Verlaten door papa to be. Advies?
donderdag 30 januari 2020 om 17:29
Lieve meiden,
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
) wist ik wel meteen dat dit kindje meer dan welkom is.
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
Augustus vorig jaar heb ik een leuke man leren kennen. In december kwam ik erachter dat ik zwanger ben. Dwars door de pil heen.
Dat was natuurlijk even schrikken! Meer schrikken omdat er nog totaal geen sprake was van een relatie, eerder van wij hebben het gezellig en leren elkaar beter kennen. Hoewel ongepland en misschien niet het beste moment (maar ach wanneer is iets het beste moment. Het leven is niet altijd even planbaar
De daddy to be reageerde helaas heel erg naar. Ik heb hem meteen gebeld en gevraagd of we konden afspreken. Nadat ik hem vertelde zwanger te zijn is hij meteen naar huis gegaan. Op dat moment vond ik dit heel begrijpelijk. Ook hij had een moment nodig om dit te laten bezinken en na te denken.
Na een week belde hij mij dat hij nog niet wist hoe we dit gingen invullen maar hij er zeker voor zijn kindje en voor mij wilde zijn.
Het contact tussen ons werd daarna helaas steeds minder. En wanneer hij langs kwam gaf hij aan dit als een soort moeten te voelen. Ook ging het veelal over hoe hij zich voelde in de situatie. Dat hij gemengde gevoelens had en eigenlijk vond te moeten kiezen tussen twee kwaden. Enerzijds het verplicht vader moeten zijn, anderzijds moeten kiezen voor geen vader zijn met de wetenschap dat er wel een kindje van hem zou zijn.
Hierover kregen we een flinke discussie. Ik was er nogal klaar mee steeds te moeten horen hoe zwaar en moeilijk het wel niet voor hem was om geen keuze te hebben en maar vader te moeten zijn... Waarop hij zei; ik ben er ook klaar mee en heb hier geen zin in.
Dit is nu drie weken geleden. Heb ik dit totaal verkeerd aangepakt of heb ik het juiste gedaan?
Ik wil niets liever dan dat hij papa van zijn kindje is maar dan omdat hij het wil en niet omdat het dan maar moet. Al doet het me wel heel veel verdriet.
Heb wel aangegeven dat hij altijd terug mag komen als hij echt die rol wil.
Liefs, San
zondag 2 februari 2020 om 17:23
Bangmakerij. Je gaat prima een partner kunnen vinden TO, laat je niks wijsmaken. Maar daar zul je de komende tijd toch geen behoefte aan hebben. Wanneer de tijd er is dat je weer meer voor jezelf kunt leven ontmoet jij jouw persoon ook wel. Eerst mag je de diepste liefde leren kennen die je ooit zal ervaren.
Ik gun je heel veel liefde en geluk. En ook sterkte, voor de moeilijke momenten.
zondag 2 februari 2020 om 17:24
Precies.Sjulia schreef: ↑02-02-2020 17:14Je hebt geen idee of er opzet in het spel was. Je denkt van wel, maar uiteindelijk kun je dat niet met zekerheid zeggen. Probeer dat te beseffen. Want hoe klein jij de kans ook acht, er is een kans dat je ongelijk hebt en iemand kwetst die dat niet verdiend. Er is trouwens recentelijk een onderzoek naar voren gekomen waarbij bleek dat sommige vrouwen makkelijker zwanger kunnen worden en de hormonen in de pil weten af te breken. Misschien moet je na de bevalling op zoek naar een ander voorbehoedsmiddel TO. Of een zwaardere pil. https://www.viva.nl/lijf-en-psyche/aan- ... kt-nu-hoe/
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zondag 2 februari 2020 om 17:26
De vrouw heeft ALLE touwtjes in handen. Als die vent niet zo snugger is om een condoom aan te doen, trekt zij haar spijkerbroek niet uit. Wat is er moeilijk aan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
zondag 2 februari 2020 om 17:29
Abortus is al geen optie meer, dat lijkt me wel duidelijk. Ze is al blij en geniet; de hechting is al begonnen. Abortus is een beslissing die ze niet wou maken. Dat is haar recht. Met alle gevolgen die daarbij komen kijken. Het is niet jouw lichaam, noch jouw leven. Als het je echt heel erg ergert kun je er ook gewoon voor kiezen om niet meer mee te lezen hoor. Nu ben je alleen maar iemand aan het kwetsen, ook al is dat niet je bedoeling.pejeka schreef: ↑02-02-2020 17:22Kan allemaal zijn, maar dan staat nog altijd de weg naar abortus open als je beseft dat de zwangerschap niet de bedoeling was van de verwekker. En nogmaals, ik besef dat dat een ingreep is, maar dat is een bevalling ook. Dus linksom of rechtsom is er een aanslag op je lichaam. Dat is noch te vermijden door de zwangerschap af te breken, noch te vermijden door het kind te laten komen. Maar het kind geboren laten worden, heeft langdurige consequenties die je wellicht in de euforie van zwanger zijn niet voorziet.
zondag 2 februari 2020 om 18:19
Ja, de geschiedenis van de wereld laat overduidelijk zien dat de vrouw altijd alle touwtjes in handen heeft gehad en nog steeds heeft. Ze hebben het zelfs weten klaar te spelen om een hele emancipatiebeweging op te zetten om nóg meer vrijheden te krijgen, terwijl ze alle touwtjes al in handen hadden.... Waarom dat nou precies was?
Vrouwen hebben gevochten voor het recht om een abortus te mogen laten uitvoeren. Niet voor de plicht om dat te moeten als de ander de consequenties niet wil dragen. De pil heeft bijgedragen aan keuzemogelijkheden. Dat het vervolgens in 1 op de 100 keer seks misgaat, is een feit. Volgens sommigen hier is een kans van 1 op de 100 zo statistisch onmogelijk, dat de vrouw het dús expres heeft gedaan. Terwijl er dagelijks dingen gebeuren die statistisch onwaarschijnlijker zijn dan die 1 op 100. En de enige manier om zichzelf te 'redden' van die beschuldiging, is dan dus kennelijk een abortus. En als ze dan kennelijk tóch doorgaan met die zwangerschap, dan zijn ze automatisch slechte ouders, egoïstisch, heeft hun kind geen recht op alimentatie, etc. Nare bij-effecten van het recht op abortus en wat mij betreft zeer ongewenst.
Als ik dan wat verder vooruit kijk in de toekomst, dan is euthanasie misschien ooit een recht dat gemakkelijker te verkrijgen is. Is dat dan een voorbode van een tijd waarin mensen worden veroordeeld als ze géén euthanasie plegen, terwijl ze toch duidelijk hoge zorgkosten hebben, een huis bezet houden, geen leuk leven kunnen hebben want de situatie is vergelijkbaar met wat iemand anders is overkomen en díe vindt dat, etc.? Komen hier dan mensen die zelf een ouder iemand of zorgintensief iemand in hun leven hebben gehad mensen met een heel ander vraagstuk vertellen dat ze beter euthanasie kunnen plegen / of al hadden moeten laten plegen? Komen mensen met een hekel aan ouderen of chronisch zieken dan bij elk topic waar het over ziekte, ouderdom e.d. gaat voortaan hun stokpaardje opzetten om duidelijk te blijven maken dat er maar één reële optie is? Ik begin me daar serieus zorgen over te maken.
zondag 2 februari 2020 om 18:23
Waar ik me zorgen over maak, is dat man en vrouw gelijk zijn voor de wet, en zo hoort het ook, maar dat de vrouw uiteindelijk de troefkaarten in handen heeft waar het zwangerschap betreft. De man heeft dus niks in te brengen over het al dan niet geboren laten worden van het kind, dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw? De man mag het kind niet eens opeisen als het geboren is omdat hij alleenstaand vader wil worden. Dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw?-jolijn- schreef: ↑02-02-2020 18:19Ja, de geschiedenis van de wereld laat overduidelijk zien dat de vrouw altijd alle touwtjes in handen heeft gehad en nog steeds heeft. Ze hebben het zelfs weten klaar te spelen om een hele emancipatiebeweging op te zetten om nóg meer vrijheden te krijgen, terwijl ze alle touwtjes al in handen hadden.... Waarom dat nou precies was?
Vrouwen hebben gevochten voor het recht om een abortus te mogen laten uitvoeren. Niet voor de plicht om dat te moeten als de ander de consequenties niet wil dragen. De pil heeft bijgedragen aan keuzemogelijkheden. Dat het vervolgens in 1 op de 100 keer seks misgaat, is een feit. Volgens sommigen hier is een kans van 1 op de 100 zo statistisch onmogelijk, dat de vrouw het dús expres heeft gedaan. Terwijl er dagelijks dingen gebeuren die statistisch onwaarschijnlijker zijn dan die 1 op 100. En de enige manier om zichzelf te 'redden' van die beschuldiging, is dan dus kennelijk een abortus. En als ze dan kennelijk tóch doorgaan met die zwangerschap, dan zijn ze automatisch slechte ouders, egoïstisch, heeft hun kind geen recht op alimentatie, etc. Nare bij-effecten van het recht op abortus en wat mij betreft zeer ongewenst.
Als ik dan wat verder vooruit kijk in de toekomst, dan is euthanasie misschien ooit een recht dat gemakkelijker te verkrijgen is. Is dat dan een voorbode van een tijd waarin mensen worden veroordeeld als ze géén euthanasie plegen, terwijl ze toch duidelijk hoge zorgkosten hebben, een huis bezet houden, geen leuk leven kunnen hebben want de situatie is vergelijkbaar met wat iemand anders is overkomen en díe vindt dat, etc.? Komen hier dan mensen die zelf een ouder iemand of zorgintensief iemand in hun leven hebben gehad mensen met een heel ander vraagstuk vertellen dat ze beter euthanasie kunnen plegen / of al hadden moeten laten plegen? Komen mensen met een hekel aan ouderen of chronisch zieken dan bij elk topic waar het over ziekte, ouderdom e.d. gaat voortaan hun stokpaardje opzetten om duidelijk te blijven maken dat er maar één reële optie is? Ik begin me daar serieus zorgen over te maken.
zondag 2 februari 2020 om 18:28
Je kunt geen abortus afdwingen. Dat zou vallen onder verkrachting; het lichaam binnen dringen zonder toestemming. Een man heeft inderdaad geen rechten over het lichaam van een ander. Dat gaat ook nooit veranderen.pejeka schreef: ↑02-02-2020 18:23Waar ik me zorgen over maak, is dat man en vrouw gelijk zijn voor de wet, en zo hoort het ook, maar dat de vrouw uiteindelijk de troefkaarten in handen heeft waar het zwangerschap betreft. De man heeft dus niks in te brengen over het al dan niet geboren laten worden van het kind, dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw? De man mag het kind niet eens opeisen als het geboren is omdat hij alleenstaand vader wil worden. Dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw?
zondag 2 februari 2020 om 18:34
Bij de bevalling moet men soms ook het lichaam binnendringen...
Wat er wél kan veranderen, is vaststellen of de vrouw zich vrijwillig heeft laten penetreren door een man die geen voorzorgsmaatregelen (zoals een condoom) gebruikt. En vaststellen of de vrouw al dan niet een morning-after pil heeft gebruikt indien zwangerschap ongewenst is door één van beide partijen.
Los daarvan, gaat het niet alleen om het lichaam van de vrouw, maar ook om de verwekte baby. Die draagt voor 50% de genen van de verwekker, dus het lijkt me dat die op zijn minst ook een stem in het kapittel heeft.
zondag 2 februari 2020 om 18:39
Gezien de historie lijkt het me een héél slecht idee om dat soort verantwoordelijkheden bij de vrouw neer te leggen. Vrouwen zijn nog niet klaar met hun emancipatie. 1 op de 4 vrouwen wordt in haar leven seksueel misbruikt door een man en het overgrote merendeel daarvan wordt überhaupt niet vervolgd of in staat van beschuldiging gesteld 'omdat het zijn woord tegen het hare is'. Lekker goed idee dan om deze situatie op zwangerschappen van toepassing te laten zijn. Een man maakt het uit, laat zijn zwangere vriendin achter en zij mag bewijzen of de wijze waarop de zwangerschap tot stand is gekomen recht geeft op alimentatie of erkenning van de vader?
En de baby, in welk stadium mag deze meepraten van je - en is het dan niet al een klein beetje te laat?
En de baby, in welk stadium mag deze meepraten van je - en is het dan niet al een klein beetje te laat?
zondag 2 februari 2020 om 18:40
Die man heeft toch ook vrijwillig geen condoom gedragen? Dat is dan echt je eigen schuld hoor.pejeka schreef: ↑02-02-2020 18:34Bij de bevalling moet men soms ook het lichaam binnendringen...
Wat er wél kan veranderen, is vaststellen of de vrouw zich vrijwillig heeft laten penetreren door een man die geen voorzorgsmaatregelen (zoals een condoom) gebruikt. En vaststellen of de vrouw al dan niet een morning-after pil heeft gebruikt indien zwangerschap ongewenst is door één van beide partijen.
Los daarvan, gaat het niet alleen om het lichaam van de vrouw, maar ook om de verwekte baby. Die draagt voor 50% de genen van de verwekker, dus het lijkt me dat die op zijn minst ook een stem in het kapittel heeft.
Uiteindelijk is het altijd de beslissing van de vrouw. Abortus of niet. Als mannen zwanger konden raken was het de beslissing van de man. Draag altijd een condoom en hoop op het beste. Want de kans op zwangerschap bestaat altijd. Abortus gaat nooit afgedwongen kunnen worden.
zondag 2 februari 2020 om 18:42
Zij wilde niets liever, zij wilde een kind.Lachattenoir schreef: ↑02-02-2020 18:41Jawel hoor vrouwtje, zijn piemel. En die had hij niet (onbeschermd) in moeten brengen.
zondag 2 februari 2020 om 18:44
Maar als die vrouw geen piemel zonder condoom in haar lijf wilde hebben, had ze toch gewoon haar broek aan kunnen houden? Háár lijf, dus háár zeggenschap toch?Lachattenoir schreef: ↑02-02-2020 18:41Jawel hoor vrouwtje, zijn piemel. En die had hij niet (onbeschermd) in moeten brengen.
zondag 2 februari 2020 om 18:44
Er is een verschil tussen doelbewust onveilig seks hebben omdat je zwanger wil raken, en niet doelbewust onveilig seks hebben om zwanger te raken maar áls de zwangerschap toch een feit is, er toch voor kiezen het kind te krijgen en dat het dan nog welkom is ook.
Maar goed, jij hebt je zo ontzettend vastgebeten in je beschuldiging aan TO's adres dat ze hem erin geluisd heeft dat je daar toch wel in blijft hangen.
Don't waste your time on jealousy,
zondag 2 februari 2020 om 18:45
klopt maar hier strijden twee belangen: gelijke rechten voor ieder mens maar ook dat je de integriteit van het lichaam niet mag schenden. Daarom kan een vrouw ook niet gedwongen worden tot een abortus aan de andere kant kan een man wel gedwongen worden om vader te worden. Dat is lullig maar niet op te lossen met wetgevingpejeka schreef: ↑02-02-2020 18:23Waar ik me zorgen over maak, is dat man en vrouw gelijk zijn voor de wet, en zo hoort het ook, maar dat de vrouw uiteindelijk de troefkaarten in handen heeft waar het zwangerschap betreft. De man heeft dus niks in te brengen over het al dan niet geboren laten worden van het kind, dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw? De man mag het kind niet eens opeisen als het geboren is omdat hij alleenstaand vader wil worden. Dus hoezo gelijke rechten voor man en vrouw?
zondag 2 februari 2020 om 18:47
Dus een man moet eigenlijk altijd vrij seks kunnen hebben en alleen vrouwen hoeven te denken aan voorbehoedsmiddelen? Ik heb ook weleens onveilige seks gehad. Heel veel mensen hebben weleens onveilige seks gehad. Zowel mannen als vrouwen. De gevolgen daarvan kennen we allemaal. Het is ieder voor zichzelf.
zondag 2 februari 2020 om 18:50
Dit. En dat is maar goed ook. De vrouw draagt de vrucht, dus haar stem weegt nou eenmaal meer.Sjulia schreef: ↑02-02-2020 18:40Die man heeft toch ook vrijwillig geen condoom gedragen? Dat is dan echt je eigen schuld hoor.
Uiteindelijk is het altijd de beslissing van de vrouw. Abortus of niet. Als mannen zwanger konden raken was het de beslissing van de man. Draag altijd een condoom en hoop op het beste. Want de kans op zwangerschap bestaat altijd. Abortus gaat nooit afgedwongen kunnen worden.
Mijn vriend zit proestend mee te lezen om al het geks dat hier getypt wordt. Ook hij vindt dat scharrel zijn ballen moet oprapen en de verantwoordelijkheid moet nemen voor zijn kind. Gelukkig bestaan dit soort mannen ook
zondag 2 februari 2020 om 18:51
Ze zouden dit soort situaties moeten beoordelen als donorschap, dus geen juridisch effect. Geen rechten en plichten vanuit de verwekker.S-Meds schreef: ↑02-02-2020 18:45klopt maar hier strijden twee belangen: gelijke rechten voor ieder mens maar ook dat je de integriteit van het lichaam niet mag schenden. Daarom kan een vrouw ook niet gedwongen worden tot een abortus aan de andere kant kan een man wel gedwongen worden om vader te worden. Dat is lullig maar niet op te lossen met wetgeving