bellen of die schoenen wilt omdat je dan zelf goedkoper uit bent vind ik niet gierig, maar het voordeel alleen voor jezelf houden wel.

donderdag 31 oktober 2019 om 20:32
Ik heb een keer een parkeerboete gedeeld omdat ik me medeverantwoordelijk voelde voor het niet betalen van een parkeerkaartje. We waren zo druk aan het kletsen geweest, dat we er nooit meer over nagedacht hadden!lise1985 schreef: ↑31-10-2019 19:45Als ik fout parkeer, is dat mijn schuld en laat ik daar een ander niet aan meebetalen. Ik vind het inderdaad wel fijn als iemand even meekijkt en meedenkt, maar geen haar op mijn hoofd die vervolgens de bijrijder(s) geld gaat vragen voor mijn overtreding. Ik vind dat je als bestuurder nog altijd zelf verantwoordelijk bent.

donderdag 31 oktober 2019 om 20:33
Dat vind ik begrijpelijk en sympathiek maar vind betalen voor parkeren toch echt ook de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
donderdag 31 oktober 2019 om 20:38
In principe wel, tenzij er overlegd is. Ik heb wel eens fout geparkeerd met twee collega’s, omdat er écht nergens anders plek was. Toen zei een van heb zelf: zet hem anders hier neer, mochten we een boete krijgen, delen we hem. Dan is de keuze om iets fout te doen gezamenlijk, en dan vind ik de verantwoordelijkheid ook gezamenlijk.COtweepuntnul schreef: ↑31-10-2019 20:33Dat vind ik begrijpelijk en sympathiek maar vind betalen voor parkeren toch echt ook de verantwoordelijkheid van de bestuurder.
(We hadden overigens geen boete

donderdag 31 oktober 2019 om 20:42
Dit is inderdaad weinig charmant. Het lijkt wel zo'n samenvatting van een relatie van mr bean ofzo!welcomehome schreef: ↑30-10-2019 11:02Een ex vriendje nam mij voor mijn verjaardag mee uit eten.
Het was een all you can eat en drink restaurant en de jarige was gratis.
Het was vanaf hier 30 kilometer enkele reis en ik moest rijden want ik had een rijbewijs en auto..
Vond ik ook best gierig![]()
Een andere ex waarmee ik naar een pretpark ging deed een poging om via basketballen een hele grote knuffel te winnen.
Hij gooide direct raak en ik helemaal blij en stond al klaar om de knuffel in ontvangst te nemen.
Vroeg hij ; zo die is voor mij, zou ik het nu ook voor jou proberen ?
Dat mocht dus niet want je mocht maar 1 knuffel per persoon winnen.
Mocht ik die overige twee keer gooien die al betaald waren nog een kansje wagen, wat natuurlijk niet lukte.
Dus had hij een hele grote knuffel en ik niet![]()
Misschien niet echt gierig maar ik vond het toch een beetje jammer.
Diezelfde ex riep ook eens tijdens een ruzie terwijl hij mijn telefoon plus oplader uit het stopcontact trok ;
En denk maar niet dat je hier dan wel je telefoon mag opladen!!