Welke leukst? En aanvullingen
maandag 11 november 2019 om 11:22
Wij zijn bezig voor een kindje en zo ook vast met de namen!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
Ongezouten meningen welkom. Waarom wel/niet en associaties graag over onze top 3 voor zowel jongens als meisjes en aanvullingen gevraagd.
Zal ook wat namen posten die voorbij zijn gekomen maar het net niet zijn.
Meisje:
1. Rava
2. Isolde
Net niet: Rox, Flora, Lilea, Faye, Juna, Jula, Lilot, Liva/Livia, Mirre, Norah, Hannah, Elea, Ella, Amélie, Evita, Ava, Mia.
Jongen:
1. Zeus (spreek uit; Zuis)
2. Stach
Net niet: Loïc, Lieuwe, Magnus, Runar, Guillaume, Otto, Morris, Silvijn, Fender, Faber, Fjodor, Fedor, Vidar.
Met dank aan jullie al aan een top 2 gekomen! Ik ga vanavond even verder reageren!
anoniem_392556 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 16:37
8.02% gewijzigd

maandag 11 november 2019 om 11:39
Norah, Ella, Amélie en Mia vind ik wel leuk.
Ik vind de top 3 meisjesnamen en alle jongensnamen helemaal niets, sorry. Ik hou van standaard/simpele namen en niet van namen waarbij je je bij de helft afvraagt hoe je het uitspreken of schrijven moet. Rocco associeer ik overigens met hondenvoer in blik.
Ik vind de top 3 meisjesnamen en alle jongensnamen helemaal niets, sorry. Ik hou van standaard/simpele namen en niet van namen waarbij je je bij de helft afvraagt hoe je het uitspreken of schrijven moet. Rocco associeer ik overigens met hondenvoer in blik.
maandag 11 november 2019 om 11:40
Wat je zegt klopt niet helemaal, de afkorting voor snor is stache. Ik denk dat een Engelsman Stach niet als stache (snor) zou uitspreken.
TO: ik vind in je net-nietlijstje leukere namen staan dan in jullie top 3, maar dat is een kwestie van smaak en ik vind geen van de top-3 namen écht stom.
dg2015 wijzigde dit bericht op 11-11-2019 11:42
16.24% gewijzigd
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 11 november 2019 om 11:42
namen zijn persoonlijk dus mijn mening doet er niet zoveel toe. maar omdat je het toch vraagt: ik vraag me af waarom je je best doet om zo "bijzonder" te zijn. Zelf zou ik Otto en Hanna(h) kiezen. maar die staan in je net niet lijstjes
wel denk ik dat je het feit dat je erbij vermeld hoe Zeus uitgesproken moet worden al een enorme alarmbel moet zijn. dat kind gaat een groot deel van zijn leven gewoon zeus heten en niet zuis.
voor mij zou dat een reden zijn die naam niet te kiezen.
wel denk ik dat je het feit dat je erbij vermeld hoe Zeus uitgesproken moet worden al een enorme alarmbel moet zijn. dat kind gaat een groot deel van zijn leven gewoon zeus heten en niet zuis.
voor mij zou dat een reden zijn die naam niet te kiezen.
En doooooor!
maandag 11 november 2019 om 11:42
jullie hebben blijkbaar een erg 'aparte' smaak, denk niet dat je veel medestanders gaat vinden. De namen lijken zelfs zelfverzonnen???
Houd rekening met dat je kind zijn hele leven tegen vooroordelen aan zal lopen
Eenvoudig ongemak als de naam altijd weer moeten spellen. Altijd weer fouten
En vervelender: mensen met 'rare namen' hebben al tijdens de schooltijd last van vooroordelen (leraar gaat maar vast uit van VMBO, je moet je beter bewijzen dan de Thomas of Lucas die naast je zit) en ook vij het solliciteren ligt straks de brief van Rosa of Anne boven op de stapel ver boven die van Eloa
Isolde is de enige negatief vooroordeeloze naam
En vervelender: mensen met 'rare namen' hebben al tijdens de schooltijd last van vooroordelen (leraar gaat maar vast uit van VMBO, je moet je beter bewijzen dan de Thomas of Lucas die naast je zit) en ook vij het solliciteren ligt straks de brief van Rosa of Anne boven op de stapel ver boven die van Eloa
maandag 11 november 2019 om 11:43
maandag 11 november 2019 om 11:43
Mwa... Klassieker dan Zeus wordt het niet; dat zou juist een gymnasiast worden!lilalinda schreef: ↑11-11-2019 11:42jullie hebben blijkbaar een erg 'aparte' smaak, denk niet dat je veel medestanders gaat vinden. De namen lijken zelfs zelfverzonnen???
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
maandag 11 november 2019 om 11:44
eens. Rocco staat er een beetje gek tussen. bijna alles is "jeetje wat hip!" en rocco valt voor mij in de categorie ricardo, enrico, melissa, shenéné
En doooooor!
maandag 11 november 2019 om 11:45
Je meisjesnamen zijn niet echt mijn keus maar vind ik op zich wel leuk.
Je jongensnamen top drie vind ik niet zo. Zeus zou ik echt nooit doen, klinkt echt zo Griekse oppergod, hele arrogante naam en ik vind het ook geen mooie klank hebben.
Stach? Hoe spreek je dat uit? Heb er helemaal geen beeld bij.
Rocco vind ik zelf niet heel geweldig maar wel oké. In je net niet rijtje vind ik leukere namen, alleen Guillaume vind ik echt vreselijk bekakt (en ik houd echt van Franse namen), noem je kind dan gewoon Willem.
Je jongensnamen top drie vind ik niet zo. Zeus zou ik echt nooit doen, klinkt echt zo Griekse oppergod, hele arrogante naam en ik vind het ook geen mooie klank hebben.
Stach? Hoe spreek je dat uit? Heb er helemaal geen beeld bij.
Rocco vind ik zelf niet heel geweldig maar wel oké. In je net niet rijtje vind ik leukere namen, alleen Guillaume vind ik echt vreselijk bekakt (en ik houd echt van Franse namen), noem je kind dan gewoon Willem.
maandag 11 november 2019 om 11:47
maandag 11 november 2019 om 11:48
Ik vind ze allemaal niets
Uit je ‘bijna’ lijstje een paar.
Maar JIJ moet de naam de rest van je leven noemen. Wat IK er van vind is dan niet belangrijk toch?
Ik heb drie kinderen en ik weet zeker dat er mensen zijn die opmerkingen of bedenkingen hadden bij onze keuze. Het is niet anders. Wij zijn er (nog steeds) blij mee.
En het fijne is nu de kinderen groter zijn: zij zijn ook blij met hun naam.
Wel heb ik ze twee namen gegeven zodat er ook van hen meer keuze is als het toch niet ik was geweest. Ze hebben zelfs een afgeleide roepnaam van hun echte voornaam dus ze kunnen heel wat kiezen. Enige waar ik niet over heb nagedacht was initialen. Een van mijn dochters heet MA achternaam. Nu maar hopen dat ze kinderen wil.

Uit je ‘bijna’ lijstje een paar.
Maar JIJ moet de naam de rest van je leven noemen. Wat IK er van vind is dan niet belangrijk toch?
Ik heb drie kinderen en ik weet zeker dat er mensen zijn die opmerkingen of bedenkingen hadden bij onze keuze. Het is niet anders. Wij zijn er (nog steeds) blij mee.
En het fijne is nu de kinderen groter zijn: zij zijn ook blij met hun naam.
Wel heb ik ze twee namen gegeven zodat er ook van hen meer keuze is als het toch niet ik was geweest. Ze hebben zelfs een afgeleide roepnaam van hun echte voornaam dus ze kunnen heel wat kiezen. Enige waar ik niet over heb nagedacht was initialen. Een van mijn dochters heet MA achternaam. Nu maar hopen dat ze kinderen wil.
maandag 11 november 2019 om 11:49
Dan vind ik t een lelijke klank hebben. Ik houd echt heel erg van aparte namen en ben t er niet mee eens dat dit nou per se namen zijn waarmee je vervolgens veel harder je best moet doen om serieus genomen te worden. Ik vind de meesten absoluut geen tokkie namen. Maar Zeus en Stach gaat me wel echt een beetje te ver.

maandag 11 november 2019 om 11:50
Ik snap op basis van deze lijstjes eigenlijk niet helemaal naar wat voor type naam jullie op zoek zijn. Ik zie hele klassieke, franse namen als Amélie en Guillaume maar ook Scandinavisch als Fjodor en Runar en dan nog best een aantal die zelf verzonnen lijken (Eloa, Lilot).
Maar voor wat betreft de top 3: meisjes, alleen Isolde vind ik aardig. De rest is een beetje raar (maar ik hou van bestaande namen). Voor de jongens: Bij zowel Zeus als Stach krijg je een uitspraakprobleem. Mensen zullen Zeus altijd uitspreken als Zeus, niet als Zuis. En bij Stach zou ik me afvragen of het Sta-sj, Sta-g of Sta-tsj is. Dus van die alleen Rocco, maar ik lees hierboven een associatie met hondenvoer.
Maar voor wat betreft de top 3: meisjes, alleen Isolde vind ik aardig. De rest is een beetje raar (maar ik hou van bestaande namen). Voor de jongens: Bij zowel Zeus als Stach krijg je een uitspraakprobleem. Mensen zullen Zeus altijd uitspreken als Zeus, niet als Zuis. En bij Stach zou ik me afvragen of het Sta-sj, Sta-g of Sta-tsj is. Dus van die alleen Rocco, maar ik lees hierboven een associatie met hondenvoer.