Stigmatisering van rechtse mannen
woensdag 4 maart 2020 om 18:36
Ik ben een man van 40 jaar, en sinds twee jaar actief op Tinder. Aldus heb ik vele duizenden profielen van vrouwen voorbij zien komen. Gebaseerd op eigen observaties zie ik een duidelijke trend, namelijk dat veel Tinder-dames expliciet op voorhand mannen uitsluiten die PVV of FvD stemmen.
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
Een eerste punt dat ik wil maken (maar niet specifiek bij relatie-pijler past) is dat ik niet begrijp dat Wilders en Baudet over een kam geschoren worden. Van Wilders kun je nog zeggen dat hij een ongelikte beer is die zich in debatten weinig aantrekt van fatsoensnormen of respect voor zijn opponenten. In die zin kan ik begrijpen dat sommige vrouwen waardering voor die stijl van politiek bedrijven onaantrekkelijk vinden. Maar wat heeft Thierry in Godsnaam ooit gedaan om tot paria uitgeroepen te worden? Dat is toch gewoon een keurige jongeman met hele doorsnee standpunten en een prima toon? Ik vind dat die jongen zeer onheus behandeld wordt.
Mijn tweede punt past wel volledig bij de thematiek van de relatie-pijler. Want wordt, in het kielzog van Thierry, niet ook de FvD-kiezer zeer onheus behandeld? Ik denk dat een van de voordelen van het traditionele man-vrouw-model is dat beide seksen elkaar kunnen aanvullen en versterken. Binnen dat model geeft de vrouw de man iets mee van haar zachtheid en empathie, terwijl de man de scherpe randjes van haar politieke naïviteit haalt en haar behoedt voor linkse wensdromen. Maar dat model valt en staat dan wel dat beide seksen elkaars specifieke kwaliteiten en inbreng waarderen. Als mannen in feite 'pikstraf' krijgen voor een eventueel conservatief tegengeluid dat ze inbrengen in de relatie, wordt het wel heel verleidelijk om de eigen politieke integriteit geweld aan te doen en mee te doen met de slappe, linkse riedel. In dat geval stuit Forum niet alleen in de politieke arena op een cordon sanitaire, maar wordt ook de electorale basis verzwakt. Moeten we dat als maatschappij willen?
(Overigens is het nog maar de vraag of vrouwen inderdaad massaal afknappen op het Forum-geluid. Volgens de wet van Hans Teeuwen worden linkse dames juist bloedgeil van rechtse praat. Als dat zou kloppen proberen vrouwen wellicht onbewust om deze geilheid al in de kiem te smoren door de ontmoeting van meet af aan al uit de weg te gaan).
zaterdag 14 maart 2020 om 17:55
Je beseft hopelijk dat je je op een juridisch hellend vlak begeeft omdat je mensen discrimineert vanwege politieke overtuiging?Lachattenoir schreef: ↑14-03-2020 17:12......
Verder blijft mijn antwoord: ik zou niet met een Thierry of Geert daten.
Heb je ooit gehoord van Artikel 1 van de grondwet en hoe daarin over discriminatie gedacht wordt?
Wat ga je dan tegen de rechter zeggen mocht je voor de rechter zou komen?
"Ik dacht dat het positieve discriminatie was of zoiets"? DISCRIMINATIE is nooit positief.
zaterdag 14 maart 2020 om 17:55
Als men geen geschikte vrouw vind voor die positie worden er ook mannen toegelaten tot de pool van sollicitanten. Alsof een universiteit die baan aan de eerste de beste gepromoveerde vrouwe gaat geven, niet dus. Het is een paardenmiddel om een bestaande achterstand gelijk te trekken. Genoeg onderzoek te vinden over hoe je als vrouw al met 0-1 achterstaat voor academische functies als men Martine ipv Martin op je CV leest. Onderzoek laat zien dat men precies hetzelfde CV met een mannennaam als positiever interpreteert dan met een vrouwennaam. En dat voruwelijke wetenschappelijk gemiddeld een aantal meer artikelen moeten hebben gepubliceerd voordat ze eens tenure krijgen.
Als het je niet bevalt, die vrouwen quota, zorg dan dat die barrieres voor vrouwen er in eerste instantie niet zijn ipv huillie huillie te doen.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 14-03-2020 17:57
0.18% gewijzigd
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 14 maart 2020 om 17:56
Ja, dat ook ja. En CVs dus. Met precies dezelfde informatie. Ik geloof ook dat bepaalde eigenschappen bij mannen als positiever wordt uitgelegd dan bij vrouwen (zou even dat onderzoek moeten opzoeken om te weten over welke eigenschappen het gaat).
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zaterdag 14 maart 2020 om 17:58
Je mag gewoon daten met wie je wil. Succes bij een rechter als je dat onder artikel 1wil scharen.inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 17:55Je beseft hopelijk dat je je op een juridisch hellend vlak begeeft omdat je mensen discrimineert vanwege politieke overtuiging?
Heb je ooit gehoord van Artikel 1 van de grondwet en hoe daarin over discriminatie gedacht wordt?
"Ik dacht dat het positieve discriminatie was of zoiets"? DISCRIMINATIE is nooit positief.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu
zaterdag 14 maart 2020 om 18:01
Typisch om iemand niet willen daten uit te leggen als discriminatie. Laat zien dat er een onderliggend soort van geloof in 'recht op romantische/seksuele aandacht van vrouwen' achter zit.
Recht op gelijke behandeling wil juist zeggen dat ik alle mannen die me niks lijken, waaronder ook FvD en PVV stemmers, naar links swipe. Alle onaantrekkelijke mannen behandel ik juist precies hetzelfde.
Recht op gelijke behandeling wil juist zeggen dat ik alle mannen die me niks lijken, waaronder ook FvD en PVV stemmers, naar links swipe. Alle onaantrekkelijke mannen behandel ik juist precies hetzelfde.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:03
Sommige incels vinden van wel hoor!Zazamaenade schreef: ↑14-03-2020 18:02Een beroep op de Grondwet omdat je niet aan de vrouw komt
What's next: een noodwet die bepaalt welke vrouw aan een man toegewezen moet worden?
zaterdag 14 maart 2020 om 18:04
Uiteraard en dan hebben ze ook nog een heel wensenlijstje waaraan die vrouw moet voldoen. Dat is echter geen discriminatie natuurlijk.Zazamaenade schreef: ↑14-03-2020 18:02Een beroep op de Grondwet omdat je niet aan de vrouw komt
What's next: een noodwet die bepaalt welke vrouw aan een man toegewezen moet worden?
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Desmond Tutu

zaterdag 14 maart 2020 om 18:05
Nou dat en stel dat de niet date naar de rechter zou gaan dan heeft hij zich zo mogelijk nog meer gediskwalificeerdQuaintrelle schreef: ↑14-03-2020 17:58Je mag gewoon daten met wie je wil. Succes bij een rechter als je dat onder artikel 1wil scharen.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:05
Wist je dat wordfeud het woord 'incel' niet kent? Doet er helemaal niet toe in deze discussie, maar ik wilde het leggen vanochtend, maar nee. Wordfeud kent geen incels.

Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:06
Precies. Recht op een vrouw hebben ze. En dan geen vrouw met overgewicht, uiteraard.Quaintrelle schreef: ↑14-03-2020 18:04Uiteraard en dan hebben ze ook nog een heel wensenlijstje waaraan die vrouw moet voldoen. Dat is echter geen discriminatie natuurlijk.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:07
DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE. Bij sollicitaties wordt er gediscrimineerd en dat vinden we ook fout.Quaintrelle schreef: ↑14-03-2020 17:58Je mag gewoon daten met wie je wil. Succes bij een rechter als je dat onder artikel 1wil scharen.
Misschien is de pakkans bij daten klein, maar de vraag is: wil je zo discriminerend door het leven gaan, waarbij je de spreekwoordelijke middelvinger opsteekt naar artikel 1 vd Grondwet.
Door mensen van de voren te discrimineren omdat ze bij een bepaalde politieke overtuiging horen.
inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 17:55Je beseft hopelijk dat je je op een juridisch hellend vlak begeeft omdat je mensen discrimineert vanwege politieke overtuiging?

Echt, ik kom niet meer bij.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:08
Ik weet het. Het is een incel-droomscenario.
nounou
zaterdag 14 maart 2020 om 18:08
Je meent het nog serieus ook?!inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 18:07DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE. Bij sollicitaties wordt er gediscrimineerd en dat vinden we ook fout.
Misschien is de pakkans bij daten klein, maar de vraag is: wil je zo discriminerend door het leven gaan, waarbij je de spreekwoordelijke middelvinger opsteekt naar artikel 1 vd Grondwet.
Door mensen van de voren te discrimineren omdat ze bij een bepaalde politieke overtuiging horen.
Daten is een en al discriminatie.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:09
inkijk74 schreef: ↑14-03-2020 18:07DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE. Bij sollicitaties wordt er gediscrimineerd en dat vinden we ook fout.
Ik zou nog wat werken aan je zelfinzicht voor je een coachingcarrière gaat opstarten.
nounou
zaterdag 14 maart 2020 om 18:11
Wat mij beterft heeft iedereen dezelfde (mensen)rechten, maar het staat me vrij anderen idioten te vinden omdat ze op een bepaalde man of vrouw stemmen. Ik heb daar gewoon recht toe , ook om je toegang tot mijn bed of sociale verkeer te weigeren. Ik zou je alleen, terecht, niet minder mogen betalen als je mijn werknemer bent, of je medische zorg ontzeggen als ik in de zorg werk, etc etc.
Als je dat verschil niet ziet, tussen dat je je wellicht een idioot vind en niet met je wil daten of vrijwillige tijd doorbrengen, maar dat ik verder je rechten respecteer als medeburger, dan geef ik het op hoor.

zaterdag 14 maart 2020 om 18:17
Evaluaties van docenten zijn ook hoger als ze een piemel hebben, krijg je automatisch betere colleges van schijntboebezoebe schreef: ↑14-03-2020 17:56Ja, dat ook ja. En CVs dus. Met precies dezelfde informatie. Ik geloof ook dat bepaalde eigenschappen bij mannen als positiever wordt uitgelegd dan bij vrouwen (zou even dat onderzoek moeten opzoeken om te weten over welke eigenschappen het gaat).
zaterdag 14 maart 2020 om 18:20
Oh ja, was bij ons ook zo (toen ik nog, op een blauwe maandag, les gaf op de universiteit).
Goeie leestip (voor wie het nog niet kende, of misschien is hij al genoemd) Invisible Women van Caroline Criado Perez
https://www.penguin.co.uk/books/111/111 ... 06289.html
zaterdag 14 maart 2020 om 18:22
In de praktijk zien we dat groepen (vrouwen) WEL minder betaald krijgen. De pakkans voor de "daders" is laag.boebezoebe schreef: ↑14-03-2020 18:11.......Ik zou je alleen, terecht, niet minder mogen betalen als je mijn werknemer bent, .................
DISCRIMINATIE=DISCRIMINATIE
Vrouwen willen zelf kunnen discrimineren op de datingmarkt, maar als ze zelf gediscrimineerd worden op de arbeidsmarkt is het huis te klein. HYPOCRIET!!!!!!
anoniem_211807 wijzigde dit bericht op 14-03-2020 18:23
4.02% gewijzigd
zaterdag 14 maart 2020 om 18:22
Omdat dat niets met (overheids)discriminatie te maken heeft. Als je te veel in het huishouden doet, moet je bij je partner zijn.
Overigens is Nederland zo ongeveer het enige land ter wereld waar mannen meer doen dan vrouwen, wanneer je werk, huishouden en zorg bij elkaar optelt.
zaterdag 14 maart 2020 om 18:23
zaterdag 14 maart 2020 om 18:25
Ik zie dat mijn uitleg parels voor de zwijnen was.