Baby twee is veeeel sneller! Wat nu?

maandag 25 mei 2020 om 15:39
Waar nummer 1 op deze leeftijd nog rustig onder de mobiel kon liggen op de hoge stand in de box. Rolde alleen een beetje om, gaat nummer 2 al staan, kruipt rond en doet al pogingen de trap op te klimmen.
Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?
Met andere woorden, het gaat gewoon goed, maar zooooo snel! Ze wil niet meer in de wipstoel als ik ga douchen, ze wil meer! Maar eigenlijk wil ze dat altijd! De maxicosi is vervelend, slapen is niet nodig, de borst ook niet, eten is prima, spelen ook leuk etc etc.
Alleen ik tik heel anders. Onze oudste was een lekkere kroelbaby, deze niet. Hoe pas ik mezelf aan? Ik merk dat ik niet zo snel ga als baby twee. Jullie tips?
maandag 25 mei 2020 om 22:50
Wow handig, wist niet dat het bestond. Denk alleen dat die van mij woest zou worden. En zich zou proberen los te wurmenEllaBowie schreef: ↑25-05-2020 22:42Wij hebben zo’n verschoonmat wat hier erg goed werkt. Misschien hebben ze zo iets ook in Nederland? We moeten wel altijd iets te spelen geven, blokje of iets.
https://m.kohls.com/product/prd-3428183 ... lsrc=aw.ds

maandag 25 mei 2020 om 22:51
Ik denk dat je dus qua veiligheid meer op moet letten. Je oudste snapte bepaalde dingen al toen ze er aan begon (van iets waar je op klimt, kan je ook weer afvallen), je jongste snapt nog minder op de leeftijd waarop ze dezelfde dingen doet (op die trap klimmen, zonder zich bewust te zijn van dat je er af kan vallen). Ook met het omtrekken van kamerplanten, schemerlampen etc en dingen waar nummer 2 nu eerder bij kan dan dat nummer 1 er bij kon.
maandag 25 mei 2020 om 22:53

maandag 25 mei 2020 om 23:01

maandag 25 mei 2020 om 23:09
Hehe thanks
Op de grond spelen dan komen ze vaak wel even kijken of over je heen proberen te klimmen. In de box doe ik baby hier allang niet meer. Douchen doe ik met de kinderen in het badje naast me. Maxi-Cosi past ie al even niet meer in.
anoniem_6499814617cfa wijzigde dit bericht op 25-05-2020 23:18
8.95% gewijzigd
maandag 25 mei 2020 om 23:12
Wat een stomme reactie. Ik lees dit topic en vraag het me namelijk ook steeds af. Interesse, begrip, gevaar, het is allemaal anders met 3 maanden of met 12 maanden. En sommige mensen noemen kinderen van 18 maanden zelfs nog baby.Baby_twee schreef: ↑25-05-2020 21:41Hi Snowgirl,
Het lijkt me minder relevant, want baby1 lag op de exact zelfde leeftijd nog plat op haar rug en baby 2 ligt het liefst helemaal niet maar iig niet op haar rug. De trap opklimmen is wel een nieuwe hobby, bij nummer 1 gebeurde dat pas toen het een dreumes was. Maar je kunt ervan uitgaan dat ik niet praat over een pasgeborene
Mocht je haar geboorte tot op de minuut nauwkeurig willen weten, dan staat het je altijd vrij om te vragen![]()
Ik heb ook ervaring met snelle een snelle baby en dat was met 4 maanden echt anders dan met 12. Maar het blijkt geheim te zijn dus succes ermee.

maandag 25 mei 2020 om 23:14
Dat is hetzelfde type! Is echt ideaal, ook doordat we aardig wat ongelukjes gehad hebben en het dan niet op de grond valtRilena schreef: ↑25-05-2020 22:53Ook deze gevonden
https://www.pinkorblue.nl/bumbo-verscho ... VcQAvD_BwE

maandag 25 mei 2020 om 23:16
Ooh bij 9 maanden hadden wij ook geen box meer. Ze huilde toen alleen nog maar in de box van verveling. Was te klein voor haar dus toen hebben we een omheining gekochtNaniene schreef: ↑25-05-2020 23:09Hehe thanksnouja met 9 maanden ligt de gemiddelde baby toch niet meer onder de muziekmobiel in de box op de hoogste stand? Ik heb geen idee of kruipen en staan vroeg is op die leeftijd (onze eerste deed dat niet, tweede wel en die is 9 maanden). Maar ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Ik denk dat een tweede kindje voor je gevoel sowieso te snel gaat. Tenminste dat heb ik. Tja wat doe je eraan? Proberen te genieten van dit moment. Wij hebben gelukkig wel een knuffelkontje.
Op de grond spelen dan komen ze vaak wel even kijken of over je heen proberen te klimmen.

maandag 25 mei 2020 om 23:20
Oh ik had nog wat toegevoegd Ella, ons zoontje is 9 maanden en wij hebben ook al een tijdje geen box meer. Hij gaat gewoon de kamer door. Dat is toch prima? Het is gewoon veilig voor hem. En ja we moeten hem wat vaker ergens weghalen waar hij niet mag aankomen, dat is wel echt anders als ze wat ouder zijn begrijpen ze dat beter, of ze handelen beter naar hetgeen je zegt.

maandag 25 mei 2020 om 23:38
Wij hadden een omheining aangezien ze de complete woonkamer doorging en alles uit de boekenkast haalde en we hebben een katNaniene schreef: ↑25-05-2020 23:20Oh ik had nog wat toegevoegd Ella, ons zoontje is 9 maanden en wij hebben ook al een tijdje geen box meer. Hij gaat gewoon de kamer door. Dat is toch prima? Het is gewoon veilig voor hem. En ja we moeten hem wat vaker ergens weghalen waar hij niet mag aankomen, dat is wel echt anders als ze wat ouder zijn begrijpen ze dat beter, of ze handelen beter naar hetgeen je zegt.

dinsdag 26 mei 2020 om 00:11
Anecdote: Bij mijn tweede liep ik overdag met een dreumes/ peuter over straat (oudste op school) en heb meerdere keren het commentaar gehad 'goh wel een handenbindertje' of ' zo da's een pittig kind' en dan stond ik maar een beetje te lachen. Ik vond namelijk dat ik gezegend was met een heerlijk makkelijk kind na de oudste.
Ik lees je voorbeelden en lees niks geks, hooguit over de oudste. Probeer die zienswijze om te gooien (oeps, ik had een stinkmakkelijk kind en dat besefte ik me niet -genoeg-)
Verschonen: Ik had een zeer geliefd speeltje dat ze alleen kregen met verschonen. En ik hield mijn elleboog op zijn borstkas, met diezelfde arm de enkeltjes hoog (heupjes in de lucht-hoog) en met de andere hand poetsen.
Koken met 1 hand en een kind op de andere went. Of geef hem iets te eten in de kinderstoel strak naast je terwijl je kookt.
Wen aan het idee dat je de hele dag voor vermaak bent. 2x 30 minuten slapen op 12 uur vond mijn oudste ruim voldoende op die leeftijd (bij de jongste voelde ik me zeer verwend met 2x 60 minuten)
Ik lees je voorbeelden en lees niks geks, hooguit over de oudste. Probeer die zienswijze om te gooien (oeps, ik had een stinkmakkelijk kind en dat besefte ik me niet -genoeg-)
Verschonen: Ik had een zeer geliefd speeltje dat ze alleen kregen met verschonen. En ik hield mijn elleboog op zijn borstkas, met diezelfde arm de enkeltjes hoog (heupjes in de lucht-hoog) en met de andere hand poetsen.
Koken met 1 hand en een kind op de andere went. Of geef hem iets te eten in de kinderstoel strak naast je terwijl je kookt.
Wen aan het idee dat je de hele dag voor vermaak bent. 2x 30 minuten slapen op 12 uur vond mijn oudste ruim voldoende op die leeftijd (bij de jongste voelde ik me zeer verwend met 2x 60 minuten)

dinsdag 26 mei 2020 om 00:29
Volgens mij is de tip van 'voor het raam zetten' bedoeld om aan te geven dat staand verschonen veel makkelijker is dan een baby die zich steeds wil omdraaien. Als ze al een beetje kan staan zou je dat kunnen proberen. Bij plasluiers tenminste.
Verder zijn meisjes vaak sneller in hun ontwikkeling dan jongens.
Hoe oud is jullie jongste kindje?
Of wil je vooral opscheppen hoe snel ze is, zonder praktische tips te krijgen?
Over hoe jij je aanpast? Gewoon zelf uit de luie kroelstand komen en twee keer zo snel zijn met alles wat er gedaan moet worden. Dat moet toch al met 2 kinderen.

dinsdag 26 mei 2020 om 00:32
Even algemeen, idd onze tweede is idd ongeveer negen maanden. Met kerst gaven we een cadeau dat eigenlijk bedoeld was voor vanaf twaalf maanden, een houten activity center van Janod met van die spiraalkralen eraan. Baby twee speelt hier al geruime tijd mee en ik dacht toen ook dat vindt ze vast al wel leuk! En ja dat bleek, nu nog steeds, maar niet meer zo.
Zowel fysiek als mentaal heb ik het idee dat ze anders tikt dan de oudste. De uitdaging lijkt haar leuk. En ja, ik snap dat er wat nieuwsgierigheid is, maar ik hou het liever iets meer voor me. De anonimiteit en privacy van het forum is voor mij een groot goed. Blijkbaar komt dat bij niet iedereen over als iets positiefs, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik deel alleen liever niet alles, ik hoop dat jullie daar ook begrip voor kunnen opbrengen.
Verder veel dank voor al jullie ideeën en tips! Ik ben nog even aan het teruglezen voor wat persoonlijker reacties.
Zowel fysiek als mentaal heb ik het idee dat ze anders tikt dan de oudste. De uitdaging lijkt haar leuk. En ja, ik snap dat er wat nieuwsgierigheid is, maar ik hou het liever iets meer voor me. De anonimiteit en privacy van het forum is voor mij een groot goed. Blijkbaar komt dat bij niet iedereen over als iets positiefs, waarvoor mijn oprechte excuses. Ik deel alleen liever niet alles, ik hoop dat jullie daar ook begrip voor kunnen opbrengen.
Verder veel dank voor al jullie ideeën en tips! Ik ben nog even aan het teruglezen voor wat persoonlijker reacties.

dinsdag 26 mei 2020 om 00:37
Rilena schreef: ↑25-05-2020 22:36Ik ga nadenken over de box...wat je vroeg... weet het echt niet meer.
Nog wel een verschoontip..we hebben de commode verlengd.
Ik leg een dubbel gevouwen wegwerpmatje neer op het kussen. Tot de helft van het kussen .
Daarop een paar billendoekjes in een vierkantje.
Luierzakje klaar liggen.
Handschoenen aan.
Kind erop. Met kont op de billendoekjes.
Bij wiebelen zit zo niet alles onder.
Als ik geluk heb alleen de doekjes en kan ik het matje hergebruiken. Meestal wel hoor
En als hij te erg wiebelt / omdraait dan klap ik alles in het matje en zo het zakje in.
Handschoenen uit en dan heb ik geen onder gesmeerd kind....
Slim!! Ga ik uitproberen, ik heb nog wel wat kraammatjes ergens geloof ik. Thnx!

dinsdag 26 mei 2020 om 00:40
Rilena schreef: ↑25-05-2020 22:41box op wielen zetten voor het raam en kijken naar de buurkinderen, blaadjes die waaien aan de bomen, auto's en fietsers (vooral tegen etenstijd als iedereen weer terug kwam voor corona).
Grote grondbox in de kamer.
Oball auto met balletjes in de wielen was een hit. Lag met 6 maanden broem broem te doen. Ook makkelijk vast te pakken. Evenals de bal van die serie. Kijk wel uit met 2de hands, van de bal met balletjes is een terugroep actie geweest.
Grimms? Poppetjes in de bakjes had ik wil hebben.
Ik begrijp je vragen trouwens helemaal!
Dank je wel! Ook allemaal leuk, de O’ball hebben we meerdere varianten van maar niet de auto (geen autootjes in huis haha), maar eens kijken of dat ook een succes is bij ons kruipertje!!
Zijn dat die poppetjes in alle kleuren van de regenboog? Waarom had je die willen hebben voor je kleintje? Ik vind ze er trouwens wel mooi uitzien, net als de grote regenboog, maar zooo duur!!

dinsdag 26 mei 2020 om 00:41
Rilena schreef: ↑25-05-2020 22:41box op wielen zetten voor het raam en kijken naar de buurkinderen, blaadjes die waaien aan de bomen, auto's en fietsers (vooral tegen etenstijd als iedereen weer terug kwam voor corona).
Grote grondbox in de kamer.
Oball auto met balletjes in de wielen was een hit. Lag met 6 maanden broem broem te doen. Ook makkelijk vast te pakken. Evenals de bal van die serie. Kijk wel uit met 2de hands, van de bal met balletjes is een terugroep actie geweest.
Grimms? Poppetjes in de bakjes had ik wil hebben.
Ik begrijp je vragen trouwens helemaal!
Dank je wel! Ook allemaal leuk, de O’ball hebben we meerdere varianten van maar niet de auto (geen autootjes in huis haha), maar eens kijken of dat ook een succes is bij ons kruipertje!!
Zijn dat die poppetjes in alle kleuren van de regenboog? Waarom had je die willen hebben voor je kleintje? Ik vind ze er trouwens wel mooi uitzien, net als de grote regenboog, maar zooo duur!!
En dank voor je herkenning, is fijn

dinsdag 26 mei 2020 om 00:43
Dank je! Wij geven ook een speeltje waarvan we denken leuk, maar het liefst pakt ze de luierzakjes en dat is nu nét niet de bedoelingEllaBowie schreef: ↑25-05-2020 22:42Wij hebben zo’n verschoonmat wat hier erg goed werkt. Misschien hebben ze zo iets ook in Nederland? We moeten wel altijd iets te spelen geven, blokje of iets.
https://m.kohls.com/product/prd-3428183 ... lsrc=aw.ds

dinsdag 26 mei 2020 om 00:43
Gefeliciteerd. Je hebt een gemiddelde baby en je oudste is gewoon erg makkelijk geweest. Ik denk dus echt niet dat je herkenbaar bent want er zijn honderden tweede kinderen rond die leeftijd, ouders werken allemaal thuis en verdere info geef je niet.Baby_twee schreef: ↑26-05-2020 00:32Even algemeen, idd onze tweede is idd ongeveer negen maanden. Met kerst gaven we een cadeau dat eigenlijk bedoeld was voor vanaf twaalf maanden, een houten activity center van Janod met van die spiraalkralen eraan. Baby twee speelt hier al geruime tijd mee en ik dacht toen ook dat vindt ze vast al wel leuk! En ja dat bleek, nu nog steeds, maar niet meer zo.
Maar goed, een gemiddelde baby en de oudste was gewoon erg makkelijk. Daardoor moet je nu misschien nog wat zoeken naar de manier waarop je het moeder zijn combineert met je dagelijkse bezigheden en taken. En natuurlijk aan het verzorgen en opvoeden van twee kinderen tegelijkertijd. Eigenlijk ben jij dus misschien (door het gemakkelijke van de oudste) een langzame moeder. Dat is niet erg. Geniet gewoon van ze.

dinsdag 26 mei 2020 om 00:47
Herkenbaar dat met de wipstoel! Dat hebben wij dus ook met nummer 2, terwijl nr 1 zich tot een jaar zelfs prima vermaakte in dat ding.sprietgras schreef: ↑25-05-2020 22:43Bij mij waren ze beide snelle baby’s dus herken dit niet echt. Wipstoel was met nummer 2 na 4 maanden al geen doen meer, ze wipte zich met stoel en al om. Bij t kdv hebben ze verbaasd gekeken en haar er nooit meer ingezet.
Bij verschonen wat in de handen geven (bij dochter werkte zo’n irritant herriespeeltje van v-tech t beste). Verder veel op de grond laten spelen en er inderdaad zelf lekker bij gaan zitten/liggen. Misschien wil baby niet knuffelen, maar mama als klimtoestel is vaak wel interessant.
Oh en ze waren bij mij beide dol op blokkentorens bouwen en op zo’n loopkar om achter te stappen.
Aan Vtech zat ik ook al een heel klein beetje te denken, maar ik vind het zo vreselijk spul.. maar aan de andere kant als ik dan wat relaxter een poepluier kan verschonen, tsja, dan ga ik wel overstag.
dinsdag 26 mei 2020 om 00:48
Ze is 9 maanden. Wat maakt het uit dat ze de luierzakjes pakt als ze dan wel stil ligt?
Dan bewaar je het luierzakje dat je daadwerkelijk gaat gebruiken gewoon even onder het aankleedkussen, luier erin, dichtbinden en klaar. Kan ze zelfs die grondig bekijken.
Pick your battles. Had je (opnieuw) allang kunnen weten doordat je een ouder kindje hebt rondlopen).

dinsdag 26 mei 2020 om 00:50
Ik ben bang dat onze wurm ofwel woest wordt of zich er alsnog tussenuit wurmt.. of zelfs allebeiRilena schreef: ↑25-05-2020 22:53Ook deze gevonden
https://www.pinkorblue.nl/bumbo-verscho ... VcQAvD_BwE

dinsdag 26 mei 2020 om 00:53
In wat voor badje dan? In het babybadje? En hoe?Naniene schreef: ↑25-05-2020 23:09Hehe thanksnouja met 9 maanden ligt de gemiddelde baby toch niet meer onder de muziekmobiel in de box op de hoogste stand? Ik heb geen idee of kruipen en staan vroeg is op die leeftijd (onze eerste deed dat niet, tweede wel en die is 9 maanden). Maar ik snap je gevoel wel een beetje hoor. Ik denk dat een tweede kindje voor je gevoel sowieso te snel gaat. Tenminste dat heb ik. Tja wat doe je eraan? Proberen te genieten van dit moment. Wij hebben gelukkig wel een knuffelkontje.
Op de grond spelen dan komen ze vaak wel even kijken of over je heen proberen te klimmen. In de box doe ik baby hier allang niet meer. Douchen doe ik met de kinderen in het badje naast me. Maxi-Cosi past ie al even niet meer in.
Zonder water kiepert ze die ook om (Zoals bij de wipstoel) en met water vinden we te gevaarlijk. Dat hebben we geprobeerd, maar ze is super beweeglijk en gleed toen onderuit en ging half koppie onder. Dat vond ik echt heel eng!