Het Grote Viva Katten Topic deel 2
woensdag 1 mei 2019 om 21:17
Alweer een nieuw deel waar wij, enorme kattenliefhebbers, met elkaar kletsen over onze katten en hoe deze poezelige viervoeters ons leven verrijken. Meestal zijn ze lief en grappig, soms ondeugend, soms eten ze teveel of te weinig, soms maken we ons zorgen, kortom we kletsen hier over alles wat met katten te maken heeft. En soms gaan we off-topic, ook dat kan hier
Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!

Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916

Iedereen is natuurlijk welkom om mee te schrijven.
Happy New Miauw!
Het vorige deel is hier te vinden:
thuis/het-grote-viva-katten-topic/list_messages/425916
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
maandag 8 juni 2020 om 01:11

Geen teken meer gevonden na de laatste en weer trouw met antivlo-teek in de weer.
Ik controleer mezelf ook helemaal als ik in de tuin ben bezig geweest.
"I love not Man the less, but Nature more..."
dinsdag 9 juni 2020 om 17:57
Nou onze tweede kitten is gearriveerd. Een heel ander type dan onze eerste kitten! Hij is heel onverstoorbaar, gaat rustig zijn eigen gangetje en is niet bang aangelegd. Onze eerste kitten is veel beweeglijker en loopt wel heel stoer door het huis maar heeft ook een piepklein hartje.
Maargoed, gisteravond kwam de kitten bij ons. We hebben hem in zijn mandje in een afgesloten kamer gezet met wat eten en drinken. Ik ben erbij gebleven en mijn vriend is in de kamer gaan zitten. Hij was nogal moe van de reis, want na een paar stappen in de kamer viel hij pardoes in slaap. Besloten om hem even lekker te laten rusten. Na een paar uur weer voorzichtig gaan kijken en de andere kitten voor de deur gezet. Ze begonnen toen allebei naar elkaar te mauwen dus we dachten dat ze elkaar wel wilden zien....
Dat wilde onze eerste kitten inderdaad wel, die sprong er gelijk heel vrolijk op af en wilde het liefst gaan spelen. Voor de nieuwe kitten was het nog een beetje te heftig. Die verstijfde helemaal en was alleen maar aan het blazen en grommen. We hebben het even aangekeken maar hebben ze toen voor de nacht toch maar uit elkaar gehaald.
Vanmorgen om 6 uur werden we wakker gemaakt door gemiauw van allebei en hebben we ze weer voorzichtig bij elkaar gezet. Kitten 1 werd gelijk weer mega enthousiast maar kitten 2 was nog wel wat aan het grommen en blazen. Besloten om ze toch maar bij elkaar te laten en het gaat nu gelukkig steeds beter. Het zijn nog geen vrienden, maar ze spelen af en toe al wel met elkaar. En vanmiddag aten ze (per ongeluk) zelfs van hetzelfde schoteltje. Dus ik houd goede moed
Maargoed, gisteravond kwam de kitten bij ons. We hebben hem in zijn mandje in een afgesloten kamer gezet met wat eten en drinken. Ik ben erbij gebleven en mijn vriend is in de kamer gaan zitten. Hij was nogal moe van de reis, want na een paar stappen in de kamer viel hij pardoes in slaap. Besloten om hem even lekker te laten rusten. Na een paar uur weer voorzichtig gaan kijken en de andere kitten voor de deur gezet. Ze begonnen toen allebei naar elkaar te mauwen dus we dachten dat ze elkaar wel wilden zien....
Dat wilde onze eerste kitten inderdaad wel, die sprong er gelijk heel vrolijk op af en wilde het liefst gaan spelen. Voor de nieuwe kitten was het nog een beetje te heftig. Die verstijfde helemaal en was alleen maar aan het blazen en grommen. We hebben het even aangekeken maar hebben ze toen voor de nacht toch maar uit elkaar gehaald.
Vanmorgen om 6 uur werden we wakker gemaakt door gemiauw van allebei en hebben we ze weer voorzichtig bij elkaar gezet. Kitten 1 werd gelijk weer mega enthousiast maar kitten 2 was nog wel wat aan het grommen en blazen. Besloten om ze toch maar bij elkaar te laten en het gaat nu gelukkig steeds beter. Het zijn nog geen vrienden, maar ze spelen af en toe al wel met elkaar. En vanmiddag aten ze (per ongeluk) zelfs van hetzelfde schoteltje. Dus ik houd goede moed

woensdag 10 juni 2020 om 17:56
Hallo medekatten eigenaren en kattenliefhebbers,
Ik heb even een vraagje. Ik heb 3 katten. De oudste is bijna 3 jaar en de 2 jongsten net 1 jaar. Onze oudste kat was niet zo blij met de nieuwkomers. Was ook eigenlijk in eerste instantie niet onze bedoeling er nog katten bij te nemen maar het was een reddingsactie. Lang verhaal, zal er niet te lang over uitwijden. Maar we zijn gek op onze katten, alledrie.
Nu is de oudste kat altijd erg veel buiten en kwam laatst met een geschaaft bekje en een mank pootje thuis. Foto's laten maken maar niet gebroken, waarschijnlijk gekneusd of banden gescheurd. Herstel kan wel een paar weken duren.
Nu is het probleem dat ze nu 3 weken binnen moet blijven. En ze begint echt super chagrijnig te worden. Valt ons ook af en toe aan in het bijzijn van de andere katten.
Ze heeft een week in een klein kamertje gezeten maar begon toen wel te schreeuwen dat ze eruit wilde. Toen heb ik haar door het huis laten lopen omdat haar wat meer vrijheid te geven. Helaas is ze een keer ontsnapt naar buiten en toen ze thuis kwam konden we opnieuw beginnen, zucht.
Maar met grootste probleem is dat ze zo chagrijnig wordt. Ze valt ons echt aan. Ik herken mijn kat niet.
Waar doe ik wijs aan? 3 weken in een klein kamertje? Rond laten lopen door het huis?
Heeft iemand ervaring met een gekneusd pootje?
Ik heb even een vraagje. Ik heb 3 katten. De oudste is bijna 3 jaar en de 2 jongsten net 1 jaar. Onze oudste kat was niet zo blij met de nieuwkomers. Was ook eigenlijk in eerste instantie niet onze bedoeling er nog katten bij te nemen maar het was een reddingsactie. Lang verhaal, zal er niet te lang over uitwijden. Maar we zijn gek op onze katten, alledrie.
Nu is de oudste kat altijd erg veel buiten en kwam laatst met een geschaaft bekje en een mank pootje thuis. Foto's laten maken maar niet gebroken, waarschijnlijk gekneusd of banden gescheurd. Herstel kan wel een paar weken duren.
Nu is het probleem dat ze nu 3 weken binnen moet blijven. En ze begint echt super chagrijnig te worden. Valt ons ook af en toe aan in het bijzijn van de andere katten.
Ze heeft een week in een klein kamertje gezeten maar begon toen wel te schreeuwen dat ze eruit wilde. Toen heb ik haar door het huis laten lopen omdat haar wat meer vrijheid te geven. Helaas is ze een keer ontsnapt naar buiten en toen ze thuis kwam konden we opnieuw beginnen, zucht.
Maar met grootste probleem is dat ze zo chagrijnig wordt. Ze valt ons echt aan. Ik herken mijn kat niet.
Waar doe ik wijs aan? 3 weken in een klein kamertje? Rond laten lopen door het huis?
Heeft iemand ervaring met een gekneusd pootje?
woensdag 10 juni 2020 om 18:48
CoucherduSoleil schreef: ↑09-06-2020 17:57Nou onze tweede kitten is gearriveerd. Een heel ander type dan onze eerste kitten! Hij is heel onverstoorbaar, gaat rustig zijn eigen gangetje en is niet bang aangelegd. Onze eerste kitten is veel beweeglijker en loopt wel heel stoer door het huis maar heeft ook een piepklein hartje.
Vanmorgen om 6 uur werden we wakker gemaakt door gemiauw van allebei en hebben we ze weer voorzichtig bij elkaar gezet. Kitten 1 werd gelijk weer mega enthousiast maar kitten 2 was nog wel wat aan het grommen en blazen. Besloten om ze toch maar bij elkaar te laten en het gaat nu gelukkig steeds beter. Het zijn nog geen vrienden, maar ze spelen af en toe al wel met elkaar. En vanmiddag aten ze (per ongeluk) zelfs van hetzelfde schoteltje. Dus ik houd goede moed![]()
Ik heb geen ervaring met kittens bij elkaar zetten, maar geloof dat als ze nog zo jong zijn het wel goedkomt. Leuk dat jullie er nu toch 2 hebben

woensdag 10 juni 2020 om 20:37
Onze poes had jaren geleden een operatie gehad onder haar kussentje van het voorpootje. Ze kwam thuis met een roze gipspootje en een heel kwaad koppie. Het gips vloog dezelfde avond nog door de lucht, ze trapte het gewoon uit. Beestje was niet te handhaven. Na overleg met de da liep ze de dag daarna al weer buiten. Dus dan zou een gekneusd pootje ook niet zo'n punt zijn denk ik dan.

woensdag 10 juni 2020 om 20:46
RockOla schreef: ↑10-06-2020 20:37Onze poes had jaren geleden een operatie gehad onder haar kussentje van het voorpootje. Ze kwam thuis met een roze gipspootje en een heel kwaad koppie. Het gips vloog dezelfde avond nog door de lucht, ze trapte het gewoon uit. Beestje was niet te handhaven. Na overleg met de da liep ze de dag daarna al weer buiten. Dus dan zou een gekneusd pootje ook niet zo'n punt zijn denk ik dan.

Precies. Wij hadden vroeger eentje waarvan een teen geamputeerd werd vanwege een tumor. Hij trapte het verband er af en mijn moeder zei last hem maar, zal verder wel goed komen. En zo ging het ook.
woensdag 10 juni 2020 om 22:34
Oké even een update over de kittens, want ik weet het even niet zo goed meer...
De situatie is eigenlijk nog niet veranderd. Kitten 1 wil heel de tijd spelen met kitten 2, maar die gaat veel liever alleen op avontuur. Zodra kitten 1 zich bij hem voegt gaat hij blazen en soms zelfs grommen. Ik zijn eentje is hij juist super speels en ontdekt hij van alles.
Kitten 1 was er vandaag gewoon een beetje beduusd van en heeft ook een kras op zijn neus en bloed bij zijn oor, waarschijnlijk gebeurd op een onbewaakt ogenblik.
M’n hart breekt echt een beetje elke keer als ik kitten 1 zo vrolijk naar kitten 2 zie hupsen, heel af en toe gaat het een paar seconden goed maar dan vindt kitten 2 het weer genoeg.
Kitten 1 weer duidelijk niet wat hij met de situatie aan moet en zit nu af en toe ook stilletjes in een hoekje terwijl het juist een super actief katertje was die niet kon stoppen met spelen en heel erg op ons was gericht.
Kitten 2 gaat veel meer zijn eigen gang en vermaakt zichzelf heel goed.
Ik begin evht een beetje bang te worden dat hun karakters te weinig matchen. Is er nog iets wat we kunnen doen om alles in goede banen te leiden? Ze liggen niet bij elkaar en wassen elkaar ook niet.
De situatie is eigenlijk nog niet veranderd. Kitten 1 wil heel de tijd spelen met kitten 2, maar die gaat veel liever alleen op avontuur. Zodra kitten 1 zich bij hem voegt gaat hij blazen en soms zelfs grommen. Ik zijn eentje is hij juist super speels en ontdekt hij van alles.
Kitten 1 was er vandaag gewoon een beetje beduusd van en heeft ook een kras op zijn neus en bloed bij zijn oor, waarschijnlijk gebeurd op een onbewaakt ogenblik.
M’n hart breekt echt een beetje elke keer als ik kitten 1 zo vrolijk naar kitten 2 zie hupsen, heel af en toe gaat het een paar seconden goed maar dan vindt kitten 2 het weer genoeg.
Kitten 1 weer duidelijk niet wat hij met de situatie aan moet en zit nu af en toe ook stilletjes in een hoekje terwijl het juist een super actief katertje was die niet kon stoppen met spelen en heel erg op ons was gericht.
Ik begin evht een beetje bang te worden dat hun karakters te weinig matchen. Is er nog iets wat we kunnen doen om alles in goede banen te leiden? Ze liggen niet bij elkaar en wassen elkaar ook niet.
woensdag 10 juni 2020 om 22:56
Komt wel goed. Dacht ik bij onze 2 kittens ook, dat komt nooit goed, ze zijn te verschillend. Maar na een paar dagen was het goed. En ze zijn nog steeds totaal verschillend. Maar toch zoeken ze elkaar op en slapen samen en wassen elkaar (niet zoveel meer als in het begin maar ja, kleine poesjes worden groot).CoucherduSoleil schreef: ↑10-06-2020 22:34Oké even een update over de kittens, want ik weet het even niet zo goed meer...
Ik ben heel benieuwd hoe het over een paar dagen zal zijn.

woensdag 10 juni 2020 om 23:00
Proberen met een touwtje heen en weer spelen, eerst naar de een dan naar de ander.CoucherduSoleil schreef: ↑10-06-2020 22:34Oké even een update over de kittens, want ik weet het even niet zo goed meer...
woensdag 10 juni 2020 om 23:02
Oh kijk dat geeft in ieder geval beetje moed. Zag op allerlei kattenforums staan dat kittens bij elkaar eigenlijk geen probleem zou moeten zijn e.d. Dus misschien was ik iets te optimistisch!Ballenbak888 schreef: ↑10-06-2020 22:56Komt wel goed. Dacht ik bij onze 2 kittens ook, dat komt nooit goed, ze zijn te verschillend. Maar na een paar dagen was het goed. En ze zijn nog steeds totaal verschillend. Maar toch zoeken ze elkaar op en slapen samen en wassen elkaar (niet zoveel meer als in het begin maar ja, kleine poesjes worden groot).
Ik ben heel benieuwd hoe het over een paar dagen zal zijn.
woensdag 10 juni 2020 om 23:05
Ja die doe ik regelmatig! Dat gaat best goed, totdat kitten 1 bedenkt dat het veel leuker is om met kitten 2 te spelen in plaats van met het touwtje haha. Maargoed, ik ga dit gewoon blijven proberen en duim ondertussen dat ze een beetje naar elkaar toe groeien.

woensdag 10 juni 2020 om 23:08
Hoe oud zijn ze?CoucherduSoleil schreef: ↑10-06-2020 23:05Ja die doe ik regelmatig! Dat gaat best goed, totdat kitten 1 bedenkt dat het veel leuker is om met kitten 2 te spelen in plaats van met het touwtje haha. Maargoed, ik ga dit gewoon blijven proberen en duim ondertussen dat ze een beetje naar elkaar toe groeien.
Ik zou me er niet druk over maken.
woensdag 10 juni 2020 om 23:29
En als ik het goed begrepen heb zijn ze nog maar 3 daagjes bij elkaar toch? Ze moeten elkaar nog leren kennen en met die kleintjes verwacht ik dat het wel goed komt.
Leuk hoor weer van die humpies! Kleine poes wordt alweer 2 jaar binnenkort, zat net nog foto's te kijken van toen ik haar net had met 12 weken. Echt een krielkipje met veel te lange poten!
Gelukkig is ze nu prima in proportie en een klein pittig dametje!
Leuk hoor weer van die humpies! Kleine poes wordt alweer 2 jaar binnenkort, zat net nog foto's te kijken van toen ik haar net had met 12 weken. Echt een krielkipje met veel te lange poten!

woensdag 10 juni 2020 om 23:32
De ene is ruim 12 weken en de andere bijna 10. Toevallig zijn ze nu al behoorlijke tijd echt samen aan het spelen. Heb maar een paar keer een speeltje er tussen gegooid als ze gingen blazen en piepen dus er lijkt weer vooruitgang in te zitten

zaterdag 13 juni 2020 om 08:36
Ik kom even binnendroppen.
Ik ben begin mei overgestapt van stronghold naar bravecto, omdat een van mijn katers vol teken zat steeds. Bij stronghold had ik ook nog halfjaarlijks een pipet voor een bepaalde worm, dierenartsassistent vertelde mij dat dit bij bravecto niet nodig was.
Nou, geen teken meer, hoera! Maar ik heb vanochtend wel een klein wit wormpje op de eettafel gevonden. Geen gewone made vokgens mij, echt een volledig wit wormpje. Squishy rijstkorrel.
Ik ga natuurlijk maandag even naar de dierenarts bellen (weet ook niet van welke kat het is, aangezien ze buiten hun behoefte doen) maar vroeg me af of er hier meer mensen zijn die ondanks bravecto toch wormpjes bij de katten hebben ontdekt?
Ik ben geen held in het juist herkennen van wormen want ze hebben ze nooit, haha. Het kan altijd dat er eentje van buiten in de vacht heeft gezeten, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere aangezien ze beide ook veel jagen.
Ik ben begin mei overgestapt van stronghold naar bravecto, omdat een van mijn katers vol teken zat steeds. Bij stronghold had ik ook nog halfjaarlijks een pipet voor een bepaalde worm, dierenartsassistent vertelde mij dat dit bij bravecto niet nodig was.
Nou, geen teken meer, hoera! Maar ik heb vanochtend wel een klein wit wormpje op de eettafel gevonden. Geen gewone made vokgens mij, echt een volledig wit wormpje. Squishy rijstkorrel.
Ik ga natuurlijk maandag even naar de dierenarts bellen (weet ook niet van welke kat het is, aangezien ze buiten hun behoefte doen) maar vroeg me af of er hier meer mensen zijn die ondanks bravecto toch wormpjes bij de katten hebben ontdekt?
Ik ben geen held in het juist herkennen van wormen want ze hebben ze nooit, haha. Het kan altijd dat er eentje van buiten in de vacht heeft gezeten, maar ik neem liever het zekere voor het onzekere aangezien ze beide ook veel jagen.
zaterdag 13 juni 2020 om 09:35

zaterdag 13 juni 2020 om 11:53
Ja dat kan zeker! Deze wormen herken ik niet vanuit mijn eigen tuin. Witte maden kruipen ook behoorlijk snel, dit ding lag alleen wat te wiebelen.
Ik denk dat het ruim tien jaar geleden is dat ik wormen van een kat heb gezien, en dit leek er wel op maar ik weet het dus niet zeker.

zaterdag 13 juni 2020 om 11:54
Ja dan zou ik ze een tijd binnen moeten houden. Kattenbak wordt niet meer gebruikt als ze naar buiten gaan, dus zet het alleen neer als er eentje binnen moet blijven of met oud en nieuw.derooiekater schreef: ↑13-06-2020 11:04Of een keer ontlasting brengen dat kan ook onderzocht worden op wormen en dan weten ze ook gelijk wat voor worm het is.
Dan hoeft de kat ook niet naar de dierenarts.
De anussen zien er verder schoon en gezond uit dus dat is in ieder geval goed.
zaterdag 13 juni 2020 om 20:13
Klinkt als lintworm, dat komt er vaak in stukjes uit en die stukjes lijken heel erg op kleine rijstkorreltjes. Normaal moet er wel meer zijn en je zegt ook dat de anussen schoon zijn, dus ik zou het niet 100% zeker weten. Je kan ze altijd voor de zekerheid ontwormen.GreenLadyFern schreef: ↑13-06-2020 08:36Ik kom even binnendroppen.
zaterdag 13 juni 2020 om 23:50
Over 8 nachtjes komt ons derde katje! Vind het erg spannend hoe het gaat met de twee die ik al heb. Daarmee ging de koppeling heel snel en waren ze binnen de kortste keren vriendjes. Echter waren ze toen wel beiden nog erg jong (2-3 maanden), en nu zijn de oudsten +- een jaar en de nieuwe kat 10 weken.