Kinderopvang tijdens staking

28-10-2019 20:21 643 berichten
Woensdag gaan de leraren weer staken en nu ben ik benieuwd of jullie kinderopvang dan vervangende opvang aanbiedt? Die van mij biedt namelijk geen vervangende opvang aan omdat ze solidair zijn aan de leraren.
anoniem_63e580ce9be54 wijzigde dit bericht op 28-10-2019 20:34
2.42% gewijzigd
COtweepuntnul schreef:
01-11-2019 19:08
Tja, beter dan niks.
Een flesje water op een brandend huis. Top. En daar ook nog blij mee moeten zijn.
Suðri schreef:
01-11-2019 19:11
Een flesje water op een brandend huis. Top. En daar ook nog blij mee moeten zijn.
Ik houd er mee op, hier, heb er geen zin meer in :)
COtweepuntnul schreef:
01-11-2019 19:14
Ik houd er mee op, hier, heb er geen zin meer in :)
Prima toch? Ik snap niet waarom je het je zo persoonlijk aantrekt.
Er is zojuist 460 miljoen toegewezen aan het onderwijs, gaan ze nou niet staken?
Gatekeeper* schreef:
01-11-2019 19:31
Er is zojuist 460 miljoen toegewezen aan het onderwijs, gaan ze nou niet staken?
Niet vanuit de bond iig.
Oh de bonden hebben staking ingetrokken hoor ik net.
Je zal maar net vrij hebben geregeld bij je werkgever en kaartjes-op-datum voor een pretpark/bioscoop/whatdanook hebben gekocht en je school besluit toch woensdag open te zijn. Mag toch hopen dat ze daar een coulance-regeling voor hebben dan.
Suðri schreef:
01-11-2019 19:30
Prima toch? Ik snap niet waarom je het je zo persoonlijk aantrekt.
Omdat ik het graag wil oplossen, maar dat niet kan, en beide kanten heel erg goed snap.
COtweepuntnul schreef:
01-11-2019 19:40
Omdat ik het graag wil oplossen, maar dat niet kan, en beide kanten heel erg goed snap.
Ik snap mijn kant toch net even flink wat meer.
Alle reacties Link kopieren
Dat geld is eenmalig en niet structureel, was al beloofd alleen nu naar voren gehaald. Niet extra dus. En oh ja, in te zetten voor extra scholing. Top, wie neemt mijn klas over als ik die scholing heb? Of mag dat in het weekend?
ShaunTheSheep schreef:
01-11-2019 19:39
Je zal maar net vrij hebben geregeld bij je werkgever en kaartjes-op-datum voor een pretpark/bioscoop/whatdanook hebben gekocht en je school besluit toch woensdag open te zijn. Mag toch hopen dat ze daar een coulance-regeling voor hebben dan.
Dat lijkt mij wel
ShaunTheSheep schreef:
Waarom moeten ze daar een coulance-regeling voor hebben? Als je niet komt opdagen, ben je je geld kwijt. Simpel. De lerarenstaking is toch niet een probleem van de bioscoop? Je had ook gewoon lekker thuis kunnen blijven met de kinderen en knutselen, samen een filmpje kijken, koekjes bakken, of wat dan ook. Dat jij in plaats daarvan kaartjes voor de bioscoop hebt gekocht, of voor een pretpark, is jouw probleem, niet dat van de bioscoop, of het pretpark.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Coulance van school uit Pejeka.
Scholen zijn al maaaaanden aan het verkondigen dat ze gaan staken. Ouders regelen van alles en dan ineens je keutel intrekken.
Als ik kaartjes-op-datum voor iets zou hebben, zou ik lekker gaan woensdag.
ShaunTheSheep schreef:
01-11-2019 19:47
Scholen zijn al maaaaanden aan het verkondigen dat ze gaan staken. Ouders regelen van alles en dan ineens je keutel intrekken.
Gewoon doen, zou ik zeggen. De brief van de leerplichtambtenaar krijg je waarschijnlijk pas daarna, mét de boete. Have fun.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
pejeka schreef:
01-11-2019 19:51
Gewoon doen, zou ik zeggen. De brief van de leerplichtambtenaar krijg je waarschijnlijk pas daarna, mét de boete. Have fun.
Nee joh.
De vraag is of scholen idd de staking niet door laten gaan met deze sigaar uit eigen doos.
ShaunTheSheep schreef:
01-11-2019 19:47
Tsja, door laten gaat of afblazen, beiden gaat gezeur opleveren.

Ik weet wel dat ik het heel logisch vind als kinderen woensdag niet verschijnen en dat ik daar verder ook geen melding van ga maken.
ShaunTheSheep schreef:
Natuurlijk niet. Ik mag hopen van niet.
Moet je zo gepamperd worden dat zelfs NIET staken gecompenseerd moet worden?
En hoe zie je dat voor je, met geld of met alsnog lekker vrij?

Iedereen weet dat politieke werkelijkheid altijd kan veranderen, dus kaartjes vooruit betalen voor een schooldag is een risico dat je zelf neemt.
Lievejetje schreef:
01-11-2019 19:44
Dat geld is eenmalig en niet structureel, was al beloofd alleen nu naar voren gehaald. Niet extra dus. En oh ja, in te zetten voor extra scholing. Top, wie neemt mijn klas over als ik die scholing heb? Of mag dat in het weekend?

Tuurlijk, dan laat je het nakijkwerk toch een jaartje liggen? Heb je tijd om de cursus: 'Efficiënt werken in het onderwijs' te doen. Een vaardigheid die je waarschijnlijk al lang beheerst, maar altijd leuk om daar het papieren bewijs van aan de muur te hangen.

*Sarcasmemodus uit*
In het bericht over de staking staat dat de school zelfs zélf de BSO's geïnformeerd over de staking zodat ze extra open gaan, dus hier vindt de school dat blijkbaar prima en wordt er helemaal geen solidariteit vanuit die hoek verwacht.

Ik zie nu pas dat de staking niet doorgaat, daar zal dan maandag wel bericht over komen vanuit school.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
O, en gecompenseerd voor kaartjes lijkt me onzin, dat risico neem je zelf. Je kan ook gewoon kaartjes aan de deur kopen als je bang bent dat je je geld kwijt bent.
Susan en Permis, het gaat om de school, dat die coulant is. Dat je meteen aan geldelijke compensatie denkt is bijzonder. Ik snap dat je het zo kàn lezen, maar het ging om de school (het onderwerp in de zin ervoor en de verwijzing erna).

Ben benieuwd wat de scholen hier in het dorp gaan doen.
En de BSO's voor zover die misschien net hadden geregeld dat ze extra open zouden gaan.
ShaunTheSheep schreef:
01-11-2019 21:08
Susan en Permis, het gaat om de school, dat die coulant is. Dat je meteen aan geldelijke compensatie denkt is bijzonder. Ik snap dat je het zo kàn lezen, maar het ging om de school (het onderwerp in de zin ervoor en de verwijzing erna).
Dat de school coulant zou moeten zijn, vind ik net zulke grote onzin, dus dat maakt niks uit. Je kind is gewoon leerplichtig op die dag. De staking is niet om de kinderen een plezier te doen, maar om een doel te bereiken, en als dat doel eerder (deels?) bereikt is dan is de staking gewoon van de baan.
Susan schreef:
01-11-2019 21:10
Dat de school coulant zou moeten zijn, vind ik net zulke grote onzin, dus dat maakt niks uit. Je kind is gewoon leerplichtig op die dag. De staking is niet om de kinderen een plezier te doen, maar om een doel te bereiken, en als dat doel eerder (deels?) bereikt is dan is de staking gewoon van de baan.

Nou inderdaad, ik had die dag ook iets leuks gepland. Ik wilde niet staken dus ik zou mijn dag ruilen met een andere dag die week. Nu is even de vraag welke dag ik nu 'moet' werken. Vermoedelijk beide momenten.
Of besturen besluiten toch te staken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven