Still flying

dinsdag 7 januari 2020 om 09:29
Welkom in mijn 2de vervolgtopic!
Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667

Inmiddels ben ik een jaar in dienst bij een airline waar ik voortaan naar zal verwijzen als TrolleyDolly's Airline (TDA). Bij een nieuw vliegjaar hoort uiteraard ook een nieuw vliegtopic die ik wederom zal volschrijven met mijn belevenissen.
In het topic van vorig jaar staan situaties beschreven die rechtstreeks uit een telenovella leken te komen. Maar dan zonder script of flatterende belichting.
Ik ben benieuwd wat 2020 voor deze TrolleyDolly in petto heeft...
Link vorig topic: reizen/gone-flying-dubai/list_messages/ ... #p29344667
dinsdag 10 maart 2020 om 08:45
Nee maar tijdens de opleiding moet je wel het water in om oa de Help (heat escape lessening posture) te oefenen en te huddelen met je mede cursisten en om te oefenen met een dummy life raft. Dan is een zwemdiploma wel handig (en ook wanneer het echt nodig is, tijdens een evacuatie op zee.)
Weet niet of ze dat nog steeds doen trouwens, maar wij moesten allemaal het water in.
Weet niet of ze dat nog steeds doen trouwens, maar wij moesten allemaal het water in.

dinsdag 10 maart 2020 om 09:58
Wellicht wel. Bij TDA deden we nadat we vanuit de simulator op de raft gegleden waren. Vervolgens werd de raft losgekoppeld en vielen we met de raft naar beneden in het zwembad. Zo gaaf! 1 van de trainers had het voor ons gefilmd dus ik heb er ergens een video van. We hebben toen de canopy geinstalleerd met z'n allen. Vergt heel wat teamwork. En toen kwam het moment dat we erachter kwamen of het zwembad nu wel of niet verwarmd was. De trainers deden daar nogal geheimzinnig over.mayou schreef: ↑10-03-2020 08:45Nee maar tijdens de opleiding moet je wel het water in om oa de Help (heat escape lessening posture) te oefenen en te huddelen met je mede cursisten en om te oefenen met een dummy life raft. Dan is een zwemdiploma wel handig (en ook wanneer het echt nodig is, tijdens een evacuatie op zee.)

In het water oefenden we de huddle en de help positie en toen mochten we het (koude!) water uit.

dinsdag 10 maart 2020 om 10:04
Een klm coach vinden hier lijkt me een hele klus. Ik zal het dus van mijn neurotisch zoekgedrag moeten hebben. En daar ben ik uiteraard al mee begonnen.mayou schreef: ↑09-03-2020 20:40Ik zou me wel goed voorbereiden, mochten ze weer gaan werven. De aanname bij is namelijk geen kattepies en nu nog zwaarder dan vroeger. Een vriendin van mij die al eerder als CA gewerkt had bij de blauwen werd niet aangenomen toen ze een paar jaar later weer wilde gaan vliegen. Sollicitatietraining bij een (klm)coach lijkt me geen overbodige luxe.

dinsdag 10 maart 2020 om 11:58
Wat gaaf! Heb je dat filmpje ergens online staan?TrolleyDolly schreef: ↑10-03-2020 09:58Wellicht wel. Bij TDA deden we nadat we vanuit de simulator op de raft gegleden waren. Vervolgens werd de raft losgekoppeld en vielen we met de raft naar beneden in het zwembad. Zo gaaf! 1 van de trainers had het voor ons gefilmd dus ik heb er ergens een video van. We hebben toen de canopy geinstalleerd met z'n allen. Vergt heel wat teamwork. En toen kwam het moment dat we erachter kwamen of het zwembad nu wel of niet verwarmd was. De trainers deden daar nogal geheimzinnig over.
In het water oefenden we de huddle en de help positie en toen mochten we het (koude!) water uit.

dinsdag 10 maart 2020 om 12:22
Nee. Dat mag helaas niet. Filmpjes in gemaakt in training college mogen absoluut niet online.
Tui heeft net gebeld volgens mij. Ik kon het telefoontje echter niet aannemen. Heel vreemd. Ik weet niet wat er aan de hand was. :s
dinsdag 10 maart 2020 om 14:29
Ik zal ff voor je kijkenTrolleyDolly schreef: ↑10-03-2020 10:04Een klm coach vinden hier lijkt me een hele klus. Ik zal het dus van mijn neurotisch zoekgedrag moeten hebben. En daar ben ik uiteraard al mee begonnen.Helaas zijn de zoekresultaten vrij idem als anderhalf jaar geleden toen ik moest beslissen bij welke maatschappij ik wilde gaan vliegen.
dinsdag 10 maart 2020 om 18:32
Kan dat niet via Skype?TrolleyDolly schreef: ↑10-03-2020 10:04Een klm coach vinden hier lijkt me een hele klus. Ik zal het dus van mijn neurotisch zoekgedrag moeten hebben. En daar ben ik uiteraard al mee begonnen.Helaas zijn de zoekresultaten vrij idem als anderhalf jaar geleden toen ik moest beslissen bij welke maatschappij ik wilde gaan vliegen.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"

dinsdag 10 maart 2020 om 19:22
Het was wel degelijk Tui die gebeld had. Ik kon het nummer vanuit Dubai niet googlen dus ik had de hulp van het thuisfront ingeschakeld. Mijn vader wist te vertellen dat het nummer belde vanuit de regio Zaventem. Toen vertelde ik dat dat wel eens zou kunnen aangezien ik eergisteren mijn CV had gestuurd. En toen heeft die blijkbaar dat nummer gebeld. 
Hij had niet gezegd dat hij dat zou doen dus ik kon hem niet tegenhouden. Hij kreeg een medewerker van Tui aan de lijn die mij inderdaad had proberen te bellen. Ze zei dat ze mij inmiddels een mailtje had gestuurd voor verdere contactname. Ik heb echter niets ontvangen. Ik zal morgen zelf wel eens bellen als ik wat heb geslapen na de turnaround met de verschrikkelijkste timing ever. Op voorwaarde dat ik inderdaad wat helder van geest ben.

Hij had niet gezegd dat hij dat zou doen dus ik kon hem niet tegenhouden. Hij kreeg een medewerker van Tui aan de lijn die mij inderdaad had proberen te bellen. Ze zei dat ze mij inmiddels een mailtje had gestuurd voor verdere contactname. Ik heb echter niets ontvangen. Ik zal morgen zelf wel eens bellen als ik wat heb geslapen na de turnaround met de verschrikkelijkste timing ever. Op voorwaarde dat ik inderdaad wat helder van geest ben.

dinsdag 10 maart 2020 om 19:31
Oh wow, wat tof dat TUI contact met je op neemt, ondanks de corona-crisis.TrolleyDolly schreef: ↑10-03-2020 19:22Het was wel degelijk Tui die gebeld had. Ik kon het nummer vanuit Dubai niet googlen dus ik had de hulp van het thuisfront ingeschakeld. Mijn vader wist te vertellen dat het nummer belde vanuit de regio Zaventem. Toen vertelde ik dat dat wel eens zou kunnen aangezien ik eergisteren mijn CV had gestuurd. En toen heeft die blijkbaar dat nummer gebeld.

dinsdag 10 maart 2020 om 19:53
Ja gek he?redbulletje schreef: ↑10-03-2020 19:31Oh wow, wat tof dat TUI contact met je op neemt, ondanks de corona-crisis.
Ik was in mijn enthousiasme trouwens even de logistieke kant van het verhaal uit het oog verloren. KLM ligt een stuk verder van mijn ouderlijke woning dan Tui. Dat is absoluut niet handig en aangezien ik niet meteen een woning zal kunnen scoren is het volgens mij beter om eerst een poosje bij Tui te vliegen. Dan moet ik me niet zo haasten met alles.

woensdag 11 maart 2020 om 15:36
Ik ben helemaal gaar.. ik heb een paar uur geslapen na de vlucht maar ik moest er nu toch even uit om ervoor te zorgen dat ik vannacht niet voortdurend naar het plafond lig te staren. Het is al 18h voorbij.
Naar Tui bellen gaat dus voor morgen zijn hoewel het bij jullie nog een stuk vroeger is. Mijn denkvermogen is nu niet optimaal.
Voor mijn vlucht werd ik nog tegengehouden door de Image & uniform dames. Ik moet mijn rokken laten verstellen. Mijn rokken zijn wat gekrompen en ik ben bijgekomen dus dat maakt dat mijn rok behoorlijk strak om mijn billen zit de laatste weken. Ik zal dus op mijn eten moeten letten en een paar keer naar training college moeten om dat op te lossen. Pfff... Daar werd ik niet vrolijk van.
De vlucht zelf was vermoeiend maar wel heel leuk! De crew was wederom geweldig en we hebben een jarig jongetje wat in de bloemetjes gezet. We hadden helaas geen taart aan boord maar we hebben de crew cart geplunderd en al het snoepgoed dat we konden vinden verzameld. Ik heb de Bussiness class galley binnenstebuiten gekeerd en daar chips en sokken meegenomen. Tja, je moet toch iets. We hebben een verjaardagskaart gemaakt en daar allemaal in onze eigen taal "gelukkige verjaardag" opgeschreven. Vervolgens vond er een fotoshoot plaats en hebben we voor hem gezongen. Tenslotte mocht hij een exclusief kijkje nemen in B/C en F/C en kwam de captain even uit de cockpit om wat foto's te maken. Uiteraard mocht het jongetje de captain's hat opzetten.
Die hele missie vond plaats tijdens de tweede leg en heeft ons goed wakker gehouden. We hebben een hoop lol gehad met bizarre toevoegingen verzinnen voor de "verjaardagstray". We lagen allemaal krom van het lachen toen de Koreaanse crew een verjaardagsdansje voorstelde en ter plekke wat bizarre demonstraties gaf.
1 van mijn tactieken om lange en vermoeiende vluchten door te komen is door er met heel veel energie in te vliegen. Zingen, dansen, extreem vriendelijk doen, grapjes maken, rondrennen,... Blijkbaar hanteerde die crew dezelfde techniek. Samen stuiterden we nonstop door het toestel en dat werkte aanstekelijk. Heerlijk! Maar nu ben ik dus dood.
Naar Tui bellen gaat dus voor morgen zijn hoewel het bij jullie nog een stuk vroeger is. Mijn denkvermogen is nu niet optimaal.
Voor mijn vlucht werd ik nog tegengehouden door de Image & uniform dames. Ik moet mijn rokken laten verstellen. Mijn rokken zijn wat gekrompen en ik ben bijgekomen dus dat maakt dat mijn rok behoorlijk strak om mijn billen zit de laatste weken. Ik zal dus op mijn eten moeten letten en een paar keer naar training college moeten om dat op te lossen. Pfff... Daar werd ik niet vrolijk van.
De vlucht zelf was vermoeiend maar wel heel leuk! De crew was wederom geweldig en we hebben een jarig jongetje wat in de bloemetjes gezet. We hadden helaas geen taart aan boord maar we hebben de crew cart geplunderd en al het snoepgoed dat we konden vinden verzameld. Ik heb de Bussiness class galley binnenstebuiten gekeerd en daar chips en sokken meegenomen. Tja, je moet toch iets. We hebben een verjaardagskaart gemaakt en daar allemaal in onze eigen taal "gelukkige verjaardag" opgeschreven. Vervolgens vond er een fotoshoot plaats en hebben we voor hem gezongen. Tenslotte mocht hij een exclusief kijkje nemen in B/C en F/C en kwam de captain even uit de cockpit om wat foto's te maken. Uiteraard mocht het jongetje de captain's hat opzetten.

Die hele missie vond plaats tijdens de tweede leg en heeft ons goed wakker gehouden. We hebben een hoop lol gehad met bizarre toevoegingen verzinnen voor de "verjaardagstray". We lagen allemaal krom van het lachen toen de Koreaanse crew een verjaardagsdansje voorstelde en ter plekke wat bizarre demonstraties gaf.

1 van mijn tactieken om lange en vermoeiende vluchten door te komen is door er met heel veel energie in te vliegen. Zingen, dansen, extreem vriendelijk doen, grapjes maken, rondrennen,... Blijkbaar hanteerde die crew dezelfde techniek. Samen stuiterden we nonstop door het toestel en dat werkte aanstekelijk. Heerlijk! Maar nu ben ik dus dood.

donderdag 12 maart 2020 om 10:09
Ik begin me echt zorgen te maken om de economie.Beter.Laat schreef: ↑12-03-2020 09:15Het laatste nieuws van vandaag : Trump verbiedt vanaf morgen alle vluchten uit Europa....

donderdag 12 maart 2020 om 11:25
Dat deed ik al een tijdje. Welke airline gaat dit overleven.......
Geen bijzonderheden
donderdag 12 maart 2020 om 14:10

donderdag 12 maart 2020 om 14:18
Eens. Nu wil ik er hier verder geen discussie over starten want daar zijn al topics genoeg over.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 12-03-2020 14:21
27.17% gewijzigd

vrijdag 13 maart 2020 om 09:49
Ik kan mijn Facebook al maanden niet openen zonder tientallen berichten over Corona te lezen. Vooral door mijn collega's. Wat logisch is want het virus heeft behoorlijk wat impact op onze job. Maar gisterenavond gingen ALLE berichten op fb over Corona. Er kwam geen eind aan en dat kwam door de nieuwe maatregels in België. Zo surrealistisch allemaal.
Wij hebben gisterenmiddag bericht gekregen dat we het moeten melden als we op vakantie gaan in een high risk land. Als we terugkomen moeten namelijk 14 dagen in self-isolation. Die dagen trekken ze af van onze vakantiedagen. Heb je geen vakantiedagen meer over dan krijg je onbetaald verlof. Tenzij de situatie veranderd terwijl we ons in zo'n land bevinden. Dan worden het ziektedagen.
Wat een toestanden.
Back to flying:
Morgenochtend gaat de reis naar Sãu Paulo. 15h vliegen. Een persoonlijk record. Naast mezelf zijn er maar liefst 9 crew die deze vlucht voor het eerst doen. Dus wellicht zal er wel een uitje georganiseerd worden.
Mijn vader vroeg me net naar mijn volgende vlucht. Normaal gesproken mail ik elke maand mijn rooster door. Mijn vader print die dan uit en legt die thuis naast de kalender. Hij volgt mijn vluchten regelmatig op flight radar. Doorgaans weet hij dus precies waar ik ben.
Deze maand had ik dat nog niet gedaan omdat ik had gehoopt om een 3tal vluchten te swappen. Maar hij mist dat dan echt blijkbaar
Dus ik heb hem maar snel mijn rooster gestuurd zodat hij mij morgen weer kan volgen.
Wij hebben gisterenmiddag bericht gekregen dat we het moeten melden als we op vakantie gaan in een high risk land. Als we terugkomen moeten namelijk 14 dagen in self-isolation. Die dagen trekken ze af van onze vakantiedagen. Heb je geen vakantiedagen meer over dan krijg je onbetaald verlof. Tenzij de situatie veranderd terwijl we ons in zo'n land bevinden. Dan worden het ziektedagen.
Wat een toestanden.
Back to flying:
Morgenochtend gaat de reis naar Sãu Paulo. 15h vliegen. Een persoonlijk record. Naast mezelf zijn er maar liefst 9 crew die deze vlucht voor het eerst doen. Dus wellicht zal er wel een uitje georganiseerd worden.
Mijn vader vroeg me net naar mijn volgende vlucht. Normaal gesproken mail ik elke maand mijn rooster door. Mijn vader print die dan uit en legt die thuis naast de kalender. Hij volgt mijn vluchten regelmatig op flight radar. Doorgaans weet hij dus precies waar ik ben.
Deze maand had ik dat nog niet gedaan omdat ik had gehoopt om een 3tal vluchten te swappen. Maar hij mist dat dan echt blijkbaar