Het Grote Viva Katten Topic deel 2

01-05-2019 21:17 3037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier ;-D
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.

Happy New Miauw!
Afbeelding

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
CC :hug:
Bedankt meiden, ben blij met jullie bemoedigende woorden en knuffels :redrose:

Ik heb juist niet eerder informatie op google opgezocht omdat ik wist dat ik dat heel confronterend zou vinden maar wilde me goed voorbereiden op de afspraak morgen, vandaar het inlezen. Afgelopen nacht best goed geslapen (met oxazepam) maar vandaag verder erg huilerig geweest en paniekaanvallen gehad. Aan de ene kant weet ik natuurlijk dat het geen nut heeft om op de zaken vooruit te lopen maar het is heel lastig om de angst en het 'worst case scenario' gevoel te onderdrukken. Ik wil dat natuurlijk heel graag maar het lukt niet.

De afgelopen weken had ik me zo gefocust op de operatie dat ik geen ruimte in mijn hoofd had om na te denken over de toekomst en over mijn leven dat nu op z'n kop staat. Had echt zoiets van, dat kreng wordt operatief verwijderd en dan is het klaar en kan ik lekker verder met mijn leven. Had er vreemd genoeg niet bij stilgestaan dat het heftigste nog moet komen en dat de toekomst ineens heel onzeker is geworden. Dat valt me nu psychisch heel zwaar en daar ga ik ook hulp bij zoeken. Want zelfs bij de meest gunstige uitslag is de kans dat het binnen vijf jaar terugkomt erg groot en ik wil niet iedere dag in angst leven, dat vind ik geen leven dus daar moet ik iets mee.

Mieke, ik heb heel veel steun van mijn collega's en leidinggevende. Ik heb bloemen gekregen, lieve kaartjes, appjes etc., ze leven allemaal heel erg mee en dat is erg fijn.
Ik hoop morgen positief nieuws te kunnen komen melden hier, ga zo weer een oxazepam nemen en dan slapen. Mijn vriendin komt me rond het middaguur ophalen en dan gaan we die kant op :sigh:
Veel succes en sterkte morgen CC :redrose:
CC, duizend knuffels voor jou :hug: ik denk aan je en hoop op het beste. Heel veel succes en sterkte morgen :heart:
We hadden vrijwel gelijk een bericht gepost CC excuus want ik lees nou pas jouw post.
Kan het dan niet meer iets goedaardigs zijn, jawel toch? Lief dat je collega's zo meeleven, je kunt nou alle steun gebruiken. Ik hoop dat je slaapt inmiddels want dat wakker liggen is super vervelend. Nogmaals veel sterkte morgen, ik ga voor je duimen en wachten af. xxx
Ik lig er al een tijdje in maar ben nog wakker :facepalm:
Die kans bestaat maar dat zou echt een wonder zijn, helaas is 95% van de tumoren in de blaas kwaadaardig... Dit wist ik ook niet hoor maar dat vertelde de uroloog me bij de eerste afspraak.

De steun hier op het forum, van mijn vriendinnen, collega's etc. is ongelooflijk fijn. Zonder dat was ik echt doorgedraaid vrees ik.
Ik begrijp best dat je geen oog dicht doet. Ik had het vorige zomer, 50% kans op borstkanker stond ineens de huisarts voor mijn deur. Je schrikt je helemaal misselijk en daarna voelt het heel onwezenlijk en als je alleen woont ga je nog meer malen.

95% dus, nou dan gaan we voor die 5 % en dat ze alles hebben weggehaald.
Fijn dat je niet alleen hoeft te gaan, CC!
Dat is goud waard!
Nou Dolfine, dat was zeker fijn en een enorme steun.

Ik heb goed nieuws gekregen! Het bleek helaas wel blaaskanker te zijn maar nog in stadium/graad 1 (niet spierinvasief) wat erg gunstig is. Krijg nog wel regelmatige controles de komende vijf jaar omdat de kans dat het weer terug komt helaas behoorlijk groot is, de eerste controle over drie maanden en als dat goed is daarna pas weer na zes maanden etc.

Ik vind het een geruststellend idee dat het nu zo goed in de gaten wordt gehouden. De chirurg heeft de tumor goed en helemaal kunnen verwijderen dus na de spoeling met chemo die ik na de operatie heb gekregen ben ik nu 'schoon' wat een hele opluchting is. Nu nog verder herstellen van de operatie en e.e.a. psychisch ook verwerken en dan kan ik gelukkig redelijk onbezorgd verder met mijn leven :yes:

Mieke, wat een schrik zo'n bezoek van de huisarts! Was het toen ook echt borstkanker bij jou? :hug:
Jeetje CC nou gelukkig was het allemaal op tijd en wordt het goed in de gaten gehouden. Het doet zeker wat met je psyche waar je rustig de tijd voor moet nemen. Ik ben blij dat het stadium 1 is.

Nee gelukkig had ik goedaardige kalkspatten maar man wat zat ik in de rats.

Nou lekker knuffelen met je katten :bigkiss:
Jeetje CC nou gelukkig was het allemaal op tijd en wordt het goed in de gaten gehouden. Het doet zeker wat met je psyche waar je rustig de tijd voor moet nemen. Ik ben blij dat het stadium 1 is.

miekemv schreef:
11-03-2020 17:51

Ik doe niets anders :D

Jeetje zeg, daar ben je goed mee weggekomen. Bleek dat pas na een aantal dagen en nadat je verder onderzocht was? Wat zal je bang geweest zijn. Een buurvrouw van mij heeft ook ooit zoiets gehad, ze was naar de screening voor borstkanker geweest en stond ook een dag later de huisarts bij haar voor de deur met heel slecht nieuws (borstkanker in een vergevorderd stadium). Na verdere onderzoeken was er niets aan de hand maar bleek er sprake te zijn van een verwisseling van foto's @( Het zal je overkomen. Ook voor diegene die wel het echte slechte nieuws kreeg... Vreselijk.
Hè gelukkig Calamity, dat had veel erger kunnen zijn zo te zien. Nou jaaa, wat erg, die verwisseling! Het zou je inderdaad maar overkomen.

Doe het lekker rustig aan de komende tijd en fijn dat je nu regelmatig gecheckt wordt.
Calamitycat schreef:
11-03-2020 18:22
Ik doe niets anders :D

Jeetje zeg, daar ben je goed mee weggekomen. Bleek dat pas na een aantal dagen en nadat je verder onderzocht was? Wat zal je bang geweest zijn. Een buurvrouw van mij heeft ook ooit zoiets gehad, ze was naar de screening voor borstkanker geweest en stond ook een dag later de huisarts bij haar voor de deur met heel slecht nieuws (borstkanker in een vergevorderd stadium). Na verdere onderzoeken was er niets aan de hand maar bleek er sprake te zijn van een verwisseling van foto's @( Het zal je overkomen. Ook voor diegene die wel het echte slechte nieuws kreeg... Vreselijk.
Wat ongelooflijk lullig voor je buurvrouw zeg. Ja bij mij soortgelijk, de huisarts op woensdag langs en op dinsdag had ik de uitslag. Dat zijn lange en geestelijk intensieve dagen.
Je moet echt even vrijaf zijn hoor voor een tijdje.
Oh, CC, wat een goed nieuws! Ik dacht vanmiddag nog aan je, ben heel blij om je berichtje te lezen. Heel fijn dat ze er zo snel bij zijn geweest en dat je regelmatig gecheckt gaat worden. Ik snap dat dit alles er flink in heeft gehakt bij je en hoop dat je na vandaag langzaamaan kan beginnen met het verwerken, met de steun van je vrienden, familie, collega’s en natuurlijk de katten :heart:
Ik vind jullie zo lief :$
Ik moet haast wel een enorme engel op mijn schouder hebben want als ik eind januari niet op de SEH was gekomen i.v.m. maagklachten en dit niet bij toeval ontdekt zou zijn had het wel eens heel erg verkeerd kunnen aflopen. Geniepige rotziekte.
calamitycat wijzigde dit bericht op 12-03-2020 11:20
1.29% gewijzigd
Nou zeker geniepig en raar dat je lijf je in de steek laat min of meer.
Wat een goed nieuws, CC!
Hier loopt de schilder in huis rond, dat is een klein drama voor de katten.
Er worden kozijnen geschuurd en daarom heb ik de katten in een aparte kamer gezet. Ze zijn zo bang dat ze gelijk uithalen als ik in de buurt kom. En dat is helemaal niets voor hun.....
Vind het zo zielig voor ze.
Wat fijn dat het allemaal meevalt CC. Wat een opluchting zeg. Zeker een geluk dat ze het op tijd gevonden hebben. Ik ben blij voor je. :yes:

Jaime is super lui vandaag. Ik dacht even dat hij ziek was omdat hij niet nee uit bed kwam en na uren slapen ook niet at maar na even buiten geweest te zijn dook hij vol op de voer bak. En zijn staart staat nog mooi omhoog zoals altijd dus ik maak me geen zorgen.
Hij is nu weer lekker buiten. Maar schrok toch even toen hij eerst niet at. O_O
Bedankt Madrid! Misschien had Jaime een kater... ;-D

Dolfine, wat zielig voor je katten die stress. Hopelijk keert de rust snel weer terug.
Calamitycat schreef:
12-03-2020 12:05
Dolfine, wat zielig voor je katten die stress. Hopelijk keert de rust snel weer terug.
Morgenavond wordt het rustig. Daar ben ik zelf ook blij mee.
Calamitycat schreef:
12-03-2020 12:05
Bedankt Madrid! Misschien had Jaime een kater... ;-D

:biggrin:
Ivm de Corona sla ik extra eten in voor mezelf maar ook voor de beesten. Gaan jullie dat ook doen?
Ik bestel nu (na de operatie) bij de Appie (ook de kattenbrokken want ze hebben Purina One) omdat ik nog niet mag fietsen en niet zwaar mag tillen. Afgelopen maandag kwam de bezorger en zette de boodschappen keurig op het aanrecht, ik begrijp dat ze dat nu niet meer doen. Baal ik van. Als het bij de voordeur wordt gezet moet ik met ieder boodschapje naar de keuken lopen en terug en als ik buk word ik duizelig. Wat een stom gedoe toch. Ik bedoel, ik snap natuurlijk deze maatregelen hoor maar dit komt nu voor mij echt zo slecht uit.

Ook heb ik wel eerder besteld bij Zooplus, ik neem aan dat die gewoon nog levert? Of zouden er op een gegeven moment ook geen bezorgdiensten meer zijn?
Ik wil zeker niet gaan hamsteren maar als op een gegeven moment niet meer wordt thuisbezorgd dat zal ik wel moeten.
Leek het eerder nog allemaal ver van mijn bed ik begin me nu toch wel echt zorgen te maken.

Ga jij nog wel naar de supermarkt Mieke of laat je thuisbezorgen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven