Napraattopic deel 127

18-03-2020 13:19 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Oudblond schreef:
12-04-2020 17:04
Voor eens en voor altijd: Het is frigo. Frigo zeg ik.
Jij bent af.

België is af.
Th∅rdis schreef:
12-04-2020 17:14
Ah dat verklaart een hoop. Geen wo, zeker geen oud geld of adel. En ik ken eigenlijk ook niemand uit die kringen. Dat bewijst maar weer eens wat voor pauper ik ben.

Ik stap over op straattaal niffo.
Huts!

(Ik ben bang dat we ook te oud worden voor straattaal. Ik denk dat ik overstap op ouderwets Gronings)
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 17:18
Huts!

(Ik ben bang dat we ook te oud worden voor straattaal. Ik denk dat ik overstap op ouderwets Gronings)
Zolang ik mijn kind nog diep kan schokken met het random gebruik van straattaal hou ik dat er in :P

Ik zag vandaag het paasverhaal in het oostelijk dialect weer. Ik schakel daar maar weer naar over.
RikM schreef:
12-04-2020 12:23
Lekker jongens, die "het raakt mij niet zo dus het stelt niets voor" mentaliteit. :sigh:
Eens.

Soort debiel opscheppen, lijkt wel steeds erger te worden ook.
Luci_Morgenster schreef:
12-04-2020 18:15
Eens.

Soort debiel opscheppen, lijkt wel steeds erger te worden ook.
Ach ja, je voor laten staan op een bepaalde opvoeding is al sneu.
Ze hebben het meesterwerk van Amy niet gelezen, echt een hiaat in opvoeding :puh:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Amy_Groskamp-ten_Have
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
broekrok schreef:
12-04-2020 14:50
Asperges wilde ik ook zo graag. De supermarkt had ze niet.
Hier wel, maar alleen geschilde, en ik wil ze zelluf schillen zodat ik bouillon kan trekken :thunder:
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 17:03
Mensen van adel en mensen van patriciërsafkomst gebruiken bepaalde woorden niet omdat alleen mensen die "gewoon" geboren waren, maar later rijker werden die woorden wél gebruikten. Er is dus een hele lijst van woorden die voor ons heel normaal zijn (fruit, koelkast, dressoir, colbert, toilet) die je in bepaalde kringen niet mag gebruiken, want dan ben je dus duidelijk niet hun soort mensen.
In dit topic werd het genoemd als standaardtaal voor alle academici, maar misschien is Groningen een uitzondering, want ik ben daar aardig geslaagd zonder verplicht mijn taalgebruik te Jortkelderiseren.

Ik heb al gegourmet. Buiten :proud: Is ook heel erg ordinair, trouwens. En ik deed het met slavinken en wit stokbrood en huzarensalade met een gekookt ei erop, dat zal wel helemaal niet kunnen. Wel lekker!

Een aantal van die woorden zijn toch ook gewoon uit de Randstad (Den Haag) en niet van hier.
Later is nu
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 16:48
Nou, gelukkig is er een tot nog toe Coronavrij topic om me te ergeren, over hoe belangrijk het is dat je partner wel een bepaalde opleiding heeft afgerond. Stampvol met allemaal Heel Slimme mensen die vast wel een mbo'er kennen, maar toch nooit van hun levensdagen met eentje zouden willen huizen. En ook nog mensen die denken dat alle WO'ers van adel zijn, ofzo. Serieus, beste mensen, als ik "ijskast" zou zeggen, dan zou mijn moeder me slaan. En terecht.
Dank je wel, ik heb me er erg mee vermaakt.

Nou ja, tot op het moment dat ik ergens een zinnetje las waaruit ik dacht af te moeten kunnen leiden dat ‘Lingo’ een woord is met een betekenis en niet zomaar de naam van een spelletje.
Vanaf dat moment vind ik alles stom.
En ik durf niet te googelen of ik de juiste conclusie getrokken heb en dus heel dom ben dat ik dat niet alláng wist of dat ik heel dom ben omdat ik een foute conclusie getrokken heb.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Dreamer schreef:
12-04-2020 20:25
Een aantal van die woorden zijn toch ook gewoon uit de Randstad (Den Haag) en niet van hier.

Het komt inderdaad ook wel elitair over vanuit de randstad tov het noorden en oosten
Als een TO de OP weghaalt vind ik dat daarna niks meer off topic is. En dat maakt mij tot een forumnazi.
Ja, daar heb ik ook wel eens gedoe over gehad. Dan zat iedereen nog braaf inhoudelijk te posten, maar ik vind dat er geen inhoud meer is als de OP weg is. Dan kan alles.
Mijn lief zijn spelling is best slecht. Ga maar afknappen dan.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 22:17
Ja, daar heb ik ook wel eens gedoe over gehad. Dan zat iedereen nog braaf inhoudelijk te posten, maar ik vind dat er geen inhoud meer is als de OP weg is. Dan kan alles.
Fijn, een stukje bevestiging.
Murrmurr schreef:
12-04-2020 22:20
Fijn, een stukje bevestiging.
Ja, maar ja, de vraag is natuurlijk van wie het komt.
Murrmurr schreef:
12-04-2020 22:16
Als een TO de OP weghaalt vind ik dat daarna niks meer off topic is. En dat maakt mij tot een forumnazi.

OPgezeik
Such fun!1
Murrmurr schreef:
12-04-2020 22:16
Ja, grote woorden worden hier niet geschuwd.
Meteen iemand een label opplakken, en dan niet gewoon: “Mevrouw, U is off-topic”.
Nee, schelden en met grove woorden gooien. Brrr.
Sommigen hebben liever gelijk, dan dat ze gelukkig worden.
Betty_Slocombe schreef:
12-04-2020 22:17
Dat vind ik ook. Ooit een een waarschuwing gehad voor off-topic in een topic zonder OP.
Mods zijn grappig. In het topic 'Tijdstip van verwijderde app boven tafel halen' zijn ze steeds alle reacties aan het wissen want zgn off topic. Zelfs als ik on topic probeer te reageren wordt het weggehaald. Nu zitten we heel on topic met een lege OP en lege reacties. :rofl:
Ik zal wel zo geband worden. En mijn laatste reacties gingen nog wel letterlijk over het mysterie van de verdwenen app!
Murrmurr schreef:
13-04-2020 15:24
Ik zal wel zo geband worden.
:woa: Permanent?
Nee toch! Ik denk dat ik even op de trap moet gaan zitten.
En wat nou als ik bijv. ergens op reageer met een parabel of een oude Chinese spreuk die misschien niet letterlijk op de (lege!) OP van toepassing is, maar als je even wat beter nadenkt juist heel toepasselijk is en TO verder kan brengen op haar levenspad? Snappen de mods dat dan eigenlijk wel?
Marana schreef:
12-04-2020 20:58
Het komt inderdaad ook wel elitair over vanuit de randstad tov het noorden en oosten
Ik kom uit Nijmegen maar deze woorden werden bij ons zowel in het gezin als ook op school gebruikt.
Murrmurr schreef:
13-04-2020 15:31
Nee toch! Ik denk dat ik even op de trap moet gaan zitten.
Het zal een maandban worden.
Natuurlijk niet.
[...]
anoniem_396738 wijzigde dit bericht op 13-04-2020 15:39
Reden: Beledigen/op de man
0.00% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven