Single, we kletsen hier verder.
zondag 5 januari 2020 om 15:14
Dit topic maak ik naar aanleiding van een discussie in een ander topic.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
Dit topic is bedoeld om te schrijven over het single zijn. De leuke en minder leuke kanten. Het datevermaak en dateleed.
Alles wat met single zijn te maken heeft is welkom en iedere single is welkom, zolang we maar respect hebben voor elkaar en veiligheid voorop staat.
woensdag 22 januari 2020 om 20:27
Hoorde toevallig op de radio net iets over singlereizen. Hebben jullie dit wel eens gedaan/ overwogen? Mij lijkt het tof, niet direct om aan de liefde te geraken maar vooral om nieuwe contacten te maken met gelijkgestemden. Tegelijk bang dat het er zo dik bovenop ligt, met koeienletters “OP ZOEK” op je voorhoofd...dat lijkt me dan weer totaal a-relaxed op vakantie
woensdag 22 januari 2020 om 20:31
Nee nooit gedaan. Wel goede verhalen over gehoord en een vroegere fwb van mij had zijn ex op zo'n reis ontmoet en ze waren 8 jaar samen.
Zelf hou ik van alleen reizen en mijn vrijheid dus ik zou het persoonlijk niet doen. Maar wanhopig zou ik me er ook niet bij voelen. Wel denk ik dat het niet een doel ansich moet zijn, want met een single reis ontmoet je mensen van alle leeftijden en niet perse dat iedereen op zoek is naar een relatie geloof ik.
Zelf hou ik van alleen reizen en mijn vrijheid dus ik zou het persoonlijk niet doen. Maar wanhopig zou ik me er ook niet bij voelen. Wel denk ik dat het niet een doel ansich moet zijn, want met een single reis ontmoet je mensen van alle leeftijden en niet perse dat iedereen op zoek is naar een relatie geloof ik.
woensdag 22 januari 2020 om 20:37
Kopje koffie kan altijd! Maar sluit het inderdaad voor jezelf af, geeft veel meer rust.noumoe2019 schreef: ↑22-01-2020 20:09Een reactie op jullie vraag. Eergisteren nog gebeld door hem, hij twijfelde toch weer en stelde voor dat we na de reis weer in contact kunnen komen, maar tot die tijd volledige radiostilte houden. Iets in mij heeft begrip voor zijn situatie, maar tegelijk ben ik hier en weet ik niet of ik zin heb in wachten, de lijn openhouden en straks de draad zomaar weer op te pakken.
We hebben nu afgesproken dat we het contact, “ons” verbreken en elkaar gaan ontmoeten voor koffie als hij terug is, als we daar allebei, om wat voor reden dan ook, nog behoefte aan hebben.
Ik heb zelf gisteren besloten om het af te sluiten. Weer gewoon single te zijn. Ik verdraag het niet om on hold te worden gezet, in mijn wereld is het altijd nog graag (alles) of helemaal niet(s)...
Een vriendin doet een cursus fotografie en heeft aangeboden een tinder-profiel-fotosessie te doen![]()
Die fotosessie is alleen al leuk voor de gein! Mochten er leuke fotos uitkomen is dat mooi maar zoals Qiyara zegt denk ik dat spontane fotos veel beter "werken" dan semi-geposeerde.
woensdag 22 januari 2020 om 20:43
Wow moet nog even alles bij lezen weer!
Heb het artikel inmiddels ook gelezen en veel herkenning, vooral dat stuk ‘is iemand klaar voor relatie of gaat het om seks’ was erg toevallig gezien mijn situatie. Time will tell..
@Still, leuk dat de date goed is gegaan en jullie hebben genoten! Hoe het ook loopt, het is toch wel fijn om zo op je gemak te voelen. En heerlijk om 2 weken Griekenland in het vooruitzicht te hebben zeg.
@Noumoe, goed dat je nu gewoon weer lekker doorgaat en niet in de wacht gaat staan. Een koffie kan altijd, maar er kan zoveel in 3 maanden gebeuren dat het goed is om gewoon lekker verder te gaan
Heb het artikel inmiddels ook gelezen en veel herkenning, vooral dat stuk ‘is iemand klaar voor relatie of gaat het om seks’ was erg toevallig gezien mijn situatie. Time will tell..
@Still, leuk dat de date goed is gegaan en jullie hebben genoten! Hoe het ook loopt, het is toch wel fijn om zo op je gemak te voelen. En heerlijk om 2 weken Griekenland in het vooruitzicht te hebben zeg.
@Noumoe, goed dat je nu gewoon weer lekker doorgaat en niet in de wacht gaat staan. Een koffie kan altijd, maar er kan zoveel in 3 maanden gebeuren dat het goed is om gewoon lekker verder te gaan
woensdag 22 januari 2020 om 20:45
Heb overigens zelf niet perse single reizen gedaan, maar wel groepsreizen met leeftijdsgenoten. Vond het erg leuk en heb er zelfs 2 romances aan overgehouden haha. Het was alleen wel een internationale groep, geen Nederlanders. Dat maakte de romances niet heel makkelijk.. Toentertijd was het afscheid en de nasleep een drama, maar achteraf kijk er ik erg leuk op terug. Ook een hoop vriendschappen over de hele wereld! Kan het zeker aanraden
woensdag 22 januari 2020 om 20:53
Dat klinkt als de betere herinneringen en ontzettend stoer dat je dat deed!Vivi3338 schreef: ↑22-01-2020 20:45Heb overigens zelf niet perse single reizen gedaan, maar wel groepsreizen met leeftijdsgenoten. Vond het erg leuk en heb er zelfs 2 romances aan overgehouden haha. Het was alleen wel een internationale groep, geen Nederlanders. Dat maakte de romances niet heel makkelijk.. Toentertijd was het afscheid en de nasleep een drama, maar achteraf kijk er ik erg leuk op terug. Ook een hoop vriendschappen over de hele wereld! Kan het zeker aanraden![]()
woensdag 22 januari 2020 om 20:54
Hahahaha nou zeg! Wat zei je, ik ben al mn hele leven uit balans
Zo pik je er in ieder geval wel meteen uit of hij humor heeft
woensdag 22 januari 2020 om 20:56
Dit zou ik ook heel tof vinden! Vooral omdat het een internationale samenstelling is.Vivi3338 schreef: ↑22-01-2020 20:45Heb overigens zelf niet perse single reizen gedaan, maar wel groepsreizen met leeftijdsgenoten. Vond het erg leuk en heb er zelfs 2 romances aan overgehouden haha. Het was alleen wel een internationale groep, geen Nederlanders. Dat maakte de romances niet heel makkelijk.. Toentertijd was het afscheid en de nasleep een drama, maar achteraf kijk er ik erg leuk op terug. Ook een hoop vriendschappen over de hele wereld! Kan het zeker aanraden![]()
Leuke herinneringen lijkt me
woensdag 22 januari 2020 om 21:11
Ik lig dus als sinds thuis komen na werk op de bank tv te kijken en heb niet gekookt, heerlijk dat ik gewoon kan doen wat ik wil.
woensdag 22 januari 2020 om 21:15
Ja man, ik vind het echt zo'n groot goed m'n vrijheid en alles kunnen doen wat ik wil. Ben echt benieuwd hoe dit gaat als ik ooit weer een relatie krijg. Vroeger had ik dan het gevoel bepaalde dingen te 'moeten'. Hoop van harte dat al die jaren vrijgezel mij van dat gevoel af hebben geholpen en ik alsnog ik ben met een aanvulling van een partner die ook zichzelf is. Zonder alle verwachtingen die door gaan schemeren.
woensdag 22 januari 2020 om 21:19
Het is geen grap. Hij was serieus.Still-i-Rise schreef: ↑22-01-2020 20:54Hahahaha nou zeg! Wat zei je, ik ben al mn hele leven uit balans![]()
Zo pik je er in ieder geval wel meteen uit of hij humor heeft
Ik weet niet..maar om dit als eerste te zeggen?
woensdag 22 januari 2020 om 21:23
Ja dat is ook hetgeen mij wat angstig maakt. Kan en wil ik mij nog wel aanpassen en vrijheid inleveren?Qiyara schreef: ↑22-01-2020 21:15Ja man, ik vind het echt zo'n groot goed m'n vrijheid en alles kunnen doen wat ik wil. Ben echt benieuwd hoe dit gaat als ik ooit weer een relatie krijg. Vroeger had ik dan het gevoel bepaalde dingen te 'moeten'. Hoop van harte dat al die jaren vrijgezel mij van dat gevoel af hebben geholpen en ik alsnog ik ben met een aanvulling van een partner die ook zichzelf is. Zonder alle verwachtingen die door gaan schemeren.
Daarom vind ik latten de beste optie. Wel de lusten en niet de lasten. Ok, er zijn dan wel nog verplichtingen maar als je iemand treft die daar ook weinig mee heeft is dat opgelost. Maar ja, de meesten zijn vrij traditioneel ingesteld. Of je hebt type vrije vogel die zich totaal niet wil conformeren.
Zie, het is een complex probleem dat single zijn
woensdag 22 januari 2020 om 21:24
Even rustig nu! Gister gezellig gekletst via app en vandaag ook, maar merk dat er wel weer een muur omhoog gaat bij mij. Eens kijken of we de volgende keer weer wat leuks kunnen doen en beetje aftasten. Wil ook niet teveel analyseren, beetje op me af laten komen!
woensdag 22 januari 2020 om 21:25
Same here. Ik wil ook nooit meer mijn vrijheid opgeven, en daarbij heb ik ook een kind die ik niet meer "zomaar" mee wil slepen in samenwoon plannen.Qiyara schreef: ↑22-01-2020 21:15Ja man, ik vind het echt zo'n groot goed m'n vrijheid en alles kunnen doen wat ik wil. Ben echt benieuwd hoe dit gaat als ik ooit weer een relatie krijg. Vroeger had ik dan het gevoel bepaalde dingen te 'moeten'. Hoop van harte dat al die jaren vrijgezel mij van dat gevoel af hebben geholpen en ik alsnog ik ben met een aanvulling van een partner die ook zichzelf is. Zonder alle verwachtingen die door gaan schemeren.
In de meest ideale situatie tref je iemand waarbij niets meer voelt als "moeten" en alles zoals vanzelf gaat.
woensdag 22 januari 2020 om 21:26
woensdag 22 januari 2020 om 21:26
Das het beste. Gewoon go with die flow en dan maar per keer kijken hoe en wat.
Wel nog contact dus, good.
Wel gedeelde interesses om zo een leuk uitje te plannen?
Het begint te kriebelen, omdat ik weer meer energie heb. Maar ja, nul leuke matches. Gelukkig binnenkort een leuk weekendtripje op de planning.
Het begint te kriebelen, omdat ik weer meer energie heb. Maar ja, nul leuke matches. Gelukkig binnenkort een leuk weekendtripje op de planning.
woensdag 22 januari 2020 om 21:28
Wel een behoorlijke binnenkomer haha. Maar zou dan ook wel het idee hebben dat het beetje een negatieve insteek is. Als je dit al gelijk wil delen, welke problemen komen er dan nog meer.. Dat schiet mij dan te binnen
woensdag 22 januari 2020 om 21:34
Heerlijk toch!Vivi3338 schreef: ↑22-01-2020 21:26Zit nu ook al heerlijk de hele avond op de bank, married at first sight terug te kijken! Merk dat ik me ook wel erg vasthoud aan mijn eigen ritme en dat niet zo snel wil opgeven. Gewoon lekker gaan en staan waar je wil, ook als dat de hele dag op de bank/in bed is zonder schuldig te voelen.
Ik heb vroeger het boek " de ideale vrouw is een bitch" gelezen. Moet ik ineens aan denken. Gewoon lekker doen waar jij je goed bij voelt, zoals eigen ritme en gewoontes aanhouden. En hopelijk komt er voor jullie ook snel weer een date!
woensdag 22 januari 2020 om 21:34
Ja was behoorlijk sceptisch hoe het contact zou lopen, maar gaat eigenlijk gewoon zoals voorheen en niks seksueels. Dat voelt wel prettig en maakt de ‘domper’ van maandag iets minder. Wellicht ging het gewoon wat onhandig toen hij vertrok.. Nu heb ik ook nog een kat thuis wat hij toen helemaal niks vond. Maar dat moet ie maar accepterenJulus schreef: ↑22-01-2020 21:26Das het beste. Gewoon go with die flow en dan maar per keer kijken hoe en wat.
Houden allebei wel van wandelen en gezellig eten/drinken dus denk dat ik zoiets ga voorstellen. Ben soms zelf ook niet zo creatief met iets bedenken, heb wel vaak meegemaakt dat het dan maar thuis is en dat wil ik nu dus niet. Uiteraard niet erg om een date te eindigen thuis, maar niet de insteek.
Zou leuk zijn als er een leuke match voorbij komt bij je en rustig contact opbouwen! Iedereen gunt het je