WTF momenten
maandag 9 december 2019 om 15:48
Ik zet hem maar bij overig, want heb verder geen idee.
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Ik reed vanmiddag op een vrij drukke weg en haalde daar een oma in die op een scootmobiel zat. Ik denk: wat zit ze ongemakkelijk en wat heeft ze vast? Blijkt dat ze in de linkerarm (straatkant dus) een dreumes had geklemd; die zat op haar linkerbeen. En met de rechterhand stuurde ze en gaf gas. Het is nu enkele uren geleden en eigenlijk vind ik nu dat ik ergens had moeten stoppen om haar te vragen of ze nog helemaal lekker was.
Op het moment was ik echter te verrast en omdat het zo druk was, had ik ook niet echt kans om te reageren. Het daalde zeg maar, pas enkele straten verder in. Dit is wel het vreemdste (en onveiligste) wat ik in lange tijd heb gezien.
Moest het gewoon even delen. Jullie ook WTF momenten af en toe ?
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

dinsdag 10 december 2019 om 22:48
Maar als het wel jouw auto was geweest was je blij geweest. Ik kwam vorig jaar naar beneden, drink op mijn gemakje een kop koffie en wil vertrekken naar werk. Staat daar een gigantisch geval midden op de straat een dakkapel over een huis heen te tillen. Met van die stabilisatorpoten en al. Kon niet van mijn oprit af. Zegt een van die mannen ook nog: “Zal ik anders een stuk heg voor je uitsteken? Kun je zo een beetje afbuigen”. Tuurlijk man, net die voortuin aangelegd ga ik er wel even doorheen crossen...Phoebemeaculpa schreef: ↑10-12-2019 17:14Ik ben een ochtendmens maar ik moet wel op gang komen en ik zou hier ook niet blij van worden.
Ze waren vorig jaar een paar maanden in de straat aan het werk, toen heeft een van die bouwvakkers een keer om 7 uur sochtends
aangebeld om te vragen of de auto voor de deur van mij was. (Niet want ik heb geen auto)
Dat vond ik op zijn zachts gezegd niet erg leuk en ik dacht heel hard 'WTF..'
Gelukkig sprong de overbuuv in na overleg met de machinist/chauffeur over de benodigde tijd. Kon ik haar auto lenen en zij later vertrekken met die van mij. Bij thuiskomst had dat bedrijf wel een reep KitKat door de brievenbus geschoven met een ‘sorry’. Dat was dan weer onverwacht aardig.
dinsdag 10 december 2019 om 23:01
Laatst in de Primera. Ik was bezig met het opladen van mijn ov-chipkaart, komt er ineens een man pal achter me staan. Echt onprettig dichtbij zeg maar, terwijl er ruimte zat was.
Ik moest mijn pincode intoetsen dus ik vraag gewoon vriendelijk aan die man of hij misschien een beetje naar achteren kon gaan staan. Nou, ik kreeg me toch een tirade over me heen! Dat ik een racist was (was een donkere man) en dat ik niet moest zeiken want ik maakte het alleen maar erger en door mijn gedrag ging iedereen negatief denken over donkere mensen en weet ik wat nog meer...
Ik stond echt met mijn bek vol tanden dus meer dan okeeee dan kreeg ik er niet uit maar dacht echt wel ff wtf toen ja.
Goh, ik vind het nog steeds erg merk ik.
Ik moest mijn pincode intoetsen dus ik vraag gewoon vriendelijk aan die man of hij misschien een beetje naar achteren kon gaan staan. Nou, ik kreeg me toch een tirade over me heen! Dat ik een racist was (was een donkere man) en dat ik niet moest zeiken want ik maakte het alleen maar erger en door mijn gedrag ging iedereen negatief denken over donkere mensen en weet ik wat nog meer...
Ik stond echt met mijn bek vol tanden dus meer dan okeeee dan kreeg ik er niet uit maar dacht echt wel ff wtf toen ja.
Mispoes!

dinsdag 10 december 2019 om 23:03
Wij waren 2 weken geleden in het zwembad. Het recreatiebad heeft aan de buitenkant een stroomversnelling. Daar zit een muurtje met een bankje voor.
Peuter, bijna 3 jaar deed bommetjes vanaf dat bankje. Er kwam bij dat muurtje in de stroomversnelling een vrouw hangen. En zo ineens maakt ze contact met peuter (dat is prima opzich) en zegt ze 'zo! lk laat me nu even lekker masseren' ......
Man en ik kijken elkaar aan van 'wtf?'
Dus wij gaan naar een ander gedeelte van het recreatiebad. Kijken stiekem steeds richting die vrouw en zien haar steeds gekker aan het muurtje hangen. En iets later horen we haar climaxen.
Badmeester wist het ook eventjes niet, maar sprak haar later wel aan volgens mij.
Peuter, bijna 3 jaar deed bommetjes vanaf dat bankje. Er kwam bij dat muurtje in de stroomversnelling een vrouw hangen. En zo ineens maakt ze contact met peuter (dat is prima opzich) en zegt ze 'zo! lk laat me nu even lekker masseren' ......
Dus wij gaan naar een ander gedeelte van het recreatiebad. Kijken stiekem steeds richting die vrouw en zien haar steeds gekker aan het muurtje hangen. En iets later horen we haar climaxen.

Badmeester wist het ook eventjes niet, maar sprak haar later wel aan volgens mij.
dinsdag 10 december 2019 om 23:04
Nou ja zeg, wat een mafklapper. Het enige wat ik waarschijnlijk had kunnen uitbrengen is doe eens effe rustig, dropveter maar dat had de situatie vast niet veel beter gemaakt☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑10-12-2019 23:01Laatst in de Primera. Ik was bezig met het opladen van mijn ov-chipkaart, komt er ineens een man pal achter me staan. Echt onprettig dichtbij zeg maar, terwijl er ruimte zat was.

Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.

dinsdag 10 december 2019 om 23:10
Een volgende keer toesissen: ‘Zal ik er eens even lekker een #MeToo momentje eraan toevoegen voor een extra sausje seksisme? Ga uit mijn nek met dat gehijg en gejank’☆°•-Loes-•°☆ schreef: ↑10-12-2019 23:01Laatst in de Primera. Ik was bezig met het opladen van mijn ov-chipkaart, komt er ineens een man pal achter me staan. Echt onprettig dichtbij zeg maar, terwijl er ruimte zat was.

dinsdag 10 december 2019 om 23:11
Neeeeeee!leolux schreef: ↑10-12-2019 23:03Wij waren 2 weken geleden in het zwembad. Het recreatiebad heeft aan de buitenkant een stroomversnelling. Daar zit een muurtje met een bankje voor.
Dus wij gaan naar een ander gedeelte van het recreatiebad. Kijken stiekem steeds richting die vrouw en zien haar steeds gekker aan het muurtje hangen. En iets later horen we haar climaxen.![]()
dinsdag 10 december 2019 om 23:15
Haha dat denk ik ook niet neeCalamitycat schreef: ↑10-12-2019 23:04Nou ja zeg, wat een mafklapper. Het enige wat ik waarschijnlijk had kunnen uitbrengen is doe eens effe rustig, dropveter maar dat had de situatie vast niet veel beter gemaakt![]()

Mispoes!
dinsdag 10 december 2019 om 23:16

Dat soort gevatte reacties bedenk ik helaas altijd pas als ik thuis heel verbaasd zit te wezen.
Mispoes!
dinsdag 10 december 2019 om 23:19
Baaahhhh, dat méén je nietleolux schreef: ↑10-12-2019 23:03Wij waren 2 weken geleden in het zwembad. Het recreatiebad heeft aan de buitenkant een stroomversnelling. Daar zit een muurtje met een bankje voor.
Dus wij gaan naar een ander gedeelte van het recreatiebad. Kijken stiekem steeds richting die vrouw en zien haar steeds gekker aan het muurtje hangen. En iets later horen we haar climaxen.![]()

Mispoes!
dinsdag 10 december 2019 om 23:21
Woow neejoh!!!leolux schreef: ↑10-12-2019 23:03Wij waren 2 weken geleden in het zwembad. Het recreatiebad heeft aan de buitenkant een stroomversnelling. Daar zit een muurtje met een bankje voor.
Ik zag vandaag toevallig een filmpje voorbij komen dat een meisje in het openbaar op klaarlichte dag een paaltje aan het ‘berijden’ was, ook al zo bizar
woensdag 11 december 2019 om 06:49
ja! dit heb ik ook gehad! zegt dat mens ook nog hij doet niks hoor! ik was boos en geschrokken en heb haar een niet zo aardige reactie gegeven. zo ben ik nooit en ook niet bang voor honden maar dit was iets totaal andersMalinois schreef: ↑09-12-2019 20:54100 jaar geleden stond ik met mijn kind in buggy in een apotheek. Kind was jaar of 2. Duikt er opeens een hond, die we beiden nog niet hadden gezien, ín de buggy en springt boven op kind. Hond kwam van achter dus totaal onverwacht. Kind hysterisch uiteraard en ik troost haar. Want kind zat vast en kon geen kant op. Commentaar van de baas: ach ja, bang voor honden gemaakt, dat erven ze dan vaak van hun ouders hè?
Mijn god. Een hond in een apotheek, dat ten eerste, en een hond een buggy in laten springen, dat ten tweede en dan de schuld van het krijsende kind bij de ouders leggen.....
Don't cry, buy a bag and move on.

woensdag 11 december 2019 om 07:32
Daarvoor is de dagverlichting. je verbruikt veel meer als je altijd dimlicht aan hebt en het is niet altijd nodig. Nu ben ik er wel weer aan gewend en gaat het licht gewoon aanNummer*Zoveel schreef: ↑10-12-2019 15:16Ik heb zomer/winter dag/nacht gewoon altijd mijn verlichting aan. Dan wordt het een standaard handeling die je niet kunt vergeten. En bovendien vergroot het je zichtbaarheid en dus de veiligheid.

Zonder oorzaak geen gevolg
woensdag 11 december 2019 om 09:24
bij sommige huizen met kerstverlichting denk ik ook wel WTF... meestal zijn het net dié huizen op een drukke kruising of rotonde waar het net uitziet alsof er een ufo geland is
Maar over smaken en kleuren kan je niet discussiëren.

Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.â€

woensdag 11 december 2019 om 09:30
Erg is dat, ja. Ik heb hier in de wijk ook al meermalen meegemaakt dat automobilisten gingen schelden en/of toeteren als ik als voetganger - rechtdoor op dezelfde weg gaat voor - overstak terwijl zij wilden afslaan. Lijkt me nou niet een regel die je na een tijdje vergeet (net als die haaientanden) dus die lui hebben de regels blijkbaar nooit begrepen...aviv_13 schreef: ↑10-12-2019 19:36Verkeer van rechts heeft voorrang, behalve als met haaientanden aangegeven is dat de andere weg een voorrangsweg is. Laatst reed een auto zo een voorrangsweg op, de fietsster die daar reed moest vol in de remmen, de auto reed nog links van de weg ook, een heel krappe bocht naar links, het ging maar net goed.
Een buurtbewoner die daar voor zijn open deur van z'n auto stond, liep naar de fietsster toe en begint haar uit te schelden! Dat die auto van rechts kwam en dat fietsers nooit voorrang geven. Ik heb nog geroepen, er liggen anders haaientanden hoor! Maar hij was te druk met schelden. Ik dacht WTF, maar eigenlijk had ik me er tegenaan moeten bemoeien, als die man in z'n auto stapt en denkt dat-ie altijd voorrang krijgt als hij van rechts komt, is hij een gevaar op de weg.
woensdag 11 december 2019 om 09:33
Je zal nog verstaan staan te kijken als je wist hoeveel mensen deze regel "niet kennen"..... Ik wijs mensen er wel eens op, als ik bij ze in de auto zit, en 9 van de 10 keer wordt er in eerste instantie gereageerd met "nou, nee hoor, voetgangers hebben alleen voorrang bij een zebrapad."coolpack2 schreef: ↑11-12-2019 09:30Erg is dat, ja. Ik heb hier in de wijk ook al meermalen meegemaakt dat automobilisten gingen schelden en/of toeteren als ik als voetganger - rechtdoor op dezelfde weg gaat voor - overstak terwijl zij wilden afslaan. Lijkt me nou niet een regel die je na een tijdje vergeet (net als die haaientanden) dus die lui hebben de regels blijkbaar nooit begrepen...
Eh, jawel hoor, voetgangers hebben wel degelijk voorrang met oversteken als jij uit dezelfde richting komt en vervolgens afslaat.... Ik heb tegenwoordig het bewijs van deze regel op m'n telefoon staan.....
woensdag 11 december 2019 om 10:53
daenerys79 schreef: ↑11-12-2019 06:49ja! dit heb ik ook gehad! zegt dat mens ook nog hij doet niks hoor! ik was boos en geschrokken en heb haar een niet zo aardige reactie gegeven. zo ben ik nooit en ook niet bang voor honden maar dit was iets totaal anders
Ook gehad met mijn franse bulldog. Ik liet hem uit en er kwam een herdershond op hem afgestormd en greep hem. (bij haar nek en schudden) ik kon mijn hondje weggrissen doordat hij een tuigje aan had en ik haar aan de riem omhoog kon trekken) Ik hield mijn hondje vast terwijl de herdershond grommend rondjes om mij cirkelde kijkend naar mijn hond. Kwam het baasje van méters op zn gemakje aangesjokt en zegt 'je moet je hondje ook op de grond zetten want nu gaat hij die juist aanvallen'. Dat klopt, als je bij voorbaat al je hond optilt ja. Maar ik ga toch echt niet staan toe kijken hoe zijn hond de mijne bijt. Bleef me maar stom aan kijken dat ik dat dus niet ging doen. Uiteindelijk deed hij zijn herder maar aan de riem en liep al commentaar leverend weg. (en het was geen losloopgebied).
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 11 december 2019 om 11:02
zeg maar of het echt WTF is, of dat ik me aanstel:
Vanochtend even met de auto onderweg:
1. Tanken, naast mij stopt een lesauto, instructeur stapt uit, gaat uitgebreid tanken. Ik ben al best oud en heb lang over rijbewijs halen gedaan. Maar heb nog nooit gezien/meegemaakt, dat tanken tijdens de rijles gedaan wordt. Is dat niet erg zonde van de rijminuten?
2. Plantsoenenmeneer met bladblazer, die alle bladeren van de stoep links naar het fietspad blaast. Terwijl rechts bossages zijn, waar bladeren prima thuis horen??
1. Tanken, naast mij stopt een lesauto, instructeur stapt uit, gaat uitgebreid tanken. Ik ben al best oud en heb lang over rijbewijs halen gedaan. Maar heb nog nooit gezien/meegemaakt, dat tanken tijdens de rijles gedaan wordt. Is dat niet erg zonde van de rijminuten?
2. Plantsoenenmeneer met bladblazer, die alle bladeren van de stoep links naar het fietspad blaast. Terwijl rechts bossages zijn, waar bladeren prima thuis horen??

woensdag 11 december 2019 om 11:12
Komt er waarschijnlijk straks nog zo'n wagentje van de gemeente achteraan, die de bladeren opzuigt. Plantsoenenmeneer zorgt dat ze op een plek liggen waar het wagentje bij kan.
woensdag 11 december 2019 om 11:18
die zie ik in deze stad eigenlijk nooit
Ze hopen met ludieke bladacties, dat schoolkinderen de bladeren verzamelen
En verder wordt er vooral veel met bladblazers 'gespeeld'

woensdag 11 december 2019 om 12:21
Nou, daar sta ik dus niet van te kijken, want ik ondervind het zoals gezegd regelmatig bijna aan den lijve. Maar die regel leert in principe iedereen, vandaar dat ik schreef dat mensen het kennelijk niet snappen (of dat het het ene oor in en het andere uit is gegaan).Irish_Wasser_Woman schreef: ↑11-12-2019 09:33Je zal nog verstaan staan te kijken als je wist hoeveel mensen deze regel "niet kennen"..... Ik wijs mensen er wel eens op, als ik bij ze in de auto zit, en 9 van de 10 keer wordt er in eerste instantie gereageerd met "nou, nee hoor, voetgangers hebben alleen voorrang bij een zebrapad."
Eh, jawel hoor, voetgangers hebben wel degelijk voorrang met oversteken als jij uit dezelfde richting komt en vervolgens afslaat.... Ik heb tegenwoordig het bewijs van deze regel op m'n telefoon staan.....
woensdag 11 december 2019 om 12:23
lilalinda schreef: ↑11-12-2019 11:02zeg maar of het echt WTF is, of dat ik me aanstel:
had er iemand les dan? Want tanken moeten ze natuurlijk sowieso, maar dan buiten dat iemand les heeft. Veel instructeurs hebben de lesauto ook voor privégebruik.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 11 december 2019 om 12:28
Jazeker, maar het 'ventje' achter het stuur, was zeker niet het type dat de instructeur zou wijzen op zijn dure rijlesminuten
woensdag 11 december 2019 om 12:29
Ik ken hem nog uit het rijtje verkeersregels die ik 35 jaar geleden op de lagere school heb geleerd:Irish_Wasser_Woman schreef: ↑11-12-2019 09:33Je zal nog verstaan staan te kijken als je wist hoeveel mensen deze regel "niet kennen"..... Ik wijs mensen er wel eens op, als ik bij ze in de auto zit, en 9 van de 10 keer wordt er in eerste instantie gereageerd met "nou, nee hoor, voetgangers hebben alleen voorrang bij een zebrapad."
Rechtdoorgaand verkeer gaat voor afslaand verkeer. Geldt ook voor voetgangers!
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

woensdag 11 december 2019 om 12:31
Ik heb tijdens rijlessen 1 keer moeten tanken. Rij-instructeur liet me toen zien hoe het moest, en waar je op moest letten dat je niet het verkeerde erin deed