Vriend is boos

18-05-2020 19:27 663 berichten
Ik wil even jullie mening.
Ik ben 5 jaar gescheiden en mijn ex en ik zijn gewoon goed bevriend, samen hebben wij 3 kinderen. Mijn ex heeft een nieuwe partner en ik ook een nieuwe partner.
Vorige week met moederdag was mijn vriend er en de kinderen uiteraard ook. Mijn kinderen hadden buiten mij om mijn met vriend geappt om samen een ontbijtje voor mij te regelen s morgens. Zij hebben dit met elkaar klaar gemaakt. Super lief. Ook kreeg ik een rode roos namens mijn vriend en de belofte voor een etentje zodra dat weer kan na de corona.
Mijn kinderen hadden een soort PowerPoint gemaakt met fotos van mij en zichzelf met een liedje op de achtergrond. Dat raakte mij enorm omdat ik dat heel persoonlijk vond.
Mijn kinderen deden de weken voor moederdag heel geheimzinnig omdat ze ook nog een cadeau (geregeld door hun vader) voor mij hadden die ik vast heel mooi zou vinden
Dat bleek dus een smartwatch te zijn van 300, euro. Ik was er echt enorm blij mee maar vind het ook een flink cadeau.
Echter zag ik meteen het gezicht van mijn vriend vertrekken en nu hebben we dus al een week ruzie. Hij vind het dus niet normaal dat ik zulke dure cadeaus voor moederdag krijg van mijn ex. Zo ziet hij dat. Ik zie het als een cadeau van mijn kinderen.
Ik weet dat mijn ex goed in de slappe was zit en zich dit kan veroorloven. Ik weet ook dat hij mij enorm waardeert als moeder van zijn kinderen. Mijn vriend is nu dus boos. Hij voelt zich in zijn mannelijkheid aangetast omdat hij mij zo'n cadeau niet kan geven. Hij heeft het zelf niet zo breedt. Hij vind dat ik het horloge terug moet geven en hij denkt dat er meer speelt tussen mij en mijn ex, wat totaal niet zo is. Ik heb tegen mijn vriend gezegd dat ik het enorm waardeer dat hij er met moederdag voor mij was en dat hij samen met mijn kinderen een ontbijtje geregeld had en een roos heeft gegeven. En dat dat mij heel veel waard is. Helaas helpt dit niet. Hij vind het ook een verkeerd beeld naar mijn kinderen om zulke cadeau's te geven.
Ik kan toch niet dat horloge terug geven dat wat ik van mijn kinderen voor moederdag gekregen heb. Dat is ook helemaal niet wat ik wil.
Ik moest dit verhaal even kwijt. Misschien kom ik tot nieuwe inzichten want ik ben een beetje vast gelopen.
Ik vind het trouwens wel heel ver gaan dat hij zelf dat geld bij jouw ex in de brievenbus gaat gooien, als jij het niet doet. Kom op je laat je toch niet chanteren en manipuleren. En JIJ moet helemaal niks, HIJ moet normaal doen.
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:18
12.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
lolly-pop schreef:
19-05-2020 22:12
Dat was bij mij dus exit vriend. Wat een ontzettende eikel. Dat je hier ook nog maar een seconde over nadenkt! Wees blij met de goede band tussen jou en ex en laat hem dat vooral niet verpesten door te gaan eisen dit bij je ex aan te gaan kaarten. Echt, No Way.
Inderdaad, dag vriend! En als vriend dan hard gaat lopen mauwen 'zie je wel dat je ex voor gaat' dan moet je hem lekker laten lullen.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 22:00
We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.
Eigenlijk was het geen fijn gesprek.
Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
En anders zou hij zelf wel geld bij mijn ex in de brievenbus gooien.
Ik heb gezegd dat ik snap dat hij het een duur cadeau vind en dat ik het ook prijzig vind maar er wel blij mee ben omdat ik het van de kinderen gehad heb. Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen. Dat vind ik niet nodig. Dus al met al is er geen oplossing.
Ik las wel vaker mee hier op viva en heb een account aangemaakt speciaal hiervoor. Ik heb nog nooit eerder zo voor het blok gestaan en heb dus ook nog niet eerder zo'n fors cadeau van mijn kinderen (ex) gekregen. Wel een luchtje oid.
Echt, wtf :roll: Wat een kleuter!
Mijn ex stopt mij wel eens extra geld toe met kerst oid maar dat weet mijn vriend niet.
En dit zou niet nodig moeten zijn maar na dit topic snap ik het wel. Is dit eigenlijk de eerste keer dat jullie zoiets als dit hadden? Of waren er wel vaker dingetjes de afgelopen jaren? Ik kan me niet zo goed voorstellen dat dit na een paar jaar ineens uit de lucht komt vallen.
Eénmalig idioot kleuter-gedrag zou ik overigens laten overwaaien.
Behalve dan als hij over 3 weken nog altijd kabaal staat te maken.

Maar ik zou wel gaan terugkijken of hij eerder zo'n gedrag vertoond heeft en je het toen - misschien zelfs half onbewust - ook maar hebt laten waaien.

En na een paar keer zou ik er toch écht gigantisch op afknappen.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ano-niem2020 schreef:
We hebben telefonisch gesproken. Wij wonen niet heel dicht bij elkaar en hadden vandaag andere verplichtingen.
Hij wil, eist dat ik dit oplos zodat hij zich beter voelt. Hij had het over dat ik maar de helft van het bedrag moest terug storen naar mijn ex.
Ik heb gezegd dat ik snap dat hij het een duur cadeau vind en dat ik het ook prijzig vind maar er wel blij mee ben omdat ik het van de kinderen gehad heb. Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft. Hij wilde dat ik dat meteen ging doen en hem verslag daarvan uit ging brengen. Dat vind ik niet nodig. Dus al met al is er geen oplossing.
Ik las wel vaker mee hier op viva en heb een account aangemaakt speciaal hiervoor. Ik heb nog nooit eerder zo voor het blok gestaan en heb dus ook nog niet eerder zo'n fors cadeau van mijn kinderen (ex) gekregen. Wel een luchtje oid.
Mijn ex stopt mij wel eens extra geld toe met kerst oid maar dat weet mijn vriend niet.

Pffff.......nu haak ik zelfs af bij je vriend TO. Dit gaat echt veel te ver. Niet okay.
Ik ben er iedergeval achter dat ik aan mijn assertiviteit moet werken.
Verder ga ik het laten bezinken. Ik heb er hoofdpijn van en ben huilerig.
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 22:19
Pas je op jezelf? Hij gaat door met mokken en manipuleren tot je breekt en toegeeft. NIET DOEN!
Ano-niem2020 schreef:
Ik heb gezegd dat ik best op een juist moment tegen mijn ex wil zeggen dat zo'n kostbaar cadeau niet nog een keer hoeft.
Niet doen joh. Dat is wat hij je opdringt, niet wat je zelf wil.

Ik vind het belachelijk hoe je vriend met je omgaat en hoe hij dingen bij je af probeert te dwingen. En dat hij geen nee accepteert en zo boos blijft. Niet fatsoenlijk met je praat en dat na ruim een week...
Zorgelijk gedrag, zoals iemand al schreef.
Het klinkt inderdaad niet als een fijn gesprek. Laat je alsjeblieft niet ompraten door hem. Hij is onredelijk. Ik zou hem vanaf nu steeds weer direct afkappen als hij er weer iets over probeert te zeggen, het is echt meer dan genoeg geweest.
menta wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:29
2.92% gewijzigd
Trientje74 schreef:
19-05-2020 22:21
Pas je op jezelf? Hij gaat door met mokken en manipuleren tot je breekt en toegeeft. NIET DOEN!
Eens ja
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 22:19
En hij vind dat prima zolang de uitkomst maar is dat HIJ van zijn probleem af is. Egoïstische kleuter.
Someonenew schreef:
19-05-2020 22:15
Ik vind het trouwens wel heel ver gaan dat hij zelf dat geld bij jouw ex in de brievenbus gaat gooien, als jij het niet doet.
Nee dat kan echt niet. Als hij dat doet zou ik als ik TO was lekker met ex samen uiteten gaan van dat geld.
Wissewis schreef:
19-05-2020 22:14
Heeft hij vaker dit idiote kleuter-gedrag laten zien?

En welk peperduur merk qua horloge was het dan?
De doorsnee horloge kost toch maximaal 50 à 100 euro?

Moet ie daar écht wekenlang moord en brand om schreeuwen?
Hoezo is dit relevant? Het is blijkbaar geen doorsnee horloge.
Het gaat niet wat Nieuw-vriend wil. De drie kinderen en dus ook Ex-man zullen altijd blijven. Dus als Ex-man samen met de kinderen een cadeau bedenkt voor moederdag, dan kan Nieuw-vriend toch niet eisen dat hij dat niet blieft?

Het spijt me te moeten zeggen TO, maar dit gaat niets toekomstbestendigs opleveren met Nieuw-vriend met zijn huidige opstelling.
Trientje74 schreef:
19-05-2020 22:21
Dit!
Kom op TO iemand die je zo behandeld is het niet waard, is jou niet waard!. Denk aan jezelf en je kinderen. Hij denkt ook alleen aan zichzelf de egoïst.
Als hij geld terug gaat stoppen in de brievenbus van je ex, of jou dwingt dit te doen hoop ik dat je ex even flink stampij gaat maken.

Dit begint echt heel eng gedrag te worden en zo’n man zou ik absoluut niet als voorbeeld in de buurt van mijn kinderen willen hebben.

Dit is echt ziekelijk gedrag. En ik heb het met je te doen, want dit is echt kloten. Het werpt ook nog eens een enorme schaduw over iets moois.

Persoonlijk zou ik je vriend vragen om de komende week even geen contact te hebben zodat je het hele gebeuren kan laten bezinken en hij kan afkoelen.

Dan kan je gelijk zien of hij zich ontpopt tot een mafffe stalker of dat hij nog enigszins respect voor je op kan brengen. En jij hebt de kans het even te laten zakken en een plekje te geven.

Je mag hem ook best aangeven dat je enorm bent geschrokken van deze reactie. En dat er voor jou binnen de relatie geen plek is voor dergelijk jaloers gemiep.

Bij mij was hij al exit geweest
Je vriend kan niet in de portemonnee van ex kijken en hoeft niet te bepalen waar ex het aan uitgeeft. Waarom zoekt hij überhaupt op wat het gekost heeft?
Het is maar een horloge. Geen zeewaardig jacht, een huis, grote auto of weet ik veel wat voor idioot iets om cadeau te doen.
babbeleo schreef:
19-05-2020 22:27
Het gaat niet wat Nieuw-vriend wil. De drie kinderen en dus ook Ex-man zullen altijd blijven. Dus als Ex-man samen met de kinderen een cadeau bedenkt voor moederdag, dan kan Nieuw-vriend toch niet eisen dat hij dat niet blieft?

Het spijt me te moeten zeggen TO, maar dit gaat niets toekomstbestendigs opleveren met Nieuw-vriend met zijn huidige opstelling.
Moesten ze nu 10 jaar samen zijn, samenwonen, ... zou ik nog enigszins snappen dat er enig overleg is.
En dat vriend eventueel bijlegt aan een cadeau of op voorhand informeert wat de kinderen willen kopen.

Maar dan nog:
De kinderen hebben gekozen, hij heeft zich daar grotendeels maar bij neer te leggen.

Al kopen ze volgend jaar een Delvaux-handtas voor mam.
Is dit nu later?
Trien30 schreef:
19-05-2020 22:31

Persoonlijk zou ik je vriend vragen om de komende week even geen contact te hebben zodat je het hele gebeuren kan laten bezinken en hij kan afkoelen.

Dan kan je gelijk zien of hij zich ontpopt tot een mafffe stalker of dat hij nog enigszins respect voor je op kan brengen. En jij hebt de kans het even te laten zakken en een plekje te geven.

Je mag hem ook best aangeven dat je enorm bent geschrokken van deze reactie. En dat er voor jou binnen de relatie geen plek is voor dergelijk jaloers gemiep.

Dit lijkt me inderdaad een goed plan als je hem nog niet direct bij het oud vuil wilt zetten.
Trien30 schreef:
19-05-2020 22:31
Als hij geld terug gaat stoppen in de brievenbus van je ex, of jou dwingt dit te doen hoop ik dat je ex even flink stampij gaat maken.

Dit begint echt heel eng gedrag te worden en zo’n man zou ik absoluut niet als voorbeeld in de buurt van mijn kinderen willen hebben.

Dit is echt ziekelijk gedrag. En ik heb het met je te doen, want dit is echt kloten. Het werpt ook nog eens een enorme schaduw over iets moois.

Ik denk dat ik idd ga vragen of hij mij een week met rust wil laten zodat ik alles even goed kan laten bezinken en overdenken.
Ik merk dat deze strijd, want zo zie ik het mij enorm veel energie kost.
Ik merk ook aan mijzelf dat ik qua denken en emoties niet zo snel kan schakelen op t moment.

Als mijn vriend geld bij mijn ex in de brievenbus gaat doen (wat ik nooit geloof) dan zou mijn ex dat ook belachelijk vinden en dan zet vriend zich enorm voor lul.
Wissewis schreef:
19-05-2020 22:14
Heeft hij vaker dit idiote kleuter-gedrag laten zien?

En welk peperduur merk qua horloge was het dan?
De doorsnee horloge kost toch maximaal 50 à 100 euro?
Moet ie daar écht wekenlang moord en brand om schreeuwen?
Een smartwatch kost al snel een flinke duit.
https://www.apple.com/nl/shop/buy-watch/apple-watch

En verder, voor 50 euro heb je meestal net niets ;)
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 22:39
Ik denk dat ik idd ga vragen of hij mij een week met rust wil laten zodat ik alles even goed kan laten bezinken en overdenken.
Ik merk ook aan mijzelf dat ik qua denken en emoties niet zo snel kan schakelen op t moment.

Als mijn vriend geld bij mijn ex in de brievenbus gaat doen (wat ik nooit geloof) dan zou mijn ex dat ook belachelijk vinden en dan zet vriend zich enorm voor lul.
Maak van zijn probleem niet jouw probleem. Schrijf dat op.
Pas als hij weer een normaal volwassen gesprek kan voeren over cadeaus van ex en de kinderen en hij kan inzien dat jij noch het probleem noch de oplossing bent, kun je weer met hem in gesprek. Dit leidt nergens toe.
Hij eist en dwingt. Bij mij zou de grens over gegaan zijn. Sowieso al in een voorstadia. Geen begrip heb ik. Stel je assertiever op. Wis zijn nummer in de telefoon van je kinderen. Zeg hem at je dit niet acceptabel vind en een verdere relatie kansloos is. Iemand die zich zo gedraagt moet je tabee zeggen. Je bent moeder niemand is het waard om je zo rot te laten voelen. Waarschijnlijk denkt hij dat je zwicht en zult luisteren omdat je dat eerder wel hebt gedaan. Waarom laat je zo iemand toe in je leven? Zullen wel meer incidenten hebben plaats gevonden neem ik aan. Dit gedrag komt niet uit de lucht vallen. Harmonie en vrede bewaren leiden nergens toe met een controlerende en manipulatieve vent.
Ga je niet het slachtoffer voelen en huilen je moet duidelijk zijn en sterk. Jammer relatie hallo rest van me leven. DEnk dat codependent gedrag hebt. Maar kan het mis hebben. Misschien heb je een narcist 1e klas getroffen. Weet ik niet. Lees er maar eens wat over. Je kinderen hebben je nodig. Ga niet treuren wees blij dat je zijn ware aard hebt ontdekt. Zo iemand wil je niet in de buurt hebben bij jou en je kids.
Wees duidelijk als je het uit maakt. Geen hoop geven. Het is klaar. Over en uit. Ik trek het niet en ga hier niet mee door (je dramt eist en dwingt me ik voel me gemanipuleerd. Ik ben volwassen. Wens je het beste) Het is uit. Of zo iets
anoniem_396120 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 23:14
Reden: Tikfout
0.37% gewijzigd
Doreia* schreef:
19-05-2020 22:49
Maak van zijn probleem niet jouw probleem. Schrijf dat op.
Pas als hij weer een normaal volwassen gesprek kan voeren over cadeaus van ex en de kinderen en hij kan inzien dat jij noch het probleem noch de oplossing bent, kun je weer met hem in gesprek. Dit leidt nergens toe.
Ik zou helemaal geen gesprek meer willen.
Er is al veel te veel onzinnige tijd gekropen in dit non-onderwerp.

IPV gewoon mee blij te zijn met het cadeau van de kinderen ...

Als pap - haar ex - voor Oudjaar alle kinderen 100 euro had toegeschoven en ze dat geld nu gebruikt hadden voor dit cadeau was er waarschijnlijk geen vuiltje aan de lucht geweest?
Is dit nu later?
Ano-niem2020 schreef:
19-05-2020 22:39

Wat maakt dat je er nog niet klaar mee bent? Zie je ruimte voor verbetering? Vind je het wel meevallen?
Het valt me op dat je precies het (verder prima) advies overneemt dat de forummer waarop je reageert aandraagt. Ook in je andere reacties kom je over als iemand die erg meebuigt. Je bent het eigenlijk met het merendeel eens dat het nogal zielig gedrag is. Kan het zijn dat je met hem ook wat meebuigt? Door bijvoorbeeld een beetje toe te geven en voor te stellen dat je het wel bij je ex wilt aankaarten...
Ano-niem2020 schreef:

Je hoeft dat helemaal niet te zeggen als jij dat niet wil.

Heeft hij vaker dit soort rare fratsen? Kan toch niet dat zoiets niet eerder is voorgevallen in die 3 jaar.

Je had een hele mooie moederdag kunnen hebben maar hij heeft het voor je verkloot. Maar dat was niet genoeg hij gaat maar door en door.

Kap het af en ga geen gesprek meer aan. Hij heeft zijn kans gehad.

Klaar nu. Punt.

Toevoeging: ik zeg wel dat hij door en doorgaat, maar jij laat het ook maar voortduren To.

Een paar forummers zeiden dit eerder ook al.
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 19-05-2020 22:57
Reden: Toevoeging
4.18% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven