Stigmatisering van rechtse mannen

04-03-2020 18:36 1510 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.

Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.

Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?

(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).

Zou je daten met een Forum- of PVV-stemmer?

Totaal aantal stemmen: 404

Nee (90%)
Alleen met een PVV-er (3%)
Alleen met een FvD-er (7%)
Doornroosje75 schreef:
08-03-2020 18:33
Ik heb mijn kerel jaren geleden hier van het viva-forum gedownload. Niks geen selectie criteria in zijn - of mijn - profiel dus. We vonden elkaar in taalgebruik en humor.

Later bleek hij van dezelfde politieke kleur als ik (gematigd links). En universitair geschoold. Groot was dan ook mijn teleurstelling toen hij helemaal lyrisch bleek over een boek over een voetbaltoernooitje in 1974.
Maar ja, een relatie is nu eenmaal geen checklistje. Hij accepteert mij immers ook met mijn inferieure hbo opleiding.

We delen over het algemeen waarden en doelen in het leven. En humor. Werkt vrij aardig.
:hug: da's wel erg.... :biggrin:
jouw leven is een keuze
Doornroosje75 schreef:
Ik heb mijn kerel jaren geleden hier van het viva-forum gedownload. Niks geen selectie criteria in zijn - of mijn - profiel dus. We vonden elkaar in taalgebruik en humor.

Later bleek hij van dezelfde politieke kleur als ik (gematigd links). En universitair geschoold. Groot was dan ook mijn teleurstelling toen hij helemaal lyrisch bleek over een boek over een voetbaltoernooitje in 1974.
Maar ja, een relatie is nu eenmaal geen checklistje. Hij accepteert mij immers ook met mijn inferieure hbo opleiding.

We delen over het algemeen waarden en doelen in het leven. En humor. Werkt vrij aardig.
Ach ja een kleinigheidje hou je :proud:
Mijn vriend kijkt ook graag voetbal zucht en zegt dat ik op zijn moeder lijk :wtf: :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Doornroosje75 schreef:

Wauw wonderbaarlijk hé. En dat terwijl jij een inferieure hbo-opleiding hebt genoten.^^ Ik vind het knap hoor, een hbo-er en een wo-er als setje. Ik bedoel, je zou toch denken dat die onoverbrugbaar verschillen. ;-)
Oudblond schreef:
04-03-2020 18:44
Ik zou zelf de trekker overhalen.
Dit dus
Maar het probleem lost zich dus prima op 1 generatie. Als de zeer rechtse medemens niks te neuqen vindt komen er ook nooit kindjes voor zeer rechts georiënteerde ouders. Kindjes die dan ook niet meekrijgen dat als je VVD of nóg linkser stemt je eigenlijk een naïeve slappeling bent die Het Echte Nederland ten gronde wil richten.

Met 1 generatie is orpheus uitgestorven en is VVD het meest rechtse wat we hebben.

En de vrouwtjes schuiven mee heb ik zojuist gelezen, dus over 2 generaties is CDA ineens extreem rechts. 3 generaties? De laatste neo-nazi's vinden hun toevlucht bij D66.

En hierna zijn er gewoon geen blanke mensen meer over. De partij van Sylvana Simons sticht een dictatuur.

Thierry wordt badend in het zweet wakker .
Orpheus13 schreef:
07-03-2020 14:52
De Wet van Oprheus:
Krijst Mart, jij veranderd ook nooit hè, met je 'wetten'.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Grappig. Nu dit onderwerp langzaam tot een einde komt is er interessant nieuws op dit gebied.
Gevonden! Arzu Aslan, de meest karikaturale koekwaus van Wokistan, zit niet alleen op Twitter maar ook op Tinder. Niet meteen bang worden, deze roomblanke vrouw van zelfverklaarde kleur wil “geen tatta’s”, dus haar racisme beschermt u tegen deze aan vergevorderde SJW lijdende swipe-soa. Werkt dat blanke kleurtje thuiswonen bij uw ouders eindelijk eens in uw voordeel!

Bron: https://www.geenstijl.nl/5152157/dsydic/
Haar eisen zijn:

Op jezelf wonen, geen expats, geen ons, geen mannen die een paar jaar in NL zijn, geen tatta’s. Ze is tegen homofobie, transfobie, antizwart racisme (al het andere racisme is goed?), antisemitisme, xenofobie, seksisme, fatshaming, validisme (kan iemand mij dat uitleggen?), klassisme en kapitalisme.

Wat ze te bieden heeft: Lerares, activisme, Koerdische achtergrond, moslima, hekel aan oppervlakkigheid, ze leest graag, ze reist graag, gaat graag uit eten, is 1,70 en woont in Amsterdam.

Nou TO, wat vind je ervan? Als je in bent voor een alt-right-shight-left date wilt is dit de perfecte match!
anoniem_366318 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 09:04
Reden: link aangepast
0.30% gewijzigd
Arzu Aslan de opperkoekwaus van de wokebrigade is natuurlijk wel een heel slecht voorbeeld. :proud:
Ik had jou op negeer maar door de quotes las ik het. Op aktueel ben jij simpelweg een full blown racist. Doe niet alsof wij hier gek zijn.
Bombus-Sylvarum schreef:
09-03-2020 06:55
Grappig. Nu dit onderwerp langzaam tot een einde komt is er interessant nieuws op dit gebied.

Haar eisen zijn:

Op jezelf wonen, geen expats, geen ons, geen mannen die een paar jaar in NL zijn, geen tatta’s. Ze is tegen homofobie, transfobie, antizwart racisme (al het andere racisme is goed?), antisemitisme, xenofobie, seksisme, fatshaming, validisme (kan iemand mij dat uitleggen?), klassisme en kapitalisme.

Wat ze te bieden heeft: Lerares, activisme, Koerdische achtergrond, moslima, hekel aan oppervlakkigheid, ze leest graag, ze reist graag, gaat graag uit eten, is 1,70 en woont in Amsterdam.

Nou TO, wat vind je ervan? Als je in bent voor een alt-right-shight-left date wilt is dit de perfecte match!
De GeenStijl pagina bestaat niet (meer)

Arzu Aslan is de overtreffende trap van gekkigheid. Zelfs de de meest geharde politiek-correcte linksmensen heeft ze van zich vervreemd.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Dalarna schreef:
08-03-2020 18:48
Wauw wonderbaarlijk hé. En dat terwijl jij een inferieure hbo-opleiding hebt genoten.^^ Ik vind het knap hoor, een hbo-er en een wo-er als setje. Ik bedoel, je zou toch denken dat die onoverbrugbaar verschillen. ;-)
Op zich wel handig met samenwonen, hoef je niet het hele huis vol te zetten met een dubbele collectie boeken.
Dalarna schreef:
08-03-2020 18:48
Ik heb persoonlijk ook echt geen hoge pet op van het HBO, dus kan me best voorstellen dat dat een complicerende factor in een relatie zou kunnen zijn. Tenzij het een studie betreft zoals het conservatorium, iets wat op universitair niveau niet bestaat en wel degelijk van intellectuele belangstelling getuigt.
Laat mijn vrouw nou gepromoveerd zijn. Maar dat was ze niet toen zij ten tonele verscheen. Volgens de hier genoemde selectiecriteria zou zij dan destijds in het bakje 'misschien' gestopt zijn. (want minimaal wo: dan is alleen wo toch maar met de hakken over de sloot)
Toch onhandig om het vinkje te zetten bij het hoger dan hoogst opleidingniveau, er zijn al zoveel mazen alleen al in dat vangnet. En dan blijf je ook nog over met een bakje vrouwen waar het nog steeds zoeken is naar een speld in een hooiberg.

Dan zou ik zeggen, mocht je dan specifieke selectiecritera hebben, noem ze dan ook direct in je profiel in je favoriete datingapp. Zo van, hou van vrouwen die literatuur lezen, èchte literatuur. Stel voor om het eerste date-afspraakje in de boekenleesclub te doen, en vanaf daar misschien meer.

Toch heb ik de indruk dat het niet om de eigenschappen gaat van de gezochte toekomstig partner, maar om andere zaken. Misschien status?
Een variant op armcandy, maar met de pronkstukken op ander vlak.

Maar ik oordeel niet. Anderen hebben weer andere wensen: geld, roem, adel, noem maar op.
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 13:17
Ik heb persoonlijk ook echt geen hoge pet op van het HBO, dus kan me best voorstellen dat dat een complicerende factor in een relatie zou kunnen zijn. Tenzij het een studie betreft zoals het conservatorium, iets wat op universitair niveau niet bestaat en wel degelijk van intellectuele belangstelling getuigt.
Ik heb ook niet echt een hoge pet op van het hbo, maar ook niet per se van de universiteit.
Het hangt wat mij betreft toch vooral af van wat iemand dóét met de opgedane kennis. En dan vind ik lezen niet het eerst belangrijke.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Het kan natuurlijk prima dat TO het fijn vindt een partner te hebben die ook veel literatuur leest. Dat kan een band scheppen.

Ik las een keer in een profiel: ik zoek een man die met mij speciaalbiertjes wil drinken. Ook dat kan.
Dat is het mooie van internetdaten: iedereen kan voorkeuren aangeven die hij/zij wenst. Zoals: ik wil alleen daten met een WO geschoolde vrouw; bij voorkeur gepromoveerd. Of: ik wil niet daten met iemand die PVV/FVD stemt.
Solomio schreef:
09-03-2020 14:13
Ik heb ook niet echt een hoge pet op van het hbo, maar ook niet per se van de universiteit.
Op zich eens, maar ik bespeur hierin toch een relativistische ondertoon. Zo van "HBO en universiteit is eigenlijk een pot nat".

Kritiek op ons universitaire klimaat is zeer op zijn plaats, maar de universiteit is grosso modo nog altijd ver verheven boven het hbo.
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 14:23
Op zich eens, maar ik bespeur hierin toch een relativistische ondertoon. Zo van "HBO en universiteit is eigenlijk een pot nat".

Kritiek op ons universitaire klimaat is zeer op zijn plaats, maar de universiteit is grosso modo nog altijd ver verheven boven het hbo.
Dat ligt er dus maar aan welke criteria je belangrijk vindt.

Als het gaat om praktische toepasbaarheid van wat je geleerd hebt is het hbo veruit superieur aan wo.

Wat mij vooral opvalt is dat de stof op de uni veel meer is dan op het hbo. Veel méér theorie dus, niet per se ingewikkelder of van een hoger niveau.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
09-03-2020 14:25
Dat ligt er dus maar aan welke criteria je belangrijk vindt.

Als het gaat om praktische toepasbaarheid van wat je geleerd hebt is het hbo veruit superieur aan wo.

Wat mij vooral opvalt is dat de stof op de uni veel meer is dan op het hbo. Veel méér theorie dus, niet per se ingewikkelder of van een hoger niveau.
Nou, dat ben ik niet met je eens. De stof heeft vaak een beduidend hoger abstractieniveau. En is derhalve ook moeilijker te vatten voor de meeste mensen.
Orpheus13 schreef:
09-03-2020 14:23

Wat bedoel je met verheven?
simon1911 schreef:
09-03-2020 14:15
Het kan natuurlijk prima dat TO het fijn vindt een partner te hebben die ook veel literatuur leest. Dat kan een band scheppen.

Ik las een keer in een profiel: ik zoek een man die met mij speciaalbiertjes wil drinken. Ook dat kan.
Dat is het mooie van internetdaten: iedereen kan voorkeuren aangeven die hij/zij wenst. Zoals: ik wil alleen daten met een WO geschoolde vrouw; bij voorkeur gepromoveerd. Of: ik wil niet daten met iemand die PVV/FVD stemt.
En zo is het maar net.
Lachattenoir schreef:
09-03-2020 17:33
Wat bedoel je met verheven?
Dat je wel op klasse/intelligentie mag selecteren, maar niet politieke voorkeur. Als WO'er dan.
zimi schreef:
09-03-2020 17:48
Dat je wel op klasse/intelligentie mag selecteren, maar niet politieke voorkeur. Als WO'er dan.
B e l a c h e l i j k !
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Volgens mij is het enige wat TO doet is zijn punt heel erg goed illustreren :biggrin:
To, ik zou aan mijn Tinderprofiel toevoegen dat pretpap niet in een tissue, maar in een rubber voorbehoedmiddel jouw voorkeur heeft, want anders wordt die witte skaibank zo bevlekt.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
zimi schreef:
09-03-2020 17:48
Ik ben TO niet, maar ik vind opleidingsniveau meer zeggen dan politieke voorkeur.

Ik selecteer(de) ook nog op lengte en gewicht. Ik ben zelf niet zo lang en rond de 60kg. Mijn voorkeur gaat uit naar vrouwen die kleiner en minder zwaar zijn (en dat ook blijven).

Komt toch opleidingsniveau weer om de hoek kijken. Ik kan er verder trouwens ook niks aan doen dat ik op gedisciplineerde kipjes val :-) !
Kipjes! Té grappig.
Wat eten we vanavond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven